Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Διανοίχθηκε πλήρως η σιδηροδρομική Σήραγγα της Παναγοπούλας


 Διανοίχθηκε πλήρως χθες, η Σιδηροδρομική Σήραγγα της Παναγοπούλας, στη γειτονική Αχαΐα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη Σιδηροδρομική σήραγγα της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, ενώ είναι η μεγαλύτερη σήραγγα στο σιδηροδρομικό διάδρομο Αθήνα-Πάτρα. Στην ιστορική στιγμή της πλήρης διάνοιξης παραβρέθηκαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Δέδες και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Θάνος Βούρδας. 

Η σήραγγα αποτελεί μέρος του έργου της κατασκευής της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων από τη Ροδοδάφνη έως τον Ψαθόπυργο, που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ. Η σήραγγα Παναγοπούλας, μήκους 4,5 χλμ ανά κλάδο, κατατάσσεται στις 5 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της χώρας και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 6 μήνες καθώς έχει κατασκευασθεί άνω του 50% της τελικής επένδυσής της.
Η συγκεκριμένη εργολαβία κόστους 315εκ.ευρώ έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2013, περιλαμβάνει την κατασκευή της υποδομής και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους. Το μήκος του έργου είναι 21,5 χλμ (ΧΘ 91,550-ΧΘ113,00) ενώ συμπεριλαμβάνονται και οι σταθμοί σε: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα. Ανάδοχος είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 5,29%. Το σύνολο του έργου έργο χρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility-CEF), 2014-2020.»
Για να λειτουργήσει το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος θα χρειαστεί μία επιπλέον εργολαβία για την επιδομή (γραμμές), ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τους σταθμούς και θα φέρει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο μόλις 20 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας.
Η συγκεκριμένη εργολαβία αναμένεται το καλοκαίρι και θα έχει κόστος 60εκ.ευρώ ενώ η ολοκλήρωση της εκτιμάται για το 2020. Η χρηματοδότηση του είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα από το Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.