Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021

Την άλλη Πέμπτη στο Βραχάτι το τελευταίο αντίο στον Μίκη Θεοδωράκη. Η τελευταία του επιθυμία

 Μίκης Θεοδωράκης: Τι σηματοδοτεί το τριήμερο εθνικό πένθος που κήρυξε ο Πρωθυπουργός 

Θλίψη σκόρπισε στον απανταχού ελληνισμό η είδηση του θανάτου του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.

Την άλλη Πέμπτη στο Βραχάτι θα τελεστεί τελικά η κηδεία του σπουδαίου Μίκη Θεοδωράκη. Σύμφωνα με πληροφορίες από το οικογενειακό περιβάλλον του μουσικοσυνθέτη, ο Μίκης Θεοδωράκης θα ταφεί στο μέρος όπου είχε το εξοχικό του σπίτι, για να είναι κοντά στην κόρη του Μαργαρίτα και στην σύζυγό του, την 94χρονη Μυρτώ Αλτίνογλου.

Η κηδεία θα γίνει στο Βραχάτι, μετά το τριήμερο λαϊκό προσκύνημα στη Μητρόπολη Αθηνών (Τρίτη με Πέμπτη) όπου θα ψαλεί και η νεκρώσιμος ακολουθία.

Μετά την πάροδο τριετίας, η σορός του θα μεταφερθεί στο Γαλατά Χανίων, όπως ήταν η τελευταία επιθυμία του Μίκη Θεοδωράκη.

Λίγο πριν φύγει από τη ζωή ο Μίκης Θεοδωράκης μετέφερε την τελευταία του επιθυμία στον Δημήτρη Κουτσούμπα, τη γραμματέα του, Ρένα Παρμενίδου και τον πρόεδρο του «Παγκρητίου Συλλόγου Φίλων Μίκη Θεοδωράκη», Γιώργο Αγοραστάκη.

«Τώρα στο τέλος της ζωής μου, την ώρα των απολογισμών, σβήνουν απ’ το μυαλό μου οι λεπτομέρειες και μένουν τα “Μεγάλα Μεγέθη”. Έτσι βλέπω ότι τα πιο κρίσιμα, τα δυνατά και τα ώριμα χρόνια μου τα πέρασα κάτω από τη σημαία του ΚΚΕ. Για το λόγο αυτό θέλω να αφήσω αυτόν τον κόσμο σαν κομουνιστής».

Με την επιστολή του ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης ζητούσε επίσης από τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ να επιληφθεί εκείνος προσωπικά ώστε, όπως έγραφε: «να γίνει σεβαστή όχι μονάχα η ιδεολογία μου αλλά και οι αγώνες μου για την ενότητα των Ελλήνων. Καθώς επίσης βέβαια και όλα αυτά που ήδη έχω ρυθμίσει, σε συνεννόηση με την γραμματέα μου Ρένα Παρμενίδου και τον φίλο και Πρόεδρο του Παγκρητίου Συλλόγου Φίλων Μίκη Θεοδωράκη, Γιώργο Αγοραστάκη».