Τρίτη 29 Ιουνίου 2021

1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021» του ΤΕΕ - Ηλεκτροκίνηση/βιώσιμη κινητικότητα/πράσινες μεταφορές

 


 Γ. Στασινός: Πρόταση για μεγαλύτερη υπογειοποίηση της Ποσειδώνος στο Project του Ελληνικού

 Άδωνις Γεωργιάδης: «καθοριστική η συμβολή του Προέδρου ΤΕΕ Γιώργου Στασινου στο ξεμπλοκάρισμα της επένδυσης του Ελληνικού»  -  «Έχουμε τους πόρους για την οριστική μεταμόρφωση της χώρας»

 Κώστας Αχ Καραμανλής: Ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο «πράσινων» υποδομών και μεταφορών ύψους 13 δισεκ. ευρώ

 Μαργαρίτης Σχοινάς: Έμπρακτη στήριξη της ΕΕ προς την Ελλάδα για να επιτύχει την Πράσινη Μετάβαση

Ανδρέας Γ. Μπουντουβής: «Το ΕΜΠ στην πρώτη γραμμή της Πράσινης Μετάβασης»

 Γιάννης Κεφαλογιάννης: με νέες υπηρεσίες περνάμε στην «οικονομία της πλατφόρμας» στον τομέα των Μεταφορών

Απλοί και ενιαίοι κανόνες σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

 

Γιάννης Ξιφαράς : οι  μεταφορές ενιαίο σύστημα που έχει ως επίκεντρο τον επιβάτη και τις ανάγκες του

 

Γιώργος Γιαννής: πρόκληση η κατασκευή έργων αλλά και η διαχείριση τους και η βιωσιμότητα τους

 

Χρήστος Βίνης: Η ΕΡΓΟΣΕ σχεδιάζει και υλοποιεί έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 3,5 δισ. ευρώ

 

Νίκος Κουρέτας: ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί το 2029 η γραμμή 4 του Μετρό

 

Βασίλης Μαγκλάρας: διεκδίκηση σημαντικών περιφερειακών λιμανιών

 

Κωνσταντίνος Πετρούτσος: μέχρι το  2030,  1,9 εκατ. αυτοκίνητα με  μηδενικές εκπομπών ρίπων

 

Δημήτρης Κατσώχης: επιχειρηματικές κινήσεις με οδηγό την ΕΕ

 

 

Πολύ μεγαλύτερη υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, που θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη σύνδεση της πόλης με τη θάλασσα, πρότεινε  ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός προς τους υπουργούς Υποδομών Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη σε συνεργασία με τον επενδυτή του Ελληνικού, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει πιο πράσινη πολιτική από τη σύνδεση του ανθρώπου με τη φύση».

Η πρόταση του προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού  για το παραλιακό μέτωπο και το Ελληνικό έγινε κατά την εναρκτήρια ομιλία του στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το ΤΕΕ την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Απευθύνοντας χαιρετισμούς στο συνέδριο του ΤΕΕ, ο  υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε την καθοριστική συμβολή του Προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού στην ολοκλήρωση της συμφωνίας για την έναρξη της αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και του παραλιακού μετώπου του Αγίου Κοσμά, αναφέροντας ότι η επιτυχία ανήκει πρώτα στον πρωθυπουργό, όλους εμάς τους υπουργούς, γενικούς γραμματείς και άλλους που δούλεψαν για αυτό, χρειάζεται όμως ξεχωριστή αναφορά για τον Γιώργο Στασινό, διότι δεν θα είχαμε φτάσει εδώ χωρίς την δική του συμβολή, ως τεχνικός σύμβουλος του έργου.

-«Νομίζω ότι μόνο τυχαίο δεν είναι πως επιτέλους ξεμπλόκαρε το Ελληνικό και άλλες ιδιωτικές επενδύσεις… Αυτό συνέβη λόγω και της αποτελεσματικότητας και επιμονής προφανώς του Πρωθυπουργού αλλά και ειδικά του Υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, κάτι για το οποίο έχω προσωπική άποψη λόγω της συνεργασίας που μου ζητήθηκε» τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΤΕΕ.

Παράλληλα ο Γιώργος Στασινός επισήμανε την καθοριστική συμβολή στην ανάπτυξη της χώρας και την επιτυχή αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, που θα έχουν οι δύο πράσινες και ψηφιακές μεταρρυθμίσεις, η ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού με τη δημιουργία και λειτουργία του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη και η πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων όλων των βαθμίδων, τις οποίες πρότεινε επί χρόνια το ΤΕΕ και επιτέλους υλοποιούνται ενώ  παρουσίασε οκτώ βασικές πρωτοβουλίες πολιτικής για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Με συγκεκριμένα παραδείγματα και προτάσεις ανέδειξε το έργο που επιτελείται από τους υπουργούς της κυβέρνησης.

 
 

Γ. Στασινός: Πρόταση για μεγαλύτερη υπογειοποίηση της Ποσειδώνος στο Project του Ελληνικού


Πρόταση προς του Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και προς την
Lamda Development για μεγαλύτερη υπογειοποίηση της Ποσειδώνος στο Project του Ελληνικού διατύπωσε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, στο πρώτο Συνέδριο GREEN DEAL GREECE 2021.

