Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Ο Στουρνάρας... απειλεί να γράψει βιβλίο

Giannis-Stournaras
Είναι, πέρα από κάθε αμφιβολία, ένα από τα πρόσωπα στη θέα των οποίων και στο άκουσμα του ονόματός τους, η ελληνική κοινωνία εξεγείρεται. Και τα συλλογικά αντανακλαστικά αρχίζουν να χτυπούν κόκκινο.

Ο άλλοτε στενός συνεργάτης του Κώστα Σημίτη στα… δύσκολα χρόνια της ένταξης της Ελλάδας στην ΟΝΕ και Υπουργός Οικονομικών δυο κυβερνήσεων συνεργασίας υπό τον Αντώνη Σαμαρά εδώ και έναν χρόνο, Γιάννης Στουρνάρας, παραχωρεί συνέντευξη-ποταμό στο “Πρώτο Θέμα”.
Εξαιρώντας τον εαυτό του από τους “κακούς” πολιτικούς, και με ελάχιστη διάθεση αυτοκριτικής για τις όποιες δικές του ευθύνες αναφορικά με το γεγονός ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να δοκιμάζεται κάθε φορά στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, ή να απαιτείται η παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για να λυθούν θέματα που θα έπρεπε να αρχίζουν και να τελειώνουν στον προθάλαμο του “τσάρου” της ελληνικής οικονομίας, ο Γιάννης Στουρνάρας βγάζει πολλές ειδήσεις.
Προαναγγέλλει ουσιαστικά νέο… λουτρό αίματος στο δημόσιο, προκειμένου να μην απαιτηθεί η λήψη νέων δημοσιονομικών μέτρων για να καλυφθεί το όποιο κενό διαπιστώσει η τρόικα για τα έτη 2015-2016, μιλάει με κολακευτικά λόγια για τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, απειλεί να γράψει βιβλίο για όσα έζησε στα Συμβούλια Eurogroup, τότε που παιζόταν η τύχη της Ελλάδας, και δικαιολογεί το γεγονός ότι δέχεται από παντού επικρίσεις, επειδή κατά τη γνώμη του κάνει καλά τη δουλειά του.
Πιο “εκκωφαντική” ωστόσο είναι η άποψη που διατυπώνει ο Γιάννης Στουρνάρας για την αναγκαιότητα του πρώτου Μνημονίου, το οποίο υπέγραψε ο Γιώργος Παπανδρέου την άνοιξη του 2010, και για το οποίο ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς δεν έχει αναιρέσει την επιχειρηματολογία για τα λάθη και τις βλαβερές συνέπειές του, που ουσιαστικά οδήγησαν στις δυσκολίες των Μνημονίων που ακολούθησαν.
Ακολουθούν μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά
- “Το Μνημόνιο είναι μια δυσάρεστη απόφαση, αλλά είναι αναπόφευκτη. Έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Ελλάδα επί της ουσίας χρεοκόπησε κυρίως από δικά της λάθη, και εδώ είχες μια μεγάλη επιλογή. Σου είπανε ”κύριε εμείς θα σου δώσουμε χρήματα για να μην χρεοκοπήσεις, και ουσιαστικά και τυπικά. Από την άλλη πλευρά όμως θα πρέπει και εσύ να συμμετάσχεις στην ίδια σου τη διάσωση”. Νομίζω ότι οι κυβερνήσεις που πήραν αυτή τη δυσάρεστη απόφαση έκαναν το σωστό, και γι’ αυτό θα κριθούν από την Ιστορία”.
- “Το γεγονός ότι όλοι είναι εναντίον μου, σημαίνει ότι κάνω σωστά τη δουλειά μου. Έχω όμως πολλούς φίλους, μην κοιτάτε τι λένε δημόσια. Είναι ένα απομεινάρι του παλιού πολιτικού συστήματος. Εγώ δεν είμαι πολιτικός, λέω την αλήθεια. Ο κόσμος αναγνωρίζει ότι τα μέτρα είναι δυσάρεστα αλλά αναγκαία. Είμαι εδώ από πατριωτικό καθήκον. Είναι σαν να είμαστε σε πόλεμο, και η πατρίδα μου ζήτησε να πάρω τα όπλα. Δεν θα μπορούσα να αρνηθώ”.
- “Ο ίδιος ο Σόιμπλε είναι ένα παράδειγμα μεγάλης αυταπάρνησης. Για σκεφτείτε, ποιός άλλος άνθρωπος στη θέση του, με μια δολοφονική απόπειρα που τον άφησε παράλυτο, θα μπορούσε σήμερα να παίζει έναν τέτοιο σημαντικό ρόλο, και με τέτοια ζέση; Άρα, είναι άνθρωπος που αξίζει τον θαυμασμό μας, όσο κι αν ξέρω ότι παρεξηγούμαι από πολλούς όταν λέω αυτή την κουβέντα. Όσον αφορά στην Ελλάδα, πιστεύω ότι του έχω αλλάξει την άποψη που είχε. Δεν θέλω να ξέρετε τι μου ελέχθη πέρυσι τον Ιούλιο, όταν πήγα για πρώτη φορά στο Eurogroup, τι μου έλεγε ο Σόιμπλε και τι μου λέει τώρα. Αυτά θα τα γράψω σε ένα βιβλίο, όταν έρθει η ώρα”.

ysterogrfa.gr