Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Διώτης και Καπελέρης εκθέτουν Παπακωνσταντίνου για την λίστα Λαγκάρντ

- Διώτης: Η λίστα μου παραδόθηκε ατύπως από τον κ.Παπακωνσταντίνου
- Καπελέρης: Ποιά λίστα; 10 ονόματα μου έδωσαν να ελέγξω! - "Δεν πήρα ποτέ στα χέρια μου καμία λίστα Λαγκάρντ
- Αγριος καυγάς Καπελέρη με τον Μανώλη Κεφαλλογιάννη
- Ήξερε πάντως την ύπαρξη της λίστας - Είπε ότι υπήρχε πρόθεση να συσταθεί ειδική επιτροπή
- Οι καταθέσεις πρωην επικεφαλής του ΣΔΟΕ συνεχίζονται στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

Μόνο ως ένα κακόγουστο αστείο μπορεί να δει κανείς όλα όσα ακούγονται από το μεσημέρι στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την περίφημη λίστα Λαγκάρντ.
Πρώτα ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ κ. Καπελέρης ο οποίος "άδειασε" τον Γ.Παπακωνσταντίνου λέγοντας ότι στα χέρια του πήρε μόλις 10 ονόματα και στην συνέχεια ο διάδοχός του στο ΣΔΟΕ, Ιωάννης Διώτης ο οποίος είπε ότι πήρε στα χέρια του τα στοιχεία αλλά ατύπως αφού ο κ. Παπακωνσταντίνου του είπε ότι προέρχονταν από τις μυστικές υπηρεσίες.
Ο κ.Διώτης ανέλαβε τα καθήκοντά του στις 6 Μαΐου 2011 και τα άσκησε μέχρι τις 10 Αυγούστου 2012.
Ρωτήθηκε από τον Προκόπη Παυλόπουλο για την περίφημη λίστα Λαγκάρντ ή Φαλτσιανί.
"Υπήρξε κατά θητεία σας έρευνα για πολιτικά πρόσωπα – εν ενεργεία βουλευτών και υπουργών - και δημιουργήθηκε λίστα με βάση έρευνα σώματος οργανωμένου εγκλήματος; Πέρα από πρόσωπα που απασχολούν την δικαιοσύνη;" ρώτησε ο κ. Παυλόπουλος.
Ο κ. Διώτης απάντησε ότι υπήρξαν έρευνες για πολιτικά πρόσωπα κατά περίπτωση αλλά λίστα δεν καταρτίστηκε ποτέ και δεν είχε νόημα γιατί οι υποθέσεις δεν είχαν συνάφεια μεταξύ τους.
Όταν ρωτήθηκε εαν ενημερώθηκε από τον κ. Καπελέρη για την λίστα Λαγκάρντ, απάντησε: "Δεν το θυμάμαι αλλά δε βρίσκω λόγο. Πολλές έρευνες του ΣΔΟΕ βρισκόταν σε εξέλιξη. Μου έδωσε ένα αρχείο, τον Ιούνιο 2011.
Ατύπως μου παρέδωσε ένα στικ.Για να το δώσει σε εμένα το έδωσε για να γίνει έλεγχος. Εγώ το παρέδωσα στον κ. Βενιζέλο."
Ο κ. Διώτης συνέχισε εξηγώντας πως κατά τον κ. Παπακωνσταντίνου έφτασε στα χέρια τους το usb stick : "Ο κ. Παπακωνσταντίνου μου είπε πως ήρθε στα χέρια μας, με συνδρομή μυστικών υπηρεσιών η λίστα και δεν μπορούσε να αποτελέσει μέρος επίσημης έρευνας."
"Σας είπε από μυστικές υπηρεσίες;", τον ρώτησε ο κ. Παυλόπουλος.
"Όχι, δεν είπε για Λαγκάρντ αλλά νομίζω μου είπε μυστικές υπηρεσίες και άλλωστε ήταν τέτοιος ο τρόπος παράδοσης που...", είπε με νόημα ο κ. Διώτης.
Τότε ο κ. Παυλοπουλος του επεσήμανε ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε πως του δόθηκε από την κ. Λαγκάρντ…
Ο κ.Διώτης απάντησε ότι έχει την εντύπωση ότι είπε από μυστικές υπηρεσίες και αυτό δικαιολογείται και από τον τρόπο παράδοσης! (δηλαδή χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου)

Πως περιέγραψε την παράδοση της λίστας στον κ.Βενιζέλο
"Του είπα υπάρχει αυτό και πάρτε το… Του είπα πως δεν προκύπτει από νομική προέλευση και πως δεν μπορεί να αποτελέσει αποδεκτό μέρος δικογραφίας και για αυτό το παρέδωσα κι εγώ ατύπως. Εγώ δεν μπορούσα να κάνω κάτι με αυτό το υλικό. Εάν ήταν επίσημο στοιχείο θα το επεξεργαζόταν η Γεν. Γραμ. Πληροφοριακών Συστημάτων.
Μια ματιά έριξα για να δω τη μορφή του (δεν το επεξεργάστηκα). Θυμάμαι, σαν καρτέλες να ήταν… εγραφε ποσά, όνομα. αριθμό λογαριασμού… Δεν ήταν δηλαδή ένας κατάλογος ονομάτων."
Ο κ. Διώτης πρόσθεσε ότι πάντα λειτουργούσε με ευαισθησία. "Ποτέ δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω παράνομα μέσα κατά οποιουδήποτε", είπε χαρακτηριστικά.
Είπε επίσης ότι είδε όλη την λίστα και δεν είδε κανέναν πολιτικό, ότι θεωρεί αδιανόητο να ήθελε κάποιος να συγκαλύψει αυτό το αρχείο.
Όμως πρόσθεσε ότι μπορεί να έγιναν ατυχείς χειρισμοί ή παραλείψεις, κάποιοι να αδράνησαν…