Όπως ανέφερε, «μόνο τυχαίο δεν είναι πως επιτέλους ξεμπλόκαρε το Ελληνικό και άλλες ιδιωτικές επενδύσεις. Αυτό συνέβη λόγω και της αποτελεσματικότητας και επιμονής προφανώς του Πρωθυπουργού αλλά και ειδικά του Υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, κάτι για το οποίο έχω προσωπική άποψη λόγω της συνεργασίας που μου ζητήθηκε. Προτείνω να σκεφτεί ο Υπουργός Υποδομών και να μελετήσει σε συνεργασία με τον επενδυτή του Ελληνικού μία πολύ μεγαλύτερη υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος από αυτή που σήμερα προβλέπεται από το σχέδιο. Αυτό θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη σύνδεση της πόλης με τη θάλασσα. Και δεν υπάρχει πιο πράσινη πολιτική από τη σύνδεση του ανθρώπου με τη φύση, ακόμη και αν κυρίαρχα ο πολίτης το αντιμετωπίζει απλά ως αναψυχη. Και οι αναπτυξιακές προοπτικές όλου του σχεδίου θα διευρυνθούν. Έτσι το παραλιακό μέτωπο θα μπορέσει να γίνει πραγματικά το καλύτερο της Ευρώπης – ακόμη και από τη διάσημη Γαλλική Ριβιέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Στασινός.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ τόνισε: «Για εμάς στο ΤΕΕ ο ψηφιακός και ο πράσινος μετασχηματισμός περπατάνε ήδη χέρι χέρι. Με ψηφιακά συστήματα που αναπτύξαμε καταπολεμούμε την αυθαίρετη δόμηση. Με νέα ψηφιακά συστήματα εκδίδονται πλέον όλες οι οικοδομικές άδειες και εφαρμόζονται οι κανόνες για την πράσινη δόμηση. Γενικά, προσπαθούμε όλες οι θεσμικές αλλαγές που προτείνουμε να έχουν συγκεκριμένη ηλεκτρονική λειτουργία, για να επιλύουν προβλήματα του θες με έναν τρόπο, ηλεκτρονικό, που προσφέρει ευκολία, διαύγεια, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα».

 Ο κ. Στασινός αναφέρθηκε σε δύο άξονες που το ΤΕΕ πρότεινε εδώ και χρόνια και δρομολογούνται: Η ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού και ταυτόχρονα η δημιουργία και λειτουργία του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη. «Σε λίγα χρόνια, για όλη τη χώρα, σε επίπεδο ακόμη και οικοπέδου, θα ξέρουμε τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται. Τι προστατεύεται και τι αξιοποιείται. Με απλό, διάφανο και καθαρό για όλους τρόπο. Με ηλεκτρονικά συστήματα χωρίς ανθρώπινο χέρι να επεμβαίνει», ανέφερε.

 «Το δεύτερο είναι η πραγματική και πιστοποιημένη εξέλιξη όλων των επιπέδων επαγγελματιών, αυτών που έχουμε μάθει να αποκαλούμε τεχνίτες και μάστορες. Που ο ρόλος τους είναι σημαντικός και προοδευτικά εξελίσσεται και γίνεται ακόμη πιο σύνθετος. Όπως εξελίσσεται η τεχνολογία που αντικαθιστά εργασίες που έκανε παλιά ο άνθρωπος, όσοι δούλεαν σε τέτοιες εργασίες βρίσκουν νέα πεδία ενασχόλησης, διαφορετικά ή διευρυμένα».

 «Οι αλλαγές συμβαίνουν ήδη γύρω μας. Θα είναι μεγάλες και σημαντικές, ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια και θα αλλάξουν όλους τους τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας, με πλήρη αλλαγή του παραγωγικού υποδείγματος», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, αναλύοντας την πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου για την ενίσχυση του δημοσίου διαλόγου σχετικά με το Green Deal και τις προοπτικές που δημιουργούνται μέχρι το 2050 σε εθνικό και υπερεθνικό επίπεδο.

Ο κ. Στασινός έκανε λόγο για τον πράσινο και τον ψηφιακό μετασχηματισμό που συντελούνται στην 4η Βιομηχανική επανάσταση που διανύουμε και επεσήμανε ότι «αν συνθέσουμε τις αλλαγές που συντελούνται και στους δύο αυτούς άξονες, μιλάμε για συνολικό μετασχηματισμό».

«Η Ελλάδα, η οποία αργά αλλά δυναμικά μπήκε στην κούρσα του ψηφιακού μετασχηματισμού και διαθέτει μερικά από τα πιο πλούσια οικοσυστήματα στην Ευρώπη, με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το φυσικό της περιβάλλον, έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις και παθογένειες ετών σε έργα υποδομής και δομημένο περιβάλλον», ανέφερε.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, «αποφασίσαμε να ασχοληθούμε για να αναδείξουμε πως θα αλλάξει η Ελλάδα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Τι προβληματίζει και τί πρέπει να κάνουμε», εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία του.

Και συνέχισε λέγοντας: «Η Πράσινη Συμφωνία είναι μία νέα αναπτυξιακή στρατηγική για τον μετασχηματισμό της ΕΕ και της Ελλάδας συνεπώς, σε μια δίκαιη και ευημερούσα κοινωνία, στη βάση ενός νέου οικονομικού μοντέλου για μια βιώσιμη και ανταγωνιστική οικονομία».

«Βασική επιδίωξη της Πράσινης συμφωνίας είναι η επιτυχής αντιμετώπιση των αλληλένδετων κλιματικών και ψηφιακών προκλήσεων και η αποδοτική χρήση των πόρων, ώστε μέχρι το 2050 να έχουν μηδενιστεί οι καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και η οικονομική ανάπτυξη να έχει αποσυνδεθεί από τη χρήση των πόρων σε μία κυκλική οικονομία».

