Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης

https://cdn1.bbend.net/media/com_news/story/2017/05/25/795155/main/Alwsi1.jpg 
Ήταν 29 Μαΐου του 1453, όταν η Κωνσταντινούπολη έπεσε στα χέρια των Οθωμανών Τούρκων. «Η Πόλις εάλω» έπειτα από πολιορκία ενός χρόνου...

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία μόνο κατ' όνομα υπήρχε τις παραμονές της Άλωσης. Ήταν περιορισμένη, κυρίως, στην περιοχή γύρω από την

Σαν τα μάρμαρα της Πόλης (Χρόνης Αηδονίδης)


ΑΛΕΞΙΑΔΑ 2012 Χ. ΑΗΔΟΝΙΔΗΣ, Ν. ΚΑΡΑΤΖΗ, ΟΡΧΗΣΤΡΑ «ΚΑΝΩΝ» Αυλή Αρχοντικού Σκούταρη ΜΟΥΣΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ στο πλαίσιο του 1ου ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ -- ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ "ΑΛΕΞΙΑΔΑ" «Φευ των Κυμμάτων της Ζωής της» ΧΡΟΝΗΣ ΑΗΔΟΝΙΔΗΣ, ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΡΑΤΖΗ, ΟΡΧΗΣΤΡΑ «ΚΑΝΩΝ» ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Δώδεκα ευζωνάκια.


Από τη συναυλία του Λ. Χαλκιά σε συνεργασία με το μουσικό σχήμα "Επτάσημο" ( Β. Παπαναστασίου, Β. Σαραντίδης, Ι. Ηλιάδης, Λ. Ακριβόπουλος )και τη φιλική συμμετοχή του Χ. Αηδονίδη, στην Αλεξανδρούπολη τον Ιούλιο του 2010. Στο ούτι ο Ν. Ανεμοδουριώτης και στο βιολί ο Φ. Ευφραιμίδης

Η Άλωση που ποτέ δεν ξεπέρασε το έθνος (video)

https://cdn1.bbend.net/media/com_news/story/2017/05/25/795155/main/Alwsi1.jpg

Η επέτειος Άλωσης της Κωνσταντινούπολης από τον Μωάμεθ Β΄ τον Πορθητή, στις 29 Μαϊου του 1453, αποτελεί ένα ιστορικό tipping point που το έθνος των Ελλήνων δεν ξεπέρασε ποτέ.
Η αίσθηση του ανολοκλήρωτου, μιας εθνικής εκκρεμότητας και της προσδοκίας για τη μεγάλη ρεβάνς-επιστροφή, λες και καρφιτσώθηκαν γονιδιακά στις γενιές των Ελλήνων που ακολούθησαν μέχρι και σήμερα.
Ακόμη και ένας μεγάλος Έλληνας συνθέτης, ο Σταμάτης Σπανουδάκης, έγραψε ένα επικό ορχηστρικό κομμάτι, για τον “Μαρμαρωμένο Βασιλιά”, που θα έρθει “σαν αστραπή”.
Ας το θυμηθούμε.


EXE ΓΕΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ( Το τραγούδι της Πόλης)




ΕΧΕ ΓΕΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑ 
(ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ) 

Στο Γαλατά ψιλή βροχή 
και στα Ταταύλα μπόρα 
βασίλισσα των κοριτσιών 
είναι η Μαυροφόρα. 

Έχε γεια Παναγιά τα μιλήσαμε 
όνειρο ήτανε τα λησμονήσαμε 

Στο Γαλατά θα πιω κρασί 
στο Πέρα θα μεθύσω 
και μέσα στο Γεντί Κουλέ 
κοπέλα θ’ αγαπήσω. 

Γεντί Κουλέ και Θαραπιά 
Ταταύλα και Νιχώρι 
αυτά τα τέσσερα χωριά 
μορφαίνουνε τη Πόλη.

