Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η πρώτη μέρα του αγώνα στην Αθήνα

 eko-acropolisrally2025 

Κι ενώ αυτή την ώρα και τα τελευταία αυτοκίνητα κοντεύουν να φτάσουν στο Λουτράκι, όπου θα διανυκτερεύσουν τα πληρώματα, καθώς αύριο ξεκινούν από τους Αγίους Θεοδώρους οι χωμάτινες ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, αργά το απόγευμα είχαμε την υπερ-ειδική διαδρομή στο Ζάππειο.

Θα είχαμε και εκκίνηση λίγο νωρίτερα, όμως ακυρώθηκε με τον πανηγυρικό χαρακτήρα που περιμέναμε, με σημαίες πάνω στα αυτοκίνητα, όμως για να μη χαθεί κι άλλος χρόνος ώστε να προλάβουν με το φως της ημέρας να γίνει η υπερ-ειδική, τα αυτοκίνητα απλά ανέβηκαν στη ράμπα εκκίνησης με φόντο το Καλλιμάρμαρο και τους Ολυμπιακούς Κύκλους, έβγαλαν φωτογραφία και αμέσως ξεκίνησαν την υπερ-ειδική στο Ζάππειο.

Πριν περάσω στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, στους χρόνους που έκαναν στην υπερ-ειδική διαδρομή οι οδηγοί θα σταθώ στα σημεία που εντόπισα.

Φιάσκο με το μποτιλιάρισμα και τη μιάμιση ώρα καθυστέρηση

Από τις 10 το πρωί η Αστυνομία είχε προβεί σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, πέριξ του Καλλιμάρμαρου. Είχε αποκλείσει τους κεντρικούς δρόμους και είχε ενημερώσει, όπως η διοργανώτρια του αγώνα, για όσα θα συμβούν.

Δυστυχώς, το ασφυκτικό κυκλοφοριακό που παρατηρούμε στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια και που έχει ενταθεί πολύ φέτος, δεν απέτρεψε πολλούς οδηγούς στο να μην πάρουν το ΙΧ. Και η Αθήνα μη έχοντας εναλλακτικές λύσεις από τα βόρεια προς τα νότια προάστια, με τον Κηφισό μονίμως γεμάτο από αυτοκίνητα, η θηλειά είχε περάσει στο λαιμό του αγώνα.

Οι ιθύνοντες έπρεπε να είχαν προβλέψει την κατάσταση -εκτός και αν κυκλοφορούν στην Αθήνα μόνο με ελικόπτερο, αλλά χωρίς να κοιτούν κάτω στους δρόμους- και θα ήταν φρόνιμο να ξεκινήσουν οι νταλίκες με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα φορτωμένες, πολύ νωρίτερα από τη μία το μεσημέρι! Ναι, το πρωί είχαμε το shakedown κοντά στη Λαμία, την τελική δοκιμή για το στήσιμο, όμως έπρεπε να βρεθεί λύση να φύγουν νωρίτερα τα αυτοκίνητα. Αλλιώς η Αστυνομία θα έπρεπε να είχε αποκλείσει μια λωρίδα κυκλοφορίας στον Κηφισό, στη Λ. Ποσειδώνος και στη Λ. Συγγρού, ώστε τα αυτοκίνητα να φτάσουν εγκαίρως για την εκκίνηση.

Η εκκίνηση ήταν προγραμματισμένη για τις 17:45 και η υπερ-ειδική για τις 18:05 και τελικά φτάσαμε να ξεκινήσει την υπερ-ειδική το πρώτο αυτοκίνητο, ο Γιώργος Αμούτζας, στις 19:28!

Λίγος κόσμος στην εκκίνηση – περισσότερος στην υπερ-ειδική

Με ανυπόφορη ζέστη, ακόμα και οι τουρίστες ή έμειναν -σε μια γεμάτη Αθήνα- στα δωμάτιά τους ή είχαν πάει στις παραλίες. Ακόμα και οι Έλληνες που συνάντησα, ήταν λίγοι. Γενικά πολύ λιγότερος κόσμος από όταν έγινε η υπερ-ειδική στο Σύνταγμα και η εκκίνηση στην Ακρόπολη.

