Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Επίθεση με βιτριόλι: Συγκλόνισε με την δύναμη ψυχής της η Ιωάννα, αμετανόητη η δράστις – Καταθέσεις που «ραγίζουν καρδιές», διεκόπη η δίκη

  Επίθεση με βιτριόλι: Συγκλόνισε με την δύναμη ψυχής της η Ιωάννα, αμετανόητη η δράστις – Καταθέσεις που «ραγίζουν καρδιές», διεκόπη η δίκη 

Για μία ακόμη φορά, η Ιωάννα Παλιοσπύρου, η γυναίκα που έγινε σύμβολο για τη χώρα μας, συγκλόνισε με την παρουσία της και την κατάθεσή της στο δικαστήριο. Απέναντί της η μακιγιαρισμένη, παντελώς αδιάφορη και, όπως ήταν αναμενόμενο σταθερά αμετανόητη, Έφη.

Αυτή τη φορά η κατηγορούμενη Έφη, η γυναίκα που «διέλυσε» τη ζωή της Ιωάννας σε μερικά δευτερόλεπτα, βρέθηκε στην αίθουσα όπου διεξαγόταν η δίκη με αποτέλεσμα η απαθής στάση της απέναντι στο θύμα να ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από το περιβάλλον της Ιωάννας.

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή:

Ήταν γύρω στις 09:00 το πρωί της Πέμπτης (30/9) όταν η Ιωάννα Παλιοσπύρου έκανε την εμφάνισή της καθώς συνεχίζεται η εκδίκαση της υπόθεσης για την επίθεση με βιτριόλι εις βάρος της. Η Ιωάννα ανεβαίνει στο βήμα του μάρτυρα του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου για να εξιστορήσει όσα έγιναν εκείνο το πρωί.

Η Ιωάννα Παλιοσπύρου συνοδευόμενη από τους δικηγόρους της κατέφθασε στο δικαστήριο φορώντας την προστατευτική λευκή μάσκα και εισήλθε στο κτήριο προκειμένου να οδηγηθεί στην αίθουσα που θα γίνει η δίκη.

Τα μέτρα ασφαλείας ήταν αυστηρά καθώς τα τηλεοπτικά συνεργεία βρίσκονταν σε απόσταση πίσω από κορδέλα οριοθέτησης. Μέσα στο δικαστήριο θα βρίσκονταν ελάχιστα άτομα, συγγενείς και φίλοι της Ιωάννας Παλιοσπύρου καθώς και οι συνήγοροί της, ενώ το πλαίσιο ήταν τέτοιο που στην αίθουσα θα επιτρέπονταν μόνον τέσσερις δημοσιογράφοι και αυτοί εκ περιτροπής ανά μισή ώρα.

Παρά τα όσα είχαν ακουστεί, η δράστις της επίθεσης με βιτριόλι εμφανίστηκε σήμερα (30/9/2021) στο δικαστήριο και μάλιστα λίγο μετά την Ιωάννα Παλιοσπύρου .

Μόλις έφτασε η κατηγορούμενη στο δικαστήριο, ενημερώθηκε και η Ιωάννα Παλιοσπύρου. Η 35χρονη γυναίκα έχει δηλώσει πολλές φορές ότι θα βρίσκεται καθημερινά στη δίκη γιατί θέλει να βρεθεί απέναντι στη γυναίκα που της άλλαξε για πάντα τη ζωή. Όταν έμαθε ότι σήμερα, ημέρα της κατάθεσής της, η δράστις έφτασε στο δικαστήριο, δάκρυσε.

Ο συνήγορός της, Νίκος Αλεξανδρής, την πλησίασε και της είπε: «Μη νιώσεις άσχημα αν συγκινηθείς, είναι ανθρώπινο».

Ένα τέταρτο πριν τις 10:00 άρχισε η κατάθεση της Ιωάννας Παλιοσπύρου ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Αθήνας, στην πρώτη μέρα (ουσιαστικά) της δίκης για την επίθεση με βιτριόλι που δέχτηκε στις 20 Μαΐου 2020 στην Καλλιθέα.

Ο πρόεδρος στην έναρξη της διαδικασίας είπε στην Ιωάννα Παλιοσπύρου: «αν αισθανθείτε δυσφορία, ενημερώστε».

Η κατάθεση της Ιωάννας Παλιοσπύρου

 

«Θέλω να σας πω πως λούστηκα με αυτό το υγρό. Το ένιωσα παντού πάνω μου. Τα ρούχα λιώσανε πάνω μου». Η Ιωάννα Παλιοσπύρου ξεκίνησε να καταθέτει στο Μικτό ορκωτό δικαστήριο για την ημέρα που άλλαξε την ζωή της. Έχοντας πίσω της την γυναίκα που της επιτέθηκε με μεγάλη ποσότητα καυστικού υγρού, η Ιωάννα είναι ψύχραιμη.

Λίγο πριν ανέβει στο βήμα, κοίταξε επίμονα την κατηγορούμενη, όταν εκείνη θέλησε να αλλάξει θέση, λέγοντάς της: «εσύ τι κοιτάς;».

Η 37χρονη, που κάθεται με τέσσερις αστυνομικούς, αποφεύγει να κοιτάξει το θύμα της, όσο καταθέτει.