Σημαινει ο θεος



Παραδοσιακό τραγούδι για την άλωση της Πόλης από τους Τούρκους,ερμηνευμένο από την παρέα των Ταξιαρχών του Μοσχάτου

Αδιανόητη πρόκληση: Ο Ερντογάν την ημέρα της Άλωσης υπόσχεται προσευχή στην Αγιά Σοφιά

Αδιανόητη πρόκληση: Ο Ερντογάν την ημέρα της Άλωσης υπόσχεται προσευχή στην Αγιά Σοφιά

O Eρντογάν σε μια προσπάθεια συσπείρωσης των ακραίων ισλαμιστών ανακοίνωσε αύριο θα διαβαστεί Μουσουλμανική προσευχή στην Αγία Σοφία που σήμερα είναι μουσείο.
«Το απόγευμα στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων της Άλωσης που διοργανώνει το Υπουργείο Τουρισμού και Πολιτισμού της Τουρκίας, στην Αγία Σοφία θα αναγνωστεί η προσευχή της Άλωσης και θα διαβαστούν προσευχές» δήλωσε ο Ερντογάν.
Η δήλωση του Τούρκου προέδρου είναι λίγο γενικόλογη και αφήνει ανοιχτά

Δήμος Ξυλoκάστρου - Ευρωστίνης Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου 2020

Την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου, όπως αυτή έχει διακηρυχθεί από την Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών. Η ημέρα αυτή στοχεύει στην προώθηση της ποδηλασίας ως μια απλή, προσιτή, βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον λύση μετακίνησης.
Οι πρόσφατες συνθήκες μας ώθησαν να αναθεωρήσουμε τον τρόπο ζωής και την στάση μας απέναντι στο περιβάλλον και στον συνάνθρωπο. Το ποδήλατο δίνει τη δυνατότητα να ενεργοποιηθούμε, να βελτιώσουμε την υγεία μας, να έρθουμε πιο κοντά με του φίλους μας (τηρώντας προσωρινά τις αναγκαίες αποστάσεις ασφάλειας για την αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού) και τελικά να φροντίσουμε τους εαυτούς μας και το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης συμμετέχει ενεργά στο κάλεσμα των

Εθελοντική Δράση καθαρισμού στον Πευκιά Ξυλοκάστρου την Κυριακή 31 Μαίου

ΟΑΕΔ: Σε εξέλιξη πρόγραμμα 9.000 θέσεων εργασίας με μισθό 830 ευρώ

Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα «επιταγής επανένταξης στην αγορά εργασίας» του ΟΑΕΔ, με σκοπό την προώθηση της απασχόλησης μέσω της μετατροπής της επιδότησης της ανεργίας σε επιδότηση της εργασίας.
Το πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2017 τροποποιήθηκε και περιλαμβάνει τις εξής αλλαγές:

Ηλεκτρονική αίτηση εξέτασης για άδεια άσκησης επαγγέλματος - Νέα υπηρεσία από το ΤΕΕ προς τα υποψήφια μέλη του

 TEE
Με ηλεκτρονική διαδικασία θα υποβάλλονται στο εξής οι αιτήσεις εξέτασης και τα δικαιολογητικά για την άδεια άσκησης επαγγέλματος των διπλωματούχων μηχανικών στο ΤΕΕ.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, που προωθεί με συνέπεια τον σχεδιασμό, εφαρμογή και χρήση ηλεκτρονικών διαδικασιών του δημοσίου τομέα και υποστηρίζει την Πολιτεία σε μια πλειάδα ηλεκτρονικών υπηρεσιών, προσθέτει μια ακόμη νέα υπηρεσία, αυτή τη

Υπηρεσία Καθαριότητας Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων: «Εξασφαλίζουμε ένα βιώσιμο και υγιές περιβάλλον»


