Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

ANAKOINΩΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜ. ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κας Σ. ΒΟΥΛΤΕΨΗ



Προέβλεπε ελάφρυνση και διακανονισμό χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς το Δημόσιο και τους ΦΚΑ (φορείς κοινωνικής ασφάλισης) που προβαίνουν σε ρύθμιση οφειλών τους προς τράπεζες.

Δικαίωμα υπαγωγής είχαν μικρές επιχειρήσεις ή επαγγελματίες που κατά τη χρήση που έληξε στις 31.12.2013 είχαν κύκλο εργασιών έως 2,5 εκατ. ευρώ, δεν είχαν υποβάλει αίτηση για υπαγωγή στις διατάξεις του ν.3869/2010 ή έχουν εγκύρως παραιτηθεί από αυτή, δεν είχαν παύσει τις εργασίες τους, δεν είχαν υποβάλει αίτηση υπαγωγής στον Πτωχευτικό Κώδικα Η Γραμματέας Πολιτικής Τεκμηρίωσης και Ενημέρωσης της Νέας Δημοκρατίας κα Σοφία Βούλτεψη, σχετικά με τον νόμο για τα επιχειρηματικά «κόκκινα δάνεια» που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:


Σήμερα παραδίδουν τα δάνεια των επιχειρήσεων στα ξένα funds. Πέρσι έταζαν λαγούς με πετραχήλια.


Όταν πριν από έναν χρόνο η προηγούμενη κυβέρνηση νομοθέτησε για τα επιχειρηματικά δάνεια, με βασικό κριτήριο την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κυριολεκτικά σηκώσει τον κόσμο στο ποδάρι.


Είχε προηγηθεί το «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης» και οι υποσχέσεις για δημιουργία «ενδιάμεσου φορέα», στον οποίο θα μεταφέρονταν όλα τα «κόκκινα δάνεια» και είχαν μοιραστεί αφειδώς υποσχέσεις ακόμη και για διαγραφή των χρεών.

Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας μιλώντας στην ετήσια Διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών τον Οκτώβριο του 2014, είχε υποσχεθεί λαγούς με πετραχήλια. (Επισυνάπτουμε την συγκεκριμένη ομιλία του κ. Τσίπρα)

Αυτά που σήμερα, με την διαδικασία του κατεπείγοντος, ψηφίζονται στη Βουλή, δεν έχουν, βέβαια, καμιά σχέση με τις ψεύτικες εξαγγελίες προς τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες.

Σε σχέση με αυτά που ψηφίζουν σήμερα, η ρύθμιση του Νοεμβρίου 2014 μοιάζει με «περίπατο στο δάσος».

ΤΙ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2014
Η ρύθμιση που είχε φέρει ο τότε υπουργός Ν. Δένδιας και ψηφίστηκε τον Νοέμβριο του 2014, αποσκοπούσε στην παροχή κινήτρων για συμμετοχή των οφειλετών και τραπεζών σε πρόγραμμα ρύθμισης – διαγραφής χρεών.
και δεν είχαν καταδικαστεί – οι φορείς των επιχειρήσεων ή επαγγελματίες - για φοροδιαφυγή ή απάτη σε βάρος του Δημοσίου ή Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ).

Η ρύθμιση προέβλεπε τις εξής επιλέξιμες διαγραφές:
Διαγραφές απαιτήσεων ως προς κεφάλαιο και τόκους, οφειλετών που την 30.06.2014 είχαν οφειλές από επιχειρηματικά δάνεια προς τις τράπεζες σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών (επίδικη ή ρυθμισμένη) ή δεν είχαν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα λόγω ληξιπρόθεσμων ή είχαν λόγω ρύθμισης.

Οι διαγραφές αφορούσαν μία ή περισσότερες πιστώσεις της τράπεζας προς τον οφειλέτη που συνολικά ανά επιλέξιμο οφειλέτη δεν υπερβαίνουν το ποσό των 500.000 ευρώ. Ισούνται δε τουλάχιστον με το 50% των συνολικών απαιτήσεων του χρηματοδοτικού ιδρύματος κατά του οφειλέτη ή, εφόσον είναι μικρότερο, το ποσό που απαιτείται έτσι ώστε μετά τη διαγραφή το υπόλοιπο της απαίτησης της τράπεζας κατά του οφειλέτη να μην υπερβαίνει το 75% της καθαρής περιουσιακής θέσης του ιδίου και των συνοφειλετών.

Ακολουθούσαν μια σειρά ρυθμίσεις που αφορούσαν οφειλέτες και τράπεζες, ενώ σε εκτέλεση του νόμου είχε εκδοθεί και ΚΥΑ και κατά τον χρόνο των εκλογών του Ιανουαρίου 2015 εκκρεμούσε η έκδοση της προβλεπόμενης από το αρ.79§1 του νόμου Επιτροπής για την παρακολούθηση της εφαρμογής των μέτρων του νόμου, το συντονισμό και υποστήριξη των συμμετεχόντων φορέων και αρχών κλπ.

Μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015, η Κυβέρνηση Σύριζα – ΑΝ.ΕΛ δεν ενδιαφέρθηκε για την εφαρμογή του νόμου. Μόλις στις 02.06.2015 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας η συγκρότηση μιας ειδικής ομάδας εργασίας με αντικείμενο ‘την εκπόνηση ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων’ και υπο- ομάδων προς εξειδίκευση επιμέρους θεματικών ενοτήτων, με σκοπό ‘τη σύνταξη οικονομικών αναλύσεων και μελετών, όπου κρίνεται απαραίτητο, και την υποβολή προτάσεων’ προς τον οικείο Υπουργό.

Η ομάδα εργασίας δεν συνεδρίασε ποτέ και εν συνεχεία φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκε λόγω της κατάρρευσης της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές στα τέλη Ιουνίου 2015, την υπογραφή του 3ου Μνημονίου Συνεννόησης (ν.4336/2015) και τη λήψη, πλέον, νομοθετικών πρωτοβουλιών για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Μνημονίου και σε συνεννόηση με τους εταίρους – δανειστές (‘κουαρτέτο’).

ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΠΡΑΞΕΙΣ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΜΟΙΡΑΖΕ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ

-26 Φεβρουαρίου 2014. Τηλεγράφημα του ΑΠΕ: «Πολιτική φορολογικής δικαιοσύνης που θα βασίζεται στην συνταγματική επιταγή για την συνεισφορά όλων στα φορολογικά βάρη, ανάλογα με τις πραγματικές τους δυνάμεις θα ακολουθήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, διαβεβαίωσε ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας απόψε σε κομματική εκδήλωση για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις / Παρουσιάζοντας τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας είπε ότι από πέρυσι το κόμμα του έχει παρουσιάσει συνολικές θέσεις για το πολιτικό σύστημα, την παραγωγική ανασυγκρότηση, τη νέα φτώχεια, το φορολογικό σύστημα και τις εργασιακές σχέσεις και συνόψισε τις θέσεις αυτές σε ένα τρίπτυχο:
Πρώτον: Η νέα «σεισάχθεια», η ανακούφιση νοικοκυριών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων από χρέη.
Δεύτερον: Η διασφάλιση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για όλους.
Τρίτον: Η φορολογική μεταρρύθμιση για ένα δίκαιο και καθολικό φορολογικό σύστημα, με την παράλληλη κατάργηση παράνομων, αντισυνταγματικών και εκβιαστικών ρυθμίσεων.
Στόχος μας, είπε ο κ. Τσίπρας, είναι να σταματήσει η φορολόγηση από το πρώτο ευρώ των ΜμΕ, να σταματήσει η βίαιη αναδιανομή της ιδιωτικής περιουσίας και της επιχειρηματικότητα σε βάρος των πολλών, των μικρών, των αδυνάτων και να καταργηθούν οι ρυθμίσεις που οδηγούν τους ΜμΕ είτε στις φυλακές είτε στην απόγνωση και στις αυτοκτονίες.

-7 Οκτωβρίου 2014. Ομιλία Αλ. Τσίπρα στην Ετήσια Διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών: «Δημιουργία δημόσιου ενδιάμεσου οργανισμού για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους προς τις τράπεζες.
Εντός του οργανισμού, συγκροτείται ξεχωριστός υποτομέας για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια, η ρύθμιση των οποίων επείγει ως προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Τα κόκκινα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εμπίπτουν στη «νέα σεισάχθεια». Διασπάται, δηλαδή, ένα δάνειο σε δύο μέρη: Σ’ εκείνο που ο δανειολήπτης μπορεί να αποπληρώσει και στο μέρος που παγώνει για πέντε ή δέκα χρόνια, ανάλογα με την περίπτωση, χωρίς να διαγράφεται από το χαρτοφυλάκιο της τράπεζας, έως ότου βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη. Και διαγράφονται οι τραπεζικές οφειλές που εμφανίζουν αντικειμενική αδυναμία αποπληρωμής / Αναμόρφωση πτωχευτικού πλαισίου επιχειρήσεων. Ουσιαστική και ριζική αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την διαδικασία πτώχευσης επιχειρήσεων.
Ζητούμενο είναι να φύγει η θηλιά που έχουν σήμερα χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες, οι οποίες, λόγω της κρίσης, αντικειμενικά αδυνατούν να ανταποκριθούν στις συσσωρευμένες υποχρεώσεις τους. Το ζητούμενο δεν είναι η διαιώνιση του προβλήματος και η συσσώρευση χρεών, αλλά να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία εκεί που πραγματικά υπάρχουν προοπτικές βιωσιμότητας, με την εκπόνηση και εκτέλεση σχεδίων παραγωγικής αναδιάρθρωσης επιχειρήσεων.
Η αντιμετώπιση δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στις οφειλές των επιχειρήσεων προς τις τράπεζες, αλλά και προς το δημόσιο.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζουμε τη δυνατότητα δημιουργίας μηχανισμού εξυγίανσης και παραγωγικής αναδιάρθρωσης τέτοιων σημαντικών επιχειρηματικών μονάδων, που θα είναι προς όφελος όλων.

-30 Οκτωβρίου 2014, Ανακοίνωση του Τμήματος Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων ΣΥΡΙΖΑ για τα «κόκκινα δάνεια»: «Σαν μόνη αποδεκτή λύση για τη συνέχιση λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είναι η σεισάχθεια των οφειλών προς τις τράπεζες, με μέτρα άμεσης ανακούφισης, με περιορισμό του οφειλόμενου κεφαλαίου και των τόκων που έχουν επιβληθεί, ανάλογα με τον περιορισμό των εσόδων των επιχειρήσεων και της φορολογικής επιβάρυνσης, των τελευταίων 4 ετών. Παράλληλα μέτρα ενίσχυσης με τη διοχέτευση στην αγορά των δεσμευμένων δισεκατομμυρίων που δόθηκαν για τη σωτηρία των συστημικών ελληνικών τραπεζών και παραμένουν ανενεργά πάνω από 2 χρόνια, διογκώνοντας συνεχώς το βάρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Είναι και ο μόνος δρόμος για την δημιουργική λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η μόνη επιλογή για την παραγωγική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας».

-4 Νοεμβρίου 2014, δήλωση Γ. Σταθάκη σχετικά με την «τροπολογία Δένδια» για τα «κόκκινα δάνεια»: «Οι εφιαλτικές αυτές ρυθμίσεις αν εφαρμοστούν θα ανοίξει ένα πεδίο υπερεξουσιών του τραπεζικού τομέα ο οποίος θα μπορεί να αναδιαρθρώσει κάθε οικονομικό κλάδο και τοπική οικονομία σύμφωνα με τις επιδιώξεις του και εν τέλει θα δημιουργήσουν ένα πρωτοφανές πεδίο πελατειακών πρακτικών».

-6 Νοεμβρίου 2014, Ανακοίνωση Τμήματος Οικονομικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ για τη νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης για τη διευθέτηση του επιχειρηματικού χρέους: «Η περίφημη νομοθετική παρέμβαση του Δένδια, μόλις πριν αποχωρήσει από το Υπουργείο Ανάπτυξης για το Εθνικής Άμυνας, διαφημίζεται ότι αντιμετωπίζει τα προβλήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, ενώ αποτελεί έναν ακόμη πρόχειρο σχεδιασμό χωρίς καμιά πιθανότητα επιτυχίας» / «Τα ερωτηματικά και σκοτεινά σημεία για τις ρυθμίσεις των επιχειρηματικών δανείων και την αντιμετώπιση της υπερχρέωσης των επιχειρήσεων, που δημιουργεί, είναι πολλά, αλλά είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι πρόκειται για απολύτως τραπεζοκεντρικές λύσεις που δεν λύνουν τα προβλήματα αλλά εξυπηρετούν τη διαπλοκή, τους τραπεζίτες και τις πελατειακές σχέσεις» / «Χρησιμοποιείται το ιδιωτικό χρέος των επιχειρήσεων, ως μοχλός πίεσης για την αναδιάρθρωση των κλάδων και τη δημιουργία μιας νέας επιχειρηματικής τάξης και επιχειρήσεων με κυρίαρχο το ρόλο των τραπεζών και των μετόχων τους» / «Η Πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, που βασίζεται σε μια συνολική διαχείριση από έναν ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης χρέους, απαντά με τον καλύτερο τρόπο στο πρόβλημα της υπερχρέωσης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια πρόταση ελπίδας για τον ελληνικό λαό. Μια πρόταση που βάζει στην πρώτη γραμμή τις ανάγκες και το συμφέρον της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας».

-12 ως 14 Νοεμβρίου 2014. Αντιπαράθεση στη Βουλή επί της τροπολογίας για τη ρύθμιση των επιχειρηματικών «κόκκινων δανείων» (από το ΑΠΕ): «Βασικό επιχείρημα της αντιπολίτευσης κατά της τροπολογίας για τα κόκκινα δάνεια, υπήρξε ο κυρίαρχος ρόλος των τραπεζών στην επιλογή των βιώσιμων επιχειρήσεων που θα ενταχθούν στη ρύθμιση - και μάλιστα από ένα μονοπρόσωπο όργανο. Πάνω στη βασική αυτή θέση, η κυβέρνηση χρεώθηκε παράλληλα με ένα σκεπτικό «ελέγχου της επιχειρηματικότητας δια του καρτέλ των τραπεζών» (Σ. Κοντονής, ΣΥΡΙΖΑ), ή «αποσάθρωσης των εμπόρων, ώστε να μείνει ελεύθερο το πεδίο για τις πολυεθνικές εταιρείες» (Μ. Χρυσοβελώνη, ΑΝΕΛ). Κατά της ρύθμισης τάχθηκε το ΚΚΕ, για τον «τραπεζοκεντρικό της χαρακτήρα», όπως και η Χρυσή Αυγή που διέκρινε σ’ αυτήν «χαρακτήρα προεκλογικού σώου» / Βασική ένσταση της αντιπολίτευσης, υπήρξε η δυνατότητα των ίδιων των τραπεζών, να αποφασίζουν ποιες επιχειρήσεις είναι βιώσιμες και ποιες όχι, προκειμένου να καταλήξουν σε έναν συμβιβασμό. «Παραδίδετε «γη και ύδωρ» στους τραπεζίτες, αφού τους αναγνωρίζετε τη διακριτική ευχέρεια να αποφασίζουν ποια επιχείρηση θα επιβιώσει και ποια θα πεταχθεί στον Καιάδα», ανέφερε σχετικά η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ζωή Κωνσταντοπούλου, ενώ η Μαρίνα Χρυσοβελώνη (ΑΝΕΛ) έκανε λόγο για «τροπολογία του κυρίου Δένδια, γραμμένη όπως διαφαίνεται, από τους τραπεζίτες».

-7 Δεκεμβρίου 2014. Αλ. Τσίπρας, ομιλία στη Βουλή κατά τη συζήτηση επί του προϋπολογισμού: «Όμως και αυτά που φέρατε δεν αφορούν παρά ελάχιστους οφειλέτες και σε ό,τι αφορά τα «κόκκινα» δάνεια, έχουν μια τραπεζοκεντρική λογική. Βάζουν τις τράπεζες να επιτηρούν την πραγματική οικονομία, διότι αυτή είναι η λογική σας» / «Και επειδή πράγματι είναι ιστορικές οι στιγμές οφείλουμε όλοι να μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας. Οι πλειστηριασμοί εξυπηρετούν σχέδιο της Τρόικας για την ολοκλήρωση του κύκλου της υποτίμησης και τη μετατροπή της χώρας σε μια αποικία χρέους με μισθούς των 300 ευρώ και με μια ανεργία στο 35%. Δε θα πλήξουν μόνο τους πολίτες. Δεν θα πλήξουν μόνο την κοινωνία. Θα καταστρέψουν ολοσχερώς την οικονομία» / «Να, λοιπόν, γιατί για μας οι πλειστηριασμοί και οι μαζικές απολύσεις σηματοδοτούν μία διπλή κόκκινη γραμμή. Και να, λοιπόν, γιατί σας ζητάμε να σταματήσετε το «κρυφτούλι» με αυτό το θέμα. Δεν είναι προς συζήτηση με καμία τρόικα η ανατίναξη της ελληνικής οικονομίας μετά τη διάλυσή της. Σταματήστε, λοιπόν, κάθε σκέψη για ανοιχτό παράθυρο στους πλειστηριασμούς».

-16 Δεκεμβρίου 2014. Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ: «Ο ΣΥΡΙΖΑ, εγκαίρως, την 01/10/2014 στην πρόταση νόμου που κατέθεσε για τις ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία περιέλαβε διάταξη για την αναστολή-απαγόρευση πλειστηριασμών για ποσό μικρότερο των 200.000 ευρώ από κάθε αιτία, ενώ για οφειλές άνω των διακοσίων χιλιάδων ευρώ όριζε ότι απαγορεύονται οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας και επαγγελματικής στέγης αντικειμενικής αξίας μέχρι 350.000 ευρώ για τραπεζικά δάνεια, χρέη προς το δημόσιο και ασφαλιστικούς οργανισμούς, ως και ο πλειστηριασμός ακινήτων των εγγυητών των ανωτέρω οφειλών μέχρι 31/12/2015, τυχόν δε διαδικασίες που είναι εκκρεμείς αναστέλλονται μέχρι την άνω ημερομηνία, με ταυτόχρονη απαγόρευση μεταβίβασης δανείων σε κερδοσκοπικά funds. Η επικίνδυνη κυβέρνηση των προθύμων όμως ακόμη και την ύστατη στιγμή της αποχώρησής της αρνείται να δώσει λύσεις ανακούφισης και ελπίδας, συνεχίζει να καλλιεργεί τον φόβο και να κινδυνολογεί ασύστολα αδιαφορώντας για τα συμφέροντα της κοινωνίας και της χώρας».

