Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Ερώτηση του Κώστα Κόλλια για τη διατήρηση της πληροφορικής ως πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος



Στο θέμα της διατήρησης του μαθήματος της πληροφορικής ως εξεταζόμενου στις πανελλήνιες εξετάσεις επανήλθε ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον νέο Υπουργό Παιδείας. Σχετικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Με αφορμή την αλλαγή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, και εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, θεώρησα σημαντικό να καταθέσω νέα ερώτηση σχετικά με τη διατήρηση του μαθήματος της πληροφορικής ως πανελλαδικά εξεταζόμενου για την εισαγωγή σε σχολές συναφούς αντικειμένου.
Σήμερα, οι μαθητές που συμμετέχουν στις πανελλήνιες για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξετάζονται σε μαθήματα προσανατολισμού σχετικά με την κατεύθυνση που έχουν επιλέξει. Από το νέο σχολικό έτος, αυτό δεν θα ισχύει για τους μαθητές που επιλέγουν την τεχνολογική κατεύθυνση. Διότι η πληροφορική θα απουσιάζει από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, όχι μόνο από το σύνολο της τεχνολογικής κατεύθυνσης, αλλά ακόμα και από τον ομώνυμο κύκλο «πληροφορικής-υπηρεσιών». Δηλαδή, οι μαθητές που θέλουν να φοιτήσουν σε σχολές πληροφορικής και συναφών αντικειμένων, δεν θα εξετάζονται στο βασικό μάθημα της σχολής που επιθυμούν.
Οι πανεπιστημιακοί καθηγητές τονίζουν ότι με αυτό το καθεστώς, οι σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα υποδέχονται μαθητές απροετοίμαστους, με αποτέλεσμα και οι νέοι φοιτητές να αντιμετωπίζουν δυσκολίες και η ποιότητα των μαθημάτων να υποβαθμίζεται. Χωρίς κατάλληλη προετοιμασία, είτε οι φοιτητές θα πρέπει να καταφύγουν σε φροντιστήρια, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις των πανεπιστημιακών μαθημάτων – επιβαρύνοντας με ένα ακόμα έξοδο το οικογενειακό εισόδημα - είτε οι σχολές θα υποχρεωθούν να υποβαθμίσουν το πρόγραμμα σπουδών για να καλύψουν γνωστικές ανάγκες, τις οποίες υποτίθεται θα έπρεπε να καλύπτει η μέση εκπαίδευση.
          Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής είμαι ιδιαίτερα ευαίσθητος σε αυτό το θέμα, διότι έχω διαπιστώσει από τις εισηγήσεις διακεκριμένων επιστημόνων από όλα τα γνωστικά αντικείμενα, ότι η έρευνα και η καινοτομία δεν μπορεί να προοδεύσει χωρίς την πληροφορική. Σε μία στιγμή που οι πλέον νευραλγικοί αναπτυξιακοί τομείς ζητούν ολοένα και περισσότερο τη συμβολή της πληροφορικής και που το σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας προσανατολίζεται στην ανάπτυξη καινοτομίας και νέας τεχνολογίας, η χώρα μας και το μελλοντικό επιστημονικό της δυναμικό δεν επιτρέπεται να μείνει πίσω.
          Η πληροφορική εξετάζεται πανελλαδικά στη χώρα μας εδώ και 15 χρόνια. Θεωρώ ότι η αλλαγή αυτού του καθεστώτος συνιστά αδικαιολόγητη οπισθοδρόμηση. Νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει ένας εξορθολογισμός, ώστε και οι μαθητές να μην επιβαρυνθούν με επιπλέον εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά και να αποδοθεί σε κάθε μάθημα η βαρύτητα και η σημασία που του αναλογεί, σύμφωνα με τις ανάγκες των σχολών στις οποίες οδηγεί κάθε μια από τις κατευθύνσεις.
Πιστεύω ακράδαντα ότι η επιστήμη της πληροφορικής είναι ζωτικής σημασίας για την αναπτυξιακή στρατηγική της Ελλάδας. Μπορεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, να προσδώσει ανταγωνιστικότητα και συγκριτικά πλεονεκτήματα στην εθνική οικονομία και να παράξει εξαγώγιμα προϊόντα καινοτομίας και τεχνολογίας. Για τους λόγους αυτούς ζητώ από τον νέο Υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει την απόφαση για κατάργηση του μαθήματος της πληροφορικής ως πανελλαδικά εξεταζόμενου αντικειμένου στην Τρίτη τάξη του Γενικού Λυκείου, ειδικά για την εισαγωγή σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συναφούς αντικειμένου, και ελπίζω σε θετική ανταπόκριση από το Υπουργείο.»