Λουτράκι, 28 Μαΐου 2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Ο Δήμος Λουτρακίου - Περαχώρας - Αγίων Θεοδώρων θέτοντας σε προτεραιότητα τα ζητήματα  καθαριότητας και καθημερινότητας των πολιτών, καταβάλλει κάθε προσπάθεια, στο μέτρο του δυνατού, για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου της υπηρεσίας καθαριότητας, την αναβάθμιση των υποδομών του Δήμου και τη στελέχωση των υπηρεσιών καθαριότητας.
Από το 2018, αξιοποιώντας κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο ή ακόμη και με ίδιους πόρους, η Δημοτική Αρχή Γεωργίου Αλκ. Γκιώνη έχει προχωρήσει στην αγορά:

Νίκος Ανδρουλάκης: Πρόταση υψηλών προσδοκιών για το κοινό μας μέλλον

Νίκος Ανδρουλάκης: Αυτό είναι το έργο μου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία Ταμείου Ανάκαμψης ύψους 750 δις, εκ των οποίων τα 500δις αφορούν επιχορηγήσεις και τα 250 δις δάνεια είναι αναμφίβολα μία πολύ θετική εξέλιξη. Το γεγονός επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να βγει στις αγορές και να δανειστεί η ίδια, χωρίς να μεταβιβάζει το χρέος αυτό στους ισολογισμούς των κρατών μελών, αλλά προβλέποντας την αποπληρωμή του μέσω νέων Ευρωπαϊκών πόρων είναι κάτι το

ΜΝΗΜΕΣ ΑΛΩΣΕΩΣ ''Ελληνικός Ελληνισμός''


Γράφει ο
Δρ. Παπαφωτίου Απόστολος
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.
Οικονομολόγος Ε.Κ.Π.Α. 



Βρισκόμαστε στις τελευταίες στιγμές της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας το 1453. Η μεγάλη και λαμπρή αυτή Αυτοκρατορία έχει συρρικνωθεί στην Κωνσταντινούπολη πόλη – κράτος και έχει περιορισθεί σε λίγες περιοχές της Θράκης γύρω από την Πόλη και σε ένα μεγάλο τμήμα της Πελοποννήσου.
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος είναι ο τελευταίος Αυτοκράτορας του Βυζαντίου, ο τελευταίος Αυτοκράτορας των Ελλήνων. Εδώ και δύο χρόνια αρχηγός των Τούρκων είναι ο Μωάμεθ ο Β’, ένας νέος ηλικίας 21 ετών. Όνειρο

Γ. ΨΥΧΟΓΙΟΣ: Στηρίζουμε στη Βουλή τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και ιδιοκτητών ταξί.


 
 
Σήμερα 28 Μαΐου, οι 5 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ της Περιφέρειας Πελοποννήσου καταθέσαμε   Αναφορά προς το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την επιστολή του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΤΑΧΙ,  σχετικά με την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων στήριξης των εργαζομένων στα ταξί, ιδιοκτητών και μη.
Σύμφωνα με την Κοινοβουλευτική   Αναφορά , οι συνέπειες της πανδημίας, έχουν ως

Μια διαδικτυακή συζήτηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους με τον Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη

 Πώς θα Γίνει ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Κράτους;  μια νέα διαδικτυακή συζήτηση  με τον Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη την Τετάρτη 3/6 στις 19:00

Γιατί είναι απαραίτητος ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους; Πώς διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και ποια είναι τα οφέλη για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων; Ποια βήματα έχουν γίνει μέχρι σήμερα και ποια πρέπει να γίνουν ακόμα;

Η πολυτέλεια για ύπουλη αντιπολίτευση του κορωνοϊού

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
 
Για κάποιον ακατανόητο επικοινωνιακά λόγο, από την πρώτη στιγμή της κρίσης ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επιλέξει να επιδοθεί συστηματικά και καθημερινά σε μια αντιπολίτευση του κορωνοϊού – παριστάνοντας συγχρόνως ότι… στηρίζει την εθνική προσπάθεια. Ταυτίστηκαν δηλαδή με το βασικό χαρακτηριστικό του ιού, επιδιδόμενοι σε μια ύπουλη αντιπολίτευση.
Ξεκίνησαν, με πρώτον τον κ. Τσίπρα, προσπαθώντας να βάλουν ένα… ιδεολογικό πρόσημο στον κορωνοϊό, υποστηρίζοντας ότι αυτός έβαλε τέλος στον… καπιταλισμό (ενώ στην πραγματικότητα έβαλε τέλος στο μπάχαλο από το οποίο ο ιός τρέφεται)
Συνέχισαν με το περίφημο και χαιρέκακο «θα λογαριαστούμε μετά».
Και μετά, πήραν αμπάριζα:

Κορωνοϊός: Μόλις τρία τα νέα κρούσματα και 175 συνολικά θάνατοι

Κορωνοϊός: Σοβαρά μυοσκελετικά, αναπνευστικά και νευρολογικά προβλήματα αντιμετωπίζουν όσοι βγήκαν από τις ΜΕΘ

Ανακοινώθηκαν από τον Σωτήρη Τσιόδρα 3 νέα κρούσματα του κορωνοϊού SARS-CoV-2 στη Ελλάδα. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 2.906, εκ των οποίων το 55.2% αφορά άνδρες.
Από αυτά, 630 (21.7%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.658 (57.1%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
16 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. 4 (25.0%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 81.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 102 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Τέλος, έχουμε 2 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 175 θανάτους συνολικά στη χώρα. Οι 52 (29.7%) ήταν γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 94.9% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
Έχουν συνολικά ελεγχθεί 170.467 κλινικά δείγματα.


Θέμα συζήτησης μεταξύ Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και Υπουργο'υ Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή η παράδοση της ανενεργού μετρικής γραμμής στο τμήμα Κόρινθος – Δερβένι



ΣΠΑΠ. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ. ΜΕΡΟΣ 3ο..wmv - YouTube
panagiotis_Nikas_2



 

Αποκλειστικά σιδηροδρομικά θέματα αφορούσε η σημερινή συνάντηση (Πέμπτη 28 Μαΐου) στις 12 το μεσημέρι,στην Αθήνα, που είχε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας  με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Κατά την συνάντηση,  στην οποία  μετείχαν επίσης στελέχη του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συζητήθηκαν ειδικότερα
– η επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες
– η παράδοση της ανενεργού μετρικής γραμμής στο τμήμα Κόρινθος – Δερβένι
– η κανονικοποίηση της γραμμής, στο πλαίσιο του σχεδίου δίκαιης μετάβασης της περιοχής της Μεγαλόπολης στη μεταλιγνιτική εποχή.
«Οι ανακοινώσεις θα γίνουν στην Τρίπολη, ευελπιστώ με την παρουσία του υπουργού Υποδομών, όπου θα υπάρξει ευκαιρία να τεθούν και άλλα ζητήματα» σημείωσε ο περιφερειάρχης, υπενθυμίζοντας ότι η Περιφέρεια έχει διαθέσει πίστωση 15 εκ ευρώ για την επαναλειτουργία της γραμμής από την Κόρινθο στο Ναύπλιο.

Το τρένο από τον Ιούνιο θα σφυρίζει στην Δυτική Κορινθία - Ανοίγει η γραμμή Κιάτο - Αίγιο