Η Ιωάννα ανέφερε στο δικαστήριο: «Σηκώθηκα για να πάω στη δουλειά μου και ήμουν στην είσοδο της πολυκατοικίας των γραφείων. Πάτησα το κουμπί του ασανσέρ και περίμενα να κατέβει. Κοιτούσα προς το κάτω περιμένοντας. Άκουσα κάποιους θορύβους. Δεν έδωσα σημασία. Σκέφτηκα ότι μπορεί να είναι η καθαρίστρια ή κάποιος άστεγος. Καθώς περίμενα το ασανσέρ εμφανίστηκε μπροστά μου μια γυναίκα, σήκωσα το βλέμμα και με κοίταξε στα μάτια. Μου έριξε το βιτριόλι που εκείνη τη στιγμή δεν κατάλαβα τι ήταν και έφυγε τρέχοντας. Θέλω να σας πω ότι λούστηκα με αυτό το υγρό, το ένιωσα παντού πάνω μου. Ήμουν παντού στο σώμα μου λουσμένη και κατευθείαν μου ήρθε η μυρωδιά. Το πρώτο πράγμα ήταν να τρέξω για κάποιο βοήθεια. Θυμήθηκα ότι είχε φαρμακείο δίπλα και έτρεξα προς το φαρμακείο. Οι πόνοι ήταν φρικτοί, δεν έβλεπα καθόλου από το ένα μάτι. Μπήκα μέσα στο φαρμακείο ουρλιάζοντας, οι άνθρωποι δεν καταλάβαιναν τι έλεγα, πανικοβλήθηκαν. Τους έλεγα “βοήθεια, κάποιος μου έριξε κάτι καυστικό, δώστε μου λίγο νερό”. Με πήγαν στο πίσω μέρος του φαρμακείου που υπήρχε ένας νιπτήρας, έριχναν νερό. Τα μαλλιά μου πέφτανε μέσα στον νιπτήρα. Έπιαναν το πρόσωπό μου και καταλάβαινα ότι καίγομαι, ότι λιώνω. Από το βλέμμα στα μάτια των ανθρώπων που με κοίταζαν, ένιωθα ότι κάτι χάνω. Κάλεσαν σε βοήθεια το 166. Μου είπανε να βγάλω τα ρούχα μου γιατί λιώνανε πάνω μου. Εγώ το μόνο που σκεπτόμουν ήταν να μη χάσω τις αισθήσεις μου. Γιατί καταλάβαινα ότι μόνο εγώ μπορούσα να σώσω τον εαυτό μου. Φώναζα “θεέ μου βοήθησέ με, γιατί μόνο εσύ μπορείς”».

Η περιγραφή της Ιωάννας για τις ώρες που ακολούθησαν μετά τη διακομιδή της σε νοσοκομείο είναι καθηλωτική: «Θυμάμαι απλά να με βρέχουνε, να ουρλιάζω, να πονάω, να ξανακοιμάμαι, να ξαναξυπνάω, μου έκαναν τομές στο μάτι και στο αυτί. Αυτά, δεν θυμάμαι παραπάνω. Προσπαθούσα απλά να αντέχω, για να μην πονάω. Την επόμενη μέρα με ενημέρωσαν ότι θα διακομιστώ στο “Θριάσιο”. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τη διακομιδή μου, επειδή δεν μπορούσα να δω, μπορούσα μόνο να ακούω, θυμάμαι την ώρα που περνούσαν τα φορειά στους διαδρόμους. Μια κυρία αναφώνησε “θεέ μου” και κατάλαβα ότι το είπε για μένα (κλαίει), κατάλαβα ότι η κατάσταση δεν είναι καλή. Κατάλαβα ότι έχω σοβαρά εγκαύματα και απλά παρακαλούσα να επιβιώσω. Μέσα στο νοσοκομείο ήταν η πιο δύσκολη περίοδος της ζωής μου, έκανα επτά χειρουργεία. Θυμάμαι ότι δεν άντεχα το φως γιατί τα μάτια μου ήταν τραυματισμενα, ακόμα και το φως του δωματίου ήταν επίπονο».

Με σπασμένη φωνή δείχνοντας την τεράστια φόρτιση που νιώθει περιγράφοντας όσα βίωσε, μετά την ακραία επίθεση που δέχθηκε με βιτριόλι, η Ιωάννα Παλιοσπύρου είπε στο δικαστήριο εκείνα που σκεφτόταν όσο βρισκόταν στο νοσοκομείο, για να μπορέσει να μείνει ψύχραιμη. «Για να αντέξω προσπαθούσα να κοροϊδέψω εαυτό μου» ανέφερε κλαίγοντας και εξήγησε: «Ότι ζω ένα όνειρο. Το βράδυ, μετά τις 9, αφού πέρασαν όλοι οι γιατροί έλεγα “Ιωάννα θα ξυπνήσεις”. Προσπαθούσα να με πείσω, για να αντέξω, ότι τα όνειρα μου είναι πραγματικά και η πραγματικότητα είναι ο εφιάλτης».

Η Ιωάννα κατέθεσε πως η κατηγορούμενη ήθελε να τη σκοτώσει, όπως κατάλαβε από τα στοιχεία των αστυνομικών, ενώ -όπως ανέφερε- την τρομάζει ότι η 37χρονη δεν πτοήθηκε ούτε στιγμή. Αντί να πει “τι έκανα;”, αυτή βγαίνει και χορεύει πάνω στα τραπέζια. Τόνισε, επίσης, πως ακόμη και τώρα δεν ξέρει τα κίνητρα της κατηγορουμένης, για να συμπληρώσει: «Ξέρω, όμως, πως δεν έχει μετανιώσει». 

Όπως ανέφερε η Ιωάννα στη συνέχεια της κατάθεσής της:

«Θυμάμαι ότι δεν άντεχα το φως γιατί τα μάτια μου ήταν τραυματισμένα, ακόμα και το φως του δωματίου ήταν επίπονο. Σκέφτηκα να δώσω τέλος στη ζωή μου. Για όσα διάστημα ήμουν στο νοσοκομείο έλεγα στους αστυνομικούς ότι δεν έχω πειράξει κανέναν. Προσπαθούσα να τους βοηθήσω, αλλά δε μπορούσα. Δεν πίστευα ότι κάποιος μπορεί να κάνει τέτοιο κακό.».