-11 Φεβρουαρίου 2015, Γ. Σταθάκης στη Βουλή: «Δεύτερη τομή. Διαχείριση των κόκκινων στεγαστικών δανείων. Θα εισάγουμε νόμο άμεσα, ο οποίος θα φέρει την πλήρη προστασία της πρώτης κατοικίας αναδιαρθρώνοντας τα δάνεια, μεταφέροντάς τα από τις τράπεζες σε δημόσιο φορέα διαχείρισης για το σύνολο των νοικοκυριών που βρίσκονται κάτω ή κοντά στο όριο της φτώχειας και εισάγοντας νομοθεσία δεσμευτική, με αυστηρούς κανόνες και με ισχυρή διαμεσολάβηση για την επίλυση του προβλήματος των στεγαστικών δανείων για το σύνολο των μεσαίων στρωμάτων. Τομή τρίτη. Διαχείριση των επιχειρηματικών δανείων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τρόπο φιλικό προς τις επιχειρήσεις, ικανό να επανεκκινήσει τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα - χρησιμοποιώ τον όρο χωρίς κανένα αστερίσκο στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητά μας.

-14 Φεβρουαρίου 2015, Γ. Σταθάκης, «Έθνος της Κυριακής» (ΑΠΕ): Για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια των μικρομεσαίων προαναγγέλλει τροποποιήσεις του νόμου με ενίσχυση του εξωδικαστικού συμβιβασμού και δημιουργία νέων κανόνων διευθέτησης. Σημειώνει πως με τις ρυθμίσεις για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια «θα γίνεται συμψηφισμός των οφειλών προς το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ θα μπει ένα αθροιστικό όριο για τη μηνιαία δόση, το οποίο δεν θα υπερβαίνει το 40% επί των κερδών των επιχειρήσεων».

-25 Φεβρουαρίου 2015, κυβερνητικές πηγές σχετικά με τα οφέλη από τη «Συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου» (που ουδέποτε εφαρμόστηκε, αλλά ούτε και ήλθε στη Βουλή): «Θα συσταθεί ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης στον οποίο θα μεταφερθούν τα προβληματικά δάνεια από τις τράπεζες. Τα δάνεια θα πουληθούν από τις τράπεζες στο 50% της αξίας τους και στη συνέχεια ο δανειολήπτης θα πληρώσει στον φορέα της οφειλής, ενώ ένα τρίτο μέρος θα καλυφθεί από το Δημόσιο».

-16 Μαρτίου 2015, έγγραφο που κατατέθηκε στη Βουλή από τον Γ. Σταθάκη: «Γι’ αυτό, τους προσεχείς μήνες θα καταθέσουμε στη Βουλή νομοσχέδιο που αφορά στη διαχείριση των κόκκινων δανείων των φτωχών νοικοκυριών και των επιχειρήσεων» / «Όσον αφορά στις επιχειρήσεις, το υπουργείο θα προβεί σε διάκριση ανάμεσα στις μεγάλες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» / «Θα εξετάσουμε αναγκαίες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, με ειδική μέριμνα για την ενίσχυση του εξωδικαστικού συμβιβασμού και τη δημιουργία κανόνων διευθέτησης» / «Στην περίπτωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων θα παρέμβουμε στο θεσμικό πλαίσιο, διατηρώντας τις θετικές ρυθμίσεις του «νόμου Δένδια» και προσθέτοντας συγκεκριμένους κανόνες που θα ισχύουν υποχρεωτικά και δεν θα επαφίεται η εφαρμογή τους στη διακριτική ευχέρεια των τραπεζών. Συγκεκριμένα, θα διατηρηθούν τα κίνητρα για τη ρύθμιση χρεών προς τις τράπεζες και το Δημόσιο (εφορία και ασφαλιστικά ταμεία) και θα μπει αθροιστικό όριο για τη μηνιαία δόση, το οποίο, καθώς η επιχείρηση θα ανακάμπτει δεν θα υπερβαίνει το 40% επί των κερδών της, διασφαλίζοντας ότι δεν θα απειληθεί μελλοντικά από ασφυξία».

-2 Ιουνίου 2015 (ΑΠΕ): Συγκροτήθηκε η Ομάδα Εργασίας και οι υπο-ομάδες εργασίας, για την εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με απόφαση του υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργου Σταθάκη. Η απόφαση που υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό, αναφέρει ότι η συγκρότηση της Ομάδας Εργασίας έχει αντικείμενο την εκπόνηση ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων και η συγκρότηση των υπο- ομάδων, εφόσον κατά την κρίση του προέδρου της απαιτηθεί, θα γίνει προς εξειδίκευση επιμέρους θεματικών ενοτήτων. Σκοπός είναι η σύνταξη οικονομικών αναλύσεων και μελετών, όπου κρίνεται απαραίτητο και η υποβολή προτάσεων προς τον υπουργό Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Αλλά εκείνη η «Ομάδα Εργασίας» καταργήθηκε προφανώς από την «Ομάδα Εργασίας των υπογείων του Χίλτον»!