«Η Συμφωνία», σύμφωνα πάντα με τον κ. Στασινό, «αποσκοπεί επίσης στην προστασία, διατήρηση και ενίσχυση του φυσικού κεφαλαίου της ΕΕ, καθώς και στην προστασία της υγείας και της ευημερίας των πολιτών».

 Όπως εξήγησε, αποτελείται από τις ακόλουθες οκτώ βασικές πρωτοβουλίες πολιτικής:

Αύξηση του επιπέδου φιλοδοξίας της ΕΕ για το κλίμα για το 2030 και το 2050.

Εφοδιασμός με καθαρή, προσιτή και ασφαλή ενέργεια.

Κινητοποίηση της βιομηχανίας για μία καθαρή και κυκλική οικονομία.

Οικοδόμηση και ανακαίνιση κτιρίων με αποδοτικό τρόπο ως προς την κατανάλωση ενέργειας και πόρων.

Επιτάχυνση της μετάβασης στη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.

Από «το αγρόκτημα στο πιάτο» - σχεδιασμός ενός δίκαιου, υγιεινού και φιλικού προς το περιβάλλον συστήματος τροφίμων.

Διατήρηση και αποκατάσταση των οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας.

Φιλοδοξία μηδενικής ρύπανσης για ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από τοξικές ουσίες.

«Μαζί με αυτά, προχωρούν πολλά ακόμη, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα. Η απολινγιτοποίηση, οι επενδύσεις σε νέα δίκτυα, ξένες επενδύσεις. Και όλα αυτά έχουν γίνει εφικτά διότι η ΕΕ επενδύει για πρώτη φορά, σε πρωτόγνωρο ύψος, για να αλλάξουμε πραγματικά όλοι μαζί και γρήγορα», τόνισε, επισημαίνοντας ότι «με τη μόχλευση ιδιωτικών πόρων είναι πιαθνόν όπως εκτιμά η κυβέρνηση να κινητοποιηθούν πάνω από 100 δις μέσα τα επόμενα 7 μόλις χρόνια».

«O Πρωθυπουργός φρόντισε προσωπικά, σε μια διαπραγμάτευση που δεν ήταν εύκολη, να εξασφαλιστούν για τη χώρα μας τεράστιοι οικονομικοί πόροι την επόμενη 6ετία που αν τους εκμεταλλευτούμε στο σύνολο τους και εκεί που χρειάζεται θα είμαστε άλλη χώρα», τόνισε.

«Αυτό που χρειάζεται είναι να τρέξουν ώριμες επενδύσεις που σχεδιάζονται για χρόνια και ταυτόχρονα να ωριμάσουμε όσα πρέπει να τρέξουν τα επόμενα», ανέφερε, επισημαίνοντας το έργο του Αναπληρωτή Υπουργού ΥΠΟΙΚ Θόδωρου Σκυλακάκη, Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, ΥΠΕΝ Κώστα Σκρέκα, του Υφυπουργού ΠΕΝ Νίκου Ταγαρά, του Γενικού Γραμματέα Θύμιου Μπακογιάννη

«Χρειάζεται η συμβολή όλων των επιστημόνων με κυρίαρχους τους μηχανικούς αλλά και όλης της αλυσίδας των επαγγελμάτων και των εργαζομένων. Είναι μια μοναδική ευκαιρία να φτιάξουμε μια Ελλάδα σύγχρονη, πράσινη, καινοτόμα, πλούσια ξανά. Έχουμε πλέον έναν νέο εθνικό στόχο μπροστά μας και θα πρέπει να πετύχουμε», δήλωσε ο κ. Στασινός.


Α. Γεωργιάδης: «Έχουμε τους πόρους για την οριστική μεταμόρφωση της χώρας»

 «Η δεκαετία που έχουμε μπροστά μας θα είναι μία υπέροχη δεκαετία. Θα ζήσουμε πολύ μεγάλες αλλαγές, και επιτέλους έχουμε τους αναγκαίους πόρους. Έχουμε ένα σταθερό πολιτικό περιβάλλον και μία κυβέρνηση που έχει την επάρκεια και το όραμα να κάνει πράξεις, και το κυριότερο, έχουμε μία κοινωνία που θέλει να ακολουθήσει», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, φέρνοντας ως παράδειγμα το σχέδιο για την απολιγνιτοποίηση στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, κατά την έναρξη του πρώτου Συνεδρίου GREEN DEAL GREECE 2021, που πραγματοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

 Όπως τόνισε, «στο παρελθόν θα υπήρχαν εξαιρετικές αντιδράσεις, ενώ από το 2019 που ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε το σχέδιο, η ίδια η κοινωνία της Δυτικής Μακεδονίας έχει αγκαλιάσει το πρόγραμμα της απολιγνιτοποίησης», και επεσήμανε ότι με βάση την άνοδο των τιμών των ρύπων, θα μιλούσαμε για οικονομική καταστροφή.  

«Έχουμε τους πόρους από την ΕΕ και από το νέο ΕΣΠΑ και από το Ταμείο Ανάκαμψης για να περάσουμε στην οριστική μεταμόρφωση της χώρας» ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι «μπορεί να γίνει χώρα πρότυπο στον τομέα των ΑΠΕ, με τρόπο μοναδικό».

Και συνέχισε λέγοντας: «Μπορούμε να αξιοποιήσουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα όπως ο ήλιος και ο αέρας, που τόσα χρόνια τα αφήναμε αναξιοποίητα και ταυτόχρονα να αξιοποιήσουμε ένα πολύ υψηλής μόρφωσης ανθώπινο δυναμικό και μία κοινωνία απόλυτα περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένη, που θα ακολουθήσει προς αυτή την κατεύθυνση».