«Κάποια στιγμή, λοιπόν, μου είπαν ότι είχαν καταλήξει ποιος έκανε την επίθεση. Μου μιλούσαν για τη κατηγορούμενη και μου έλεγαν ότι εκείνη μού επιτέθηκε. Μαζί με αυτούς προσπαθούσα και εγώ να καταλάβω και να τους βοηθήσω. Αν ισχύει -τους έλεγα- αυτό που μου λέτε, ότι με παρακολουθεί εδώ και 1,5 χρόνο, άρα ξέρει ότι δεν έχω καμία σχέση με αυτόν τον σύντροφο που είχε. Δεν μπορούσαν να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα. Δεν ήξερα αν ισχύουν όλα αυτά, γιατί το έκανε αυτή, τι μου έχει συμβεί. Δεν καταλάβαινα και δεν μπορούσαν να μου απαντήσουν. Μετά τη προφυλάκισή της προσπάθησα να εστιάσω στις δυνάμεις μου, για να μπορέσω να βγω από το νοσοκομείο και να βγάλω σε πέρας τα χειρουργεία που έπρεπε. Στα μισά των χειρουργείων, ο οργανισμός μου δεν άντεξε. Ανέβαζα πυρετό, είχα πάθει λοίμωξη. Οι γιατροί μου είπαν ότι κινδύνευσε η ζωή μου. Κόλλησα και δεύτερη λοίμωξη στο μάτι που κινδύνεψα, για δεύτερη φορά, να το χάσω. Κάποια στιγμή με τη βοήθεια των γιατρών, τα ξεπεράσαμε. Ήρθε η στιγμή που μου ανακοίνωσαν ότι θα πάρω εξιτήριο. Μου είπαν ότι επούλωσαν τα τραύματα που είχα ότι ξεκινάει ένας μαραθώνιος και ότι χρειάζονται πολλά χειρουργεία, για να είμαι λειτουργική, να κουνάω τα χέρια μου, το λαιμό μου. Μου λέγανε ότι είναι ένας μαραθώνιος με διάρκεια. Κάποια στιγμή, αφού επέστρεψα στο σπίτι μου, η έρευνα συνεχιζόταν. Κάποια στιγμή, οι αστυνομικοί με ενημέρωσαν για κάποια στοιχεία που βρίσκονταν στον υπολογιστή της και με ρώτησαν αν γνωρίζω κάτι. Είμαστε από διπλανά χωριά, αλλά ποτέ δε κάναμε παρέα με την κατηγορούμενη, γνωριστήκαμε εδώ στην Αθήνα. Βρεθήκαμε σε κάποιες γιορτές, γενέθλια στο σπίτι συγγενών μου και ανταλλάσσαμε κάποιες κουβέντες. Μου είπανε για κάποιες κουβέντες που είχαν γίνει μεταξύ της ξαδέλφης μου και της κατηγορουμένης, μετά την επίθεση. Οι αστυνομικοί με ρώτησαν αν γνωρίζω κάτι. Μου ζητήθηκε, αν μπορώ, να μάθω τι είχε ειπωθεί μεταξύ τους. Κάλεσα τη ξαδέλφη μου στο τηλέφωνο και τη ρώτησα τι έχουν πει. Τη ρώτησα αν ισχύει και τι ακριβώς είχε ειπωθεί. Μου είπε ότι ισχύει, ότι υπήρχε επικοινωνία μεταξύ τους, ότι δεν μου το είπε για να μη με φέρει σε δύσκολη θέση. Μου είπε ότι, μεταξύ των συζητήσεων, είχαν μιλήσει και για μένα, όπως όλοι φίλοι και γνωστοί μιλούσαν για μένα. Τη ρωτούσε η κατηγορουμένη πως είμαι, αν με είδε και πως ήταν τα μέτρα στο νοσοκομείο λόγω κορονοϊού. Εκείνη της είπε ότι δε μπορούσε να μπει στο νοσοκομείο και ότι είχε δει μόνο τη μητέρα μου στο προαύλιο. Επίσης, μου ανέφερε ένα συγκεκριμένο περιστατικό που της είχε κάνει εντύπωση. Η κατηγορούμενη, όπως της είπε, έκανε ένα σχόλιο πολύ προσβλητικό για μένα. Της είπε η κατηγορούμενη: “οκ, αν δε μπορεί να δουλέψει θα πάρει την αποζημίωση και θα ζήσει. Δεν έγινε κάτι”. Αυτό θύμωσε τη ξαδέλφη μου. Αυτό το περιστατικό, σε συνδυασμό με τις αναζητήσεις που με ενημέρωσαν πως είχε κάνει μετά την επίθεση και σε συνδυασμό με άλλα τουλάχιστον 2 περιστατικά που έλαβαν χώρα στο νοσοκομείο – η μητέρα μου μού είπε ότι κάποιοι ήλθαν στο νοσοκομείο να με δουν, αλλά δεν τους επετράπη η είσοδος- όλα αυτά με έκαναν να πιστέψω ότι ήθελε πραγματικά να με σκοτώσει και δε σταμάτησε ούτε και μετά. Όλα αυτά αν τα συνδυάσει κανείς -και σύμφωνα με το συμπέρασμα των αστυνομικών- πρόθεσή της ήταν να με σκοτώσει. Έμαθα εκ τω υστέρων ότι έγιναν άλλες τρεις απόπειρες. Άλλες δυο έξω από το σπίτι μου, την είδαν οι γείτονες να κουβαλάει κάτι ύποπτο πάνω της. Σύμφωνα με τα στοιχεία, είχε γίνει μια ακόμη απόπειρα την προηγούμενη ημέρα, η οποία απλά απετράπη, διότι δε με πρόλαβε. Δε κατάφερε να με σκοτώσει. Επίσης, θέλω να επισημάνω ότι -πάλι σύμφωνα με την αστυνομική έρευνα- με τρομάζει πως είχε μια συμπεριφορά ανθρώπου – είχε αναστατωθεί όλος κόσμος για το ποιος το έκανε – και αυτή βγαίνει και διασκεδάζει και χορεύει πάνω στα τραπέζια. Αντί να πει “τι πήγα και έκανα” ενθαρρύνεται ακόμη περισσότερο και  αρχίζει και αναζητά τρόπους και όπλα. Βλέπουμε έναν άνθρωπο που δεν πτοείται, που γίνεται ακόμη χειρότερος. Αυτό είναι που με φοβίζει. Και δε ξέρω ακόμη ούτε τα κίνητρα ούτε ποιοι άλλοι γνώριζαν, γιατί υπάρχουν και άλλοι. Σίγουρα ξέρω ότι δεν έχει μετανιώσει».

Ένταση στη δίκη 

Ένταση προκλήθηκε στη δίκη για την επίθεση με βιτριόλι όταν συγγενείς της Ιωάννας Παλιοσπύρου επιτέθηκαν λεκτικά στην Έφη Κακαράντζουλα.

Την έντονη αντίδραση της μητέρας και του αδερφού της Ιωάννας Παλιοσπύρου προκάλεσε η πρώτη αντίδραση της Έφης Κακαράντζουλα στη δίκη για το βιτριόλι όταν άκουσε το θύμα της επίθεσής της να απαντάει σε ερώτημα του δικηγόρου της για το αν έχει ζητήσει συγγνώμη.

«Σήμερα η κατηγορούμενη με κοίταξε όπως τη μέρα της επίθεσης» είπε η Ιωάννα από το βήμα, η Έφη σιγοψιθύρισε και η μητέρα και ο αδερφός της Ιωάννας φώναξαν στη δικαστική αίθουσα «τέρας, φίδι, σκύλα» και άλλες εκφράσεις.

Λύτρας:  Σήμερα σας είπε κάτι σήμερα; Σας ζήτησε συγνώμη;

Απάντηση : Δεν έχει πει τίποτα. Μόνο με κοίταξε στα μάτια όπως εκείνη την ημέρα. ψυχρή και απαθής.

Κύριε πρόεδρε ακούστηκε να λέει  η κατηγορούμενη στο σημείο αυτό προκαλώντας την οργή της οικογένειας της Ιωάννας.

Αδελφός Ιωάννας: Σκάσε μωρή, που θα μιλήσεις κιόλας! Φίδι ε φίδι μιλάς. Γ… το …!

Μητέρα Ιωάννας: Σκύλα, απόβρασμα της κοινωνίας! Μας διέλυσες!

Με τη συνοδεία αστυνομικών ο αδελφός της Ιωάννας βγήκε για λίγο από τη δικαστική αίθουσα για να ηρεμήσει, ενώ η μητέρα της κάθισε στη θέση της. Η δίκη συνεχίζεται με την κατάθεση της Ιωάννας Παλιοσπύρου.

 

Ένταση προκλήθηκε στη δίκη για την επίθεση με βιτριόλι όταν συγγενείς της Ιωάννας Παλιοσπύρου επιτέθηκαν λεκτικά στην Έφη Κακαράντζουλα.

Την έντονη αντίδραση της μητέρας και του αδερφού της Ιωάννας Παλιοσπύρου προκάλεσε η πρώτη αντίδραση της Έφης Κακαράντζουλα στη δίκη για το βιτριόλι όταν άκουσε το θύμα της επίθεσής της να απαντάει σε ερώτημα του δικηγόρου της για το αν έχει ζητήσει συγγνώμη.

«Σήμερα η κατηγορούμενη με κοίταξε όπως τη μέρα της επίθεσης» είπε η Ιωάννα από το βήμα, η Έφη σιγοψιθύρισε και η μητέρα και ο αδερφός της Ιωάννας φώναξαν στη δικαστική αίθουσα «τέρας, φίδι, σκύλα» και άλλες εκφράσεις.

Λύτρας:  Σήμερα σας είπε κάτι σήμερα; Σας ζήτησε συγνώμη;

Απάντηση : Δεν έχει πει τίποτα. Μόνο με κοίταξε στα μάτια όπως εκείνη την ημέρα. ψυχρή και απαθής.

Κύριε πρόεδρε ακούστηκε να λέει  η κατηγορούμενη στο σημείο αυτό προκαλώντας την οργή της οικογένειας της Ιωάννας.

Αδελφός Ιωάννας: Σκάσε μωρή, που θα μιλήσεις κιόλας! Φίδι ε φίδι μιλάς. Γ… το …!

Μητέρα Ιωάννας: Σκύλα, απόβρασμα της κοινωνίας! Μας διέλυσες!

Με τη συνοδεία αστυνομικών ο αδελφός της Ιωάννας βγήκε για λίγο από τη δικαστική αίθουσα για να ηρεμήσει, ενώ η μητέρα της κάθισε στη θέση της. Η δίκη συνεχίζεται με την κατάθεση της Ιωάννας Παλιοσπύρου.

Έπειτα από αυτό τον έντονο διαπληκτισμό μεταξύ των συγγενών του θύματος και της κατηγορουμένης, η δράστις προχώρησε σε μία δήλωση που εξόργισε το δικαστήριο και το λαϊκό αίσθημα.

«Ξέρω ότι αυτό που έχει γίνει δεν είναι αποδεκτό, αλλά εσύ Ιωάννα γνωρίζεις γιατί έχει γίνει όλο αυτό. Σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να της αφαιρέσω τη ζωή.» είπε η ψύχραιμη και άκρως απαθής δράστις.

Όλοι οι ανατριχιαστικοί διάλογοι – Τι κατέθεσε η Ιωάννα για τον 40χρονο και την Έφη

Την κλήτευση από το δικαστήριο δύο ακόμη προσώπων που φέρονται να είχαν επικοινωνία με την 37χρονη κατηγορούμενη πριν και μετά την επίθεση με βιτριόλι που εξαπέλυσε σε βάρος της Ιωάννας Παλιοσπύρου, ζήτησε ο συνήγορος του θύματος, Απόστολος Λύτρας.

Ο κ. Λύτρας είπε στο δικαστήριο πως ο ένας από τους δύο μάρτυρες, μέσω δικηγόρου του, «έχει αναφέρει ότι η κατηγορούμενη του είχε ζητήσει να παρακολουθεί το θύμα και να την προμηθεύσει με βιτριόλι. Αυτά τα γνωρίζουμε από πληροφορίες και από τη δικογραφία».

Το δεύτερο πρόσωπο που ζητά η Πολιτική Αγωγή να κληθεί, είναι μία γυναίκα που επίσης φαίνεται να είχε επικοινωνίες με την κατηγορούμενη σε επίμαχους χρόνους. Τα δύο πρόσωπα δεν έχουν καταθέσει σε κανένα στάδιο της υπόθεσης.

«Ζητάμε από το δικαστήριο να κληθούν για να δούμε αν υπήρχε βοήθεια προς την κατηγορούμενη χωρίς να υπονοούμε ότι υπάρχει θέμα συνεργίας» διευκρίνισε ο κ. Λύτρας.

Ακολουθούν οι ανατριχιαστικοί διάλογοι

Απαντώντας σε ερώτηση της Πολιτικής Αγωγής για την στιγμή της επίθεσης, η Ιωάννα είπε πως η 37χρονη «ήρθε ακριβώς μπροστά μου και σημάδεψε ακριβώς το πρόσωπό μου. Ήταν τόσο κοντά που έβλεπα μόνο το πρόσωπο της. Το χέρι της δεν το είδα γιατί ήταν πολύ κοντά μου, αλλά το πέταξε όλο στο πρόσωπο μου και το υγρό μου ήρθε στα μάτια. Νομίζω ότι μπορεί και να ήθελε να την αναγνωρίσω. Μου έδωσε την εντύπωση ότι η ικανοποίησή της ήταν να πει ότι εγώ είμαι αυτή που το κάνω, να την αναγνωρίσω»

Πρ.: Είχατε αντιληφθεί κάτι;

Ιωάννα: Όχι. Δεν είχα αντιληφθεί το παραμικρό. Δεν είχα σκεφτεί ότι κάποιος μπορεί να με παρακολουθεί…

Σε ερώτηση για τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει η μάρτυρας απάντησε: «Από που να αρχίσω… Έχω χάσει το αυτί μου, έχω προβλήματα ακοής. Το μάτι μου έχει σωθεί αλλά δεν είναι όπως πριν. Το μεγαλύτερο μέρος του προσώπου μου έχει μοσχεύματα. Έχω πρόβλημα με το λαιμό μου, δεν μπορώ να στρίψω καθόλου. Έχω πρόβλημα στα χέρια μου, στα δάχτυλα μου. Έχω προβλήματα λειτουργικά τα οποία για να φτάσω σε ένα καλό επίπεδο, όχι όπως πριν, θα χρειαστούν χειρουργεία αποκατάστασης και πάρα πολλά χρόνια, με όλους τους κινδύνους που αυτά συνεπάγονται

Πρόεδρος: Πώς είναι η κατάσταση σας σήμερα;

Ιωάννα: Καταρχάς να σας πω ότι μου έχουν πιστοποιήσει 90% σωματική αναπηρία και 50% ψυχική αναπηρία. Αυτή τη στιγμή αφού έχω ξεπεράσει τον κίνδυνο ζωής, έχουν πάρει δέρμα να καλύψουν τα εγκαύματα, έχω πρόβλημα στην ακοή, έχω τραύμα χειρουργικό στον λαιμό μου, έχω τραύματα στα χέρια μου που αρκετά συχνά δεν μπορώ να ανοίξω, τα δάχτυλα μου έχουν ενώσεις λόγω των τραυμάτων, έχω προβλήματα λειτουργικά και ψυχικά, τα οποία δεν θα γίνουν ποτέ όπως πριν. Θα χρειαστούν πολλά επίπονα χειρουργεία αποκατάστασης με όλους τους κινδύνους που αυτά περιλαμβάνουν, λοιμώξεων και λοιπά».

Εισαγγελέας: Ήταν μεγάλη η ποσότητα του υγρού;

Ιωάννα: Ήταν μεγάλη σίγουρα. Όταν μου το έριξε ήταν σαν να ήταν ένα μπουκάλι με νερό. Ότι έριξε επάνω μου ήταν με μία κίνηση και ήρθε όλο πάνω μου και με έλουσε από το κεφάλι μέχρι κάτω.

Εισαγγελέας: Εισπνεύσατε ή κατάπιατε το υγρό;

Ιωάννα: Είμαι σίγουρη ότι το μύρισα και αν κάποιος μυρίσει, καταλαβαίνει ότι είναι καυστικό. Δεν ξέρω πως έγινε και δεν το εισέπνευσα. Νομίζω από καθαρή τύχη και θαύμα. Η γιατρός μου, μου εξήγησε ότι ήμουν τυχερή που δεν το κατάπια ή δεν το εισέπνευσα. Ενώ είμαι καμένη στα χείλη και στη μύτη, από θαύμα δεν άνοιξα το στόμα μου. Νομίζω ότι δεν πρόλαβα ούτε αυτό να κάνω… αν το είχα κάνει, η ζημιά θα ήταν ανεπανόρθωτη και θα είχα πεθάνει.

Εισαγγελέας: Πότε την γνωρίσατε την κατηγορουμένη;

Ιωάννα: Μετά το 2003-2004 που ήρθε στην Αθήνα για σπουδές, σε κάποια γενέθλια.

Εισαγγελέας: Μέσω του μηνύματος τι σας είπε;

Ιωάννα: Με είπε «κοριτσάκι μου» και με ρώτησε γιατί ήμουν φίλη του Ν.Ο. Της είπα ότι δεν τον γνωρίζω, ότι είχα αίτημα φιλίας που το αποδέχθηκα. Μου ζήτησε να τον διαγράψω γιατί έχει σχέση μαζί του.

Εισαγγελέας: Πήρατε την ξαδέλφη σας να μάθετε;

Ιωάννα: Δεν με ενδιέφερε να μάθω για τον Ν.Ο. Ούτε για τη σχέση του. Μου είπε εκείνη κάτι και το έκανα.

Εισαγγελέας: Αλλά εκείνος συνέχισε…

Ιωάννα: Ναι μου έστειλε την επόμενη ημέρα. Του εξήγησα ότι τον έχω διαγράψει και έμμεσα του εξήγησα το λόγο. Κάπου σταμάτησε, αλλά επανήλθε μετά από καιρό. Δεν θυμάμαι πότε… τα νέα μηνύματα ήταν όπως τα πρώτα, γενικά και αόριστα, ένας άνθρωπος που ήθελε μια παραπάνω επαφή χωρίς να το εκφράζει όμως. Είμαι πεπεισμένη πως αν έδινα κάποιο πάτημα θα συνέχιζε. Ο ίδιος μου είπε ότι δεν έχει σχέση με την κατηγορουμένη, όταν του είπα ότι τον διέγραψα γιατί γνωρίζω την κατηγορουμένη. Μου είπε ότι δεν είχαν δεσμό […] Η κατηγορούμενη δεν μου είχε πει το αντίθετο. Στη συνέχεια με ρώτησε εκείνη αν με έχει ενοχλήσει και της είπα «όχι». Τα μηνύματα ήταν σε εγκάρδιο κλίμα. Δεν ήταν ενοχλημένη.

Η μάρτυρας είπε πως για καιρό οι γείτονές της είχαν παρατηρήσει την παρουσία μας γυναίκας που ήταν πολύ βαριά ντυμένη «που ήταν μέσα στα σκοτάδια με το φακό του κινητού μπροστά από την είσοδο της πολυκατοικίας μου, σε τέτοιο βαθμό που το έκριναν επικίνδυνο. Την θεώρησαν ύποπτη κίνηση, σαν κάτι να παραμονεύει. Ανησύχησαν ότι ήταν κάποια οργανωμένη ομάδα που κάνει κλοπές. Όταν την προσέγγισαν να την ρωτήσουν, ήταν πολύ απότομη και θρασύς λέγοντας ότι είναι δημόσιος χώρος».

Εισαγγελέας: Δεν έπαιρνε προστατευτικά μέτρα;

Ιωάννα: Προσπαθούσε να κρυφτεί αλλά δεν τα κατάφερνε. Σύμφωνα με το γείτονά μου, κρυβόταν τη νύχτα στις φυλλωσιές. Ερχόταν μέσα στο σκοτάδι.

Εισαγγελέας: Σήμερα μετά από τόσον καιρό επαναλαμβάνετε πως δεν υπάρχει κάποιο άλλο κίνητρο που να αιτιολογεί την επίθεση εις βάρος σας;

Ιωάννα: Εγώ δεν βρίσκω κανένα κίνητρο γιατί δεν έχει συμβεί μεταξύ μας το παραμικρό. Δεν υπάρχει τίποτα. Η σχέση μας ήταν σχεδόν ανύπαρκτη και το ύφος της επικοινωνίας μας φαίνεται από τις συνομιλίες μας.

Η διαδικασία μετά την ολοκλήρωση της κατάθεσης του θύματος και την τοποθέτηση της κατηγορουμένης συνεχίστηκε με καταθέσεις μαρτύρων.

Ο συνήγορος της Ιωάννας, Απόστολος Λύτρας λίγο πριν διακόψει το δικαστήριο ζήτησε το λόγο και είπε προς τους δικαστές.

«Πληροφορήθηκα ότι η κατηγορούμενη ζήτησε το λόγο για να απευθυνθεί στο δικαστήριο σας και είπε προς το θύμα ότι γνωρίζεις το λόγο της επίθεσης. Πώς είναι δυνατόν να έχει καταστρέψει μια ανθρώπινη ζωή και να λέει τέτοια πράγματα και να μην την επαναφέρετε στη θέση της. Και να μην τη ρωτήσετε τι εννοεί!» σημείωσε. Στην τοποθέτηση του Απόστολου Λύτρα αντέδρασε η κατηγορούμενη λέγοντας: «Σας παρακαλώ πολύ».

Ο δικηγόρος του θύματος, Απόστολος Λύτρας, χαρακτήρισε την κατάθεση της πελάτισσάς του συγκλονιστική. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ιωάννα περιέγραψε όσα βίωσε από τη στιγμή που η 37χρονη Έφη την περιέλουσε με το καυστικό υγρό: «Η Ιωάννα ήταν συγκλονιστική. Περιέγραψε όλα αυτά που βίωσε. Χαρακτηριστικό ήταν ότι ζήτησε βοήθεια από το Θεό γιατί ούτε η ίδια πίστευε ότι θα ζούσε. Όλοι οι γιατροί ήταν τρομοκρατημένοι όταν την παρέλαβαν στο νοσοκομείο μετά την επίθεση που δέχτηκε με το βιτριόλι. Η Ιωάννα ένιωθε τον τρόμο των γιατρών, το αντιλαμβανόταν κι ένιωθε ότι θα χάσει τη ζωή της. Προσπάθησε να εξιστορήσει τα πάντα στο δικαστήριο, είπε ότι από απόσταση εξ επαφής η κατηγορούμενη της έριξε πάνω από ένα λίτρο από το συγκεκριμένο καυστικό υγρό από απόσταση 5 με 7 εκατοστά. Τα ρούχα της έλιωσαν, οι πόνοι ήταν αφόρητοι και σε πολύ λίγα λεπτά το αριστερό της αυτί εξαφανίστηκε και δεν μπορούσε να αναπνεύσει. Πήρε τις πρώτες βοήθειες από το κοντινό φαρμακείο και αυτό ήταν που την έσωσε».

