Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ



 http://www.in2life.gr/dm_pictures/andros2011-GAL-4_164812_J29G3K.jpg
Άρθρο της κ. Γιώτας Μπάγκα*

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/s960x960/473864_342678725780761_1963476757_o.jpgΕίναι περισσότερο από γενικά παραδεκτό ότι στις δύσκολες εποχές που ζούμε πολλοί λίγοι συμπολίτες μας τολμούν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα των επιχειρήσεων. Από τη μια η έλλειψη ρευστότητας , η αδυναμία των Τραπεζών να στηρίξουν τους επιχειρηματίες και από την άλλη η κάθετη πτώση της καταναλωτικής δύναμης των πολιτών καθιστούν άθλο το «επιχειρείν». Παρ’ όλα αυτά,  υπάρχουν επιχειρηματίες και δη Κορίνθιοι που διαπρέπουν σ ‘  αυτό που κάνουν τόσο εντός όσο και εκτός Κορινθίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: η δραστήρια Μαίρη Φιαμέγκου , ο γιος της Βασίλης και ο Δημήτρης Μπαλλούς , όλοι από το Ξυλόκαστρο , που έχουν δημιουργήσει δύο μοντέρνες, ευρωπαϊκών προδιαγραφών επιχειρήσεις στην Άνδρο, ένα από τα ωραιότερα νησιά μας.

