Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Σε Ζευγολατιό και Δερβένι , ο Αντώνης Σαμαράς και ο Ευάγγελος Βενιζέλος.

Μήνυμα επανεκκίνησης της οικονομίας, αλλά και επαναβεβαίωσης της συνεργασίας των κυβερνητικών εταίρων, μετά τους τριγμούς που προκλήθηκαν τις τελευταίες μέρες, επιχειρούν να στείλουν με την κοινή τους παρουσία στην επιθεώρηση των έργων της εθνικής οδού Αθηνών-Πατρών, στο Ζευγολατιό Κορινθίας, ο Αντώνης Σαμαράς και ο Ευάγγελος Βενιζέλος.
Η πρώτη επίσκεψη έγινε σε εργοτάξιο στην περιοχή του Ζευγολατιού, όπου οι δύο πολιτικοί αρχηγοί και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ,
Οι δύο πολιτικοί αρχηγοί έφτασαν μαζί με τον Νίκο Τσούκαλη, που εκπροσωπεί τον Φώτη Κουβέλη, στο πρώτο εργοτάξιο της Ολυμπίας Οδού στις 10:00 ακριβώς.
Πρώτος ο κ. Βενιζέλος και δέκα λεπτά αργότερα ο πρωθυπουργός.
Εκεί τους υποδέχθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης και τους ξενάγησε ο εκπρόσωπος της Κοινοπραξίας.όπου τους ενημέρωσε τόσο για την πορεία των έργων όσο και για τις δυσκολίες που υπάρχουν.
Πρώτος ρώτησε ο κ. Σαμαράς «σε ποιο σημείο βρίσκεται τώρα το έργο και πότε θα παραδοθεί».
«Μέχρι σήμερα είναι στο 30% και θα παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2015», απάντησε ο μηχανικός της Κοινοπραξίας, ενώ πρόσθεσε ότι «υπάρχουν πολλά αρχαιολογικά ευρήματα».
«Όπως ξέρετε ήμασταν και οι δύο υπουργοί Πολιτισμού», είπε ο κ. Βενιζέλος.

Τώρα οι δύο πολιτικοί αρχηγοί μεταβαίνουν στο δεύτερο σημείο στο 143ο χιλιόμετρο στο Δερβένι.
Οι εργασίες κατασκευής – πριν την παύση εργασιών - των νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών επικεντρώνονται κυρίως στις μεγάλες κατασκευές, όπως η κατασκευή σηράγγων, γεφυρών, άνω και κάτω διαβάσεων και αντιπλημμυρικών έργων, καθώς και σε διαπλατύνσεις της υφισταμένης οδού αφού ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί κατά κύριο λόγο την υφιστάμενη χάραξη.
Οι γεωλογικές συνθήκες, οι γεωτεχνικές δυσκολίες και οι περιβαλλοντικές συνθήκες στο τμήμα της Κορίνθου-Πατρών, καθώς και οι απαιτήσεις των σύγχρονων προδιαγραφών χάραξης αυτοκινητοδρόμων με επαρκή γεωμετρικά χαρακτηριστικά, επιβάλλουν σε πολλές περιπτώσεις την κατασκευή ενός μεγάλου αριθμού σηράγγων.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών θα έχει πάνω από 16 χιλιόμετρα σηράγγων.
Οι 5 νέες σήραγγες στο Δερβένι, τα Μαύρα Λιθάρια, την Ακράτα, τον Πλάτανο και την Παναγοπούλα θα μικρύνουν τις αποστάσεις, θα μειώσουν το θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση και θα προσφέρουν στον ταξιδιώτη μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση. Πλήρης διάνοιξη έχει επιτευχθεί στις μεγαλύτερες σήραγγες του έργου στην περιοχή της Παναγοπούλας (τμήμα 4.003μ προς Κόρινθο + τμήμα 3.160μ προς Πάτρα), στη σήραγγα Δερβενίου (δύο σήραγγες προς Κόρινθο) και, επίσης, απομένει μικρό τμήμα στη σήραγγα Μαύρων Λιθαριών. Η φάση εκσκαφής όλων των σηράγγων είναι κατά 62% ολοκληρωμένη και ήδη φού απομένουν περίπου 200 μέτρα ακόμα διάνοιξης.  Στη συνέχεια, θα γίνει η τσιμέντωση των σηράγγων και θα ακολουθήσουν τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα.
Κατά τη σημερινή τους επίσκεψη οι δύο αρχηγοί και ο εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ, θα στείλουν το μήνυμα ότι η επανεκκίνηση των κατασκευαστικών έργων στη χώρα σημαίνει και άμεσες, νέες θέσεις εργασίας. Πιο συγκεκριμένα ξεκινούν και πάλι τέσσερα μεγάλα έργα που είναι η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα), ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί), ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Μαλιακός - Εγνατία Οδός) και η Ιόνια Οδός/Νέα Οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα).
Στα έργα αυτά αναμένεται να βρουν δουλειά 25.000 άτομα, εργάτες, εδικό προσωπικό και έλληνες επιστήμονες, ενώ στόχος είναι να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2015.