«Και τα προγράμματα του Εξοικονομώ που εφαρμόζουμε μαζί με το ΥΠΕΝ, αλλά και τα προγράμματα που έχουν μπει στο Ταμείο Ανάκαμψης για την χρήση της ηλεκτροκίνησης, είναι χαρακτηριστικά».

«Η πρόοδος της τεχνολογίας των ΑΠΕ είναι σε τόσο μεγάλη ταχύτητα που μπορεί να προσφέρει μία καλύτερη ζωή στους συμπολίτες μας. Πιστεύω ότι θα είμαστε όλοι πολύ υπερήφανοι αν κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε αυτή τη δεκαετία για να προσφέρουμε μία καλύτερη ζωή για τους συμπολίτες μας», επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «ο λόγος που επιλέγουν οι επενδυτές την Ελλάδα είναι γιατί βλέπουν ότι από εδώ θα ξεκινήσει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια, καθώς μέσα από τις προσπάθειες της κυβέρνησης επιδοτούνται προσπάθειες για ηλεκτρικά ταξί και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων. «Το ένα θα φέρει το άλλο και όλα μαζί θα δημιουργήσουν ένα καλύτερο περιβάλλον για όλους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Κλείνοντας, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στη συμβολή του προέδρου του ΤΕΕ Γ. Στασινού στην συμβασιοποίηση του Project του Ελληνικού. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το εγχείρημα αυτό δε θα είχε φθάσει στο σημείο που έχει φθάσει καις στον χρόνο που έχει φθάσει εάν δεν είχε ανατεθεί ο ρόλος του Τεχνικού Συμβούλου στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και στον πρόεδρο του, καθώς όταν ανέλαβε εκκρεμούσαν σημαντικές κοινές υπουργικές αποφάσεις από 9 συναρμόδια υπουργεία οι οποίες θα καθυστερούσαν σημαντικά το έργο.

 

Κώστας Αχ Καραμανλής: Ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο «πράσινων» υποδομών και μεταφορών ύψους 13 δισεκ. Ευρώ

  Ο κ. Καραμανλής κατά την έναρξη του πρώτου Συνεδρίου GREEN DEAL GREECE 2021 που πραγματοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αφού έκανε λόγο για την άριστη θεσμική σχέση μεταξύ του υπουργείου και του ΤΕΕ, επεσήμανε ότι: «Το Green Deal, οι πράσινες μεταφορές και υποδομές αποτελούν τα μεγάλα θέματα για το παρόν και το μέλλον της χώρας μας. Αποτελούν κεντρικά ζητήματα που απασχολούν τόσο την κυβέρνηση όσο και το υπουργείο και διατρέχουν το σύνολο της πολιτικής μας».

 Όπως τόνισε, «εδώ και 23 μήνες δουλεύουμε συστηματικά και έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών για όλη τη χώρα ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ» και αναφέρθηκε στα νέα  έργα που έχει δρομολογήσει το υπουργείο όπως: η νέα περιφερειακή  η fly over στη Θεσσαλονίκη και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα, καθώς επίσης και την εκκίνηση έργων «με σύνθετα προβλήματα που τα είχαμε ξεγράψει». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το 2021 είναι η χρονιά των υποδομών, η χρονιά που ξεμπλοκάρουμε τον ΒΟΑΚ, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το Πάτρα-Πύργος, τη Γραμμή 4 του Μετρό και το Βόρειο τμήμα του Ε65. Έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στο ΑΕΠ, και να ενισχύσουν σημαντικά την απασχόληση, ενώ είναι ευεργετικά και για το περιβάλλον», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Όπως εξήγησε, «τα έργα αυτά απαιτούν μία νέα εθνική στρατηγική. Να μετεξελιχθεί η χώρα μας σε κόμβο ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, αξιοποιώντας τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα με έμφαση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές».

Μάλιστα, επεσήμανε ότι «τα υπόγεια και επίγεια σιδηροδρομικά έργα είναι τα έργα της επόμενης 15ετίας. Έργα σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον που προσφέρουν ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις. Ιδίως στο επίγειο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει μείνει πολύ πίσω γιατί δόθηκε έμφαση στο οδικό δίκτυο, το οποίο ολοκληρώνεται».

Όπως είπε: «σύντομα θα ανακοινώσουμε όλο το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ, το οποίο θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα».

«Με τις προσπάθειες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, μπαίνουμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, καθώς η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί προτεραιότητα του ίδιου του πρωθυπουργού. Πιστεύουμε στην καινοτομία, πιστεύουμε στο νέο που έρχεται. Εξοικονόμηση ενέργειας, προστασία του περιβάλλοντος, μείωση της ηχορύπανσης, περισσότερη ασφάλεια, καλύτερη ποιότητα ζωής», ανέφερε, κάνοντας λόγο για ένα «ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση»

Τέλος ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη βελτίωσης της ποιότητα ζωής που ξεκινάει με την καθημερινότητά μας: «Σημαντικό κομμάτι της πολιτικής μας έχει να κάνει με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τα οποία το υπουργείο τα έχει βάλεις στο επίκεντρο της δράσης του. Σε μία εποχή που αντιμετωπίζουμε την κλιματική αλλαγή, προωθούμε εναλλακτικές μορφές μετακίνησης αλλά η οδική ασφάλεια αποτελεί κεντρικό εθνικό μας στόχο. ΜΜΜ, υποδομές για πεζή μετακίνηση και ποδηλασία, ορθολογική μετακίνηση των ΙΧ, σύγχρονες μορφές μετακίνησης και μικροκινητικότητα», τόνισε, καθώς αυτά «συνθέτουν το πάζλ των ΣΒΑΚ προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών στις μεγάλες πόλεις», όπως είπε.

