Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Οι προπαγανδιστές των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ γνωρίζουν τουλάχιστον ανάγνωση και γραφή ;


Γράφει ο
Στέφανος Αναγνώστου
 
Από το  βράδυ της Δευτέρας 9-5-2016 οι πολίτες  βομβαρδίζονται όχι μόνο από νέα άγρια φοροεισπρακτικά μέτρα,- ένα μέρος των οποίων ψηφίστηκε ήδη στη Βουλή  την Κυριακή 8 Μαϊου - αλλά και από  έναν τυφώνα  πρωτοφανούς προπαγάνδας ότι δήθεν με την απόφαση του Eurogroup  της 9-5-2016 η κυβέρνηση «κέρδισε» το «στοίχημα» της ελάφρυνσης του χρέους! 

Ο στόχος είναι προφανής. «Ειδικοί», «οικονομικοί μελετητές και αναλυτές»  αναλίσκονται σε σχοινοτενείς  φλυαρίες για την δήθεν κυβερνητική επιτυχία, χωρίς να μπουν στον  κόπο  να αναγνώσουν ή να δημοσιεύσουν στους ατυχείς ακροατές και αναγνώστες τους  το περιεχόμενο  της ανακοίνωσης του  Eurogroup της 9ης Μαϊου 2016, ώστε οι άνθρωποι να το ακούσουν ή να το διαβάσουν  και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Δεν θα ρωτήσουμε γιατί  απέφυγαν αυτόν τον βασικό κανόνα  της δημοσιογραφίας.  Μάλλον θα χάναμε το χρόνο μας, αφού ορισμένοι από αυτούς δεν είναι δημοσιογράφοι αλλά προπαγανδιστές!  Και αυτό γιατί είναι προφανές  ότι αυτές τις ημέρες γίνεται ωμή και σε μεγάλες  δόσεις «πλύση εγκεφάλου», κοινώς  ασκείται τρομακτική προπαγάνδα, ώστε  να εμπεδωθεί στην κοινή γνώμη «κλίμα ευφορίας», ότι τάχα  η κυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου εξασφάλισε λύση για το χρέος, κάτι που δεν είχαν κάνει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και παράλληλα  να αποφευχθούν οι συζητήσεις για τα πρόσθετα φοροεισπρακτικά μέτρα που πρόκειται να ληφθούν μέχρι τις 24 Μαϊου και τα οποία  κατέστησαν αναγκαία, επειδή  μετά τις 25 Ιανουαρίου 2015 και μέχρι το τέλος της ίδιας χρονιάς η σημερινή κυβέρνηση αδράνησε εγκληματικά και άφησε την οικονομία   να «σέρνεται» αλλά  και  τη Χώρα  να  διασύρεται  με τις γνωστές …βαρουφάκειες διαπραγματεύσεις της «δημιουργικής ασάφειας»  στα Eurogroup’s  που αρκετές φορές, κατά παραδοχή του ιδίου, τις μαγνητοφωνούσε παράνομα!
 Βεβαίως  από το μεσημέρι  της Τετάρτης 11 Μαϊου 2016 η προπαγανδιστική  εκστρατεία  της  τραγελαφικής συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (και με σημαντική συμμετοχή μέρους του  παλαιού αμαρτωλού  ΠΑΣΟΚ), ακυρώθηκε,- αν φυσικά οι πρόθυμοι προπαγανδιστές γνωρίζουν τουλάχιστον ανάγνωση και γραφή- καθώς  ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών Μάρτιν Γιέγκερ, έσπευσε να δηλώσει ότι: «Οι αποφάσεις του Eurogroup δεν αποτελούν κάτι καινούργιο, αλλά απλώς αποσαφήνιση των αποφάσεων της Συνόδου Κορυφής του περασμένου καλοκαιριού» προσθέτοντας: «Αυτό που αποφασίστηκε είναι ότι αν το 2018, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος και μετά από ενδεχομένως απαραίτητη χρήση του αυτόματου μηχανισμού, υπάρξει ακόμη ανάγκη για στήριξη της χρηματοδότησης του ελληνικού προϋπολογισμού, τότε θα μπορούμε να συζητήσουμε μέτρα σχετικά με το χρέος»!!