Καπελέρης: Εγω 10 ονόματα πήρα στα χέρια μου
Ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ, Γιώργος Καπελέρης κλήθηκε σήμερα από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής προκειμένου να καταθέσει όλα όσα γνωρίζει για τις λίστες που κυκλοφορούν αλλά και για την περίφημη λίστα Λαγκάρντ.
Οσα είπε είναι αποκαλυπτικά και εκθέτουν τον πρώην υπουργό και τότε πολιτικό του προϊστάμενο Γ.Παπακωνσταντίνου. Ο κ.Καπελέρης επι της ουσίας είπε ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου αφού πήρε στα χέρια του την λίστα Λαγκάρντ, επέλεξε ο ίδιος ονόματα από την λίστα και δεν την έδωσε ποτέ ολόκληρη στον ίδιο.
"Περί τα τέλη του 2010 ή τις αρχές του 2011, δεν θυμάμαι καλά... - να ξεκαθαρίσω… καμία λίστα δεν μου παραδόθηκε! - και λέω: περί τέλη 2010 ή αρχές 2011 μου παραδόθηκαν κάποια ονόματα από υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου για να διενεργήσω έρευνα…", είπε ο κ. Καπελέρης.
Και συνέχισε: "Μεταξύ αυτού του μικρού αριθμού ονομάτων που μου παραδόθηκαν εμπιστευτικά και ατύπως σε εμένα, και στη συνέχεια από εμένα στο ίδιο τον υπουργό, αυτό που θυμάμαι είναι πως δεν υπήρχε κανένα πολιτικό πρόσωπο ή οικονομικός παράγοντας επώνυμος, τουλάχιστον της τελευταίας 20ετίας. Και αν θυμάμαι καλά, αναφερόταν σε χρήσεις πολύ παλιές. Επαναλαμβάνω από τα 10 ονόματα που είχα πάρει δεν υπήρχε κανένα πολιτικό πρόσωπο και αναφερόταν σε καταθέσεις προ 10ετίας. Πιστεύω πως επελέγησαν άτομα που είχαν υψηλές καταθέσεις. Εγώ δεν είδα πλήρη λίστα."
Ωστόσο ο κ.Καπελέρης γνώριζε την ύπαρξη της λίστας αφού όπως είπε σε σύσκεψη συζητήθηκε το ενδεχόμενο να συσταθεί επιτροπή για την λίστα Λαγκάρντ.
Νωρίτερα ο κ. Καπελέρης είχε πει: "Σήμερα ιδιωτεύω. Στο ΣΔΟΕ ήμουν από Γενάρη 2010 έως Μάιο 2011. Απουσιάζω δηλαδή περίπου 1,5 χρόνο. Απευθύνθηκα στο ΣΔΟΕ ενόψει της κατάθεσής μου εδώ, στην Επιτροπή Θεσμών, προκειμένου να μου γνωστοποιήσει ποια πολιτικά πρόσωπα ελέγχθηκαν επί των ημερών μου. Η απάντηση της υπηρεσίας ήταν αρνητική, επικαλούμενη το φορολογικό απόρρητο."
Και συνέχισε: Θα σας πω όσα θυμάμαι...

O καβγάς με τον Κεφαλλογιάνη

Οι τόνοι ανεβηκαν επικίνδυνα όταν άρχισε να του κάνει ερωτήσεις ο Μανώλης Κεφαλλογιάννης.
"Τα ποσά αφορούσαν σε χιλιάδες ή εκατομμύρια ευρώ;", ρώτησε ο βουλευτής και γραμματέας της ΝΔ. "Δεν θυμάμαι.", απάντησε ο κ. Καπελέρης.
Και τότε άναψαν τα αίματα. Διαβάστε τον διάλογο:
Κεφαλλογιάνης: Εαν νομίζετε ότι απευθύνεστε όχι σε βουλευτές αλλά σε παιδιά της α’ δημοτικού πλανάστε πλάνη οικτρά!
Καπελέρης: Δεν ενθυμούμαι
Κεφαλλογιάνης: ‘Η είστε αφελής ή κοροϊδεύετε εμάς. Εάν δεν μπήκατε στη βάσανο την απάντηση που δώσατε στον κ. Παπακωνσταντίνου, το έγγραφο να το πρωτοκολλήσετε, ή είστε αφελής ή νομίζετε ότι είμαστε εμείς αφελείς. Ένα από τα δύο, διαλέξτε!
Καπελέρης: Μα δεν ενθυμούμαι!
Κεφαλλογιάνης: Μας δουλεύετε;
Καπελέρης: Δεν ενθυμούμαι καν αν τα ποσά ήταν σε ευρώ ή σε δραχμές, αφορούσαν κινήσεις παρελθόντων χρόνων. Δεν θυμάμαι καν σε τι νόμισμα ήταν! Με συγχωρείτε αλλά στέκομαι απέναντι σας με μεγάλο σεβασμό.
Κεφαλλογιάνης: Μα δεν μπήκατε στη βάσανο να δείτε το νούμερο! Πιστεύω πως ο κ. Καπελέρης ήρθε εδώ περισσότερο για να συσκοτίσει παρά για να ρίξει φως στο θέμα
newsit.gr