Καλή η διαφήμιση στο μετρό για την οδική ασφάλεια στους δρόμους, με τη χορηγία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, δίνοντας το σύνθημα ότι τρέχουμε μόνο στους αγώνες και όχι στους καθημερινούς δρόμους, όμως δεν είδα προβολή της υπερ-ειδικής στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και ούτε και σε ξενοδοχεία να δίνουν φυλλάδια στους τουρίστες. Ίσως να έγινε κάτι, όμως εγώ δεν είδα.

Κι επιτέλους αγώνας

Αφού ανέβηκαν στη ράμπα της εκκίνησης τα αυτοκίνητα και μετά από ένα μικρό ζέσταμα των ελαστικών, στήθηκαν για το ξεκίνημα της υπερ-ειδικής με μπόλικο ενθουσιασμό. Πρώτος ανέβηκε πολύ νωρίτερα ο Ιορδάνης Σερδερίδης στη ράμπα, με ένα εργοστασιακό Ford Puma Rally1, όμως ξεκίνησε αργότερα την υπερ-ειδική. Ήταν μεγάλη τιμή για τον Έλληνα που τρέχει και σε άλλους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Ωστόσο, πρώτος ρίχτηκε στη μάχη με το χρόνο ο Γιώργος Αμούτζας –άλλη μια τιμητική θέση για Έλληνα- ο οποίος οδηγεί ένα πολύ δυνατό Skoda Fabia Rally2, ενώ ακολούθησε ο Νώντας Καρανικόλας με ένα Ford Fiesta Rally2.

Από τα 69 αυτοκίνητα που είχαν δηλώσει συμμετοχή, πήραν εκκίνηση τα 67, με τον Σερδερίδη -στα 61 του χρόνια- και με πιο ισχυρό αυτοκίνητο, να είναι πρώτος Έλληνας και 36ος γενικής κατάταξης. Ο Αμούτζας ήταν 44ος και ο Καρανικόλας 45ος.

Όσον αφορά στην κορυφή, ο 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ με Toyota GR Yaris Rally1 έκανε τον καλύτερο χρόνο, τον οποίο μοιράστηκε με τον Οτ Τάνακ με Hyundai i20 Rally1. Κατσούτα με Toyota, Φορμό με Hyundai, Νιεβίλ (κέρδισε πέρυσι το Ακρόπολις) με Hyundai, Εβανς (επικεφαλής της βαθμολογίας) και Ροβάνπερα με τα δύο Toyota Yaris, ακολούθησαν.

eko-acropolisrally2025

Το αυριανό μενού στο χώμα

Οι οδηγοί θα ξυπνήσουν ξημερώματα αύριο, καθώς στις 7:28 μπαίνουν στην πρώτη ειδική διαδρομή στους Αγίους Θεοδώρους. Στις 8:31 ρίχνονται στην ειδική Λουτράκι και επιστρέφουν στους Αγίους Θεοδώρους στις 10:28 το πρώτο αυτοκίνητο.

Αφήνοντας την Πελοπόννησο, θα πάνε για την ειδική διαδρομή Θήβα, στη Στερεά Ελλάδα, στις 14:29, μετά την ανασυγκρότηση και το ενδιάμεσο σέρβις (κι ένα ελαφρύ γεύμα!), ενώ στις 16:50 θα μπουν στην ειδική Στείρι, για να κλείσει η ημέρα με την ειδική διαδρομή Ελάτεια στις 19:31 το πρώτο αυτοκίνητο.

Όσοι θέλετε να μπείτε στις ειδικές να πάτε νωρίς, να πιάσετε ασφαλείς θέσεις ώστε να μην κινδυνεύετε, ούτε και ο αγώνας να διακοπεί, και οι οδηγοί θα σας αποζημιώσουν με θέαμα.

Καλό αγώνα.