Και για να υπάρχει  μια πλήρης ενημέρωση  για όσους θέλουν να διαβάσουν παραθέτουμε στη συνέχεια  τα  στοιχεία για το θέμα της ρύθμισης του χρέους  της χώρας μας, ώστε  οι πολίτες  να γνωρίζουν τι ακριβώς συμβαίνει και να μη πέφτουν θύματα της πιο άγριας προπαγάνδας  που εμφανίστηκε στη χώρα μας από την εποχή της δικτατορίας!  

1)    Σύμφωνα με  «δήλωση» του  Eurogroup  της 27ης Νοεμβρίου 2012, οι χώρες της ευρωζώνης και δανειστές της χώρας μας  δεσμεύθηκαν να προχωρήσουν σε κινήσεις, ώστε να καταστεί βιώσιμο  το ελληνικό χρέος, καθώς αποφάσισαν, μεταξύ άλλων,  και τα ακόλουθα:
«Το eurogroup είναι πεπεισμένο ότι συνολικά οι παραπάνω πρωτοβουλίες από την Ελλάδα και τα κράτη μέλη θα φέρουν το χρέος της χώρας ξανά σε βιώσιμο επίπεδο στην τρέχουσα αλλά και την επόμενη δεκαετία και θα διευκολύνουν την σταδιακή επιστροφή στις αγορές.
Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα εξετάσουν περαιτέρω μέτρα βοήθειας, περιλαμβανομένης, μεταξύ άλλων, χαμηλότερη συγχρηματοδότηση σε διαρθρωτικά κεφάλαια και/ή περαιτέρω μείωση επιτοκίων στα διμερή δάνεια (GreekLoanFacility) αν είναι απαραίτητο προκειμένου να επιτευχθεί επιπλέον αξιόπιστη και βιώσιμη μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ, όταν η Ελλάδα φτάσει σε ετήσιο πρωτογενές πλεόνασμα, όπως οραματίζεται το υφιστάμενο MemorandumofUnderstanding (MoU), υπό την προϋπόθεση της πλήρους εφαρμογής των όρων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι μέχρι το τέλος του προγράμματος του ΔΝΤ το 2016 η Ελλάδα μπορεί να πετύχει χρέος στο 175% του ΑΕΠ, το 2020 στο 124% του ΑΕΠ και το 2022 λόγο χρέους προς ΑΕΠ σημαντικά χαμηλότερο του 110%.
Όπως σημειώθηκε στο eurogroup της 21 Φεβρουαρίου του 2012, δεσμευόμαστε να προσφέρουμε επαρκή στήριξη στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του προγράμματος και μετά από αυτή μέχρι να εξασφαλίσει η χώρα πρόσβαση στις αγορές, υπό την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα τηρεί πλήρως τις απαιτήσεις και τους στόχους του προγράμματος προσαρμογής».
Τελικά  η δέσμευση αυτή δεν έγινε πράξη, καθώς η περίφημη 5η  αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από την «τρόϊκα» δεν  έγινε μέχρι το τέλος του 2014, καθώς, η τρόϊκα  με διάφορα προσχήματα την ανέβαλε αλλά και γιατί η Χώρα οδηγήθηκε σε πρόωρες εκλογές, που έγιναν στις 25 Ιανουαρίου 2015, εξ αιτίας της αδυναμίας της βουλής εκείνης να εκλέξει πρόεδρο της Δημοκρατίας στις 29  Δεκεμβρίου 2014.  Πριν αλλά και από την επομένη της προκήρυξης  των προώρων εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριζε και δεσμευόταν ότι αν  ερχόταν στην  εξουσία, θα προχωρούσε σε ακύρωση του Μνημονίου, σε διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του δημοσίου χρέους και κατάργηση πολλών φορολογικών επιβαρύνσεων, όπως τον Ειδικό Φόρο επί της ακίνητης περιουσίας (ΕΝΦΙΑ) κ. λ. π. Οι εκλογές έγιναν και  ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε Κυβέρνηση με την βοήθεια των βουλευτών των «Ανεξαρτήτων Ελλήνων» (ΑΝ.