Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Διασυρμός Μπεγλίτη από την Κύρα Αδάμ της "Ελευθεροτυπίας"

Ο υπουργός Εθν. Αμυνας Π. Μπεγλίτης έστειλε χθες στην «Ε», αλλά και στο... ΑΠΕ, επιστολή σχετικά με ρεπορτάζ της εφημερίδας. Ολόκληρη η επιστολή του κ. Μπεγλίτη έχει ως εξής:
«Σε απάντηση στο δημοσίευμα της εφημερίδας "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" της 22.10.2011 με τίτλο "Κόβει από ανταλλακτικά για να δώσει οδοιπορικά" του δημοσιογράφου κ. Γ. Τσακίρη, ο Υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Πάνος Μπεγλίτης απέστειλε στη Διεύθυνση της εφημερίδας την παρακάτω επιστολή:
"Αγαπητή κα. Αδάμ,
Προκαλεί, τουλάχιστον, απορία το περιεχόμενο του δημοσιεύματος στην εφημερίδα σας, στο φύλλο της 22.10.2011 με την υπογραφή του δημοσιογράφου κ. Γ. Τσακίρη, το οποίο είναι παντελώς ανακριβές και παραπλανητικό, σε ό,τι αφορά στην κάλυψη των αναγκών συντήρησης και προμήθειας ανταλλακτικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας. Επειδή για λόγους δεοντολογίας και ενημέρωσης των αναγνωστών σας θέλω να γνωρίζετε ποια είναι η πραγματικότητα, σας αναφέρω τα εξής:
Η μεταφορά του ποσού των 4 εκατ. ευρώ έγινε για να καλυφθούν επιτακτικές ανάγκες καταβολής οδοιπορικών εξόδων στο σύνολο του στρατιωτικού και του πολιτικού προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας, αφού προηγουμένως καλύφθηκαν στο 100% οι απαιτήσεις συντήρησης και προμήθειας των αναγκαίων ανταλλακτικών.
Το ποσό μεταφέρθηκε, λόγω μικρής απορρόφησης των κωδικών 1325 και 0863 του Προϋπολογισμού του ΓΕΑ, καθόσον οι ανάγκες καλύφθηκαν, είτε από πιστώσεις παλαιότερων χρηματικών ενταλμάτων, είτε με την ενεργοποίηση συμβάσεων, μέσω του συστήματος F.Μ.S. Πριν γίνει η μεταφορά εξασφαλίσθηκαν οι απαιτούμενες πιστώσεις για την υλοποίηση 100 περίπου επιμέρους συμβάσεων, που αφορούν στη συντήρηση αεροσκαφών και προμήθεια ανταλλακτικών, ενώ προβλέφθηκε και ικανή πίστωση για τυχόν έκτακτες ανάγκες.
Επίσης, για τη συντήρηση αεροσκαφών και προμήθεια ανταλλακτικών έχουν ενεργοποιηθεί 2 συμβάσεις F.Μ.S., ύψους 133 εκατ. ευρώ, που καλύπτουν τις ανάγκες για την επόμενη τριετία, με εξασφαλισμένες πλήρως τις απαιτούμενες πιστώσεις. Επιπλέον για τη συντήρηση των κινητήρων αεροσκαφών F-16 ενεργοποιούνται 3 συμβάσεις, συνολικού ποσού 332,4 εκατ. Ευρώ. Για τις συμβάσεις αυτές έχω ενημερώσει, ήδη, την αρμόδια Διαρκή Επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων και συμβάσεων της Βουλής, η οποία και γνωμοδότησε, με μεγάλη πλειοψηφία, θετικά. Οι συνολικές απαιτούμενες πιστώσεις, ύψους 465,4 εκατ. Ευρώ έχουν, πλήρως, εξασφαλιστεί.
Η συντήρηση και υποστήριξη των υπαρχόντων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και των άλλων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα, για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας, στο πλαίσιο της συνετής διαχείρισης και της ορθολογικής αξιολόγησης των επιχειρησιακών προτεραιοτήτων. Ο συντάκτης του σχετικού δημοσιεύματος θα όφειλε, ως διαπιστευμένος δημοσιογράφος του Υπουργείου μας, να διερευνήσει, στο όνομα της δεοντολογίας και της ανάδειξης της αλήθειας, με μεγαλύτερη προσοχή, θέματα που είναι εξαιρετικά ευαίσθητα. Δυστυχώς δεν το έκανε. Αντίθετα για μια ακόμη φορά, παρουσιάζει μια εικόνα για τις Ενοπλες Δυνάμεις, που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Κρίμα για τους αναγνώστες σας, για τις προσπάθειες που καταβάλλουν, σε δύσκολες συνθήκες, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και για τον ελληνικό λαό, που χρηματοδοτεί, με θυσίες την εθνική άμυνα.
Και επειδή γνωρίζω, κυρία Διευθύντρια, την ειλικρινή ευαισθησία σας για τα εθνικά θέματα, να μου επιτρέψετε να πω ότι κάποιοι, εκτός της χώρας, χαίρονται με τέτοια δημοσιεύματα. Ευτυχώς όμως, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματική κατάσταση.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να δημοσιεύσετε την απαντητική μου επιστολή για την αποκατάσταση της αλήθειας και την αποτροπή λανθασμένων εντυπώσεων και μηνυμάτων.
Με τιμή"».

