Πέμπτη 21 Μαΐου 2020

Οι 40 " Γαλάζιες" παραλίες της Πελοποννήσου. Χωρίς "Γαλάζιες Σημαίες" το Δερβένι και ο ΔήμοςΚορινθίων

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTlLfkspnecyix_XeVTez66054QFloGZi5Sc63J_BPhvMQ8NTVz&usqp=CAU
 Σήμερα  ανακοινώθηκαν από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), Εθνικό Χειριστή του Διεθνούς Προγράμματος «Γαλάζια Σημαία» στη χώρα μας, οι βραβεύσεις 497 ακτών, 14 μαρίνων και 6 τουριστικών σκαφών.

Μεταξύ των βραβευμένων  ακτών περιλαμβάνονται και 40 ακτές από την Πελοπόννησο.
Από την Π. Ε. Κορινθίας βραβεύτηκαν 8 παραλίες , όπου διαπιστώνουμε πως για

Γαλάζιες σημαίες 2020: 2η η Ελλάδα παγκοσμίως– Δείτε τις περιφέρειες που βγήκαν πρωταθλήτριες [αναλυτική λίστα]

Αυτές είναι οι γαλάζιες σημαίες 2018 στην Κρήτη - Flashnews.gr
Ανακοινώθηκαν από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), Εθνικό Χειριστή του Διεθνούς Προγράμματος «Γαλάζια Σημαία» στη χώρα μας, οι βραβεύσεις ακτών, μαρίνων και τουριστικών σκαφών.
Η Ελλάδα κατέχει τη 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 47 χώρες με 497 βραβευμένες ακτές, 14 μαρίνες και 6 τουριστικά σκάφη.
Στο σύνολο των χωρών που συμμετέχουν φέτος στο Πρόγραμμα, η Ελλάδα κατείχε το 13% των συνολικών βραβευμένων ακτών.
Την ίδια ώρα πρώτη στην Ελλάδα αναδείχθηκε και πάλι φέτος, η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, με 94 σημαίες.
Η Διεθνής Επιτροπή βράβευσε φέτος 3.895 ακτές, 691 μαρίνες και 82 τουριστικά σκάφη σε όλο τον κόσμο.

Δείτε εδώ τον Κατάλογο Βραβευμένων Ακτών και Μαρινών 2020

Χαρδαλιάς για άνοιγμα τουρισμού: Θα κάνουμε ότι πρέπει και όπως πρέπει για να μην έχουμε κανένα πρόβλημα

Ο Νίκος Χαρδαλιάς αναφέρθηκε στο άνοιγμα του τουρισμού και στις προδιαγραφές λειτουργίας των κέντρων για άτομα με ειδικές ανάγκες, των κατασκηνώσεων, των χώρων απασχόλησης.
«Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι θα είναι ενδελεχείς για τους τουρίστες που θα φτάνουν στη χώρα από εισερχόμενες πτήσεις του εξωτερικού» ενώ σε 21 πτήσεις με 2.236 επιβαίνοντες, μόλις ένα τεστ βγήκε θετικό, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τόνισε ότι αυτό που θα γίνει για την ασφάλεια του ελληνικού πληθυσμού είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση κανείς να παίξει με την δημόσια υγεία. Είπε επίσης ότι κανείς δεν είπε ότι τα σύνορα θα ανοίξουν για όλους. Επεσήμανε ότι καθημερινά θα αξιολογούνται τα δεδομένα και όλοι θα είναι έτοιμοι την 1η Ιουλίου.

Κορωνοϊός: Μόλις τρία νέα κρούσματα στην Ελλάδα – 168 οι νεκροί

Η καθηγήτρια που αντίκρισε πρώτη τον κορωνοϊο διηγείται - «Έτσι έμαθα για το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα»
Στα τρία ανέρχονται τα κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ενημέρωση του καθηγητή Λοιμωξιολογίας, Σωτήρη Τσιόδρα. Στους 168 οι νεκροί.

Διασωληνωμένοι νοσηλεύονται 21 άνθρωποι με διάμεση ηλικία τα 72 έτη.
Συνολικά τα κρούσματα ανέρχονται σε 2.853.
98 άτομα πήραν εξιτήριο από τις ΜΕΘ.
Τα παιδιά παράγουν σημαντικά μειωμένες ποσότητες της πρωτεΐνης η οποία χρησιμοποιεί ο COVID-19 για να εισέλθει μέσα στον οργανισμό μέσω της μύτης, σύμφωνα με έρευνα που επικαλέστηκε ο κ. Τσιόδρας.