ΕΛ.). Ωστόσο μετά 7 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  οδήγησε τη Χώρα   στις 5 Ιουλίου 2015  σε ένα  δημοψήφισμα  με σκόπιμα «θολό» ερώτημα, με  αποτέλεσμα ενώ  υπερίσχυσε το «όχι»  η κυβέρνηση να το ερμηνεύσει ως «Ναι»  για την παραμονή της χώρας στο ευρώ, διασπώντας έτσι τον ΣΥΡΙΖΑ.  Και εν συνεχεία, αφού πρώτα ψήφισε το Γ΄ Μνημόνιο στις 14 Αυγούστου 2015, προχώρησε σε  νέες εκλογές στις 20 Σεπτεμβρίου 2015, για να τις ξανακερδίσει  υποσχόμενη την εφαρμογή ενός οικονομικού «παράλληλου» προγράμματος παροχών!  Το οποίο τελικά, λόγω του Γ Μνημονίου που είχε υπογράψει προηγουμένως, υποχρεώθηκε τον Φεβρουάριο του 2016, να μετατρέψει σε  ένα πρόγραμμα περίθαλψης των ανασφαλίστων, κάτι που έτσι και αλλιώς  υπήρχε, μέσω διατάξεων και υπουργικών αποφάσεων, που περιελήφθησαν σε νόμο που ψηφίστηκε  στις 12-13 Δεκεμβρίου 2013 (Ν. 4238/2014 ΦΕΚ Α17  17/2/2014) και τις υπουργικές αποφάσεις 1465 και 1753 του Ιουνίου του 2014)!  
2)    Στα  «συμπεράσματα», της Συνόδου Κορυφής (Eurosummit) που έγινε  στις 12 Ιουλίου 2015 στις Βρυξέλλες σχετικά με την τύχη του ελληνικού χρέους αναφέρονταν τα ακόλουθα:  «Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Αυτό οφείλεται στη χαλάρωση των πολιτικών που ακολουθήθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πρόσφατη επιδείνωση του εσωτερικού μακροοικονομικού και χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος. Η σύνοδος κορυφής για το ευρώ υπενθυμίζει ότι τα κράτη μέλη της ευρωζώνης έχουν θεσπίσει κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών μία αξιοσημείωτη δέσμη μέτρων προς υποστήριξη της βιωσιμότητας του χρέους της Ελλάδας, η οποία εξομάλυνε την πορεία εξυπηρέτησης του χρέους της Ελλάδας και μείωσε το κόστος σημαντικά. Με αυτά τα δεδομένα και στο πλαίσιο του πιθανού μελλοντικού προγράμματος του ΕΜΣ ,καθώς και σύμφωνα με το πνεύμα της δήλωσης της Ευρωομάδας του Νοεμβρίου του 2012, η Ευρωομάδα παραμένει έτοιμη να εξετάσει, εάν χρειαστεί, πιθανά πρόσθετα μέτρα (πιθανή παράταση των περιόδων χάριτος και αποπληρωμής), για να εξασφαλιστεί ότι οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες παραμένουν σε βιώσιμο επίπεδο. Τα μέτρα αυτά θα εξαρτώνται από την πλήρη υλοποίηση των μέτρων τα οποία πρόκειται να συμφωνηθούν σε πιθανό νέο πρόγραμμα και θα εξεταστούν μετά την πρώτη θετική ολοκλήρωση επανεξέτασης. Η σύνοδος κορυφής για το ευρώ τονίζει ότι δεν μπορούν να αναληφθούν απομειώσεις της ονομαστικής αξίας του χρέους. Οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική δέσμευσή τους να τηρήσουν πλήρως και εγκαίρως τις χρηματοοικονομικές τους υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές τους». Και  στην απόφαση  του  Eurogroup που ακολούθησε στις 14 Αυγούστου 2015, μετά την ψήφιση του τρίτου Μνημονίου  από την ελληνική Βουλή, αφού επαναλαμβάνεται η απόφαση της Συνόδου Κορυφής της 12ης  Ιουλίου  2015, αναφέρονται και τα ακόλουθα: «Το Eurogroup δηλώνει ότι είναι έτοιμο, αν χρειαστεί, να εξετάσει πιθανά επιπρόσθετα μέτρα (πιθανώς με μεγαλύτερες περιόδους χάριτος και αποπληρωμής) με στόχο τη διασφάλιση