 *Επισυνάπτεται ολόκληρη η ομιλία Τσίπρα στους Έλληνες Επιχειρηματίες τον Οκτώβριο του 2014



(Ξένη Δημοσίευση) – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ- ΣΥΡΙΖΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ, Α.ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ
07/10/2014 17:19
ΣΥΡΙΖΑ
Αθήνα, Ελλάδα
2524
Greek
                                                  
Αριθμός Είδησης: 14537543
   
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ, Α.ΤΣΙΠΡΑ
ΣΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ


Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και Κύριοι

Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δίνετε να απευθυνθώ στον επιχειρηματικό κόσμο, σ’ αυτό το κρίσιμο μεταίχμιο για τη χώρα.
Η τετραετία των Μνημονίων έφτασε την οικονομία σε κατάσταση οριακή.
Δεν υπάρχει πια καμιά αμφιβολία ότι η πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης έχει αποτύχει.
Προκάλεσε καταστροφή στην κοινωνία, καταστολή στην πραγματική οικονομία και διάλυση της εσωτερικής αγοράς.
Σήμερα δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογήσει κανείς για την ανάγκη να σταματήσουμε άμεσα το λάθος.
Είναι νομίζω αυτονόητο.
Αυτό που έχει νόημα είναι να αναζητούμε την έξοδο από την καταστροφή με την ευρύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση.
Γι’ αυτό και εμείς απευθύνουμε σε όλους τους κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς προσκλητήριο –το οποίο επαναλαμβάνουμε και σήμερα– για μια νέα κοινωνική συμφωνία για την ανόρθωση της οικονομίας, τη παραγωγική ανασυγκρότηση, την επιστροφή στην ανάπτυξη.

Κυρίες και Κύριοι,

Η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου κατέθεσε χθες στη Βουλή ένα σχέδιο προϋπολογισμού που συνεχίζει να υλοποιεί το Μνημόνιο και υμνεί τη λογική της εσωτερικής υποτίμησης και της καταστροφής της εσωτερικής αγοράς.

Μονιμοποιεί τις φοροεπιβαρύνσεις, όπως είναι η «έκτακτη» εισφορά αλληλεγγύης που υποτίθεται πως θα έληγε φέτος, το χαράτσι στα ακίνητα με τη μορφή του ΕΝΦΙΑ, και τη τεράστια αύξηση από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Που ενώ έχει αυξηθεί κατά 1471% από το Μάρτιο του 2011, η κυβέρνηση τον μειώνει μόλις κατά 30% και πανηγυρίζει.
Πρόκειται για προκλητικό προεκλογικό εμπαιγμό.

Αυτός ο προϋπολογισμός, όμως, θα είναι η τελευταία άσκηση επί μνημονιακού χάρτου.
Όχι γιατί θα φύγει το Μνημόνιο με τη κυβέρνηση Σαμαρά.
Αλλά γιατί σύντομα θα φύγει η ίδια η κυβέρνηση Σαμαρά.

Όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο δεν παίζουν, απλώς, με τις λέξεις.
Παίζουν με τον ελληνικό λαό.
Άλλωστε το Μνημόνιο δεν είναι ένας τίτλος. Είναι πολιτικές.
Είναι η εσωτερική νομοθεσία των αλλεπάλληλων περικοπών στους μισθούς και στις συντάξεις.
Είναι η διάλυση των εργασιακών σχέσεων.
Είναι η καταστροφή της μεσαίας τάξης και η μεθοδευμένη ύφεση.
Και ο προϋπολογισμός για το 2015 είναι ακριβώς η εγγύηση του μνημονιακού καθεστώτος.

Είναι, όμως, και ένας προϋπολογισμός των θαυμάτων.
Γιατί με μειωμένο, για μία ακόμα χρονιά, το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων κατά €400 εκατ, στο ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο των €6,4 δις, υποτίθεται ότι θα επέλθει ανάπτυξη της τάξεως του 2,9% το 2015!
Όταν ο ΟΟΣΑ, μόλις τον περασμένο μήνα, αναθεώρησε προς τα κάτω, μόλις στο 1,1% την πρόβλεψη για την ανάπτυξη της Ευρωζώνης, λόγω επιδείνωσης των οικονομικών προοπτικών της.

Κυρίες και Κύριοι,

Εμείς, όμως, δεν είμαστε εδώ για να αντιπολιτευόμαστε το παρελθόν. Αλλά για να οργανώσουμε το μέλλον.
Και ανταποκρίθηκα στην ευγενική πρόσκλησή σας, κυρίως για να σας μιλήσω για το μέλλον του λαού και του τόπου μας.

Πριν από λίγες μέρες, στη Θεσσαλονίκη, αναλύσαμε τα συγκεκριμένα και κοστολογημένα μέτρα για την ανακούφιση της κοινωνίας και την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Η άμεση αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και η αποκατάσταση του δώρου των Χριστουγέννων ως 13η σύνταξη στους συνταξιούχους που λαμβάνουν σύνταξη έως €700 ευρώ.
Η αύξηση του κατώτατου μισθού στα €751.
Η επαναλειτουργία των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Η απασχόληση 300.000 ανέργων μέσω του εθνικού σχεδίου για την ανάκτηση της εργασίας.
Όλες αυτές οι παράλληλες παρεμβάσεις θα έχουν πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας και θα διευκολύνουν την ανάκαμψή της.
Συνεπώς, δεν είναι ούτε παροχές ούτε επιστροφή στο πελατειακό κράτος του δικομματισμού.
Είναι πραγματικά οικονομικά κίνητρα για την ταχύτερη αποκατάσταση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής και δυναμικής, με πλήρη επίγνωση των δυσκολιών της παρούσας συγκυρίας.
Στη Θεσσαλονίκη δεν παρουσιάσαμε προτάσεις. Αναλάβαμε δεσμεύσεις.
Και το ότι πρόκειται γαι δεσμεύσεις το αποδεικνύουμε στην πράξη.
Έχουμε καταθέσει ήδη δύο προτάσεις νόμου στη Βουλή, που θα είναι τα πρώτα νομοσχέδια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, αμέσως μετά τις εκλογές.

Τα μέτρα αυτά εγγράφονται στη συνολική αντίληψή μας για τη λειτουργία της οικονομίας.
Επιδιώκουμε μια νέα ισορροπία στις σχέσεις κράτους-αγοράς, στο πλαίσιο των τριων πυλώνων της οικονομίας: του ιδιωτικού τομέα, του δημόσιου τομέα και του τομέα της κοινωνικής οικονομίας.
Το κράτος να προστατεύει τα δημόσια αγαθά και να λειτουργεί ως εργαλείο αναπτυξιακού σχεδιασμού και ως μοχλός ανάπτυξης.
Για αυτό και στη θέση του γραφειοκρατικού και πελατειακού δημοσίου, εμείς θέλουμε ένα δημόσιο ισχυρό και αποτελεσματικό στην εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών.
Στην εκπαίδευση, την έρευνα, το φάρμακο και την υγεία, τη διατροφική ασφάλεια, αλλά και στην ασφάλεια του πολίτη.

