Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Χαρίλαος Β. Λαζανάς: ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΟΥ ΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ

 

Αγαπητοί συνδημότες, έχοντας θητεύσει ως πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας  Δερβενίου από το 2011 έως σήμερα  με τον συνδυασμό του Κ. Σκούρα και κατεβαίνοντας στον εκλογικό αγώνα  για  τις δημοτικές εκλογές της 18-5-2014  θα ήθελα να συστηθώ σε όσους δεν με γνωρίζουν ιδιαίτερα από την Δημοτική Ενότητα  Ξυλοκάστρου.
Παράλληλα θα αναφερθώ σε όσα κατά την γνώμη μου ‘σοβαρά έργα’ συνέβαλα ώστε να υλοποιηθούν αλλά και για όσα ακόμα εκκρεμούν ενώ έχουν δρομολογηθεί:
1)    Στις 8-1-2011 μόλις ανέλαβε η Νέα Δημοτική και Κοινοτική Αρχή,
τα air-conditions (κλιματιστικά) του Παιδικού Σταθμού που στεγάζεται στο παλιό σχολείο της Πεταλούς δεν λειτουργούσαν.
Επειδή είχε λήξει η εγγύηση, κόστιζε 6,000 ευρώ η αντικατάσταση πράγμα αδύνατο από τον Δήμο. Με την παρέμβαση μου και για ειδικούς λόγους, επιδιορθώθηκαν από τον Κ. Ιωάννη Χριστόπουλο χωρίς λεφτά και λειτούργησαν έως να λήξει το σχολικό έτος και εφόσον ανασυντάχθηκαν τα οικονομικά του νεοσύστατου δήμου έγινε η πλήρης αντικατάστασης  τους.

2)    Στις 10-4-20111 εκλάπησαν οι αναμεταδότες της τηλεόρασης από τον λόφον της Γκούριας με συνέπεια να μην έχουμε εικόνα στους  δέκτες μας  (περιοχές :Δερβένι-Πεταλού-Μαύρα Λιθάρια). Ο Καλλικράτης δεν προέβλεπε κονδύλιο για αυτή την αντικατάσταση. Με προσωπική μου πρωτοβουλία έκανα έρανο, αλλά το ποσό που μαζεύτηκε ήταν μόνο 1,700 ευρώ. Με παρέμβαση μου στο ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ ,4,300 ευρώ συμπλήρωσαν το ποσό των 6,000 ευρώ και έτσι αποκαταστάθηκε το πρόβλημα.
3)    Παρακαμπτήριος οδός: στις συμβατές υποχρεώσεις της έργα ΟΣΕ είναι και δημιουργία παρακαμπτήριου οδού από το καταργηθέν ‘πασάγιο’ της Αγίας Τριάδος έως την οικία ΜπαΪράμη στις ράγες της παλιάς σιδηροδρομικής. Ο λόγος πρώτα από όλα η εξυπηρέτηση των αναγκών της έργα ΟΣΕ  σε περίπτωση βλάβης.
Το 2004 έγινε συμφωνία που υπεγράφη από την τότε δημοτική αρχήν για παραχώρηση χρήσης εις τον δήμο μας της προαναφερθείσας παρακαμπτήριου οδού. Από τότε όμως έως και σήμερα δεν υλοποιήθηκε (8 μέτρα δρόμος, με 1,50 πεζοδρόμιο). Όταν το ανακάλυψα δραστηριοποιήθηκα για την υλοποίηση του σαν υποχρέωση της έργα ΟΣΕ  στα παράπλευρα έργα. Όμως προέκυψε σοβαρό πρόβλημα με την περιβαλλοντική μελέτη. Τούτο ξεπεράσθηκε με την επίσκεψη στη Διοίκηση του ΟΣΕ κατόπιν αλλεπάλληλων ραντεβού που ορίζονται με την παρέμβαση Κορίνθιων βουλευτών. Τελικά ξεπεράσθηκαν όλα τα εμπόδια και είναι θέμα χρόνου  η υλοποίηση της  που θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό δίνοντας τη δυνατότητα εκτροπής της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων. Και πάλι το θέμα παρακολουθείται στενά.