να είναι σε βιώσιμο επίπεδο οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας. Τα μέτρα αυτά θα εξαρτηθούν από την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που συμφωνήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος του ESM και θα εξεταστούν μετά την πρώτη θετική ολοκλήρωση της αξιολόγησης του προγράμματος. Το Eurogroup επαναλαμβάνει ότι δεν μπορούν να ληφθούν μέτρα ονομαστικού κουρέματος του χρέους», θέτοντας έτσι οριστικό τέλος στα σενάρια και τις προεκλογικές υποσχέσεις και εξαγγελίες που είχαν γίνει «περί διαγραφής του χρέους»…
3) Ωστόσο, παρά την ρητή αυτή αναφορά, η κυβέρνηση Τσίπρα,-Καμμένου από τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 2015 και μέχρι τις αρχές Μαϊου επέμενε ότι  προείχε η λήψη απόφασης από τους δανειστές για ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, ώστε να καταστεί βιώσιμο, με αποτέλεσμα να καθυστερεί στην λήψη των μέτρων που προέβλεπε το Γ Μνημόνιο και τα οποία  κατά τα 2/3  ψήφισε στις 8 Μαϊου 2016. Την επομένη ημέρα ,Δευτέρα 9 Μαϊου συνεδρίασε εκτάκτως το Eurogroup, το οποίο, σχετικά με το  αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για την ελάφρυνση του χρέους, αφού επανέλαβε για άλλη μια φορά  ότι «δεν θα υπάρξει κούρεμα της ονομαστικής αξίας του χρέους, και ότι τα μέτρα που θα ληφθούν θα είναι ευθυγραμμισμένα με τους νόμους της Ε.Ε., αλλά και τους κανόνες που ισχύουν για τον ESM και τον EFSF», αποφάσισε τα ακόλουθα, ζητώντας   προηγουμένως την λήψη προσθέτων  μέτρων από την Ελλάδα:
 «Σε πλήρη ευθυγράμμιση με την Ευρωπαϊκή Σύνοδο και το Eurogroup το καλοκαίρι του 2015, το Eurogroup παραμένει πρόθυμο να εξετάσει, εάν είναι απαραίτητο, πιθανά πρόσθετα μέτρα αναφορικά με το χρέος, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας είναι βιώσιμες και μάλιστα μακροπρόθεσμα. Αυτά τα μέτρα εξαρτώνται από την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που έχουν συμφωνηθεί βάσει του προγράμματος του ESM και θα εξετασθούν μετά  την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και εφόσον όλα τα προαπαιτούμενα έχουν καλυφθεί»! Το βράδυ της ίδιας ημέρας ο Πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας επισκέφθηκε τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Π. Παυλόπουλο και σε θριαμβευτικό τόνο έσπευσε να δηλώσει ότι κλείνει η αξιολόγηση και ότι δεν ζητούνται πρόσθετα μέτρα από τους δανειστές,  ενώ  η απόφαση του  Eurogroup  ανέφερε ξεκάθαρα για λήψη μέτρων, ως προαπαιτούμενα μέχρι τις 24 Μαϊου 2016, που συνεδρίασε το επόμενο  Eurogroup,  δίνοντας έτσι  εξ αντικειμένου το «σύνθημα» για την επιχείρηση «πλύσης εγκεφάλου» των πολιτών!  Ιδού και η ανακοίνωση  του  Eurogroup της Δευτέρας 9 Μαίου 2016 και οι γνωρίζοντες ανάγνωση και γραφή ας την διαβάσουν και ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους΅

«Το Eurogroup καλωσορίζει την ολοκλήρωση ενός πακέτου μέτρων, τα οποία μπορούν να ανοίξουν τον δρόμο για μια επιτυχημένη ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος του ESM, βάσει της υιοθέτησης των προαπαιτουμένων.