Αναφερόμενος στην κατηγορούμενη ο κ. Λύτρας είπε ότι «από το περιβάλλον της κατηγορουμένης κανείς δεν την πλησίασε για μια τυπική συγγνώμη» και πρόσθεσε ότι «η κατηγορούμενη ήρθε στο δικαστήριο αλλά ήταν μια ψυχρή γυναίκα η οποία προφανώς το μόνο μέλημα της ήταν να είναι το μαλλί της στην εντέλεια και μακιγιαρισμένη. Μου έκανε τρομερή εντύπωση. Δεν μπόρεσε καν να κοιτάξει την Ιωάννα στα μάτια, κοιτούσε στην άλλη πλευρά».

Όπως είπε ο κ. Λύτρας, η κατηγορούμενη έδειξε αδιαφορία και αυτό ήταν που εξόργισε τον αδελφό και τη μητέρα της Ιωάννας αναφερόμενος στο επεισόδιο που συνέβη κατά τη δίκη.

“Η κατηγορούμενη δεν πρέπει να έχει συνειδητοποιήσει τι έχει κάνει και προκαλέσει. Μου έκανε τρομερή εντύπωση ο τρόπος που εμφανίστηκε στο δικαστήριο. Δεν έχει δείξει καμία ένδειξη μεταμέλειας. Τη ρώτησε η Ιωάννα γιατί δεν με κοιτάς και δεν πήρε καμία απάντηση. Δεν αναφέρθηκε σε τίποτα”.

Επίθεση με βιτριόλι: Συγκλονιστικές καταθέσεις από τον διευθυντή της εταιρίας της Ιωάννας, τη φίλη της και την οδηγό ταξί

Με τις καταθέσεις μαρτύρων συνεχίστηκε η δίκη για την επίθεση με το βιτριόλι που δέχθηκε η Ιωάννα Παλιοσπύρου στην Καλλιθέα.

Η οδηγός ταξί που μετέφερε τη δράστιδα στον τόπο της ενέδρας είπε ότι δεν της φάνηκε καθόλου ταραγμένη λίγο μετά την τέλεση του αδικήματος: « «Μου είπε “καλημέρα, περίμενε με , δεν θα αργήσω πολύ”. Εκεί κατάλαβα ότι πέρασε τον δρόμο απέναντι, δεν είδα αν κρατούσε κάτι στα χέρια της, θυμάμαι ξεκάθαρα ότι είχε τσάντα και πορτοφόλι, δεν θυμάμαι αν κρατούσε κάτι άλλο…Σε δέκα λεπτά ήρθε τρέχοντας και μου ζήτησε να την πάω στο ίδιο σημείο από όπου την είχα παραλάβει, μπήκε από την πόρτα πίσω μου αυτή τη φορά, από την πλευρά του δρόμου. Όταν φτάσαμε, μου είπε, καλή συνέχεια και ίσως να σε ξαναχρειαστώ, έχω και το τηλέφωνο σου. Δεν με πήρε ποτέ τηλέφωνο. Κατά τη διάρκεια της κούρσας ήταν ένας πολύς σύντομος διάλογος, ήταν φιλική, ήρεμη, δεν αντιλήφθηκα ταραχή…

Όταν επέστρεψε τρέχοντας, νόμιζα ότι έχει πολλά ραντεβού για δουλειά και βιαζόταν. Και τις δύο φορές κάθισε ακριβώς πίσω μου στο ταξί, τη μία δεξιά και την άλλη αριστερά, δεν την έβλεπα ξεκάθαρα από τον καθρέφτη. Αγχώθηκα εγώ (όχι εκείνη) επειδή άνοιξε την πόρτα που ήταν πίσω μου,από την πλευρά του δρόμου. Κάποια στιγμή της είπα: δεν ζεσταίνεσαι; εγώ ήμουν με κοντομάνικο και εκείνη φόραγε πολλά ρούχα. Αλλά μου είπε ότι προστατεύεται από τον ήλιο. Θυμάμαι να φόραγε κάτι σαν καπαρντίνα, γυαλιά, γάντια, μάσκα . Για αυτό τη ρώτησα αν σκάει…Δεν ήταν μια συνηθισμένη εμφάνιση για τη ζέστη που είχε εκείνες τις μέρες, ήταν πολύ φορτωμένη με ρούχα. Δεν μπορούσα να καταλάβω ούτε αν είναι μελαχρινό ή λευκό το δέρμα της. Επειδή φόραγε τη μάσκα και δεν έβλεπα αν χαμογελούσε, μπορώ να πω ότι ήταν ευδιάθετη».

