Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕ​ΥΤΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟ​Υ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ​ΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ


Ερώτηση για το καθεστώς μισθοδοσίας των εργαζόμενων στη Διώρυγα της Κορίνθου ναυτικών, καθώς και για τις συνθήκες δουλειάς τους, κατέθεσε η Υπεύθυνη του Τομέα Κοινοβουλευτικής Ευθύνης Ναυτιλίας, βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη.

Απευθυνόμενη στους αρμόδιους Υπουργούς, η βουλευτής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, η οποία έχει αναλάβει και την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση του Νομού Κορίνθου, ζητά να επανεξεταστεί η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου για τους εργαζόμενους ναυτικούς στη Διώρυγα και να διερευνηθεί αν οι συνθήκες εργασίας που τους επιβάλλονται, επηρεάζουν την ασφάλεια της λειτουργίας της Διώρυγας και των διερχομένων από αυτήν.


Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τους Υπουργούς        Οικονομικών

                                        Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

                                        Ναυτιλίας και Αιγαίου


Θέμα: «Εφαρμογή ενιαίου μισθολογίου για τους εργαζόμενους ναυτικούς στη Διώρυγα της Κορίνθου».

Μετά την καταστροφική διαχείριση της Διώρυγας της Κορίνθου από την, ξένων συμφερόντων, εταιρεία Περίανδρος Α.Ε. (η οποία μόνο για το 2009 είχε προκαλέσει ζημιά ύψους 900.000 ευρώ) το ελληνικό κράτος με την καταγγελία της σύμβασης στις 11-2-2010 ανέκτησε τον έλεγχο της Διώρυγας και η διαχείριση της λειτουργίας της επανήλθε στην ευθύνη της Ανώνυμης Εταιρείας Διώρυγος Κορίνθου (Α.Ε.ΔΙ.Κ.). Ένα ακόμα παράδειγμα της τραγικής αποτυχίας των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που επιβάλλονται πάνω στη διαχείριση των υποδομών της χώρας.

Μεταξύ των εργαζομένων της Διώρυγας, περιλαμβάνονται και 39 ναυτικοί, οι οποίοι εντάσσονται και αυτοί στο ενιαίο μισθολόγιο, όπως και οι διοικητικοί υπάλληλοι. Όμως, η 24ωρη λειτουργία της Διώρυγας δημιουργεί, εκ των πραγμάτων, ξεχωριστό καθεστώς εργασίας για τους πλοηγούς κυβερνήτες και τα πληρώματα των σκαφών της Διώρυγας, ενώ, για να καλυφθούν οι ανάγκες, εφαρμόζονται πολύωρες βάρδιες και σε πολλές περιπτώσεις δεν τηρούνται ακριβώς οι προβλεπόμενες διαδικασίες, με κίνδυνο οι κυβερνήτες των ρυμουλκών και των άλλων σκαφών να αναλαμβάνουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν.

Επιπλέον, με το ειδικό μισθολόγιο για τους ναυτικούς της Διώρυγας καταστρατηγούνται όλα όσα προβλέπονται για τους ναυτικούς του εμπορικού ναυτικού, όπως χρόνια υπηρεσίας, ναυτικό φυλλάδιο, βαθμός, πιστοποιητικά ικανότητας, κλπ, ζητήματα που καθορίζουν τις αντίστοιχες συμβάσεις όπως αυτή της συλλογικής σύμβασης για τα ρυμουλκά-ναυαγοσωστικά που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 3073Β/21/11/2012. Επίσης, όπως συμβαίνει και σε άλλες περιπτώσεις, πρέπει να αναφερθεί ότι οι μισθοδοσία τους δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, λόγω ιδίων εσόδων από τις διελεύσεις των πλοίων από τον Ισθμό της Κορίνθου, ενώ έχουν ήδη υποστεί, όπως και άλλοι εργαζόμενοι, σημαντικές μισθολογικές περικοπές από την εφαρμογή των ν.3899 και ν.4024. Κατόπιν των ανωτέρω.

Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί

1.    Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι ναυτικοί στη Διώρυγα της Κορίνθου να μην ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο, λόγω της φύσης και του αντικειμένου της εργασίας τους, όπως, για παράδειγμα, έχει συμβεί με την πλοηγική υπηρεσία του Πειραιά;
 
2.    Είναι σε γνώση των αρμόδιων Υπουργών οι συνθήκες δουλειάς των κυβερνητών και των πληρωμάτων τους και αν ναι, έχει διερευνηθεί μήπως αυτές οι συνθήκες επηρεάζουν την ασφάλεια της λειτουργίας της Διώρυγας και των διερχομένων από αυτήν; 

 
Η Ερωτώσα Βουλευτής

Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη