Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025

Νέα αυτοψία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα στο νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος: “Το πρώτο βήμα είναι να παραδοθούν εγκαίρως τα 65 χλμ”

Δήμας για Πάτρα - Πύργος: “Το πρώτο βήμα είναι να παραδοθούν εγκαίρως τα 65 χλμ”

Την παράδοση του τμήματος Καρέικα - Πύργος, στα τέλη του Ιουλίου, επανέλαβε ως πρόθεση και δέσμευση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, κατά την αυτοψία που πραγματοποίησε συνοδευόμενος από τον Γ.Γ. του υπουργείου Δημήτρη Αναγνώπουλο, τον Περιφερειάρχη Δυτ. Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Βασίλη Γιαννόπουλο και τον πρόεδρο της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτη Παπανικόλα. Κατά τόπους συναντήθηκε φορείς όπως ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Νίκος Κοροβέσης, ο δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής κ.α. Ο κ. Δήμας - και αυτό είναι το σημαντικό από τη στιγμή που το Πάτρα - Πύργος στο σύνολό του αργά ή γρήγορα ολοκληρώνεται - είναι πως υπάρχει ξεκάθαρη η πρόθεση για την κατασκευή του Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, κάτι που αναμένεται να ανακοινώσει επίσημα ο πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παράδοση του τμήματος Πύργος - Καρέικα στις 31 Ιουλίου.

Στην τέταρτη αυτοψία του κ. Δήμα στο δρόμο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξέφρασε την

ικανοποιησή του για την πορεία των εργασιών. “Έχουμε φτάσει στο 85% συνολικά όλο το έργο, τα πρώτα 65 χλμ ξεκινώντας από τον Πύργο πηγαίνοντας βόρεια μέχρι τον Αλισσό αυτά θα δοθούν στην κυκλοφορία στο τέλος του Ιουλίου άρα είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος. Αυτό το κομμάτι θα είναι στο 100% από λειτουργική άποψη. Τα υπόλοιπα 10 χλμ φτάνοντας μέχρι την Πάτρα, θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και στη συνέχεια έχουμε τις συμπληρωματικές εργασίες, το παράπλευρο οδικό δίκτυο που το βελτιώνουμε σε αρκετά σημεία, έχουμε ήδη δώσει τις μελέτες για τα 14 σημεία, τα αντιπλημμυρικά, και μέσα στο 2026 θα έχουμε το τρίτο κομμάτι των εργασιών”.

Εν ολίγοις ο κ. Δήμας επιβεβαίωσε ότι το έργο στο σύνολό του θα είναι ολοκληρωμένο μέσα στην ερχόμενη χρονιά…

“Είναι ένας πολύ σημαντικός αυτοκινητόδρομος, είχαμε, στο παρελθόν πολλά ατυχήματα, πολλά από αυτά και θανατηφόρα, από τον Δεκέμβριο του 2023 το υπουργείο υποδομών και μεταφορών σε συνεργασία και με την τοπική αυτοδιοίκηση και με την τροχαία εφαρμόζουμε αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας που έχουν μειώσει θεαματικά τα ατυχήματα. Τα μέτρα οδικής ασφάλειας που υλοποιήσαμε στο Πάτρα - Πύργος είναι οδηγός και για άλλα μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια όπως και στον ΒΟΑΚ. Άρα κλείνοντας θέλω να πω ότι είμαστε ικανοποιημένοι που τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και νομίζω ότι σε ένα μήνα περίπου θα έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε στην κυκλοφορία τα πρώτα 65 km του Πάτρα – Πύργος” είπε ο κ. Δήμας και συμπλήρωσε ότι “… το πρώτο βήμα είναι να παραδοθούν εγκαίρως τα 65 χλμ και από κει και ύστερα είμαστε σε συζητήσεις μελετάμε διαφορετικά σενάρια για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Βέβαια είναι στην πρόθεσή μας να πάμε και στο Καλό Νερό - Τσάκωνα”.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στην “… άριστη συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και με τον πρώτο και τον δεύτερο βαθμό, τα αιτήματα που έχουν έρθει από την τοπική αυτοδιοίκηση σχεδόν στο σύνολό τους τα έχουμε ικανοποιήσει, και στον κόμβο της Αμαλιάδας κάναμε μία στάση όπου εκεί εξετάζουμε να δούμε την βέλτιστη δυνατή λύση στο καλύτερο χρονικό διάστημα”.