Ο διευθυντής της εταιρίας που εργάζονταν η Ιωάννα μίλησε για την πρώτη στιγμή που είδε την νεαρή κοπέλα μετά την επίθεση που δέχθηκε και το τι ακολούθησε:   «Κατεβαίνοντας μετά την επίθεση, είδα το υγρό ήταν μέχρι την είσοδο. Οι τοίχοι άφριζαν. Υπάρχουν ακόμα σημάδια. Διαβρώθηκε η επιφάνεια, φαινόταν σκαμμένο και το μάρμαρο και οι τοίχοι.» ανέφερε χαρακτηριστικά και συνέχισε λέγοντας πως πήγε στο φαρμακείο για να πάρει τα πράγματα της Ιωάννας και τα πάει στο νοσοκομείο. «Ανοίγοντας την τσάντα διαπίστωσα ότι κρατάω τα γυαλιά της και είναι λιωμένα. Εκεί κατάλαβα ότι τα πράγματα ήταν πολύ σοβαρά. Προσπάθησα να μάθω πως ήταν για να ενημερώσω τους οικείους της. Όταν μπήκα στην εντατική αυτό που αντίκρισα ήταν ένας άνθρωπος χωρίς τις αισθήσεις τους με ένα χρώμα καφέ – μαύρο σε όλο το πρόσωπο και το χρώμα παρέπεμπε σε λείψανο. Άκουσα να ψελλίζει «καίγομαι και κρυώνω» και οι νοσοκόμοι της έδιναν σκευάσματα για να διαχειριστούν το σοκ. Μου είπαν ότι το βιτριόλι ακόμα διάβρωνε τους μύες της. Δεν μπορούσαν να με διαβεβαιώσουν για την κατάσταση της υγείας της, μόνο ότι η ζωή της είναι σε κίνδυνο.

Θυμάμαι τη μητέρα της να κλαίει στο διάδρομο και να μπαίνει μετά στο δωμάτιο χωρίς να προσπαθεί να το δείξει. Η Ιωάννας επίσης προσπαθούσε να μη δείχνει τί ένιωθε. Κατά τη νοσηλεία της ζητούσε συνέχεια τη μαμά της και προς το τέλος δεν ήθελε να φύγει από το νοσοκομείο γιατί ένιωθε ασφάλεια εκεί.

Το φθινόπωρο, η Ιωάννα με είχε καλέσει στο τηλέφωνο κάποια στιγμή και μου είχε ζητήσει αναστατωμένη να την επισκεφτώ. Μου είπε για την τηλεφωνική επικοινωνία της ξαδέλφης της και της κατηγορουμένης. Κάλεσε την ξαδέλφη της σε ανοιχτή ακρόαση γιατί δεν μπορεί να πλησιάσει το κινητό στο αυτί της και άκουγα. Εκείνη της ανέφερε ότι η κατηγορουμένη ρώτησε για το τί κάνει η Ιωάννα και αν μπορεί κάποιος να μπει στο νοσοκομείο να τη δει. Εκεί άκουσα την ξαδέλφη της να της λέει ότι η κατηγορούμενη σχολίασε πως «δεν έγινε και τίποτα. Και να μην μπορεί να δουλέψει θα πάρει μια αποζημίωση ως εργατικό ατύχημα και θα κάθετε σπίτι». Φαίνεται πως δεν έχει ανθρώπινη εμπάθεια, ενσυναίσθηση… μόνο ψυχρή δολοφονική πρόθεση απέναντί της».

Το προφίλ της Ιωάννας περιέγραψε καταθέτοντας στο δικαστήριο η φίλη της η οποία βρίσκεται από την πρώτη στιγμή στο πλευρό της: «Η Ιωάννα είχε μια φυσιολογική ζωή, δεν δημιουργούσε ίντριγκες και αντιπαλότητες, δεν γνωρίζω την κατηγορούμενη. Πολλές φορές μας λέγανε πηγαίνετε να τη δείτε γιατί δεν ξέρουμε τι θα γίνει έπειτα, δεν μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί της, δεν μπορούσε καν να μιλήσει. Ήμασταν εκεί για να μας βλέπει, όσο μπορούσε να δει. Θέλω να είμαι αισιόδοξη ότι θα γίνει όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά αλλά είναι πολύ δύσκολες οι συνθήκες, παίρνει πάρα πολλά φάρμακα, έχει πολλά χειρουργεία μπροστά της, έχει πολλά βασανιστήρια θα πω εγώ…Σας μιλάω και μου βγαίνουν με το ζόρι τα λόγια, δεν έχω βιώσει κάτι χειρότερο. Δεν θα γίνει ποτέ όπως ήταν πριν…» .

Επίθεση με βιτριόλι: Διεκόπη η δίκη για τις 5 Οκτωβρίου – Ιωάννα: Όταν βγει από τη φυλακή θα έχει σκοπό να με αποτελειώσει

Λίγο μετά τις 17:30 της Πέμπτης (30/9/2021) ολοκληρώθηκε η ακροαματική διαδικασία. Όπως αποφασίστηκε η δίκη θα συνεχιστεί στις 5 Οκτωβρίου.

«Θέλω να πω σχετικά με αυτό που πληροφορήθηκα ότι ψέλλισε η κατηγορούμενη στο δικαστήριο ότι δήθεν εγώ γνωρίζω τον λόγο, επειδή εκείνη τη στιγμή μου είχε κλείσει την οπτική επαφή ο αστυνομικό και δεν είχε καλή ακουστική η αίθουσα, θέλω να ότι καλό θα ήταν να σταματήσει να παίζει θέατρο η συγκεκριμένη κυρία» είπε αρχικά.

«Το έχουμε καταλάβει όλοι. Καλό θα ήταν να σταματήσει να υποτιμά τη νοημοσύνη τη δική μου, του δικαστηρίου και της κοινής γνώμης. Άλλωστε έχουμε δει κι’ άλλους θύτες στυγνών εγκλημάτων να προσπαθούν να διαχειριστούν την κοινή γνώμη» συμπλήρωσε.

«Είναι προφανές ότι ακόμη και σήμερα παίζει θέατρο, δεν υπάρχει ίχνος μεταμέλειας. Πιστεύω πως όταν βγει από τη φυλακή και πέντε και δέκα χρόνια να μείνει στη φυλακή όταν θα βγει θα θελήσει να με αποτελειώσει» κατέληξε.

/eleftherostypos.gr