Ο κ. Τσιόδρας αναφέρθηκε σε πείραμα που έγινε το οποίο απέδειξε ότι μαϊμούδες είχαν αναπτύξει αντισώματα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα από την πρώτη φορά που νόσησαν. «Αυτή η μελέτη μπορεί να βοηθήσει για το εμβόλιο» σχολίασε.
To 99,7% των μολύνσεων συμβαίνει σε χώρους όπου γίνονται συναθροίσεις, όπως κλαμπ.
«Να τηρούμε μέτρα απόστασεις, να αποφεύγουμε την πολυκοσμία, να μένουμε σπίτι αν έχουμε συμπτώματα. Ελπίζω να επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Ο δρόμος προς την επιστροφή δεν είναι εύκολος», τόνισε.

Πού Πάει η Ελληνική Οικονομία; μια νέα διαδικτυακή συζήτηση για την ελληνική οικονομία...

 


διαΝΕΟσις LIVE 4: Πού Πάει η Ελληνική Οικονομία;
 
Καθώς άλλη μια ιστορική ύφεση ξεκινά, καλούμαστε να σκεφτούμε και να δώσουμε απαντήσεις σε μια σειρά από κρίσιμα θέματα. Πώς πρέπει να μοιάζει η επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας; Πώς πρέπει να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, για να είμαστε λιγότερο ευάλωτοι σε κρίσεις; Πώς πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις, και τι πρέπει να περιμένει ο κόσμος της εργασίας από τις ριζικές

Έρευνα: Πώς ο κορωνοϊός νίκησε τον «Μεγάλο Ασθενή»

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
 
Ακόμη και όταν ο κορωνοϊός θα έχει ηττηθεί παγκοσμίως, ο «μεγάλος ασθενής», που δεν είναι άλλος από τα ευρωπαϊκά πολιτικά συστήματα, θα παραμείνει στον αναπνευστήρα της εντατικής. Μετά από δεκάδες χιλιάδες νεκρούς και ένα πρωτοφανές ανθρωπιστικό χάος, ουδείς τολμά να αναφερθεί στα πραγματικά αίτια της καταστροφής. Θα συνεχίσουν με την ακυβερνησία, σφυρίζοντας αδιάφορα, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής και χωρίς την παραμικρή πολιτική ανάλυση.
Όλα δείχνουν ότι τα πολιτικά συστήματα των ευρωπαϊκών χωρών, εντελώς απρόθυμα να βάλουν το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων, μοιραίοι κι’ άβουλοι συνάμα, θα περιμένουν, ίσως λίγο καλύτερα προετοιμασμένοι, τον επόμενο Αρμαγεδώνα.

Ξεκινούν οι εργασίες βελτίωσης- συντήρησης του Γηπέδου Αγίων Θεοδώρων




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ένασημαντικό αθλητικό έργο άμεσης προτεραιότητας, η «Βελτίωση – Συντήρηση του Γηπέδου Αγίων Θεοδώρων», συνολικού προϋπολογισμού 300.000,00 €, εντάχθηκε στον σχεδιασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου προς υλοποίηση, με στόχο την ανάπτυξη και την πρόοδο του αθλητισμού.
Το Γήπεδο Αγίων Θεοδώρων αποτελεί έναν χώρο άθλησης μεγάλου αριθμού ατόμων από τον Δήμο Λουτρακίου - Περαχώρας - Αγίων Θεοδώρων και την ευρύτερη περιοχή. Ύστερα από την πρόσφατη καταιγίδα «Γηρυόνης» που έπληξε

Δήλωση Γ.Ψυχογιού για την Ευρωπαϊκή ημέρα NATURA 2000 (Κορινθιακός Κόλπος - Ανεμογεννήτριες)

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
21 Μαΐου, Ευρωπαϊκή Ημέρα Natura 2000.
Στην Κορινθία ειδικά, "γιορτάζουμε" φέτος με τις διατάξεις του αντιπεριβαλλοντικού Νόμου της κυβέρνησης που καταργεί στην πράξη τη λειτουργία του Φορέα Διαχείρισης Κορινθιακού Κόλπου ως περιοχής Natura (ιδρύθηκε με το Ν.4519/2018) και εξυπηρετεί συμφέροντα που λυμαίνονται και καταστρέφουν επί χρόνια τον Κορινθιακό, ενώ ανοίγει το δρόμο για εγκατάσταση ανεμογεννητριών ακόμα και σε περιοχές Natura, όπως η Ζήρεια, με διαδικασίες fast track, χωρίς πραγματικό έλεγχο των πολλαπλών επιπτώσεων και χωρίς καμία διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι χρειάζεται θεσμική και κινηματική εγρήγορση από όλους για να σταματήσουμε αυτό το πισωγύρισμα και να ανατρέψουμε στην πράξη μια πολιτική που, εκτός του ότι παραβιάζει ακόμα και την ευρωπαϊκή νομιμότητα, βλέπει το περιβάλλον ως "εμπόρευμα" και τις τοπικές κοινωνίες ως "ιθαγενείς".
Γιώργος Ψυχογιός
Βουλευτής  Κορινθίας

EΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΟΣΕΙΩΝΑ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
              ΤΜΗΜΑ ΣΤΙΒΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ανακοινώνουμε την επανεκκίνηση των προπονήσεων των τμημάτων στίβου του Ποσειδώνα Λουτρακίου στο Θώδειο στάδιο Λουτρακίου για τους αθλητές των τμημάτων της αγωνιστικής,  προαγωνιστικής  (αφορά αθλητές και αθλήτριες γεννημένους έως 31/12/2007) και τους υποψήφιους για Στρατιωτικές Σχολές και ΤΕΕΦΑ,   οι οποίοι προπονούνται στο αντίστοιχο τμήμα του Ποσειδώνα.
Η επανεκκίνηση άρχισε την Τετάρτη 20 Μαΐου 2020  και θα γίνεται με όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας τόσο της ΓΓΑ όσο και του Δήμου μας. 
Καλούνται  οι αθλητές και οι υποψήφιοι να προσκομίσουν την ιατρική βεβαίωση που είναι απαραίτητη για την προπόνησή   τους
Πληροφορίες: Παχατουρίδου Βούλα  (έφορος στίβου)
 Τηλ:  6944850422

voula pahatouridis



ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ | ΤΟ ΚΑΑ ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ



Τρίπολη, 21 Μαϊου 2020


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ένα περίπου μήνα πριν την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων 2020 το ΚΑΑ ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ βρίσκεται κοντά στους μαθητές που ετοιμάζονται να δώσουν τη δική τους "μάχη" και συμμερίζεται απόλυτα την αγωνία γονέων, κηδεμόνων και καθηγητών για το τελικό αποτέλεσμα.Το ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου μας ετοίμασε μερικές χρήσιμες συμβουλές για την καταπολέμηση του

Πλαστό απολυτήριο: Το ΣτΕ μετέτρεψε την απόλυση σε προσωρινή παύση


Με* ευαισθησία έσκυψαν οι δικαστές του Συμβουλίου της Επικρατείας πάνω από την προσωπική ιστορία απολυμένης γυναίκας από το Δημόσιο η οποία για καθαρά βιοποριστικούς λόγους χρησιμοποίησε πλαστό απολυτήριο Γυμνασίου για την πρόσληψη της στο Υπουργείο Οικονομικών. ...

ΑΙΡΕΤΟΣ.GR


Κατατέθηκε χθες βράδυ η Τροπολογία για τα τραπεζοκαθίσματα–Απώλεια εσόδων και δαπάνες για τους Δήμους

 
Στη Βουλή κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης (20 Μαΐου, ώρα 20:50) η αναμενόμενη Τροπολογία με τις δυνατότητες ενεργειών των Δήμων για τα τραπεζοκαθίσματα.
Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός Εσωτερικών,Π.Θεοδωρικάκος, σε επίσημη Ανακοίνωση που εξέδωσε την
...

ΑΙΡΕΤΟΣ.GR

Αστεροσκοπείο Κρυονερίου Κορινθίας

Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη οι Ισαπόστολοι - Σήμερα εορτάζει το εκκλησάκι του Αγίου Κωνσταντίνου στη Λυγιά


Καλή σας ημέρα και Χρόνια σας πολλά

Σήμερα Πέμπτη 21 Μαΐου 2020 και η Εκκλησία μας τιμά την Μνήμη των Ισαποστόλων Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης.. 
Στην περιοχή μας εορτάζει το εκκλησάκι του Αγίου Κωνσταντίνου που δεσπόζει στο ύψωμα της Εχταινής , πάνω από τη Λυγιά Κορινθίας  , παράλιο οικισμό , κοντά στο Δερβένι. Ο ναός  του Αγίου Κωνσταντίνου είναι χτισμένος το 1903 πάνω σε πλάτωμα ,δίπλα σε δάσος , όπου και γλυπτό του Βαρώτσου, με θαυμάσια θέα προς  την παραλίακή Δυτική Κορινθία, το Κορινθιακό κόλπο και τα βουνά της Ρούμελης.. Σήμερα πολλοί κάτοικοι από τη Λυγιά, το Δερβένι και τα γύρω χωριά έχουν έρθει στον Αγιο Κωνσταντίνο τιμώντας την μνήμη του....

Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη οι Ισαπόστολοι


Ὡς κοινὸν εἶχον γῆς Βασιλεῖς τὸ στέφος,
Ἔχουσι κοινὸν καὶ τὸ τοῦ πόλου στέφος.
Ξύνθανε μητέρι εἰκάδι πρώτῃ Κωνσταντῖνος.

 
Βιογραφία
Ως γενέτειρα πόλη του Μεγάλου Κωνσταντίνου αναφέρεται τόσο η Ταρσός της Κιλικίας όσο και το Δρέπανο της Βιθυνίας. Ωστόσο η άποψη που επικρατεί φέρει τον Μέγα Κωνσταντίνο να έχει γεννηθεί στη Ναϊσό της Άνω Μοισίας (σημερινή Νις της Σερβίας). Το ακριβές έτος της γεννήσεώς του δεν είναι γνωστό, θεωρείται όμως ότι γεννήθηκε μεταξύ των ετών 272-288 μ.Χ.

Πατέρας του ήταν ο Κωνστάντιος, που λόγω της χλωμότητος του προσώπου του ονομάσθηκε Χλωρός, και ήταν συγγενής του αυτοκράτορα Κλαυδίου. Μητέρα του ήταν η Αγία Ελένη, θυγατέρα ενός πανδοχέως από το Δρέπανο της Βιθυνίας.

Το 305 μ.Χ. ο Κωνσταντίνος ευρίσκεται στην αυλή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού στη Νικομήδεια με το αξίωμα του χιλίαρχου. Το ίδιο έτος οι δύο Αύγουστοι, Διοκλητιανός και Μαξιμιανός, παραιτούνται από τα αξιώματά τους και αποσύρονται. στο ύπατο αξίωμα του Αυγούστου προάγονται ο Κωνστάντιος ο Χλωρός στη Δύση και ο Γαλέριος στην Ανατολή. Ο Κωνστάντιος ο Χλωρός πέθανε στις 25 Ιουλίου 306 μ.Χ. και ο στρατός ανακήρυξε Αύγουστο τον Μέγα Κωνσταντίνο, κάτι όμως που δεν αποδέχθηκε ο Γαλέριος. Μετά από μια σειρά διαφόρων ιστορικών γεγονότων ο Μέγας Κωνσταντίνος συγκρούεται με τον Μαξέντιο, υιό του Μαξιμιανού, ο οποίος πλεονεκτούσε στρατηγικά, επειδή διέθετε τετραπλάσιο στράτευμα και ο στρατός του Κωνσταντίνου ήταν ήδη καταπονημένος.
Από την πλευρά του ο Μέγας Κωνσταντίνος είχε κάθε λόγο να αισθάνεται συγκρατημένος. δεν είχε καμία άλλη επιλογή εκτός από την επίκληση της δυνάμεως του Θεού. Ήθελε να προσευχηθεί, να ζητήσει βοήθεια, αλλά καθώς διηγείται ο ιστορικός Ευσέβιος, δεν ήξερε σε ποιόν Θεό να απευθυνθεί. Τότε έφερε νοερά στη σκέψη του όλους αυτούς που μαζί τους συνδιοικούσε την αυτοκρατορία. Όλοι τους, εκτός από τον πατέρα του, πίστευαν σε πολλούς θεούς και όλοι τους είχαν τραγικό τέλος. Άρχισε, λοιπόν, να προσεύχεται στον Θεό, υψώνοντας το δεξί του χέρι και ικετεύοντάς Τον να του αποκαλυφθεί. Ενώ προσευχόταν, διαγράφεται στον ουρανό μία πρωτόγνωρη θεοσημία. Περί τις μεσημβρινές ώρες του ηλίου, κατά το δειλινό δηλαδή, είδε στον ουρανό το τρόπαιο του Σταυρού, που έγραφε «τούτῳ νίκα». Και ενώ προσπαθούσε να κατανοήσει τη σημασία αυτού του μυστηριακού θεάματος, τον κατέλαβε η νύχτα. Τότε εμφανίζεται ο Κύριος στον ύπνο του μαζί με το σύμβολο του Σταυρού και τον προέτρεψε να κατασκευάσει απομίμηση αυτού και να το χρησιμοποιεί ως φυλακτήριο πιο πολέμους.

Έχοντας ως σημαία του το Χριστιανικό λάβαρο, αρχίζει να προελαύνει προς την Ρώμη εκμηδενίζοντας κάθε αντίσταση.

Όταν φθάνει στη Ρώμη ενδιαφέρεται για τους Χριστιανούς της πόλεως. Όμως το ενδιαφέρον του δεν περιορίζεται μόνο σε αυτούς. Πολύ σύντομα πληροφορείται για την πενιχρή κατάσταση της Εκκλησίας της Αφρικής και ενισχύει από το δημόσιο ταμείο τα έργα διακονίας αυτής.

Το Φεβρουάριο του 313 μ.Χ., στα Μεδιόλανα, όπου γίνεται ο γάμος του Λικινίου με την Κωνσταντία, αδελφή του Μεγάλου Κωνσταντίνου, επέρχεται μια ιστορική συμφωνία μεταξύ των δύο ανδρών που καθιερώνει την αρχή της ανεξιθρησκείας.

Τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει ο Μέγας Κωνσταντίνος ήσαν πολλά. Η αιρετική διδασκαλία του Αρείου, πρεσβυτέρου της Αλεξανδρινής Εκκλησίας, ήλθε να ταράξει την ενότητα της Εκκλησίας. Η διδασκαλία αυτή, που ονομάσθηκε αρειανισμός, κατέλυε ουσιαστικά το δόγμα της Τριαδικότητας του Θεού.

Μόλις ο Μέγας Κωνσταντίνος πληροφορήθηκε τα όσα θλιβερά συνέβαιναν στην Αλεξάνδρεια, απέστειλε με τον πνευματικό του σύμβουλο Όσιο, Επίσκοπο Κορδούης της Ισπανίας, επιστολή στον Επίσκοπο Αλεξανδρείας Αλέξανδρο (313 - 328 μ.Χ.) και τον Άρειο. Η προσπάθεια επιλύσεως του θέματος δεν ευδοκίμησε. Έτσι αποφασίσθηκε η σύγκλιση της Α' Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ.

Η περιγραφή της εναρκτήριας τελετής από τον ιστορικό Ευσέβιο είναι ομολογουμένως ενδιαφέρουσα. στο μεσαίο οίκο των ανακτόρων είχαν προσέλθει όλοι οι σύνεδροι. Επικρατούσε απόλυτη σιγή και όλοι περίμεναν την είσοδο του αυτοκράτορα, τον οποίο οι περισσότεροι θα έβλεπαν για πρώτη φορά. Ο Κωνσταντίνος εισήλθε ταπεινά, με σεμνότητα και πραότητα. στην ομιλία του προς τη Σύνοδο χαρακτηρίζει τις ενδοεκκλησιαστικές συγκρούσεις ως το μεγαλύτερο δεινό και από τους πολέμους. Ο λόγος του υπήρξε ευθύς και σαφής. Δεν ήθελε να ασχοληθεί παρά μονάχα με θέματα που αφορούσαν στην ορθοτόμηση της πίστεως. Η κρίσιμη φράση του, «περὶ τῆς πίστεως σπουδάσωμεν», διασώζεται σχεδόν από όλους τους ιστορικούς συγγραφείς.

Μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου ο αυτοκράτορας ανέλαβε πρωτοβουλίες για την εδραίωση των αποφάσεών της. Απέστειλε εγκύκλιο επιστολή προς την Εκκλησία της Αιγύπτου, Λιβύης, Πενταπόλεως, Αλεξανδρείας, στην οποία γνωστοποιεί τις αποφάσεις της Συνόδου. Ο ίδιος γνωστοποιεί προς όλη την επικράτεια της αυτοκρατορίας την καταδίκη του Αρείου και απαγορεύει την απόκτηση και την απόκρυψη των συγγραμμάτων του. Η εντυπωσιακή του όμως ενέργεια είναι η επιστολή του προς τον Άρειο. Επιτιμά τον αιρεσιάρχη και τον καταδικάζει με αυστηρότητα για τις κακοδοξίες του.