Θέλουμε, όμως και ένα κράτος που θα είναι αξιόπιστος ελεγκτικός μηχανισμός και αποτελεσματικός αρωγός του πραγματικού επενδυτή, του υγιούς επιχειρηματία
Που θα διασφαλίζει ότι ο ιδιωτικός τομέας παράγει πλούτο για να καλύψει κοινωνικές ανάγκες, εντός του ισχύοντος δημοσιονομικού, εργασιακού και περιβαλλοντικού νομοθετικού πλαισίου.

Για εμάς, ο καινοτόμος επιχειρηματίας που αναλαμβάνει κινδύνους και εκπληρώνει την κοινωνική του ευθύνη, είναι σύμμαχος στην εθνική προσπάθεια για την ανασυγκρότηση, την ανάπτυξη και την ανασύνταξη της χώρας.
Θα στηρίξουμε την υγιή επιχειρηματικότητα και γι’ αυτό θα συγκρουστούμε με τη διαπλοκή.
Με την ίδια αποφασιστικότητα θα σταθούμε απέναντι σε φαινόμενα διαφθοράς, ανομίας, λαθρεμπορίου και εκβιασμών.
θα βάλουμε τη κόκκινη γραμμή της νομιμότητας ανάμεσα στην υγιή επιχειρηματικότητα και στη κρατικοδίαιτη διαπλοκή.
Και εκεί θα μετρήσουμε φίλους και εχθρούς.

Βέβαια η διαφθορά και η διαπλοκή είναι σα το ταγκό, θέλουν δύο.
Και το γραφειοκρατικό και δυσλειτουργικό δημόσιο, έχει τη δική του ευθύνη για αυτά τα φαινόμενα
Εμείς πιστεύουμε ότι το σημερινό δυσλειτουργικό και γραφειοκρατικό κράτος δεν είναι ατύχημα.
Είναι πολιτική επιλογή για την εξυπηρέτηση της διαπλοκής.

Είναι, παράλληλα, διοικητική προϋπόθεση για τη νόμιμη φοροαποφυγή.
Ο διοικητικός μηχανισμός έχει δομηθεί στην αδυναμία εκτέλεσης αποφάσεων.
Για παράδειγμα, το ΣΔΟΕ έχει επιβάλει πρόστιμα της τάξης των €60 δις και έχει εισπράξει μόλις €2,9 δις, ενώ ο μέσος χρόνος εκδίκασης μιας υπόθεσης είναι επτάμιση χρόνια.

Εμείς επιδιώκουμε ένα δημοκρατικό και αποκεντρωμένο κράτος των πολιτών, το οποίο, με τη διαρκή κοινωνική συμμετοχή, θα δημιουργεί χώρο για νέες μορφές παραγωγής, όπως ο τομέας της κοινωνικής οικονομίας.
Ένα κράτος που θα προσδιορίζει τις στρατηγικές κατευθύνσεις της παραγωγικής ανασυγκρότησης και μεταστροφής της οικονομίας.

Έτσι, λοιπόν, θα ενθαρρύνουμε τη στροφή στη νεανική και κοινωνική επιχειρηματικότητα, που δεν θα είναι εξαρτημένες από τις κρατικές επιδοτήσεις αλλά θα βασίζονται στην καινοτομία, την πρωτοπορία, την καλή εξυπηρέτηση και τη σκληρή δουλειά.
Επειδή η νεανική και καινοτόμα επιχειρηματικότητα είναι προϊόν της έρευνας και της τεχνολογίας, το «οικοσύστημά» της δε μπορεί παρά να είναι τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια.

Είναι ένας χώρος όπου έχει ήδη συντελεστεί μεγάλης έκτασης κοινωνική επένδυση. Διαθέτουν υποδομές και συσσωρευμένη εμπειρία για την ανάπτυξη έρευνας και τεχνολογίας.
Πρέπει, όμως, να διαμορφώσουμε ένα νέο νομικό πλαίσιο που να τα θωρακίζει θεσμικά ως προς το προϊόν έρευνας και τεχνολογίας που παράγουν.
Παράλληλα, θα θεσμοθετήσουμε ισχυρά φορολογικά κίνητρα για τα πρώτα χρόνια λειτουργίας των ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων («start-up companies»).

Κυρίες και Κύριοι,

Είναι καίριας σημασίας η άρση των χιλιάδων μικρών και μεγάλων εμποδίων στην άσκηση της υγιούς παραγωγικής επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Σε τομείς και κλάδους όπου ως χώρα έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, υψηλής προστιθέμενης αξίας και εξωστρέφειας.
Σήμερα θα σας παρουσιάσω επιγραμματικά, ένα συμπαγές πλαίσιο που εμείς προτείνουμε για την τόνωση της επιχειρηματικότητας και της ιδιωτικής επένδυσης.
Πρόκειται για αλλαγές οι οποίες δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος, αλλά παράγουν τεράστια πολλαπλασιαστικά οφέλη σε όλη την οικονομία.

Απλοποίηση αδειοδότησης και λειτουργίας επιχειρήσεων.
α). Με ριζική, ουσιαστική απλοποίηση όλου του θεσμικού πλαισίου και των βημάτων για την αδειοδότηση επενδύσεων, καθώς και για την ίδρυση, αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων, με τη λειτουργία στην πράξη – και όχι στα χαρτιά – «υπηρεσίας μιας στάσης» για όλες τις επιχειρήσεις, περιλαμβανομένων των μικρομεσαίων («one-stop shop»).

β). Με έμφαση όχι μόνο στην απλοποίηση της ίδρυσης, αλλά και στη λειτουργία της επιχείρησης, που δυστυχώς σήμερα, όποτε συναλλάσσεται με το Δημόσιο, εμπλέκεται σε χρονοβόρες και πολλές φορές μη ουσιώδεις διαδικασίες.

Ø Με τη δημιουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΕΠ), στις 13 περιφέρειες, όχι μόνο ως φορείς ενημέρωσης, αλλά και ως φορείς ουσιαστικής διεκπεραίωσης, με κατάλληλο νομικό πλαίσιο που να διασφαλίζει τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν γρήγορα τις διαδικασίες, με λογοδοσία.

