Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

Fuel Pass 2: Έως 45.000 ευρώ εισόδημα το όριο για την επιδότηση στα καύσιμα - Όλα τα ποσά και οι προϋποθέσεις

 Fuel Pass 2: Έως 45.000 ευρώ εισόδημα το όριο για την επιδότηση στα καύσιμα - Όλα τα ποσά και οι προϋποθέσεις 

Πραγματοποιήθηκε η εξειδίκευση των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού για τη νέα επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass 2), από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, τον αναπληρωτή υπουργό Θεόδωρο Σκυκαλάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνο Πετραλιά

Oπως ανακοίνωσε o Χρήστος Σταϊκούρας:


 

  • Ενισχύουμε κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο. Με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού, ως 45.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια. Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ , το κόστος ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.
  • Η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία.
  • Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ σε ηπειρωτικές περιοχές.
  • Στα νησιά, η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν.Αυτή η επιδότηση τόνισε ρίχνει την βενζίνη κάτω από τα 2 ευρώ. Το κόστος είναι 200 εκατομμύρια ευρώ.
  • Όσοι επιλέγουν ψηφιακή χρεωστική κάρτα το ποσό προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ από 5 ευρώ που ήταν σήμερα.
  • Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Κόστος 115 εκατομμύρια ευρώ.
  • Επίσης, επιστρέφεται το ΕΦΚ στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες. Πρέπει να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το 2022.

«Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 375 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται από καλύτερη εκτέλεση προϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.. Παρεμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς», τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο υφυπουργός Οικονομικών, Θοδωρής Σκυλακάκης, είπε από την πλευρά του: «Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με υφιστάμενη πλατφόρμα για το Fuel Pass. Δίνουμε αυτή τη βοήθεια γιατί ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς είχαμε ρεκόρ εξαγωγών. Ταυτόχρονα, είχαμε μείωση της ανεργίας. Η αυξημένη ανάπτυξη έχει αντανάκλαση και στα δημόσια έσοδα, είχαμε υπέρβαση στην εκτέλεση προϋπολογισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ. Ο τρίτος λόγος είναι τα έσοδα από τον τουρισμό. Όλα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις, τις αυξήσεις των διεθνών τιμών σε εμπορεύματα και καύσιμα. Κάναμε μεταρρυθμίσεις, παρά τις κρίσεις και έχουμε σήμερα πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο που τον διαθέτουμε στους πολίτες με σύνεση».

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης νωρίτερα ανακοίνωσε ότι το Fuel Pass στη βενζίνη θα αυξηθεί στα 80 ευρώ για τους κατόχους αυτοκινήτων, στα 60 ευρώ για τους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών και στα 100 ευρώ για τους πολίτες που μένουν στα νησιά και οδηγούν αυτοκίνητο και στα 70 ευρώ για όσους έχουν δίτροχο.

Το Fuel Pass ισχύσει για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Η επιδότηση για το diesel κίνησης παραμένει στην αντλία και θα είναι 15 λεπτά το λίτρο, όπως ίσχυε και στο προηγούμενο πρόγραμμα.

Επίσης, ο πρωθυπουργός κατά την εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο ανακοίνωσε ότι επισπεύδεται η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στους αγρότες για το πετρέλαιο που αγόρασαν το 2022. Η επιστροφή επρόκειτο να γίνει τον Νοέμβριο.