Οι δραστήριοι και εφευρετικοί συντοπίτες μας επιχειρηματίες,  δημιούργησαν μια μικρή αλλά εξαιρετικά καλόγουστη και με όλες τις σύγχρονες ανέσεις τουριστική  μονάδα  στο Μπατσί της Άνδρου ( Βίλα Φιαμέγκου)  και παράλληλα, ένα διεθνών προδιαγραφών εστιατόριο (Ό,τι καλό). Μιλώντας με την κ.  Φιαμέγκου και τον κ. Μπαλλού πληροφορήθηκα τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν αρχικά και το πιο ενδιαφέρον:  τον τρόπο με τον οποίο τις υπερέβησαν. Μερικά λοιπόν, από τα μυστικά μιας επιτυχημένης επιχείρησης που το πελατολόγιό της  είναι διεθνές  και Ελληνικό είναι άκρως ενδιαφέροντα: 1) ποιότητα 2) ανταγωνιστικότητα 3) προσεγμένες τιμές 4) σχεδιασμός  5) σκληρή προσωπική  δουλειά 6) συνδρομή της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Κορινθιακά προϊόντα σε κορινθιακές επιχειρήσεις εκτός Νομού….
Η κ. Φιαμέγκου επέμεινε στο θέμα της ποιότητας. Στην κουζίνα της χρησιμοποιεί τοπικά προϊόντα αλλά αξιοποιεί κυρίως τα δικά μας τα κορινθιακά. Έτσι,  παράλληλα  με τα ντόπια ψάρια,  επιλέγει Κορινθιακό λάδι και  στην πλούσια κάβα της ξεχωρίζουν κρασιά του νομού μας και κυρίως τα πασίγνωστα  κρασιά  του κτήματος Παλυβού της Νεμέας. Και φυσικά κορινθιακά λεμόνια και σταφίδα… Η επιτυχημένη επιχειρηματίας που τη χειμερινή περίοδο δραστηριοποιείται στα Τρίκαλα  Κορίνθιας  δεν ξεχνά την καταγωγή της και κάνει ό,τι μπορεί για την προβολή του Νομού μας και των προϊόντων μας  ακόμα και εκτός νομού.
Ανταγωνιστικότητα
Το Μπατσί είναι ένας κοσμοπολίτικος προορισμός  με απαιτητική πελατεία. Πέραν τούτου  οι τοπικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται χρόνια και είναι καθιερωμένες. Οι Κορίνθιοι επιχειρηματίες για να είναι ανταγωνιστικοί-ιδιαίτερα στον τομέα της εστίασης- προσέλαβαν τον γνωστό και εξαιρετικό σεφ Ηλία Μπαξάνη ο οποίος  μαγεύει τους πελάτες του με τη γευστική πανδαισία που προσφέρει (προσωπικά επέλεξα το Ό,τι καλό για όλα μου τα γεύματα κυρίως για την ποιότητα ). Η ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης  αυξήθηκε από τις πολύ καλές τιμές που διαθέτει το εστιατόριο και που επιτρέπουν στον επισκέπτη κάθε βαλαντίου , να απολαύσει τα γαστριμαργικά θαύματα του εστιατορίου. Παράλληλα, επέλεξαν σοφά το προσωπικό τους αλλά το βασικότερο : βρίσκεις εκεί του ίδιους τους επιχειρηματίες οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, έτοιμους να εξυπηρετήσουν με τη γνωστή κορινθιακή ευγένεια, ακόμα και τον πιο απαιτητικό πελάτη.
Η τοπική αυτοδιοίκηση
Όλα αυτά τα γράφω για δύο λόγους: αφενός να καταδείξω πως η κρίση δεν επιτρέπεται να μας ευνουχίσει επιχειρηματικά και παρά την δριμύτητά της, οι καλές επιχειρήσεις μπορούν και πρέπει να είναι ανθηρές. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν στηθεί όχι με την λογική της αρπαχτής, αλλά με ποιότητα, οργάνωση και σκληρή προσωπική δουλειά.  Αφετέρου και κυρίως για να αναδείξω το ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στον τομέα της επιχειρηματικότητας.  Με ιδιαίτερη χαρά γνώρισα το Δήμαρχο της  Άνδρου κ. Σουσούνη και προσωπικά (με τα μάτια του επισκέπτη)  διαπίστωσα πως σχεδόν τα πάντα στο δήμο του ( που είναι τεράστιος) λειτουργούν ρολόι….. Η  καθαριότητα βρισκόταν σε εξαιρετικό επίπεδο, δεν έβλεπες ούτε το παραμικρό σκουπίδι κάτω και ιδιαίτερα  έξω και πέριξ των τοπικών επιχειρήσεων… Η προβολή και διαφήμιση όλων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής ήταν σχεδιασμένη και εκτελεσμένη κατά τρόπο άψογο…..  Ο  δήμαρχος  βρισκόταν σε συνεχή κίνηση  επιτηρώντας, προσέχοντας και προλαβαίνοντας τα πάντα για τη σωστή λειτουργία του Δήμου, πάντα δίπλα στους πολίτες και ιδιαίτερα στους επιχειρηματίες που στηρίζουν εξάλλου οικονομικά την περιοχή και συμβάλλουν στην καταπολέμηση της ανεργίας και στην αναβάθμιση της κοινωνίας .
Είναι γνωστό πως στην Κορινθία υπάρχουν δήμαρχοι ικανοί και αποτελεσματικοί, δίπλα στον πολίτη. Δήμαρχοι που αντιλαμβάνονται ότι για τη στήριξη της κοινωνίας τους είναι απαραίτητη η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων… Υπάρχουν όμως και μερικοί- ελάχιστοι –ευτυχώς- που μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί τι ακριβώς πρέπει να κάνουν….  Γι  αυτούς το μόνο που έχω να πω είναι πως δεν είναι αργά. Ας αρχίσουν με κάτι απλό:  την Καθαριότητα.  
Ας  σταθούν δίπλα στον πολίτη και στη βασικότερη ανάγκη του και δικαίωμα του για καθαρό περιβάλλον.  Ίσως έτσι συμβάλλουν στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στους δήμους τους , φέρουν περισσότερα έξοδα στα ταμεία τους, βοηθήσουν στην καταπολέμηση της τοπικής ανεργίας και  δημιουργήσουν ένα σταθερό πλέγμα ανάπτυξης στις περιοχές τους.
Γιατί ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης σε μια εποχή θολή, δύσκολη και μεταβατική είναι ιδιαίτερα  σημαντικός. 
Αν οι τοπικές  αρχές αντιληφθούν εγκαίρως το ρόλο τους και αν χαράξουν στρατηγικές  , ενδέχεται να προετοιμάσουν τις κοινωνίες τους  για τις δραματικές αλλαγές που πρόκειται να σημειωθούν στο εγγύς μέλλον ….
Αν όχι , αν βλέπουν κοντόθωρα, αν δεν έχουν όραμα και θέληση για δράση, θα καταδικάσουν τις τοπικές κοινωνίες και τις επιχειρήσεις τους σε μόνιμη καχεξία και υπανάπτυξη. 


*Η κ. Γιώτα Μπάγκα είναι πολιτευτής Κορινθίας της Νέας Δημοκρατίας