Ø Με δημιουργία συμβουλευτικών υπηρεσιών στις δημόσιες υπηρεσίες με αδειοδοτικό χαρακτήρα, για την διεκπεραίωση επενδύσεων, θεμάτων αδειοδότησης, κτλ.

2. Θεσμοθέτηση απλού και σταθερού φορολογικού συστήματος.
Η τομή που πρέπει να γίνει στο φορολογικό σύστημα είναι ριζική.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες αλλά και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, δεν είναι τόσο η υψηλή φορολογία, όσο η αστάθεια και η αβεβαιότητα για το φορολογικό σύστημα που ισχύει και η οποία καθιστά αδύνατο οποιοδήποτε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

α). Δεσμευόμαστε για ένα δίκαιο, απλό, σταθερό και διαφανές φορολογικό σύστημα για τουλάχιστον πέντε (5) έτη, το οποίο θα παρέχει κίνητρα για παραγωγικές επενδύσεις και θα επιτρέπει το μακροπρόθεσμο επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Φορολογούμε τα κέρδη και όχι την παραγωγή.
Με υψηλότερη φορολόγηση στα διανεμόμενα κέρδη και χαμηλότερη σε αυτά τα οποία αποθεματοποιούνται για να επενδυθούν στην πραγματική οικονομία.
Θέλω, όμως, να είμαι σήμερα ξεκάθαρος: όταν εμείς μιλάμε για δίκαιη φορολόγηση, το εννοούμε.
β). Προχωράμε, ταυτόχρονα, σε ουσιαστικό φορολογικό έλεγχο των μεγάλων επιχειρήσεων με αποτελεσματικό έλεγχο των ενδοομιλικών συναλλαγών.
Η υπερτιμολόγηση από τις ενδοομιλικές συναλλαγές κυμαίνεται μεταξύ 15%-20% και η απώλεια φορολογικών εσόδων εκτιμάται σε €1-€1,2 δις ετησίως.
Το υφιστάμενο πλαίσιο για την τεκμηρίωση των ενδοομιλικών συναλλαγών πρέπει να ενισχυθεί με τη δημιουργία κατάλληλων μονάδων ελέγχου στο Υπουργείο Οικονομικών που θα διαθέτουν τεχνογνωσία και από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και από την Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.


3. Διοχέτευση πόρων στην πραγματική οικονομία.

α). Ίδρυση Δημόσιας αναπτυξιακής τράπεζας. Ενός βασικού κρίκου που λείπει από την ελληνική οικονομία και το ελληνικό τραπεζικό σύστημα.
Η δημόσια αναπτυξιακή τράπεζα θα ενοποιήσει υφιστάμενους μηχανισμούς, όπως το ΕΤΕΑΝ, το Ταμείο Παρακαταθηκών Δανείων και να διευκολύνει την άντληση και διοχέτευση πόρων προς τη πραγματική οικονομία.

β). Παράκαμψη του τραπεζικού συστήματος στο οποίο «κολλάνε» σήμερα όλα τα εγγυοδοτικά προγράμματα, επειδή οι τράπεζες δεν χορηγούν νέα δάνεια.
Η παράκαμψη αυτή θα γίνει με τη δημιουργία ενός συστήματος διοχέτευσης εγγυήσεων ή εγγυητικών επιστολών μέσω οχημάτων ειδικού σκοπού και με την εγγύηση αξιόπιστου διεθνούς χρηματοπιστωτικού οργανισμού.
Τέτοιου είδους σχήματα θα παρέχουν απευθείας εγγυήσεις προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις - εξαγωγικές, του πρωτογενούς τομέα, υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας - οι οποίες, ενώ είναι δυναμικές και μπορούν να ανοιχθούν σε νέες αγορές, δεν έχουν πρόσβαση για στοιχειώδη τραπεζική χρηματοδότηση σε κεφάλαια κίνησης και επενδυτικά κεφάλαια.

γ). Δημιουργία Τράπεζας Ειδικού σκοπού για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αγρότες, αλλά και για τη χορήγηση μικροπιστώσεων προς άτομα και ομάδες που αποκλείονται ολοσχερώς από το παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα, όπως άνεργοι, μετανάστες, ΑμΕΑ, κλπ.

δ). Δημιουργία δημόσιου ενδιάμεσου οργανισμού για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους προς τις τράπεζες.
Εντός του οργανισμού, συγκροτείται ξεχωριστός υποτομέας για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια, η ρύθμιση των οποίων επείγει ως προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Τα κόκκινα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εμπίπτουν στη «νέα σεισάχθεια».
Διασπάται, δηλαδή, ένα δάνειο σε δύο μέρη: σ’ εκείνο που ο δανειολήπτης μπορεί να αποπληρώσει και στο μέρος που παγώνει για πέντε ή δέκα χρόνια, ανάλογα με την περίπτωση, χωρίς να διαγράφεται από το χαρτοφυλάκιο της τράπεζας, έως ότου βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη. Και διαγράφονται οι τραπεζικές οφειλές που εμφανίζουν αντικειμενική αδυναμία αποπληρωμής.

4. Ρυθμίσεις για ενίσχυση ανταγωνισμού, καταπολέμηση καρτέλ και μείωση των τιμών.

α). Θεσμική και λειτουργική αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

β). Υιοθέτηση νομοθεσίας για την αναγραφή καθαρών τιμών στα τιμολόγια πώλησης και περιορισμός της έκδοσης πιστωτικών σημειωμάτων και τιμολογίων παροχής υπηρεσιών.

Με αυτήν τη νομοθετική παρέμβαση, η τιμή μονάδος που συμφωνείται ανάμεσα στον προμηθευτή (πωλητή) και τον πελάτη του (έμπορο χονδρικής ή λιανικής), στο πλαίσιο μιας εμπορικής συμφωνίας-συναλλαγής, θα εμφανίζεται πλέον υποχρεωτικά στο τιμολόγιο πώλησης που εκδίδει ο προμηθευτής και θα ταυτίζεται με την αναγραφόμενη στο ίδιο τιμολόγιο, τελική καθαρή τιμή μονάδος (χωρίς ΦΠΑ).
Επιπρόσθετα, η αξία οποιωνδήποτε πρόσθετων ανταποδοτικών υπηρεσιών που παρέχονται από τον πελάτη στον προμηθευτή, θα ενσωματώνονται υποχρεωτικά στην αναγραφόμενη στο τιμολόγιο τιμή μονάδος.
Με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπίσουμε το βασικότερο πρόβλημα της αδυναμίας προσδιορισμού «καθαρών» τιμών χονδρικής, ενώ ταυτόχρονα θα απαγορεύσουμε οποιαδήποτε μετέπειτα μείωση της τιμής μονάδος, με την έκδοση πιστωτικών σημειωμάτων.