 

Μαργαρίτης Σχοινάς: Έμπρακτη στήριξη της ΕΕ προς την Ελλάδα για να επιτύχει την Πράσινη Μετάβαση

 «Η ΕΕ θα στηρίξει έμπρακτα την Ελλάδα για να επιτύχει τους στόχους της στην Πράσινη Μετάβαση», τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, κατά την έναρξη του πρώτου Συνεδρίου GREEN DEAL GREECE 2021 που πραγματοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

Όπως τόνισε ο κ. Σχοινάς: «Στις 21 Απριλίου τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν τον πρώτο Ευρωπαϊκός Νόμο για το κλίμα, κατοχυρώνοντας και νομικά τον στόχο της ΕΕ να καταστούν κλιματικά ουδέτερες μέχρι το 2050», κάνοντας λόγο για μία δέσμευση ορόσημο για την Ευρώπη και τον Κόσμο.

Όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «όλες οι πολιτικές της ΕΕ θα συμβάλουν στην επίτευξη αυτού του στόχου και όλοι οι τομείς θα συμβάλλουν στο ρόλο που τους αναλογεί. Πρώτος σταθμός η μείωση των εκπομπών κατά 55% μέχρι το 2030 σε σχέση με το 1990».

Όπως έκανε γνωστό, «στις 14 Ιουλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιαστεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο, το  «fit for 55» φορολογικών και ρυθμιστικών μέτρων, που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε τον στόχο».

Επισημαίνοντας παράλληλα, ότι στόχος είναι: «Να ενσωματωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών, των πολιτών και των επιχειρήσεων, το κόστος του άνθρακα για το κλίμα, για τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο κλιματικά μοντέλο. Αυτά τα μέτρα θα έχουν επιπτώσεις στην καθημερινότητα, αλλά δημιουργούνται μεγάλες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις για όλους συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας», είπε.

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Σχοινά: «Για να βοηθήσει στην Πράσινη Μετάβαση, η Επιτροπή έχει ενισχύσει σημαντικά το χρηματοδοτικό μας οπλοστάσιο. Συνολικά ως το 2027 τουλάχιστον το 30% του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού θα χρησιμοποιηθεί για την Πράσινη Μετάβαση γεγονός που μεταφράζεται συνολικά σε 550 δισεκατομμύρια σε επενδύσεις».

Μάλιστα, «μέσω δανεισμού από την ΕτΕπ, αλλά και τη μόχλευση άλλων ιδιωτικών πόρων υπολογίζεται ότι οι συνολικές ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις θα ξεπεράσουν το 1 τρις μέχρι το 2030».

«Η ΕΕ θα στηρίξει έμπρακτα την Ελλάδα για να επιτύχει τους στόχους της για το ΕΣΕΚ και την πλήρη απολιγνιτοποίηση μέχρι το 2028. Η ΕΕ θα στηρίξει τις περιοχές που θα πληγούν άμεσα από την απολιγνητοποίηση όπως τη Δ. Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη με 750 εκατ. από το νέο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης», τόνισε ο κ. Σχοινάς.

«Με κονδύλια από τα Διαρθρωτικά Ταμεία κα άλλα εργαλεία θα συνεισφέρουμε στην εφαρμογή του Σχεδίου Δίκαιης Ενεργειακής Μετάβασης που εγκρίθηκε από την κυβέρνηση. Βασικό μέλημα είναι να φροντίσουμε για όσους απασχολούνται έμμεσα ή άμεσα στον τομέα των ορυκτών καυσίμων, νέες ευκαιρίες και δεξιότητες έτσι ώστε να μη μείνει κανένας πίσω. Δια μέσου του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η ελληνική κυβέρνηση με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΕ  προβλέπεται να αξιοποιήσει 11,4 δισεκ ως το 2026 για εμβληματικά και ουσιαστικά μέτρα όπως την ενεργειακή διασύνδεση των Κυκλάδων 645 εκατ., με αξιοποίηση των ΑΠΕ, την ανακαίνιση 100.000 κατοικιών για την ενεργειακή τους αναβάθμιση 1,3 δισεκ., με έμφαση στις οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, 8000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντικατάσταση 220 λεωφορείων αστικών μεταφορών με ηλεκτρικά οχήματα».

Όπως δήλωσε ο κ. Σχοινάς: «Η Πράσινη Μετάβαση θα αλλάξει την καθημερινότητά μας. Τα κτίρια, τα μέσα, τα προϊόντα, οι δουλειές. Η μετάβαση δε θα είναι εύκολη ούτε ανώδυνη αλλά είναι απαραίτητη. Είμαι σίγουρος ότι με τη συμμετοχή όλων, του δημοσίου, του ιδιωτικού τομέα, της ΕΕ, θα καταφέρουμε να δράσουμε και να επωφεληθούμε των ευκαιριών σε αυτή τη νέα βιώσιμη εποχή που ανατέλλει».


