Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Ντόρα: Δεν θα ρίξω την κυβέρνηση

Dora-Bakoyannis
Σε… διπλό ταμπλό κινήθηκε η στρατηγική της Ντόρας Μπακογιάννη με συνέντευξη την οποία παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό “ΒΗΜΑ FM”. Η πρώην Υπουργός Εξωτερικών έσπευσε να ξεκαθαρίσει τη στάση της γύρω από την κοινοβουλευτική σταθερότητα της κυβέρνησης, επισημαίνοντας σε όλους τους τόνους ότι δεν θα πέσει η κυβέρνηση από τη δική της ψήφο, ενώ από την άλλη εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά του Αλέξη Τσίπρα.
Ακολουθούν μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές αποστροφές της Ντόρας Μπακογιάννη στη συνέντευξη την οποία παραχώρησε στο “ΒΗΜΑ FM”:

“- Δεν είμαι καινούργια στην πολιτική και δεν πίστευα ότι ο κ. Κουβέλης θα πετάξει τη σκούφια του και να γυρίσει πίσω, εκεί απ’ όπου έφυγε. Η πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού δεν έχει την ίδια σημασία με το να την πει ένας βουλευτής, δηλαδή εγώ. Και δεν έχει σημασία να προχωρήσει μέχρι την τελική συμφωνία και στη λεπτομέρειά τους. Λέω όμως κάτι πολύ απλό: Μπαίνουμε σε μια περίοδο πολιτικής αναταραχής και δεν χρειάζεται να το πω εγώ. Νομίζω ότι το βλέπουμε όλοι μας. Η κυβέρνηση σήμερα έχει 153 βουλευτές και δύο δρόμους να επιλέξει. Να ξεκαθαρίσει, από τη μία, εάν πρέπει να παραμείνει. Και αυτή είναι η άποψή μου, ότι πρέπει να παραμείνει. Αρα, πρέπει να έχει μια ευρύτερη (συνεργασία), με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
-  Δεν έχουμε δει ακόμα το νομοσχέδιο για τα ακίνητα. Πρέπει να το δούμε και να μπει στην Επιτροπή Οικονομικών προς συζήτηση. Έχετε μάθει να υποτιμάτε την κοινοβουλευτική διαδικασία των Επιτροπών. Η τιμολογημένη πολιτική δεν θα αποφέρει τα έσοδα. Τον Μάρτιο πέρυσι είχα πάει στη Βουλή και είχα πει ότι δεν θα εισπράξουμε από το φόρο του πετρελαίου. Είχαν πει διάφοροι ότι δεν ξέρω τι λέω ή άλλοι ότι έχω σκοπιμότητα. Απεδείχθη. Όταν δεν έχεις το αποτέλεσμα που προσδοκάς, γιατί να έχεις μια τέτοια πολιτική; Πρέπει να έχεις κάτι που θα προσθέσεις.
- Εάν με ρωτάτε αν θα ψηφιστεί ή όχι και αν τίθεται το δίλημμα ότι αν καταψηφίσεις πέφτει η κυβέρνηση, η μεγάλη πλειοψηφία θα ψηφίσει. Μπορώ να σας πω για τον εαυτό μου, ότι με την ψήφο μου αυτήν την κυβέρνηση δεν θα τη ρίξω. Το λέω. Για να μην έχω θέματα. Εμένα, με την ψήφο μου, η κυβέρνηση δεν θα πέσει. Διότι θεωρώ ότι πρέπει να προχωρήσει και οι προτάσεις μου είναι για να διορθωθούν οι πολιτικές, τις οποίες κατά τη γνώμη μου θεωρώ λάθος ή αντιλήψεις. Αλλά μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων που έχω από την άλλη μεριά, γιατί – για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας – είναι ο κ. Τσίπρας, και επειδή πιστεύω ότι ο κ. Τσίπρας δεν είναι έτοιμος και δεν έχει καμία αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση και πουλάει φρέσκο αέρα με τη λογική του χθες και έρχεται και τάζει στους πάντες τα πάντα και μετά λέμε ότι έχουμε καμμένη γη και πάνω σ’ αυτήν πρέπει να χτίσουμε… Κι επειδή λύση πέραν του κ. Τσίπρα, ο οποίος έχει χάσει την αξιοπιστία του, και πέραν της Ευρώπης δεν μπορεί να υπάρξει, με νύχια και με δόντια αυτή η κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει την πορεία της.
- Η εποχή του λαϊκισμού τελείωσε. Ξέρει ο κόσμος ποιες πολιτικές δυνάμεις πουλάνε φούμαρα. Ας έρθει, λοιπόν, ο κ. Τσίπρας να μας πει: Θέλει να ξαναπροσλάβει όλους στο Δημόσιο; Πώς θα τους πληρώσει; Θέλει να έχει χαραμοφάηδες το Δημόσιο; Πώς θα τους πληρώσει; Θέλει να έχει αξιολόγηση στο Δημόσιο; Ναι ή όχι; Όταν ακούω ότι βγαίνουν συγκεκριμένες ομάδες και δεν θέλουν την αξιολόγηση… Γιατί δεν τη θέλουν; Στον ιδιωτικό τομέα δεν υπάρχει; Αν κάποιος δεν δουλέψει, δεν θα το πάρει χαμπάρι το αφεντικό του;
- Είναι η ιδιοτέλεια που σας μίλησα. Ο κ. Τσίπρας νομίζει ότι σκέφτονται οι άνθρωποι όπως σκέφτεται εκείνος. Αλλά θέλω να νομίζω ότι δεν θα υπάρχει αυτό. Υπάρχει μια πίεση πάνω στους βουλευτές πρωτοφανής και υπάρχει μια πίεση σε ανθρώπους που δεν αντέχουν άλλο και να το συνυπολογίσετε στις αναλύσεις σας. Είναι πολύ δύσκολο για έναν βουλευτή να στηρίζει μια πολιτική, για την οποία μέσα του ενδεχομένως έχει πάρα πολλές αμφιβολίες και νομίζω ότι το κάνει για το μείζον”.