γ). Δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών πρώτων υλών και μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως είχε προτείνει και η ΓΣΕΒΒΕ, με ταυτόχρονη εξουσιοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς να παρεμβαίνουν αμελλητί στις περιπτώσεις όπου διαφαίνονται ύποπτες αποκλίσεις.
Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η χώρα μας αποτελεί την δεύτερη ακριβότερη στην Ευρώπη για μηχανολογικό εξοπλισμό, γεγονός που εμποδίζει τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών επιχειρήσεων και μειώνει την ανταγωνιστικότητά τους.

δ). Εντατικότεροι έλεγχοι στους τρόπους διαμόρφωσης των τιμών, με έμφαση στις ενδοομιλικές και τις τριγωνικές συναλλαγές, σε όλο το φάσμα της οικονομίας (μεταποίηση, εμπόριο, υπηρεσίες, τουρισμός).
Αυτό είναι πολύ σημαντικότερο και ουσιαστικότερο από την απελευθέρωση των λεγόμενων «κλειστών» επαγγελμάτων.


5. Αναμόρφωση πτωχευτικού πλαισίου επιχειρήσεων.
Ουσιαστική και ριζική αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την διαδικασία πτώχευσης επιχειρήσεων.
Ζητούμενο είναι να φύγει η θηλιά που έχουν σήμερα χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες, οι οποίες, λόγω της κρίσης, αντικειμενικά αδυνατούν να ανταποκριθούν στις συσσωρευμένες υποχρεώσεις τους.
Το ζητούμενο δεν είναι η διαιώνιση του προβλήματος και η συσσώρευση χρεών, αλλά να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία εκεί που πραγματικά υπάρχουν προοπτικές βιωσιμότητας, με την εκπόνηση και εκτέλεση σχεδίων παραγωγικής αναδιάρθρωσης επιχειρήσεων.
Η αντιμετώπιση δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στις οφειλές των επιχειρήσεων προς τις τράπεζες, αλλά και προς το δημόσιο.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζουμε τη δυνατότητα δημιουργίας μηχανισμού εξυγίανσης και παραγωγικής αναδιάρθρωσης τέτοιων σημαντικών επιχειρηματικών μονάδων, που θα είναι προς όφελος όλων.


6. Επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης.
Η χώρα μας κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις ως προς την ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης στα διοικητικά δικαστήρια.
Χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να επιλύσουν τις διαφορές τους δικαστικά, είναι σήμερα εγκλωβισμένες σε ένα σύστημα αργό, που παράγει κόστος.
Προωθούμε θεσμικές και λειτουργικές μεταρρυθμίσεις για την επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης με:

§ Τη δικαστική αποφόρτιση από ασήμαντες και μικρής κοινωνικής απαξίας υποθέσεις
§ Τη στελέχωση των δικαστηρίων με επαρκή αριθμό δικαστών και τη στήριξη του έργου τους με σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή.
§ Τη διαμόρφωση αξιόπιστου θεσμικού πλαισίου εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών για την επιτάχυνση των αναγκαίων λύσεων και την αποσυμφόρηση των δικαστηρίων.
Κυρίες και Κύριοι,

Αναφέρθηκα στο πλαίσιο διευκόλυνσης των επενδύσεων. Στα οικονομικά κίνητρα στο σκέλος της προσφοράς.
Εκτός, όμως, από τα κίνητρα, χρειάζονται και οι μηχανισμοί κινητοποίησης των επενδύσεων, ώστε τελικά να πραγματοποιηθούν.

Συνοπτικά σας αναφέρω τους τέσσερις βασικούς μηχανισμούς κινητοποίησης επενδύσεων, στο πρόγραμμά μας:

Δημόσια αναπτυξιακή τράπεζα, για την προώθηση αναπτυξιακών έργων για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας,
Αναθεώρηση του αναπτυξιακού νόμου, ώστε, αντί για οριζόντιες επιδοτήσεις επενδύσεων, να επιδοτούνται στοχευμένα παραγωγικές επενδύσεις, στο πλαίσιο του σχεδίου μας για την αναπτυξιακή και παραγωγική ανασυγκρότηση.
Παροχή ρευστότητας, από το χρηματοπιστωτικό σύστημα αλλά και από μη συμβατικά χρηματοδοτικά εργαλεία και
Δημόσιες επενδύσεις, ως ατμομηχανή για τον ιδιωτικό τομέα.

Κυρίες και Κύριοι,
Θέλησα σήμερα να έχω μια ουσιαστική παρέμβαση στην ετήσια διάσκεψη της ένωσής σας.
Σας παρουσίασα τους βασικούς άξονες του σχεδιασμού μας για την αναγκαία τόνωση της επιχειρηματικότητας και της ιδιωτικής επένδυσης.
Για να διαλύσουμε εκατέρωθεν τους μύθους και να μιλάμε συγκεκριμένα.
Η χώρα και η οικονομία έχει ανάγκη από συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
Όχι από ευχές.

Σε ότι μας αφορά, ετοιμαζόμαστε να κυβερνήσουμε με σχέδιο, όχι για να επαναφέρουμε το χρεοκοπημένο παρελθόν, στο οποίο, έτσι κι αλλιώς, η Αριστερά δεν έχει συνεργήσει.
Ούτε για να διαχειριστούμε το απωθητικό παρόν, αλλά για να δημιουργήσουμε ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Για αυτό το μέλλον.
Για την αναπτυξιακή και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, επιδιώκουμε τη θεσμική συνεργασία όλων των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων και επαγγελματικών οργανώσεων. Οι πόρτες μας θα είναι ανοιχτές σε όλους. Γιατί η Ελλάδα μας έχει ανάγκη όλους.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 7/10/2014