Όμως περί τα τέλη του 327 μ.Χ. ο Μέγας Κωνσταντίνος καλεί τον Άρειο στα ανάκτορα. Ο αιρεσιάρχης φυσικά δεν χάνει την ευκαιρία και υποβάλλει μία ομολογία γεμάτη από έντεχνες θεολογικές ανακρίβειες, πείθοντας μάλιστα τον Μέγα Κωνσταντίνο ότι αυτή δεν διαφέρει ουσιαστικά από όσα είχε αποφασίσει η Α' Οικουμενική Σύνοδος. Τελικά ο αυτοκράτορας συγκαλεί νέα Σύνοδο, το Νοέμβριο του 327 μ.Χ., η οποία ανακαλεί τον Άρειο από την εξορία και αποκαθιστά τους εξόριστους Επισκόπους Νικομηδείας Ευσέβιο και Νικαίας Θεόγνιο. Η ανάκληση του Αρείου και η αποκατάσταση των περί αυτών πυροδότησε νέες έριδες πιο κόλπους της Εκκλησίας. Ο Επίσκοπος Αλεξανδρείας Αλέξανδρος και στην συνέχεια ο διάδοχός του Μέγας Αθανάσιος αρνούνται να δεχθούν τον Άρειο στην Αλεξάνδρεια. Ο Μέγας Κωνσταντίνος απειλεί με καθαίρεση τον Μέγα Αθανάσιο, ενώ σε Σύνοδο που συνήλθε στην Αντιόχεια το 330 μ.Χ. καθαιρείται και εξορίζεται από τους αιρετικούς ο Άγιος Ευστάθιος, Επίσκοπος Αντιοχείας (τιμάται 21 Φεβρουαρίου). Η Σύνοδος της Τύρου της Συρίας, που συνήλθε το 335 μ.Χ., καταδικάζει ερήμην με την ποινή της καθαιρέσεως τον Μέγα Αθανάσιο, ο οποίος φεύγει, για να συναντήσει τον Μέγα Κωνσταντίνο.

Είναι γεγονός πως ο Μέγας Κωνσταντίνος δεν έδειξε να αποδέχεται το αίτημα του Μεγάλου Αθανασίου για ακρόαση. Πείσθηκε όμως να τον ακούσει, όταν ο Μέγας Αθανάσιος του απηύθυνε την ρήση: «Δικάσει Κύριος ἀνὰ μέσον ἐμοῦ καὶ σοῦ». Ο Μέγας Κωνσταντίνος κατενόησε την κατάφωρη αδικία και τις άθλιες μεθοδεύσεις σε βάρος του Μεγάλου Αθανασίου και έκανε δεκτό το αίτημά του νά προσκληθούν όλοι οι συνοδικοί της Τύρου και η διαδικασία να λάβει χώρα ενώπιόν του.

Ο Ευσέβιος Νικομηδείας αγνόησε την αυτοκρατορική εντολή. Πήρε μόνο ελάχιστους από τους συνοδικούς και εμφανίσθηκε στον αυτοκράτορα. Ξέχασε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες και για πρώτη φορά έθεσε το θέμα της δήθεν παρακωλύσεως της αποστολής σιταριού προς την Βασιλεύουσα. Ο αυτοκράτορας εξοργίζεται και εξορίζει τον Μέγα Αθανάσιο στα Τρέβιρα της Γαλλίας. Παρά ταύτα δεν επικυρώνει την απόφαση της Συνόδου της Τύρου για καθαίρεση και ούτε διατάσσει την αναπλήρωση του επισκοπικού θρόνου της Αλεξάνδρειας.

Η τελευταία περίοδος της ζωής του Μεγάλου Κωνσταντίνου είναι αυτή που τον καταξιώνει στην εκκλησιαστική συνείδηση και τον οδηγεί στο απόγειο της πνευματικής του πορείας. Ο Άγιος, κατά τον Απρίλιο του 337 μ.Χ., αισθάνεται τα πρώτα σοβαρά συμπτώματα κάποιας ασθένειας. Οι πηγές μάς πληροφορούν πως ο Μέγας Κωνσταντίνος κατέφυγε σε ιαματικά λουτρά. Βλέποντας όμως την υγεία του να επιδεινώνεται θεώρησε σκόπιμο να μεταβεί στην πόλη Ελενόπολη της Βιθυνίας, που είχε ονομασθεί έτσι λόγω της Αγίας μητέρας του. Εκεί παρέμεινε στο ναό των Μαρτύρων, όπου ανέπεμπε ικετήριες ευχές και λιτανείες προς τον Θεό. Ο Μέγας Κωνσταντίνος αντιλαμβάνεται πως η επίγεια ζωή του πλησιάζει στο τέλος της. Η μνήμη του θανάτου καλλιεργείται στην καρδιά του και τον οδηγεί στο μυστήριο της μετάνοιας και του βαπτίσματος. Μετά από αυτά καταφεύγει σε κάποιο προάστιο της Νικομήδειας, συγκαλεί τους Επισκόπους και τους απευθύνει τον εξής λόγο: «Αυτός ήταν ο καιρός που προσδοκούσα από παλιά και διψούσα και ευχόμουν να καταξιωθώ της εν Θεώ σωτηρίας. Ήλθε η ώρα να απολαύσουμε και εμείς την αθανατοποιό σφραγίδα, ήλθε η ώρα να συμμετάσχουμε στο σωτήριο σφράγισμα, πράγμα που κάποτε επιθυμούσα να κάνω στα ρείθρα του Ιορδάνου, στα οποία, όπως παραδίδεται, ο Σωτήρας μας έλαβε το βάπτισμα εις ημέτερον τύπον. Ο Θεός όμως, που γνωρίζει το συμφέρον, μας αξιώνει να λάβουμε το βάπτισμα εδώ. Ας μην υπάρχει λοιπόν καμία αμφιβολία. Γιατί και εάν ακόμη είναι θέλημα του Κυρίου της ζωής και του θανάτου να συνεχισθεί η επίγεια ζωή μας και να συνυπάρχω με το λαό του Θεού, θα πλαισιώσω τη ζωή μου με όλους εκείνους τους κανόνες που αρμόζουν στον Θεό».

