Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024

Δημήτρη Ευστ. Κάσσιου "Απομνημονεύματα ενός Υπενωμοτάρχη της φρουράς των εκτοπισμένων Ωρωπού 1970-1971"

 Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "Δημήτρη Ευστ. Κάσσιου Mle Απομνημονεύματα ενός Υπενωμοτάρχη της φρουράς των εκτοπισμένων Ωρωπού 1970-1971 Το <<κελί» του Μίκη Θεοδωράκη Η σχέση μου με τους εκτοπισμένους, τον Μίκη και τους Ωρωπιώτες ·Τα Τα «<βασανιστήρια» των κρατουμένων Το χρέος μου για την ιστορική αλήθεια ΕΚΛΟΣΕΕΠΕΛΑΣrΟΣ EKAOEEIE โดยนาชอับ ٨ TayaKaHa" 

Γιάννης Γιαννάκενας

ΝΕΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ
 
Του Δημήτρη Ευστ. Κάσσιου
Απομνημονεύματα ενός Υπενωμοτάρχη της φρουράς των εκτοπισμένων Ωρωπού 1970-1971
• Το «κελί» του Μίκη Θεοδωράκη
• Η σχέση μου με τους εκτοπισμένους, τον Μίκη και τους Ωρωπιώτες
• Τα «βασανιστήρια» των κρατουμένων
• Το χρέος μου για την ιστορική αλήθεια
 
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Πέρασαν πενήντα τρία χρόνια από τότε που υπηρετούσα στη «Διοίκηση Χωροφυλακής Φρουράς Σκάλας Ωρωπού».
Παρακολουθούσα τακτικά το μεγαλειώδες έργο του Μίκη Θεοδωράκη, τον οποίον είχα γνωρίσει στον Ωρωπό και έτρεχα στις συναυλίες του. Παράλληλα, ευτύχησα να γνωρίσω και τον Ανδρέα Λεντάκη, δύο Έλληνες που σήκωσαν ψηλά την Ελλάδα, με τη δύναμη της ψυχής τους, την ιδεολογία τους και το παράδειγμά τους.
Αφού αποστρατεύθηκα, ασχολήθηκα με την ιστορία και την παράδοση του τόπου καταγωγής μου και άρχισα να γράφω βιβλία ιστορικού και θρησκευτικού περιεχομένου για την ευρύτερη περιοχή. Το 2024 κυκλοφόρησε το 13ο βιβλίο μου. Παράλληλα, δημοσίευσα και πολλές αναμνήσεις από τις περιοχές που υπηρέτησα.
Και ενώ είχα κάποιο ρυθμό σε αυτήν την πνευματική εργασία, προέκυψε το μείζων θέμα με το «κελί» του Μίκη Θεοδωράκη και γι’ αυτό απομόνωσα και έδωσα προτεραιότητα αμέσως, στο κεφάλαιο με τις σημειώσεις μου για τον Ωρωπό και άρχισα να τις ενοποιώ και να συρράπτω τα απομνημονεύματά μου.
Στον απόηχο του θανάτου και της κηδείας, στις 9.9.2021, του αξέχαστου Μίκη Θεοδωράκη, καταστεναχωρημένος για τις ανακρίβειες που ακούστηκαν και την παρουσίαση κατασκευασμένων χώρων στο στρατόπεδο Ωρωπού, αποκυήματα φαντασίας, αποφάσισα να σπάσω τη σιωπή μου και να ενημερώσω με ντοκουμέντα μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τον κ. Δήμαρχο και τον κ. Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ωρωπού για την αλήθεια των πραγμάτων αφού ουδέποτε ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν κρατούμενος σε «κελί» και μάλιστα σε χώρο όπου εκεί ήταν τα γραφεία της Διοίκησης της φρουράς. Στα απομνημονεύματά του ο Μίκης δεν αναφέρει βασανιστήρια στο στρατόπεδο εκτοπισμένων αλλά ούτε και οι συγκρατούμενοί του.
Τις δικές μου εμπειρίες λοιπόν όπως τις έζησα για δώδεκα μήνες, από το χώρο των εκτοπισμένων αλλά και τα σχετικά χωρία του Μίκη από τα ενθυμήματά του, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με την ύπαρξη κελιού και χώρου απομόνωσης, δημοσιοποιώ για να μαθευτεί η αλήθεια και από χρέος στην ιστορική μνήμη και σαν υποχρέωση απέναντι στον μέγιστο Μίκη, ο οποίος αγωνίστηκε για την εθνική ομοψυχία και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Ένας δεύτερος λόγος που οδηγήθηκα στην απόφασή μου αυτή, ήταν η μη ανταπόκριση του κ. Δημάρχου Ωρωπού, παρά τις επανειλημμένες ευγενικές τηλεφωνικές εκκλήσεις μου, μέσω της γραμματέας του, να έρθει σε επικοινωνία μαζί μου ή να προγραμματίσει κάποια συνάντηση για να τον ενημερώσω για όλα όσα δεν γνωρίζει. Όμως, σύμφωνα με τον εθνικό μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό, το Έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί Εθνικό ότι είναι αληθές.
Τρίτος και σημαντικός λόγος δημοσίευσης απομνημονευμάτων και περίληψης αυτού του ογκώδους αρχείου και των πολυσέλιδων ημερολογίων μου ήταν οι χαρακτηρισμοί που ειπώθηκαν για εμάς τους φύλακες των εκτοπισμένων, από κάποιους δημοσιογράφους. «Στο χώρο απομόνωσης 1 επί 1 μέτρα, έμεναν όρθιοι όσοι δεν πειθαρχούσαν μέχρι να ησυχάσουν, όπως έλεγαν χαρακτηριστικά οι δήμιοί τους τότε». Με άλλα λόγια εκτός από βασανιστές υπήρξαμε και δήμιοι. Βαρύς ο χαρακτηρισμός για όλους μας που υπηρετήσαμε στον Ωρωπό αλλά και για μένα προσωπικά. Όμως θα αντιδράσω σε αυτούς τους απεχθείς χαρακτηρισμούς ήπια, με την πένα μου, όπως ξέρω να κάνω εδώ και δεκαετίες, υιοθετώντας την ευαγγελική ρήση «άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τί ποιούσι».
ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ ΣΤΟ 210 6440021.
ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ: 15 Ε ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ μας, Χαρ. Τρικούπη 14 - ΑΘΗΝΑ, 18 Ε ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ.