Δευτέρα 14 Μαρτίου 2016

Σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Κόρινθος σε ένα χρόνο

2 

Του Κοσμά Ζακυνθινού

Ασφαλείς και ταχύτερες διελεύσεις υπόσχεται η παράδοση του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα που αναμένεται να δοθεί σε κυκλοφορία τον ερχόμενο Μάρτιο του 2017, με τα περισσότερα τμήματα του έργου Πάτρα – Πύργος να εισέρχονται παράλληλα στην τελική τους ευθεία, μπαίνοντας σε φάση δημοπράτησης έως και το φθινόπωρο του 2016.

«Πριν από λίγες μέρες υπογράφηκε το λεγόμενο ‘’πλαίσιο συναντίληψης’’, όπου τα δύο μέρη αναλαμβάνουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, υλοποιώντας έναν κοινό στόχο: την παράδοση του συνόλου του έργου, τον Μάρτιο του 2017» όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, υποστηρίζοντας πως «το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα θα έχει αποπερατωθεί πλήρως, θα δοθεί σε χρήση και λειτουργία, μέσα σ’ ένα χρόνο από σήμερα».
Σύμφωνα με τον Γ. Δέδε «αυτό είναι καταληκτικό χρονοδιάγραμμα, ώστε η χώρα μας να είναι συνεπής, τόσο απέναντι στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις, όσο και βέβαια να αποδώσει ένα αναπτυξιακό έργο, που το έχουν ανάγκη και οι πολίτες και η κοινωνία».
12 σήραγγες
Στα 120 χιλιόμετρα αναβάθμισης του άξονα Κόρινθος – Πάτρα, σε κατασκευή βρίσκονται 12 σήραγγες που θα συντελέσουν τα μέγιστα στη μετατροπή του δρόμου σε ένα κλειστό ασφαλές αυτοκινητόδρομο.
Συνολικά οι σήραγγες είναι συνολικού μήκους 10.375 μ. με μεγαλύτερη σε έκταση τη σήραγγα Παναγοπούλας με 4,2 χλμ. μήκος περίπου και την πιο δύσκολη τη σήραγγα Πλατάνου, μήκους 1,6 χλμ., λόγω του ασταθούς γεωλογικού υπεδάφους. Όλες οι σήραγγες είναι διανοιγμένες, ενώ σε διάνοιξη παραμένει μόνο η σήραγγα στον Πλάτανο. Εκτός από τις σήραγγες υπάρχουν και υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 3.374 μέτρα.

Σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου θα υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση με μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα με εξαίρεση το τμήμα Έξοδος Πάτρας Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ που θα διαθέτει 4 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με συνολικό πλάτος 33,15 μέτρα. Λίγο αργότερα από τον Μάρτιο θα παραδοθούν 2-3 σημεία με τεχνικές δυσκολίες.
Κόρινθος – Κιάτο
Το ερχόμενο φθινόπωρο αναμένεται να παραδοθεί και το τμήμα Κόρινθος – Κιάτο, ενώ μέχρι το τέλος του έτους το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο, όπως υποστηρίζει ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες. Το έργο της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα έχει επανεκκινηθεί πλήρως και μάλιστα πριν από 2 εβδομάδες υπεγράφη μνημόνιο συναντίληψης μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του παραχωρησιούχου.
Ταυτόχρονα υπεγράφη μνημόνιο μεταξύ του υπουργείου, της ΕΡΓΟΣΕ και της Ολυμπίας Οδού προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με τις εμπλοκές του οδικού με το σιδηροδρομικό δίκτυο. «Θα έχουμε μία ‘λειτουργική’ Ολυμπία Οδό εκτός από 2-3 σημεία και το παράπλευρο οδικό δίκτυο που θα παραδοθεί λίγους μήνες αργότερα», όπως επισημαίνει ο Γ. Δέδες.

.imerisia.gr