Μετά το βάπτισμα ο Άγιος Κωνσταντίνος δεν ξαναφόρεσε τον αυτοκρατορικό χιτώνα, αλλά παρέμεινε ενδεδυμένος με το λευκό ένδυμα του βαπτίσματος, μέχρι την ημέρα της κοιμήσεώς του το 337 μ.Χ. Ήταν η ημέρα εορτασμού της Πεντηκοστής, γράφει ο ιστορικός Ευσέβιος.

Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει ο Ευσέβιος τα γεγονότα, τα οποία ακολούθησαν την κοίμηση του Αγίου. Όλοι οι σωματοφύλακες του αυτοκράτορα, αφού έσχισαν τα ρούχα τους και έπεσαν στο έδαφος, έκλαιγαν και φώναζαν δυνατά, σαν να μην έχαναν το βασιλέα τους, αλλά τον πατέρα τους. Οι ταξίαρχοι και οι λοχαγοί έκλαιγαν τον ευεργέτη τους. Οι δήμοι ήσαν λυπημένοι και κάθε κάτοικος της Κωνσταντινουπόλεως πενθούσε, σαν να έχανε το κοινό αγαθό.

Αφού οι στρατιωτικοί τοποθέτησαν το σκήνωμα του Αγίου σε χρυσή λάρνακα, το μετέφεραν στην Κωνσταντινούπολη και το εναπέθεσαν σε βάθρο στον βασιλικό οίκο. Το ιερό λείψανό του ενταφιάσθηκε στο ναό των Αγίων Αποστόλων.

Δίκαια η ιστορία τον ονόμασε Μέγα και η Εκκλησία Ισαπόστολο.

Σημείωση: Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο Άγιος Κωνσταντίνος κατηχήθηκε και βαπτίστηκε από τον Άγιο Σιλβέστρο, Πάπα Ρώμης (βλέπε 2 Ιανουαρίου). Διαβάστε εδώ την πολύ ωραία ανάλυση του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη σχετικά με το θέμα αυτό.

Η Αγία Ελένη γεννήθηκε στο Δρέπανο της Βιθυνίας της Μικράς Ασίας περί το 247 μ.Χ. Φαίνεται ότι ήταν ταπεινής καταγωγής. στην ιστοριογραφία υπάρχει σχετική διχογνωμία ως προς το αν η μητέρα του Αγίου Κωνσταντίνου υπήρξε σύζυγος ή νόμιμη παλλακίδα του Κωνσταντίου του Χλωρού.

Μεταξύ των ετών 272 - 288 μ.Χ. γέννησε στη Ναϊσό της Μοισίας τον Κωνσταντίνο. Όταν, πέντε έτη αργότερα, ο Κωνσταντίνος Χλωρός έγινε Καίσαρας από τον Διοκλητιανό, αναγκάσθηκε να την απομακρύνει, για να συζευχθεί τη Θεοδώρα, θετή κόρη του αυτοκράτορα Μαξιμιανού, και να έχει έτσι το συγγενικό εκείνο δεσμό, ο οποίος θα εξασφάλιζε τη στερεότητα του Διοκλητιανού τετραρχικού συστήματος. Παρά το γεγονός αυτό ο Μέγας Κωνσταντίνος τιμούσε ιδιαίτερα τη μητέρα του. Της απένειμε τον τίτλο της αυγούστης, έθεσε τη μορφή της επί νομισμάτων και έδωσε το όνομά της σε μία πόλη της Βιθυνίας.