 
Με τα έργα κατασκευής να έχουν ολοκληρωθεί, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Αίγιο, που αποτελεί τμήμα του συνολικού έργου της γραμμής Αθήνα - Πάτρα, θα είχε ξεκινήσει να λειτουργεί από τον περασμένο Απρίλιο, αν δεν είχε μεσολαβήσει το lockdown.
Λόγω δηλαδή, των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού Covid-19 δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της άσκησης αντιμετώπισης συμβάντος εκτάκτου ανάγκης στη σήραγγα  Δερβενίου. Η άσκηση αυτή είχε προγραμματιστεί για τα τέλη Μαρτίου, όμως ήταν αδύνατο να υλοποιηθεί καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα συμμετοχής της πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ.
Σε ό,τι αφορά στις εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου, η ΕΡΓΟΣΕ έχει παραδώσει από τον περασμένο Γενάρη το σύνολο της Επιδομής μήκους 140 χλμ. που αποτελείται από διπλή σιδηροδρομική γραμμή (70 χλμ. η κάθε μία), έχοντας σχεδιαστεί για ταχύτητες συρμών έως 200 χλμ./ώρα.
Το μόνο που απομένει είναι η ολοκλήρωση του συστήματος σηματοδότησης σε τμήμα της γραμμής, η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί. Κι αυτό επειδή τα εξειδικευμένα συνεργεία από την Ισπανία στα οποία ο ανάδοχος έχει αναθέσει την τοποθέτηση δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν επίσης λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις που ήταν σε ισχύ από τον Μάρτιο. 
 Ωστόσο, αυτή η εκκρεμότητα, όπως αναφέρουν πηγές, δεν εμποδίζει σε καμία περίπτωση τη λειτουργία της γραμμής, η οποία μπορεί κάλλιστα να παραδοθεί στην κυκλοφορία με τη σηματοδότηση στο εν λόγω τμήμα να πραγματοποιείται με παραδοσιακά μέσα έως ότου επιτραπεί στα συνεργεία του αναδόχου να ολοκληρώσουν τις εργασίες. 
Σήμερα, κι ενώ τα περιοριστικά μέτρα για τον κορονοϊό έχουν σε μεγάλο βαθμό αρθεί, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ προσβλέπει στον επαναπρογραμματισμό της άσκησης άμεσα και την κινητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων. Κι αυτό προκειμένου να ολοκληρωθούν τα προαπαιτούμενα, ώστε να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό η λειτουργία της γραμμής.
Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στο θέμα, έχει γίνει επαφή με την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για να πραγματοποιηθεί η άσκηση μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα.
Τα εγκαίνια της γραμμής, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, προγραμματίζονται κάποια στιγμή μέσα στον Ιούνιο και τη σχετική κορδέλα να κόβει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Για την ιστορία, θα είναι και το πρώτο έργο που θα εγκαινιάσει στην μέχρι σήμερα παρουσία του στον υπουργικό θώκο.

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Αυτό που “κλείδωσε” είναι πως θα γίνονται τα δρομολόγια από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, αν και έπεσε στο τραπέζι η δρομολόγηση ενός ντιζελοκίνητου τρένου, τελικά η ιδέα δεν επικράτησε λόγω κόστους.
Αυτό που θα υπερίσχυσε, είναι η εκκίνηση ενός ηλεκτροκίνητου τρένου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο. Στο Κιάτο το τρένο θα σταματά και θα αλλάζει μηχανή από ηλεκτροκίνητη σε ντιζελοκίνητη. Η καθυστέρηση υπολογίζεται σε περίπου 5-6 λεπτά. Στη συνέχεια το ντιζελοκίνητο πλέον τρένο θα ξεκινά από το Κιάτο και θα τερματίζει στο Αίγιο.
Με τον αντίστροφο τρόπο θα γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο μέχρι την Αθήνα. Ντιζελοκίνητο τρένο μέχρι το Κιάτο και από εκεί ηλεκτροκίνητο μέχρι την Αθήνα. Ο χρόνος δρομολογίου υπολογίζεται σε κάτω από δύο ώρες. Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα θα διεξάγονται καθημερινά 4 δρομολόγια από και προς το Αίγιο.
Ένα από τα σημαντικά νέα για τους επιβάτες του δρομολογίου αυτού είναι πως με μία μετεπιβίβαση στο σταθμό των Άνω Λιοσίων θα μπορούν να φτάσουν εύκολα στο αεροδρόμιο της Αθήνας και από το σταθμό της Αθήνας, στο λιμάνι του Πειραιά.
Τα τρένα που θα δρομολογηθούν θα είναι τα ίδια με αυτά που σήμερα διεξάγουν δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Άλλωστε εδώ και αρκετά χρόνια, μέχρι που τελικά λειτούργησε η ηλεκτροκίνηση, η αλλαγή μηχανής γινόταν καθημερινά σε όλα τα δρομολόγια.

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ HUB ΤΟ ΑΙΓΙΟ

Αυτό που προκύπτει όμως σαν ένα σημαντικό νέο, είναι πως ο νέος τερματικός σταθμός της γραμμής, το Αίγιο, θα μεταβληθεί σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό hub για την Αχαϊα. Ο σταθμός βρίσκεται 35χλμ από την πόλη της Πάτρας και μιας και όλα συνηγορούν στο γεγονός πως υπεραστικό τρένο θα κάνει αρκετά χρόνια ακόμα η πόλη να δει, το Αίγιο θα αναβαθμιστεί και θα γίνει το κέντρο των σιδηροδρομικών μετακινήσεων προς την Αθήνα ή ευρύτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ο επιβάτης που ξεκινά από Πάτρα θα μπορεί με τα λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να φτάνει στο Αίγιο και από εκεί να συνεχίσει το ταξίδι του μέχρι την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο ή το λιμάνι του Πειραιά. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε αν θα υπάρξει ευρύτερος σχεδιασμός, ούτως ώστε και τα ΚΤΕΛ της Αχαϊας ή της Ηλείας να συνδέονται πλέον με τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο.

Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΑΤΟ-ΑΙΓΟ

Να σημειώσουμε πως η νέα γραμμή έχει μήκος 71χλμ επανέρχεται στην κυκλοφορία μετά από 10 χρόνια και περιλαμβάνει τρεις Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου και τις έξι Στάσεις Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς (Δερβενίου), Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης. Το τρένο θα συνδέεται με τον οδοντωτό στο σταθμό του Διακοπτού και έτσι θα αποκατασταθεί και πάλι η σύνδεση της γραφικής διαδρομής με το εθνικό δίκτυο.
Η γραμμή Κιάτο-Αίγιο είναι τμήμα της ευρύτερης γραμμής Αθήνα-Πάτρα. Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το 2007 και χρειάστηκαν αρκετές εργολαβίες για να ολοκληρωθεί. Σε αυτή τη φάση το νέο αυτό τμήμα θα λειτουργήσει χωρίς ηλεκτροκίνηση.Τα σύγχρονα ηλεκτροκινούμενα τρένα θα αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τη γραμμή το 2023, όταν ολοκληρωθεί η σχετική εργολαβία από την ΕΡΓΟΣΕ.

Επέστρεψαν οι τσούχτρες; Τι είναι τα "ζελεδάκια" που εμφανίστηκαν σε Αιγιάλεια και Κορινθία - Κι όμως δεν τσιμπάνε


Μετά τον κορωνοϊό και τσούχτρες; Ανησυχία έχει προκαλέσει σε λουόμενους σε παραλίες της Αιγιάλειας και της Κορινθίας το γεγονός ότι σε θάλασσες των περιοχών αυτών έχουν εμφανιστεί "ζελεδάκια" με αποτέλεσμα το θέαμα και μόνο να λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς, ως προς το να κολυμπήσουν. Μάλιστα

Ανάληψη του Κυρίου: Σήμερα κάνουν το πρώτο μπάνιο στη θάλασσα και πιάνουν τη μαλλιαρή

 Ανάληψη του Κυρίου: Σήμερα κάνουν το πρώτο μπάνιο στη θάλασσα και πιάνουν τη μαλλιαρή
Σαράντα ημέρες συμπληρώνονται σήμερα από την Ανάσταση. H σημερινή είναι η ημέρα που ψάλλεται για τελευταία φορά το «Χριστός Ανέστη» στην Εκκλησία.
Υπάρχει, όμως, και η παραδοσιακή διάσταση της γιορτής της Αναλήψεως κι αυτή είναι «η κάθοδος στη θάλασσα». H γιορτή της Αναλήψεως είναι η πρώτη μέρα του καλοκαιριού, που ο λαός της υπαίθρου επιτρέπει στον εαυτό του να κατέβει στη θάλασσα και να βουτήξει στο νερό. Πριν από την ημέρα αυτήν, η θάλασσα μπορεί να κάνει κακό. Και κατεβαίνει συνήθως το απόγευμα ή το μεσημέρι, μετά

