Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Eπίσκεψη εκπροσώπων των Μέσων Ενημέρωσης στο εργοτάξιο της "Ολυμπίας Οδού", στο Δερβένι ( Φωτο)


 Σε ένα από τα 20 εργοτάξια της "Ολυμπίας Οδού", στο εργοτάξιο του Δερβένι  βρέθηκαν σήμερα οι "ΔΥΤΙΚΟΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ"  και σας μεταφέρουν εικόνες από ένα έργο- μαμούθ σε ...εξέλιξη,, εκ των σημαντικότερων έργων στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου και όχι μόνο αλλά και όλης της Ελλάδος,  το συνολικό κόστος κατασκευής του οποίου, ανέρχεται σε 1,487 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων -τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια- Ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών και το Ελληνικό Δημόσιο.



Τα 20 εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού εκτείνονται κατά μήκος 120 χλμ από την ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως και την ευρεία Παράκαμψη της Πάτρας.
Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τέλος Νοεμβρίου του 2014, είχε φτάσει το 60%
Σε ό,τι αφορά τις σήραγγες, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν σε σχέση με τη μορφολογία κ.α. έχει ολοκληρωθεί το 83% της κατασκευής τους .
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει πάνω από 16 χιλιόμετρα σηράγγων σε 5 σημεία: στο Δερβένι, στα Μαύρα Λιθάρια, την Ακράτα, τον Πλάτανο και στην Παναγοπούλα μικραίνοντας τις αποστάσεις και μειώνοντας τον θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση και προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση.
Σε ποσοστό 58%, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής των 209 γεφυρών – 47 γέφυρες – 22 άνω διαβάσεις και 140 κάτω διαβάσεις – του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα.


Πιο συγκεκριμένα: 
 από τον ανισόπεδο κόμβο Αρχαίας Κορίνθου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κιάτου. Τμήμα 20 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει 7 άνω διαβάσεις, 19 κάτω διαβάσεις, 7 γέφυρες και 3 κόμβους
από τον ανισόπεδο κόμβο Κιάτου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Ξυλοκάστρου. Τμήμα 14 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει  4 άνω διαβάσεις, 8 κάτω διαβάσεις, 5 γέφυρες, 3 lane covers και cut& covers και 1 κόμβο.  
από τον ανισόπεδο κόμβο  Ξυλοκάστρου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Δερβενίου . Τμήμα 20 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 8 άνω διαβάσεις, 14 κάτω διαβάσεις, 7 γέφυρες 3 lane covers και cut& covers, 2 σήραγγες συνολικού μήκους 1,1 χιλιομέτρου και 2 κόμβους.
 από τον ανισόπεδο κόμβο Δερβενίου μέχρι την έξοδο της σήραγγας Πλατάνου. Τμήμα 15 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 1 άνω διάβαση, 14 κάτω διαβάσεις, 8 γέφυρες, 2 lane covers και cut& covers, 4 σήραγγες συνολικού μήκους 7 χιλιομέτρων και 1 κόμβο.
 από την έξοδο της σήραγγας Πλατάνου μέχρι το Δυτικό Αίγιο. Τμήμα 22 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 5 άνω διαβάσεις, 28 κάτω διαβάσεις, 9 γέφυρες, 2 lane covers και cut& covers και 3 κόμβους.
από τον Δυτικό Αίγιο μέχρι την Δυτική Έξοδο της σήραγγας Παναγοπούλας.  Τμήμα 15 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 19 κάτω διαβάσεις, 4 γέφυρες και τις 2 σήραγγες της Παναγοπούλας συνολικού μήκους 8,3 χιλιομέτρων και 1 κόμβο
 από την Δυτική Έξοδο της σήραγγας Παναγοπούλας μέχρι το Ρίο. Τμήμα 13 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 3 άνω διαβάσεις, 27 κάτω διαβάσεις, 8 γέφυρες, 1 lane cover και 2 κόμβους.

Σήμερα στο έργο απασχολούνται 2.200 εργαζόμενοι, ενώ η Ολύμπια Οδός είναι το μοναδικό έργο που κατασκευάζεται σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου, καθιστώντας το έτσι το δυσκολότερο έργο που εκτελείται στη χώρα.
Το έργο αναμένεται να δοθεί προς χρήση στα τέλη του 2015.

Τα στοιχεία αυτά δόθηκαν κατά την διάρκεια επίσκεψης εκπροσώπων των Μέσων Ενημέρωσης στο εργοτάξιο του Δερβενίου στην Κορινθία, στο εργοτάξιο που βρίσκεται στα Μαύρα Λιθάρια, στα σύνορα Αχαΐας, Κορινθίας.
 Σήμερα, έγινε το τελικό στάδιο διάνοιξης σήραγγας στην Παναγοπούλα, όπου το σκαπτικό μηχάνημα "διαπέρασε" το βουνό και αποκάλυψε την ανατολική πλευρά της σήραγγας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι οδηγοί θα κάνουν την απόσταση Κόρινθος - Πάτρα σε 50 λεπτά, με τρία διόδια, για τα οποία ακόμα δεν έχει καθοριστεί το ύψος του αντιτίμου. Οι οδηγοί δηλαδή θα κερδίζουν 15 με 20 λεπτά, συγκριτικά με το χρόνο που χρειάζονται σήμερα.
Όμως, ένα από τα ανοικτά τεχνικά ζητήματα του έργου είναι τα σημεία όπου ο οδικός άξονας συναντάται με το υπό κατασκευή σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας στο εργοτάξιο του Δερβενίου, "στην περιοχή αυτή εμπλέκονται και εργασίες της ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίες έχουν το δικό τους χρονοδιάγραμμα, αλλά θα υπάρξει συνεργασία, αφού δεν παύει να είναι ένα δύσκολο σημείο αλληλεμπλοκής".
Ακόμη, ο Παναγιώτης Παπανικόλας πρόσθεσε, ότι ο οδικός άξονας και το σιδηροδρομικό δίκτυο συναντώνται σε οκτώ σημεία, που χαρακτηρίζονται από τα πιο δύσκολα. Όμως, όπως σημείωσε, "έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες σε αρκετά σημεία, όπου υπάρχει ανάδοχος από την ΕΡΓΟΣΕ, δηλαδή στο κομμάτι από Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη". Ακόμη, όπως ανέφερε, "υπάρχουν και άλλα σημεία, τα οποία δεν είναι τόσο κρίσιμα και περιμένουμε κάποιες εντολές για να προχωρήσουν και εκεί οι εργασίες".

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν οι εργασίες στα σημεία που συναντώνται ο οδικός άξονας με τον σιδηρόδρομο μπορεί να προκαλέσουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του δρόμου ανέφερε: "Κανονικά όχι, αλλά ενδέχεται να δημιουργηθούν κάποια σημεία εμπλοκής"
.
Σχετικά με τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, η Ολυμπία Οδός αναφέρει, ότι από την ημέρα έναρξης παραχώρησης τον Αύγουστο του 2008 μέχρι και σήμερα οι προσπάθειες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα.

Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με την Ολυμπία Οδό, συγκρίνοντας τα στοιχεία του πρώτου έτους της παραχώρησης με το 2013 ο συνολικός αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων και των θυμάτων παρουσιάζει μείωση της τάξης του 80% στο σύνολο του οδικού άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα
.