Η Αγία έδειξε την ευσέβειά της με πολλές ευεργεσίες και την ανοικοδόμηση νέων Εκκλησιών στη Ρώμη (Τιμίου Σταυρού), στην Κωνσταντινούπολη (Αγίων Αποστόλων), στη Βηθλεέμ (βασιλική της Γεννήσεως) και επί του Όρους των Ελαιών (βασιλική της Γεθσημανή). Η Αγία Ελένη πήγε το 326 μ.Χ. στην Ιερουσαλήμ, όπου «μὲ μέγαν κόπον καὶ πολλὴν ἔξοδον καὶ φοβερίσματα ηὗρεν τὸν τίμιον σταυρὸν καὶ τοὺς ἄλλους δύο σταυροὺς τῶν ληστῶν», όπως γράφει ο Κύπριος Χρονογράφος Λεόντιος Μαχαιράς. Επιστρέφοντας στην Κωνσταντινούπολη, ένα χρόνο μετά την εύρεση του Τιμίου Σταυρού του Κυρίου, η Αγία Ελένη πέρασε και από την Κύπρο.

Η Αγία Ελένη κοιμήθηκε με ειρήνη μάλλον το 327 μ.Χ. σε ηλικία ογδόντα ετών. Ο ιστορικός Ευσέβιος γράφει ότι η Αγία προαισθάνθηκε το θάνατό της και με διαθήκη άφησε την περιουσία της στον υιό της και τους εγγονούς της.

Όπως ήταν φυσικό ο υιός της μετέφερε το τίμιο λείψανό της στην Κωνσταντινούπολη και την ενταφίασε στο ναό των Αγίων Αποστόλων.

Η Σύναξη αυτών ετελείτο στη Μεγάλη Εκκλησία, στο ναό των Αγίων Αποστόλων και στον ιερό ναό αυτών στην κινστέρνα του Βώνου.

Οι Βυζαντινοί τιμούσαν ιδιαίτερα τον Μέγα Κωνσταντίνο και την Αγία Ελένη. Απόδειξη τούτου αποτελεί το γεγονός ότι κατά το Μεσαίωνα ήταν πολύ δημοφιλής στους Βυζαντινούς η απεικόνιση του πρώτου Χριστιανού βασιλέως με τη μητέρα του, που κρατούσαν στο μέσον Σταυρό. Η παράδοση αυτή διατηρείται μέχρι και σήμερα με τα κωνσταντινάτα.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Πρῶτος πέφηνας, ἐν Βασιλεῦσι, θεῖον ἕδρασμα, τῆς εὐσεβείας, ἀπ’ οὐρανοῦ δεδεγμένος τὸ χάρισμα· ὅθεν Χριστοῦ τὸν Σταυρὸν ἐφανέρωσας, καὶ τὴν Ὀρθόδοξον πίστιν ἐφήπλωσας. Κωνσταντῖνε Ἰσαπόστολε, σὺν Μητρὶ Ἑλένῃ τῇ θεόφρονι, πρεσβεύσατε ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον(Κατέβασμα)
Ἦχος πλ. δ’.
Τοῦ Σταυροῦ σου τὸν τύπον ἐν οὐρανῷ θεασάμενος, καὶ ὡς ὁ Παῦλος τὴν κλῆσιν οὐκ ἐξ ἀνθρώπων δεξάμενος, ὁ ἐν βασιλεῦσιν, Ἀπόστολός σου Κύριε, Βασιλεύουσαν πόλιν τῇ χειρὶ σου παρέθετο· ἣν περίσωζε διὰ παντὸς ἐν εἰρήνη, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, μόνε Φιλάνθρωπε.

Κοντάκιον
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Κωνσταντῖνος σήμερον, σὺν τῇ μητρὶ τῇ Ἑλένη, τὸν Σταυρὸν ἐμφαίνουσι, τὸ πανσεβάσμιον ξύλον, πάντων μὲν τῶν Ἰουδαίων αἰσχύνην ὄντα, ὅπλον δὲ πιστῶν, ἀνάκτων κατ᾽ ἐναντίων, δι᾽ ἡμᾶς γὰρ ἀνεδείχθη, σημεῖον μέγα, καὶ ἐν πολέμοις φρικτόν.

Μεγαλυνάριον
Τους της ευσέβειας θείους πυρσούς, και των Αποστόλων, θιασώτας και μιμητός, συν τω Κωνσταντίνω, Ελένην την Αγίαν, ως βασιλέων δόξαν, ανευφημήσωμεν.