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του κόμβου της Αμαλιάδας και τη σύνδεση με την πόλη, μήκους ενός χιλιομέτρου που ανήκει στις προαιρέσεις όπως είπε και πρόκειται να υλοποιηθούν. “Η σύνδεση του τμήματος όμως συνδέεται άρρηκτα με έργο δημοτικό και ως εκτούτου μέχρι την σύνδεση αυτή θα δημιουργήσουμε μία προσωρινή λύση” σημείωσε. 

Ο κ. Αναγνώπουλος από την πλευρά του τόνισε ότι “… ολοκληρώσαμε σήμερα (σ.σ. χθες) την αυτοψία του αυτοκινητόδρομου των 75 χλμ., του οποίου η διατομή ως αυτοκινητόδρομου συνεχίζεται το ίδιο μέχρι την Πάτρα, οι κόμβοι του αυτοκινητόδρομου είναι στο σύνολό τους εννέα, εφτα ανισόπεδοι και δύο κόμβοι. Το λειτουργικό τμήμα του δρόμου θα δοθεί χρονολογικά εντός του 2025 σε δύο δόσεις. Τα έργα τα οποία είναι προαιρέσεις όπως και άλλες συμπληρωματικές εργασίες που υπογράφηκαν από τον υπουργό κ. Δήμα προσφάτως, θα υλοποιηθούν μετά την παράδοση της ολοκλήρωσης και μέχρι τις αρχές του 2026. Ως εκτούτου οι προαιρέσεις και οι βελτιώσεις στην σύνδεση όπως είναι του Αράξου, της Γαστούνης και της Κυλλήνης θα υλοποιηθούν μέσα στο 2026 και δεν έχουν καμία επιρροή στην λειτουργικότητα  του αυτοκινητόδρομου που θα δοθεί εντός του 2025” κατέληξε.  

Ο Περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης σημείωσε ότι “… βρισκόμαστε στο τέλος ενός Μαραθωνίου και στα τελευταία μέτρα επικρατεί συγκίνηση γιατί φτάνουμε στο τέλος και ανυπομονησία για να φτάσουμε στο τέλος. Και μιλάμε για έναν μαραθώνιο πολλών ετών που έχει στοιχίσει όχι μόνο αγωνία για τις τοπικές κοινωνίες που εγώ εκπροσωπώ αλλά και πολλές ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν όλα αυτά τα χρόνια. Εγώ είμαι εδώ για να εκφράσω την αμέριστη συμπαράσταση μου και συνεργασία σαν δεύτερος βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης, μπορώ να πω με τα λόγου γνώσεως ότι πρώτος και δεύτερος βαθμός συνεργάστηκαν, υπέβαλαν αιτήματα που είχαν να κάνουν με τις τοπικές κοινωνίες όπως τις προαιρέσεις, με χαρά είδαμε να γίνονται αποδεκτά αυτά τα αιτήματα και πλέον είμαστε μόνο αισιόδοξοι ότι όταν αποδεικνύεται ότι αυτός ο αυτοκινητόδρομος που τόσα χρόνια περιμέναμε, μέσα σε τρία χρόνια από την πορεία της σύμβασης του θα ολοκληρωθεί και θα είναι σε χρήση από όλους, μας, τότε δεν μπορώ παρά να είμαι βέβαιος ότι και τα υπόλοιπα έργα που αφορούν τις προαιρέσεις ή στα αντιπλημμυρικά θα γίνουν και αυτά στην ώρα τους έτσι όπως ορίζονται. Εμείς το μόνο που έχουμε να πούμε είναι ότι είναι χαρά μας να συνεργαζόμαστε για να δίνονται στην κοινωνία έργα πνοής, ανάπτυξης και ασφάλειας”.  

Τέλος ο πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας αναφέρθηκε στις αντικειμενικές δυσκολίες του έργου. “Από την αρχή ξέραμε ότι είχαμε να κάνουμε με ένα έργο που είχε πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και πολλά εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσουμε σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα που είχε δοθεί για την ολοκλήρωση. Με μεγάλη συνέπεια και επαγγελματισμό οι τρεις κατασκευαστικές εταιρείες οι οποίες αποτελούν την κοινοπραξία μας ο ΑΒΑΞ, ο ΑΚΤΩΡ και η ΤΕΡΝΑ αγωνίστηκαν, συνεχίζουμε με σηκωμένα μανίκια να πιάσουμε τους στόχους που έχουμε δεσμευτεί και να παραδώσουμε στις 31 Ιουλίου, το 65 πρώτα χιλιόμετρα, έναν αυτοκινητόδρομο που θα είναι κατ’ ελάχιστον στο επίπεδο αυτό που βλέπουν οι χρήστες σήμερα από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα με όλη αυτή την άνεση και την μείωση των ατυχημάτων και των δυστυχημάτων”.