Ανδρέας Γ. Μπουντουβής: «Το ΕΜΠ στην πρώτη γραμμή της Πράσινης Μετάβασης»

 Τον ρόλο του Εθνικού Μετσόβειο Πολυτεχνείου στην Πράσινη Μετάβαση και το Green Deal ανέλυσε ο πρύτανης του ΕΜΠ Ανδρέας Γ. Μπουντουβής στο πρώτο Συνέδριο GREEN DEAL GREECE 2021 που πραγματοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους ενημερωτικούς ιστότοπους economix.gr και euractiv.gr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ο πρύτανης του ΕΜΠ, αναφέρθηκε σε τέσσερις εμβληματικές δράσεις του Πολυτεχνείου που εντάσσονται στους στόχους του Green Deal και αφορούν τους κλάδους της Κυκλικής Οικονομίας, της Αειφορίας, της Ανθεκτικότητας, της Ενέργειας, και των ΑΠΕ.

Όπως έκανε γνωστό, το ΕΜΠ πέτυχε χρηματοδότηση ενός εκατομμυρίου ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής για την ίδρυση πρότυπου κέντρου ανάπτυξης εργασιών και προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας από την διαχείριση και εκμετάλλευση αποβλήτων και απορριμμάτων και υπολυμάτων.

Περί τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ εξασφάλισε το Πολυτεχνείο για δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε κτίρια του ΕΜΠ στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με έμφαση στις αστικές περιοχές.

Το ΕΜΠ συμμετέχει επίσης με ρόλο επισπεύδοντος στην ίδρυση του πρώτου κέντρου ικανοτήτων στη χώρα με άξονα την ενέργεια σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.

Τέλος, όπως έκανε γνωστό ο κ. Μπουντουβής, το ΕΜΠ είναι στην πρώτη γραμμή στη διαμόρφωση της μεταλιγνιτικής περιόδου και των δράσεων στο πλαίσιο της δίκαιης μετάβασης, έχοντας εξασφαλίσει και άλλες σημαντικές χρηματοδοτήσεις σχετικά με τις δράσεις της Πράσινης Μετάβασης.

 

«Το επόμενο βήμα είναι να ενσωματώσουμε στο σύστημα μεταφορών υπηρεσίες όπως το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων) ή το carpooling (συνεπιβατισμός). Με αυτές τις νέες υπηρεσίες περνάμε στην «οικονομία της πλατφόρμας» στον τομέα των Μεταφορών. Μια εξέλιξη που θα συμβάλει να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις με ιδιωτικά οχήματα στις πόλεις που εντείνουν σήμερα το κυκλοφοριακό πρόβλημα». Αυτά ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης κατά την ομιλία του στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το ΤΕΕ την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.


Γιάννης Κεφαλογιάννης: Απλοί και ενιαίοι κανόνες σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

 Στην θεματική συζήτηση του συνεδρίου με θέμα «Ηλεκτροκίνηση/βιώσιμη κινητικότητα/πράσινες μεταφορές», ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης,   ανέφερε στο ξεκίνημα της ομιλίας του ότι ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 25% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και  συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, αποτελεί βασική αιτία της ηχορύπανσης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων και ανθρώπινων απωλειών.  Αναπτύσσοντας  παράλληλα τις πρωτοβουλίες που έχει λάβει και θα λάβει το υπουργείο με στόχο την δημιουργία πόλεων φιλικότερων προς το περιβάλλον και τους κατοίκους της, στο πλαίσιο και δεσμεύσεων σε επίπεδο ΕΕ.

«Χρειαζόμαστε,  καθαρούς τρόπους μετακίνησης, περπάτημα, ποδηλασία, πράσινες δημόσιες συγκοινωνίες και οχήματα χαμηλών ή μηδενικών ρύπων. Η επίτευξη αυτών των στόχων απαιτεί μια συνεκτική πολιτική με μακροχρόνιο σχεδιασμό και σταθερό προσανατολισμό», ανέφερε ο κ.Κεφαλογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι «κεντρικοί πυλώνες της είναι η Μικροκινητικότητα και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, οι ευφυείς μεταφορές, η ηλεκτροκίνηση και η έξυπνη κινητικότητα που επηρεάζουν σημαντικά δύο άλλους κρίσιμους τομείς: την οδική ασφάλεια και την οικονομία»

Μιλώντας επιγραμματικά για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε έμφαση στη δημιουργία πριν  λίγους μήνες ενός νέου νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, όπου περιλαμβάνονται απλοί και ενιαίοι κανόνες για την εκπόνηση, εφαρμογή και εποπτεία των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ζητήματα προσβασιμότητας, ηλεκτροκίνητων οχημάτων και υποδομών ηλεκτροκίνησης στους δήμους,  πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις κοντά σε σχολεία και περιοχές με αυξημένη κίνηση, και έργα αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας.

Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες διαθέτουν πλέον ένα χρήσιμο εργαλείο για να διεκδικήσουν χρηματοδότηση και υλοποιήσουν πολλά έργα που θα ομορφύνουν τις πόλεις τους, θα βελτιώσουν την ποιότητα των μετακινήσεων και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, ανέφερε ο κ.Κεφαλογιάννης.

Μιλώντας για το δεύτερο κεφάλαιο του νόμου αναφέρθηκε στη Μικροκινητικότητα, τα Ηλεκτρικά πατίνια, τα ρόλερς και άλλα μέσα που κατέκλυσαν τις πόλεις σε όλο τον κόσμο, αιφνιδιάζοντας τις δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που απέκτησε θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει κανόνες κυκλοφορίας αυτών των μέσων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε αναφορά και στον διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που έχει προκηρύξει το υπουργείο επισημαίνοντας ότι και τα 800 οχήματα θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα 300 ηλεκτροκίνητα

Επισήμανε ότι από το 2020 η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα δυναμικό σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες και επαγγελματίες. Το μητρώο περιλαμβάνει σήμερα 3.399 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, το εντυπωσιακό είναι όμως ότι περισσότερα από τα μισά, και συγκεκριμένα τα 1.868 από αυτά, έχουν ταξινομηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020, δηλαδή τους τελευταίους 9 μήνες, είπε ο κ.Κεφαλογιάννης, δείχνοντας την ισχυρή δυναμική της, που οδηγεί σε εκτιμήσεις για διπλασιασμό του αριθμού των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με πέρυσι, δείχνοντας ότι υα κίνητρα έχουν αποτέλεσμα.

Τα καινούργια οχήματα αποτελούν με έναν τρόπο «συνδεδεμένες συσκευές» που μπορούν να υποστηρίξουν και άλλες υπηρεσίες, είπε ο κ.Κεφαλογιάννης και αναφέρθηκε στο πρωτοποριακό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας. (Astypalaia: Smart and Sustainable Island) που δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούν ευφυή συστήματα Μεταφορών όπως το «οn demand  Mobility».

«Το επόμενο βήμα είναι να ενσωματώσουμε στο σύστημα μεταφορών υπηρεσίες όπως το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων) ή το carpooling (συνεπιβατισμός). Με αυτές τις νέες υπηρεσίες περνάμε στην «οικονομία της πλατφόρμας» στον τομέα των Μεταφορών. Μια εξέλιξη που θα συμβάλει να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις με ιδιωτικά οχήματα στις πόλεις που εντείνουν σήμερα το κυκλοφοριακό πρόβλημα», είπε ο κ.Κεφαλογιάννης τονίζοντας την ανάγκη έξυπνων μορφών μετακίνησης. «Εχουμε ήδη διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο, που αποτελεί τη βάση για να κινηθούμε με αξιώσεις προς την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας στον τομέα των Μεταφορών. Η αρχή έχει γίνει και γι΄ αυτό μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι το 2030 η Ελλάδα θα έχει να επιδείξει. Αρκεί να συνεχίσουμε την προσπάθεια με την ίδια προσήλωση στον στόχο, τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών», είπε ο κ.Κεφαλογιάννης, κλείνοντας την παρέμβαση του.

 

Γιάννης Ξιφαράς Γενικός Γραμματέας Μεταφορών: οι  μεταφορές ενιαίο σύστημα που έχει ως επίκεντρο τον επιβάτη και τις ανάγκες του

Μιλώντας στο πάνελ ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς τόνισε ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις μεταφορές ως ένα ενιαίο σύστημα που θα έχει ως επίκεντρο τον επιβάτη και τις ανάγκες του. Έδωσε έμφαση στη σοβαρή προσπάθεια που γίνεται στο υπουργείο Μεταφορών για να ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες από καλοκαίρι του 2019 και έχουν οδηγήσει σε αύξηση κατά 50% και άνω του αριθμούν λεωφορείων στην Αθήνα και σε διπλασιασμό στην Θεσσαλονίκη .

 Αναφέρθηκε στον διαγωνισμό για την προμήθεια 1300 περίπου νέων σύγχρονων και ενεργειακά πράσινων λεωφορείων που θα γίνει σε δύο φάσεις, με τα 800 ολοκληρώνονται στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, ενώ υπογράμμισε τα μεγάλα επενδυτικά έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μέρος των οποίων θα ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης. Ο γενικός γραμματέας αναφέρθηκε και στην υλοποίηση σε άμεσο χρονικό διάστημα έξυπνων προγραμμάτων μεταφορών που θα διασφαλίσουν ομαλή ροη κυκλοφορίας στις πόλεις


Γιώργος Γιαννής, καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών, του ΕΜΠ: πρόκληση η κατασκευή έργων αλλά και η διαχείριση τους και η βιωσιμότητα τους

 Στην παρέμβαση ο Γιώργος Γιαννής, καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών, του ΕΜΠ, υπογράμμισε το ρόλο που διαδραματίζουν τα 150 και πλέον εργαστήρια του ΕΜΠ στο green deal. Έδωσε έμφαση στις δύσκολες αποφάσεις που απαιτούνται γενικότερα για την υλοποίηση πολιτικών στις πράσινες μορφές ενέργειας στις μεταφορές καθώς και σωστή αποτίμηση όλων παραμέτρων, επισημαίνοντας ότι το κόστος αδράνειας είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλο κόστος. Ο καθηγητής επισήμανε ότι δεν αποτελεί πρόκληση μόνον η κατασκευή έργων αλλά και η διαχείριση τους και η βιωσιμότητα τους.

Μιλώντας για την ηλεκτροκίνηση είπε μεταξύ άλλων ότι πρέπει να δίνεται έμφαση σε πολλούς τομείς όπως η κοινωνική διάσταση, η οικονομική και  τεχνολογική, αλλά πάνω από όλα θα πρέπει να δίνεται έμφαση στην ασφάλεια

 

Χρήστος Βίνης Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος  ΕΡΓΟΣΕ: Η εταιρία σχεδιάζει και υλοποιεί έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 3,5 δισ. ευρώ

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης αναφέρθηκε επιγραμματικά στα μεγάλα έργα του ΕΡΓΟΣΕ που θα συνδέσουν την Ελλάδα με τη ΝΑ Ευρώπη και τα κύρια λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις διαγωνιστικές διαδικασίες. Η εταιρία σχεδιάζει και υλοποιεί έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν στην αναβάθμιση της διασυνοριακής διασύνδεσης της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη και στη σύνδεση των κύριων λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, είπε ο κ. Βίνης, παρουσιάζοντας επιγραμματικά τα έργα. Αναφέρθηκε και στα ζητήματα ηλεκτροκίνησης του δικτύου επισημαίνοντας ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει αρχίσει πιλοτικά να εξετάζεται και η κίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου με υδρογόνο. (Γερμανία, Γαλλία).