Η Ελλάδα θα εφαρμόσει, ως μέρος αυτών των προαπαιτούμενων, προκειμένου να υπάρξει η πρώτη αξιολόγηση:
α. Ένα πρώτο πακέτο δημοσιονομικών παραμετρικών μέτρων τα οποία θα φθάσουν στο 3% του ΑΕΠ έως το 2018. Σε αυτό το πακέτο περιλαμβάνονται η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση, η μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος και επιπλέον δημοσιονομικά παραμετρικά μέρα, όπως μεταρρύθμιση του ΦΠΑ και μέτρα που αφορούν το μισθολόγιο του δημοσίου τομέα,
β. Έναν πρόσθετο προληπτικό μηχανισμό, ο οποίος θα νομοθετηθεί ώστε να διαβεβαιώσει πως ένα πακέτο μέτρων, συμπεριλαμβανομένων και μέτρων που δεν μπορούν να «παρεμποδιστούν» (non-discretionary measures) και θα τίθεται σε εφαρμογή αυτόματα μόλις υπάρξουν αντικειμενικές ενδείξεις ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα επίτευξης των στόχων για το πρωτογενές πλεόνασμα (3,5% του ΑΕΠ σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα). Εάν τα μέτρα τεθούν σε εφαρμογή, με προσωρινή μορφή, μόλις ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός, τότε θα πρέπει να συμφωνηθούν μόνιμα δομικά μέτρα με τους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένων και μέτρων που αφορούν τα έσοδα, και αυτό θα συμβεί το επόμενο έτος, ως μία διαδικασία φυσιολογικής πορείας του προϋπολογισμού και με στόχο ο προϋπολογισμός να επανέλθει σε ορθή πορεία. Εξαιρέσεις στην ενεργοποίηση του μηχανισμού θα αφορούν μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, οι οποίες έχουν μεγάλες οικονομικές επιπτώσεις και δεν μπορούν να ελεγχθούν από την κυβέρνηση. Αυτές οι εξαιρέσεις θα πρέπει πρώτα να συμφωνηθούν με τους θεσμούς.
Για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης είναι απαραίτητη η εφαρμογή της στρατηγικής για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, η οποία θα συνεισφέρει στην ενίσχυση των ισολογισμών των τραπεζών και θα διευκολύνει την επιστροφή των πιστώσεων στην ελληνική οικονομία. Ως προαπαιτούμενο θεωρείται και το άνοιγμα της αγοράς των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με προσωρινή εξαίρεση τα εγγυημένα δάνεια πρώτης κατοικίας.
Το Eurogroup επαναλαμβάνει ότι ένα ισχυρό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων αποτελεί θεμέλιο λίθο του προγράμματος του ESM. Υπό αυτό το πρίσμα, το Eurogroup καλωσορίζει τη συμφωνία για την υιοθέτηση του νόμου που αφορά το Ελληνικό Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και Επενδύσεων, αλλά και την αρχική μεταφορά συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων, τα οποία εντάσσονται στα προαπαιτούμενα της πρώτης αξιολόγησης. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου θα διορισθεί έως τον Ιούνιο του 2016 και το Ταμείο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία όχι αργότερα από τον Σεπτέμβριο.
Σε πλήρη ευθυγράμμιση με την Ευρωπαϊκή Σύνοδο και το Eurogroup το καλοκαίρι του 2015, το Eurogroup παραμένει πρόθυμο να εξετάσει, εάν είναι απαραίτητο, πιθανά πρόσθετα μέτρα αναφορικά με το χρέος ώστε να διασφαλιστεί ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας είναι βιώσιμες και μάλιστα μακροπρόθεσμα. Αυτά τα μέτρα εξαρτώνται από την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που έχουν συμφωνηθεί βάσει του προγράμματος του ESM και θα εξετασθούν μέτα την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και εφόσον όλα τα προαπαιτούμενα έχουν καλυφθεί.
Το Eurogroup συμφωνεί στις επόμενες γενικές αρχές για τα πιθανά πρόσθετα μέτρα για το χρέος: α. Εξασφάλιση της πρόσβασης στις αγορές, β. Χαλάρωση των όρων αποπληρωμής, γ. Εξασφαλίζει την πορεία προσαρμογής της χώρας ακόμη και μετά το πέρας του προγράμματος και δ. Ύπαρξη ευελιξίας αναφορικά με την αβέβαιη πορεία του ΑΕΠ και των επιτοκίων στο μέλλον.