Γ. Λακόπουλος: Η… δουλειά του Τσίπρα


Γράφει ο Γιώργος Λακόπουλος
Πηγή: anoixtoparathyro.gr

Ο ΣΥΡΙΖΑ οργάνωσε μια εκδήλωση το Ζάππειο. Θα περίμενε κανείς ότι ο Αλέξης Τσίπρας αποφάσισε να καταθέσει την πολιτική πρότασή του για τη χώρα για να πάρει κεφάλι , αμφισβητώντας το ηγετικό προβάδισμα του Πρωθυπουργού στη χώρα.
Θα ήταν δηλαδή μια πρωτοβουλία για να κωδικοποιήσει τη συγκυρία, να καταγγείλει την μονοπώληση της πληροφόρησης γύρω από το πρόσωπο του Μητσοτάκη και κυρίως να απαντήσει , από προοδευτική σκοπιά, στο κεντρικό ερώτημα της εποχής: Τι μας συνέβη, πού βρισκόμαστε και πού πάμε;
Τελικά το θέμα στο  Ζάππειο ήταν μάλλον πεζό: η επικαιροποιημένη πρόταση

Πορτοσάλτε: Ο Μητσοτάκης καλείται να συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας


Του Μανώλη Κομνηνού

Με ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό του στο Twitter, ο Άρης Πορτοσάλτε αναφέρεται στην επέτειο ένταξης της Ελλάδας στην ΕΟΚ, με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Καραμανλή, και τη συνδέει με την εθνική πρόκληση που έχει σήμερα μπροστά του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο έμπειρος δημοσιογράφος του Ομίλου ΣΚΑΪ σημειώνει με νόημα τα εξής:

Ο Καραμανλής παραμένει πόλος έλξης

 Ο Καραμανλής παραμένει πόλος έλξης
Του Λάζαρου Καλλιανιώτη

Ήταν ο μακροβιότερος ηγέτης της Νέας Δημοκρατίας, και εκείνος που ταπείνωσε το διαχρονικό «σύστημα ΠΑΣΟΚ», επιτρέποντας στην Κεντροδεξιά να επιστρέψει στην εξουσία, το 2004, μετά από 11 χρόνια πολιτικής… ξηρασίας.

Ο Κώστας Καραμανλής κατέγραψε άλλωστε και τις μεγαλύτερες εκλογικές νίκες των τελευταίων δεκαετιών, σε επίπεδο κοινωνικής εμπιστοσύνης, ενώ τα συστατικά στοιχεία του χαρακτήρα του τον κατέστησαν δημοφιλή και συμπαθή σε

Η πιο ιστορική φωτογραφία της Μεταπολίτευσης…

 Η πιο ιστορική φωτογραφία της Μεταπολίτευσης…

Του Μάνου Οικονομίδη
Twitter@EmOikonomidis


Μάνος ΟικονομίδηςΤο σημείο καμπής, ανάμεσα στην οργή και τη γαλήνη…
Η στιγμή που ο Κωνσταντίνος Καραμανλής υπογράφει τη Συνθήκη Ένταξης της Ελλάδας στην ΕΟΚ, στις 28 Μαϊου του 1979, διεκδικεί, πιθανότατα… χωρίς αντίπαλο το ιστορικό αποτύπωμα της πιο ιστορικής φωτογραφίας της Μεταπολίτευσης.

Σέντρα στις 6 Ιουνίου: Ο Ολυμπιακός στην Τούμπα – Το πλήρες πρόγραμμα

Σέντρα στις 6 Ιουνίου: Ο Ολυμπιακός στην Τούμπα – Το πλήρες πρόγραμμα

Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για την επανέναρξη της Super League. Σέντρα θα έχουμε στις 6 Ιουνίου ενώ στην πρεμιέρα των πλέι οφ ο πρωτοπόρος Ολυμπιακός θα παίξει με τον ΠΑΟΚ στην Τούμπα.