Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021

Black Friday: 6 στους 10 Ελληνες την περιμένουν – Τι σχεδιάζουν για τα Χριστούγεννα

 Πότε είναι Black Friday - Αυτές είναι οι ημερομηνίες 

Εν αναμονή της Black Friday, που φέτος «πέφτει» στις 26 Νοεμβρίου, βρίσκονται περισσότεροι από τους μισούς Ελληνες καταναλωτές (59%), καθώς σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τη μέρα αυτή των εκπτώσεων για να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους.

Σύμφωνα με την έρευνα «Holiday Shopping Trends 2021» που διεξήγαγε η Sitecore -παγκόσμιος ηγέτης λογισμικού διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου-, από αυτούς που σχεδιάζουν να ψωνίζουν τη «Μαύρη Παρασκευή», το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές, με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%). Ωστόσο, υπήρξε και ένα ποσοστό 18% που δήλωσε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αγορές, διότι η μέρα αυτή έχει γίνει συνώνυμο με την κουλτούρα της υπερκατανάλωσης και ότι τους φαίνεται ξεπερασμένη, ότι δεν προσφέρει πλέον καλές προσφορές και ότι προσελκύει υπερβολικά πολύ κόσμο.

Τι θα αγοράσουμε

Οσον αφορά στις κατηγορίες αγορών, με εξαίρεση τα ταξίδια και τα παιχνίδια, όπου το 54% και το 37% αντίστοιχα δηλώνει ότι θα γίνουν online, η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθούν με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές μετά τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία στη χώρα.

Επιπλέον, ένα ποσοστό καταναλωτών της τάξεως του 65% αναφέρει ότι βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές όταν αγοράζει online, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) δηλώνουν πως αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty. Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία καταναλωτές δίνουν περισσότερη έμφαση στα εκπτωτικά προϊόντα. Τέλος, ένα αξιόλογο ποσοστό των νεότερων ηλικιών σκοπεύει να κάνει τις αγορές του μέσω βιντεοκλήσης (18%), εστιάζοντας στην αγορά limited edition προϊόντων (26%), αλλά και υπηρεσιών που μπορεί να απολαύσει όλη η οικογένεια (20%).

Γιορτές…

Εν αναμονή της Black Friday, που φέτος «πέφτει» στις 26 Νοεμβρίου, βρίσκονται περισσότεροι από τους μισούς Ελληνες καταναλωτές (59%), καθώς σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τη μέρα αυτή των εκπτώσεων για να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους.

Σύμφωνα με την έρευνα «Holiday Shopping Trends 2021» που διεξήγαγε η Sitecore -παγκόσμιος ηγέτης λογισμικού διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου-, από αυτούς που σχεδιάζουν να ψωνίζουν τη «Μαύρη Παρασκευή», το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές, με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%). Ωστόσο, υπήρξε και ένα ποσοστό 18% που δήλωσε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αγορές, διότι η μέρα αυτή έχει γίνει συνώνυμο με την κουλτούρα της υπερκατανάλωσης και ότι τους φαίνεται ξεπερασμένη, ότι δεν προσφέρει πλέον καλές προσφορές και ότι προσελκύει υπερβολικά πολύ κόσμο.

Τι θα αγοράσουμε

Οσον αφορά στις κατηγορίες αγορών, με εξαίρεση τα ταξίδια και τα παιχνίδια, όπου το 54% και το 37% αντίστοιχα δηλώνει ότι θα γίνουν online, η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθούν με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές μετά τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία στη χώρα.

Επιπλέον, ένα ποσοστό καταναλωτών της τάξεως του 65% αναφέρει ότι βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές όταν αγοράζει online, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) δηλώνουν πως αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty. Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία καταναλωτές δίνουν περισσότερη έμφαση στα εκπτωτικά προϊόντα. Τέλος, ένα αξιόλογο ποσοστό των νεότερων ηλικιών σκοπεύει να κάνει τις αγορές του μέσω βιντεοκλήσης (18%), εστιάζοντας στην αγορά limited edition προϊόντων (26%), αλλά και υπηρεσιών που μπορεί να απολαύσει όλη η οικογένεια (20%).

Γιορτές…

Εκτός από τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε σχέση με την Black Friday, η έρευνα της Sitecore εστιάζει και στο πώς σχεδιάζουν να περάσουν οι καταναλωτές τις γιορτές των Χριστουγέννων. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι περισσότεροι από τους μισούς Ελληνες (52%) σκοπεύουν να ξεκινήσουν τους εορτασμούς νωρίτερα από άλλες χρονιές και να γιορτάσουν περισσότερο με επισκέψεις σε σπίτια αγαπημένων προσώπων (23%) και ημερήσιες εκδρομές (20%), ενώ η γενιά Ζ, σε ποσοστό 31%, δίνει προτεραιότητα στα πάρτι με φίλους.

Εκτός από τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε σχέση με την Black Friday, η έρευνα της Sitecore εστιάζει και στο πώς σχεδιάζουν να περάσουν οι καταναλωτές τις γιορτές των Χριστουγέννων. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι περισσότεροι από τους μισούς Ελληνες (52%) σκοπεύουν να ξεκινήσουν τους εορτασμούς νωρίτερα από άλλες χρονιές και να γιορτάσουν περισσότερο με επισκέψεις σε σπίτια αγαπημένων προσώπων (23%) και ημερήσιες εκδρομές (20%), ενώ η γενιά Ζ, σε ποσοστό 31%, δίνει προτεραιότητα στα πάρτι με φίλους.