Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Επιστολή Αυγερινοπούλου προς Χρυσοχοΐδη για την επανέναρξη των δρομολογίων ΟΣΕ στη γραμμή Πάτρα - Πύργος - Ζαχάρω

Επιστολή με την οποία ζητά την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πάτρα-Πύργος-Ζαχάρω και την επανάληψη δρομολογίων του ΟΣΕ απέστειλε προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη η Πρόεδρος της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Augerinopoulou6Με μακροσκελή επιστολή, η Δρ. Αυγερινοπούλου ζητά από τον Υπουργό να εγκρίνει σχετική εισήγηση της ΤΡΕΝΟΣΕ για επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα-Πύργος και στο τμήμα προς τη Ζαχάρω, τονίζοντας με επιχειρήματα ότι η επιλογή αυτή είναι οικονομικά βιώσιμη, περιβαλλοντικά φιλική και επιβεβλημένη για την ανάπτυξη της Ηλείας και τη σύνδεση του Νομού με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή:

«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
θα ήθελα να σας ζητήσω να εξετάσετε σοβαρά την επανέναρξη δρομολογίων στη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Ζαχάρω, φροντίζοντας για την άρση της απομόνωσης της Ηλείας από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Είχα και παλαιότερα την ευκαιρία, με την ιδιότητα της Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, κατά τη διάρκεια συνάντησής μας να θέσω το ζήτημα της βελτίωσης της λειτουργίας του σιδηροδρόμου στη χώρα μας, καθώς όπως βεβαίως, καλώς γνωρίζετε είναι το πλέον φιλικό Μέσον Μαζικής Μεταφοράς για το περιβάλλον και σημαντικός παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης. Ο σιδηρόδρομος αποτελεί επίσης πολιτική προτεραιότητας για τις μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Είχα επίσης, συζητήσει μαζί σας τρόπους επανενεργοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, ειδικά στο τμήμα Πάτρα-Πύργος-Ζαχάρω. Κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψής μου στο Υπουργείο Μεταφορών και σε συνάντησή μου με τον Γενικό Γραμματέα κ. Νικόλαο Σταθόπουλο ενημερώθηκα ότι εξετάζετε στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, την επανενεργοποίηση του στο τμήμα Πάτρα-Πύργος βάσει και προτάσεων, αλλά και σχετικής αξιολόγησης της ΤΡΕΝΟΣΕ. Η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Ζαχάρω είναι βιώσιμη και πρέπει να λειτουργήσει. Έως και πριν λίγα χρόνια εξ’άλλου, ήταν η γραμμή με την τέταρτη σημαντικότερη επιβατική κίνηση. Ανάμεσα στην Πάτρα και τον Πύργο υπάρχουν σχεδόν συνεχόμενα μεγάλες κωμοπόλεις και οικισμοί (Αμαλιάδα, Καβάσιλα, Ανδραβίδα, Λεχαινά, Βάρδα, Λάπα, Αχαγιά), και δεν μπορεί μια γραμμή η οποία συνδέει τέτοιες περιοχές να είναι οικονομικά ασύμφορη.
Η γραμμή Πάτρα-Πύργος μπορεί να λειτουργήσει ως τροφοδοτική στη γραμμή Αθηνών-Πατρών (μελλοντικά ως τροφοδοτικός του υπεραστικού σιδηροδρόμου υψηλών ταχυτήτων-όταν φθάσει η ΣΓΥΤ στην Πάτρα), αλλά και για τη σύνδεση των κατοίκων των Νομών με τις αντίστοιχες πρωτεύουσες των νομών Ηλείας και Αχαΐας και βέβαια ως μέσον τοπικής συγκοινωνίας. Νοτίως του Πύργου, η σιδηροδρομική σύνδεση από τον Αλφειό ως το Καλό Νερό εξυπηρετεί την τουριστική κίνηση προς τα Λουτρά του Καϊάφα και τη Ζαχάρω, αλλά επιπλέον, υπάρχει συνεχής οικιστικός ιστός με έντονη ανάπτυξη. Η  σιδηροδρομική γραμμή πρέπει να διατηρηθεί και με τακτικά δρομολόγια, δεδομένης της πιθανής επαναλειτουργίας του δικτύου Μεσσηνίας (Καλαμάτα-Κυπαρισσία), καθώς συνδέει τουριστικά και συγκοινωνιακά τους δύο νομούς, ενώ παράλληλα από τη γραμμή αυτή θα γίνονται και μετακινήσεις τροχαίου υλικού από την Πάτρα, όπου υπάρχει μηχανοστάσιο. Στη γραμμή αυτή θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον τρία ως πέντε ζεύγη αμαξοστοιχιών την ημέρα.
Δρομολόγηση ειδικών τουριστικών τρένων μπορεί να γίνει είτε από Κατάκολο προς Πάτρα (και με μουσειακό τροχιακό υλικό), είτε από Κατάκολο προς Ολυμπία και Μυκήνες, μέσω της γραμμής Τριπόλεως, η οποία διασχίζει από τα ωραιότερα φυσικά και πολιτιστικά τοπία της Πελοποννήσου. Η επαναλειτουργία του τρένου, τις λίγες φορές που έγινε για τοπικές εκδρομές, έγινε δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό από τους κατοίκους της Ηλείας. Ο σιδηρόδρομος θα ωφελήσει σημαντικά την ανάπτυξη του Νομού, θα δώσει εναλλακτικές επιλογές στους επιβάτες, ενώ θα αποφορτίσει και το πεπαλαιωμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο από μέρος της κυκλοφορίας. Για τους παραπάνω λόγους, θα ήθελα να σας ζητήσω να εξετάσετε σοβαρά τις προτάσεις της ΤΡΕΝΟΣΕ και να εγκρίνετε την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Ζαχάρω».

ilialive.gr