Το Eurogroup συμφωνεί επίσης να δημιουργήσει μία βάση για την εξέταση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, σύμφωνα με την οποία και βάσει του κεντρικού σεναρίου της Ανάλυσης Βιωσιμότητας Χρέους (DSA), οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας θα παραμείνουν σε βιώσιμη πορεία.
Το Eurogroup διαβλέπει μία πρόσθετη προσέγγιση, μέσω της οποίας μπορούν να τεθούν σε εφαρμογή σταδιακά μέτρα για το χρέος, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί αναφορικά με τις συνολικές χρηματοδοτικές ανάγκες και βάσει των όρων που ισχύουν στο πρόγραμμα του ESM. Το Eurogroup επαναλαμβάνει ότι δεν θα υπάρξει κούρεμα της ονομαστικής αξίας του χρέους, και ότι τα μέτρα που θα ληφθούν θα είναι ευθυγραμμισμένα με τους νόμους της Ε.Ε., αλλά και τους κανόνες που ισχύουν για τον ESM και τον EFSF.
Το Eurogroup θα εξετάσει:
– Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο τις πιθανότητες για να βελτιστοποιηθεί η διαχείριση του χρέους.
– Σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο το EWG θα εξετάσει συγκεκριμένα μέτρα, όπως μεγαλύτερη περίοδο χάριτος, επιμήκυνση της περιόδου ωρίμανσης, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, εάν χρειαστεί, στο τέλος του προγράμματος τουESM. Επίσης, μέτρα όπως η χρήση των κερδών από τα προγράμματα αγορών της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (SMP και ANFA).
– Και τέλος σε μακροπρόθεσμο επίπεδο το Eurogroup παραμένει έτοιμο, εάν χρειαστεί και με την προϋπόθεση συμμόρφωσης με τους στόχους για τα πρωτογενή πλεονάσματα, να αξιολογήσει περαιτέρω στο τέλος προγράμματος την ανάγκη για πιθανά επιπρόσθετα μέτρα στο χρέος, για να διασφαλιστεί ότι οι ακαθάριστες δανειακές ανάγκες της Ελλάδας παραμένουν σε βιώσιμα επίπεδα.
Το Eurogroup εξουσιοδοτεί το EWG να εξετάσει περαιτέρω τις τεχνικές λεπτομέρειες του πακέτου μέτρων για το χρέος και να ενημερώσει το Eurogroup στην επόμενη τακτική συνεδρίαση της 24ης Μαίου.
Μαζί με τη συμφωνία και την εφαρμογή των πολιτικών, αυτή η συμφωνία για το χρέος και τη διαβεβαίωση για τη χρηματοδότηση από τους Ευρωπαίους εταίρους αναμένεται ότι θα επιτρέψουν στο ΔΝΤ να συμμετάσχει στο πρόγραμμα.
Το Eurogroup καλεί τους θεσμούς και τις ελληνικές αρχές να ολοκληρώσουν εντός των επόμενων ημερών την τεχνική διεργασία σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων για την πρώτη αξιολόγηση, συμπεριλαμβανομένου και το προληπτικού μηχανισμού.
Υπό αυτό το πρίσμα, το Eurogroup αναμένει με αγωνία να λάβει σύντομα το συμπληρωματικό Μνημόνιο Κατανόησης, στο οποίο θα περιλαμβάνεται μία πλήρης λίστα με προαιρετικά μέτρα, αλλά και η συμπληρωματική αναφορά για την πρώτη αξιολόγηση. Καλεί τις ελληνικές αρχές να λάβουν άμεσα μέτρα για την ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων, συμπεριλαμβανομένης και της νομοθετικής υιοθέτησής τους. Με την εφαρμογή των προαπαιτούμενων από τις ελληνικές αρχές και αφού υπάρξει, όπου είναι απαραίτητο έγκριση από εθνικές αρχές, το Eurogroup είναι έτοιμο να στηρίξει την εκταμίευση της δεύτερης δόσης του προγράμματος του ESM».

elzoni.gr