 

Νίκος Κουρέτας  Αντιπρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος  ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί το 2029 η γραμμή 4 του Μετρό

Ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος,της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Κουρέτας αναφέρθηκε στο  μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, στην υπεγράφη της σύμβαση για το τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό πριν μερικές ημέρες και τις λεπτομέρειες που έγιναν γνωστές στην παρουσίαση που έγινε. Όπως επανέλαβε το έργο θα ολοκληρωθεί το 2029, αφορά 15 σταθμούς, 12,9 χιλιόμετρα μήκος, 20 τραίνα χωρίς οδήγο που θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες την ημέρα. Έδωσε έμφαση επίσης στο εργου που είναι σε εξέλιξη και αφορά την συνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το αερορόμιο. 

 

Βασίλης Μαγκλάρας γενικός Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων Golden Group: διεκδίκηση σημαντικών περιφερειακών λιμανιών

Ο γενικός Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων του Golden Group , Βασίλης Μαγκλάρας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη διεκδίκηση τριών προς ιδιωτικοποίηση περιφερειακών λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας  μέσω σύμπραξης με ισχυρά πολυεθνικά σχήματα.  Με δεδομένη την ηγετική παρουσία στις σιδηροδρομικές μεταφορές και logistics στην Ελλάδα, η Goldair μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος, με απώτερο σκοπό τη συμβολή των συγκεκριμένων λιμανιών στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και των τοπικών οικονομιών, προσθεσε.

 

Κωνσταντίνος Πετρούτσος Διευθύνων Σύμβουλος  Lease Plan: μέχρι το  2030,  1,9 εκατ. αυτοκίνητα με  μηδενικές εκπομπών ρίπων

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της  Lease Plan Κωνσταντίνος Πετρούτσος εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στη Ελλάδα, εκτιμώντας ότι θα πρέπει να ενισχυθούν τα κίνητρα στο εταιρικό τομέα, καθώς οδηγεί τις εξελίξεις και δημιουργεί τάσεις. Μιλώντας για την LeasePlan επισήμανε ότι μέχρι το  2030 τα 1,9 εκατ. αυτοκίνητα του στόλου της θα έχουν μηδενικές εκπομπών ρίπων, ενώ στους αμέσως επόμενους 12 μήνες όλα αυτοκίνητα της Lease Plan για τα στέλεχη της θα είναι ηλεκτρικά. Οραματιζόμαστε όμως και το στόχο των «μηδέν ατυχημάτων» ως το 2030, πρόσθεσε.

 

Δημήτρης Κατσώχης Senior Managerτης PLANET: επιχειρηματικές κινήσεις με οδηγό την ΕΕ

Ο Senior Managerτης PLANET Δημήτρης Κατσώχης με την οπτική του συμβούλου μεταφορών αναφέρθηκε στην μεγάλη πρόοδο που έχει σημειωθεί στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια στην υιοθέτηση κοινοτικών οδηγιών  στο πλαίσιο των μεταφορών, καθώς και στο γενικότερο επιχειρηματικό σχεδιασμό στον τομέα αυτό.

Εισαγωγή συντονισμός: Μαρία Νικόλτσιου, δημοσιογράφος

 Συντονισμός: Χρήστος Κολώνας, δημοσιογράφος

Το  1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE» του ΤΕΕ, με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», τελεί υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.  

Υποστηρίζεται ακόμη από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την  Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). 

 

Το συνέδριο στηρίζουν γνωστές και μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας: 

Platinum Sponsor: INTRAKAT

Golden Sponsor: ATTICABANK, COPELOUZOS GROUP, ELLAKTOR – ΑΚΤΩΡ, ΤΕΜΕΣ

Silver Sponsor: ΕΚΤΕΡ, ΤΕΚΑΛ, DIMAND, TEN BRINKE

Contributors: ΔΕΔΔΗΕ, COSMOTE, WIND, INTRASOFT INTERNATIONAL, ΟΜΙΛΟΣ «ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ», KANTOR, GOLDAIR GROUP, ΤΜΕΔΕ, ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Supporters: LAMDA DEVELOPMENT, ΕΡΓΟΣΕ, HILL INTERNATIONAL, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΔΕΠΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΑΝΑΚΕΜ, PLANET, LEASEPLAN, ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

και πολλοί ακόμη φορείς, που συμμετέχουν και με ομιλητές στις θεματικές ενότητες.

 

Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από το ΤΕΕ σε συνεργασία με το economix.gr και την euractiv.gr

Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει από τα αντίστοιχα κανάλια του ΤΕΕ, του economix.gr, της euractiv.gr και του ΑΠΕ – ΜΠΕ στο youtube. Ενδεικτικά εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=FhJKBgCmFVU

Η εκδήλωση θα αναμεταδίδεται από την ιστοσελίδα του συνεδρίου:

https://greendealgreece21.economix.gr

και από τις ιστοσελίδες των διοργανωτών και άλλων μέσων ενημέρωσης.