Απάντηση της Κύρας Αδάμ
1. Ο υπουργός Αμύνης, με την -εκτός ελέγχου- επιστολή του προς την «Ε» διατείνεται ότι έχουν καλυφθεί στο 100% οι απαιτήσεις συντήρησης και προμήθειας των αναγκαίων ανταλλακτικών των αεροσκαφών της Π.Α.
* Αν έτσι είναι τα πράγματα, γιατί είχε φροντίσει να «φορτώσει» το υπουργείο Οικονομικών με αυτά τα εκ των υστέρων «περισσευάμενα» 4 εκατ. ευρώ;
2. Ο κ. Μπεγλίτης υποστηρίζει ότι οι ανάγκες καλύφθηκαν μέσω του συστήματος FMS και προσδιορίζει βεβαίως μόνον τα αεροσκάφη F-16.
Δεν αναφέρει όμως κουβέντα για τα αεροσκάφη «Μιράζ», τα οποία δεν καλύπτονται από FMS. Να υποθέσουμε ότι από την πολλή οργή ξέχασε αυτή τη λεπτομέρεια;
3. Ο υπουργός Αμύνης δεν εξηγεί γιατί οι ανάγκες συντήρησης και προμήθειας ανταλλακτικών των αεροσκαφών στο 100% τους, παρουσιάστηκαν, επί των ημερών του, μικρότερες από τις αρχικές προβλέψεις του ίδιου του υπουργείου του.
Αυτό οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι το πτητικό έργο της Π.Α. (εκπαίδευση και αναχαιτίσεις) παρουσιάζει ΜΕΙΩΣΗ, η οποία σύμφωνα με τις πληροφορίες μας αγγίζει το 30%.
Οπως έχει αποκαλύψει η «Ε» στο παρελθόν, ύστερα από τη σχετική οδηγία του ΝΑΤΟ, τον Αύγουστο 2006, τα ελληνικά αεροσκάφη δεν περνούν ανατολικά του 25ου μεσημβρινού στο Αιγαίο. (Τα σχετικά έγγραφα στη διάθεση του κ. υπουργού αν δεν τα έχει.)
4. Είναι τόσο σίγουρος ο κ. υπουργός ότι το περίσσευμα των 4 εκατ. ευρώ δεν θα του χρειαστεί καθόλου για αυστηρώς επιχειρησιακές ανάγκες και σπεύδει να το μοιράσει στα τρία σημεία του ορίζοντα;
ΥΓ. Η «Ε», όπως πράττει πάντα, δεν θα στερούσε από τον κ. Μπεγλίτη την πλήρη δημοσιοποίηση της επιστολής του από τις στήλες της.
Αδίκως φοβήθηκε, λοιπόν.

Πηγή : enet.gr