Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Σχέδιο νόμου για ανακούφιση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ

Σχέδιο νόμου για ανακούφιση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ
          

Σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει προτάσεις για την ανακούφιση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών κατέθεσε σήμερα, Τετάρτη, το μεσημέρι στη Βουλή ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας. Το σχέδιο νόμου, περιλαμβάνει μεγάλο μέρος από τις σχετικές προεκλογικές εξαγγελίες για το θέμα των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, διανθισμένων με τεχνικές και νομικές λεπτομέρειες.
Το σχέδιο νόμου του ΣΥΡΙΖΑ τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και τις 3 Αυγούστου. Ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας, είπε ότι η πρόταση αφορά τη ρύθμιση κάθε κατηγορίας δανειακής υποχρέωσης νοικοκυριών προς τις τράπεζες, τις εταιρείες στις οποίες οι τράπεζες έχουν εκχωρήσει τις απαιτήσεις τους και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Αφορά, δηλαδή, στεγαστικά δάνεια, επισκευαστικά δάνεια, προσωπικά/καταναλωτικά δάνεια, πιστωτικές κάρτες και όρια υπεραναλήψεως. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, η πρόταση αποτελεί μια κοινωνικά δίκαιη, οικονομικά ορθολογική και πολιτικά ρεαλιστική πρωτοβουλία.

Παράλληλα, ο κ. Τσίπρας επιτέθηκε στην κυβέρνηση, λέγοντας ότι «μετέτρεψε το εισόδημα από εργασία του Έλληνα πολίτη σε διαρκή υποχρέωση προς τρίτους, σε μόνιμη μηνιαία οφειλή» και πρόσθεσε πως «ο μισθός φεύγει όπως έρχεται». «Είναι αυτονόητο», πρόσθεσε, «ότι με τα σημερινά δεδομένα οι τράπεζες δεν μπορούν να ελπίζουν ότι θα αποπληρωθούν για δάνεια που, σήμερα, ούτε οι πολίτες θα ζητούσαν, αλλά ούτε και οι ίδιες θα χορηγούσαν».

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνει:
• Ολική διαγραφή των δανειακών υποχρεώσεων προς τις τράπεζες όσων δανειοληπτών το ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα είναι κάτω από το όριο της φτώχειας (7.178 κατ' άτομο και 15.073 για τετραμελή οικογένεια).
• Μερική διαγραφή των δανειακών υποχρεώσεων προς τις τράπεζες όσων δανειοληπτών έχουν υποστεί μείωση του ονομαστικού εισοδήματός τους.
• Η διαγραφή θα αντιστοιχεί στο ποσοστό μείωσης του εισοδήματός τους από 1/1/2010 μέχρι σήμερα.
• Μείωση των συνολικών δανειακών υποχρεώσεων προς τις τράπεζες ενός ατομικού δανειολήπτη ή μιας οικογένειας, έτσι ώστε η μηνιαία καταβολή δόσεων προς όλες τις τράπεζες να μην ξεπερνά το 30% των μηνιαίων ατομικών ή οικογενειακών αποδοχών.
• Το υπόλοιπο ποσό άνω του 30%, της ετήσιας υποχρέωσης του δανειολήπτη, θα διαγράφεται οριστικά.
• Οι μειώσεις αυτές θα πρέπει να γίνονται σε ετήσια βάση και να αναθεωρούνται στο τέλος του έτους, έτσι ώστε να περιλαμβάνονται ενδεχόμενες μεταβολές στο συνολικό ετήσιο εισόδημα.
• Την εκλογίκευση των επιτοκίων, κυρίως στα καταναλωτικά δάνεια, τις πιστωτικές κάρτες και τα όρια υπεραναλήψεως.
• Το πάγωμα κάθε διαδικασίας αναγκαστικής είσπραξης ή εκτέλεσης των απαιτήσεων από την κατάθεση της αιτήσεως.
• Τη θέσπιση αναγκαστικών κανόνων ρύθμισης για τις τράπεζες, ώστε οι δανειολήπτες να μην εξαρτώνται από χρονοβόρες και πολυδάπανες δικαστικές διαδικασίες.

Ζητούν εθνική στρατηγική για τη ναυπηγία
Εν τω μεταξύ, αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε με το προεδρείο του Σωματείου Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «Η Τρίαινα» και ζήτησε τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για την ανασυγκρότηση και ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, τόσο στον τομέα των κατασκευών, όσο και σε αυτόν των επισκευών. Οι εκπρόσωποι του κόμματος, με επικεφαλής τον Παναγιώτη Λαφαζάνη, τόνισαν ότι στο σχεδιασμό της εθνικής στρατηγικής για τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα, κεντρικό ρόλο πρέπει να έχουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία, ωστόσο, για να μπορέσουν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας, είναι απαραίτητο να τεθούν υπό δημόσιο έλεγχο, στο πλαίσιο της προώθησης ενός ενιαίου δημόσιου φορέα για την ναυπηγική βιομηχανία.
Σύμφωνα με τα όσα είπαν οι βουλευτές, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εξ αρχής ταχθεί ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά, «η οποία πήρε τα χαρακτηριστικά άγριου ξεπουλήματος». Υπενθύμισαν επίσης ότι πρόσφατα καταψήφισαν τη Σύμβαση που συνομολόγησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και με την οποία τα Ναυπηγεία παραδόθηκαν σε λιβανέζικη εταιρεία, ως ασύμφορη, ετεροβαρή και χωρίς καμία προοπτική για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, πράγμα που επιβεβαιώθηκε.

eklogika.gr