4)    Μίνι παράκαμψη: με τις ενέργειες μου ( κατόπιν  προσκλήσεως και  επισκέψεως του Αναπληρωτή Υπουργού ΥΠΕΚΑ κ.Ταγαρά) , προτίθεται η Γαία ΟΣΕ να ενοικιάσει (με 1 ευρώ το τ.μ το χρόνο, δηλαδή μηδαμινό ενοικιοστάσιο) 400 τ.μ εις το δήμο για παρκινγκ.
Δηλαδή συνέχισης της φαρδιάς οδού Ρώμου –Φυλήρα προς Δυσμάς ώστε να δημιουργηθεί φαρδύς δρόμος όπως στο σημείο που λειτουργεί η λαΪκή αγορά. Και αυτό το έργο παρακολουθείται στενά για την υλοποίηση του, δηλαδή δημιουργία τοιχίου στο σημείο του Σταθμού.

5)    Έγινε χαλικόστρωσης σε όλον το σιδ.σταθμό και θα συμπληρωθεί στο σημείο του ‘κλειδιού’ ώστε να ολοκληρωθεί με δενδροφύτευση σε στυλ αλέας που θα γίνει σε αποστάσεις ικανές να παρκάρουν Ι.Χ. Επίσης θα διατίθεται και για χώρος ημερήσιων και βραδινών εκδηλώσεων. Σε αυτό υπήρξε και η αρωγή της Δημοτικής Αρχής.
6)    Στα Μαύρα Λιθάρια χρόνιο αίτημα των κατοίκων ήταν η απομάκρυνση μπαζών πλησίον βίλας ‘πελαργός’ υλοποιήθηκε σταδιακά  με την αρωγή του δήμου αλλά και με τη βοήθεια εθελοντών πευκοφυτεύτηκε ώστε να δημιουργηθεί μια αλέα νότια της ΠΕΟ και ένα αξιοπρεπέστατο παρκινγκ ώστε να εξυπηρετούνται οι διερχόμενοι λουόμενοι.
7)    Εις τα ΚΕΠ φιλοξενείται και γραφείο ΚΕΦ (κέντρο εξυπηρέτησης φορολογουμένων) με ενέργειες των Κορίνθιων βουλευτών που τους απέδειξα ότι επιβάλλεται να υπάρχει ΚΕΦ στις πόλεις όπου προϋπήρχαν ΔΥΟ, έφερε το θετικό αποτέλεσμα.
8)    Αγροτικό Ιατρείο. Το Δερβένι δεν έχει απλό αγροτικό ιατρείο, αλλά περιφερειακό Αγρ,ιατρείο. Όταν το ανακάλυψα ερεύνησα τις δυνατότητες του και αξίωσα να υπάρχουν 2 ιατροί μόνιμα όπως το δικαιούται. Αυτό έγινε και μένει μόνον ένας ιατρός όταν εφημερεύει  ο άλλος στο κέντρο υγείας Ξυλοκάστρου και στο νοσοκομείο Κορίνθου. Αλλά και αυτό θα εξαλειφτεί με την εβδομαδιαία επίσκεψη γιατρών του ΙΚΑ (πρώην ΕΟΠΥΥ) πράγμα που αξίωσα και υλοποιήθηκε. Μόνο που μετά μετετράπη από ΕΟΠΥΥ σε ΠΕΔΥ  και για λίγο καιρό μέχρι να κατασταλάξουν οι παρενέργειες που δημιουργήθηκαν θα λείψει ο ιατρός Κος Κοκιούπουλος Νίκος  ο οποίος ευγενώς προσφέρθηκε για την εβδομαδιαία (κάθε Τρίτη) επίσκεψη στο Δερβένι.
9)    Εις το κλειστό γυμναστήριο του Δερβενίου τα όργανα γυμναστικής (ποδήλατο –διάδρομος) είχαν φθαρεί ανεπανόρθωτα. Για το ποσό των 2,200 ευρώ που απαιτείτο για την αντκατασταση τους ,  δεν προβλέπεται  ``κωδικός`` από το ΝΠΔΔ  , όπου ανήκει το εν λόγω γυμναστήριο και έτσι είχαν αδρανοποιηθεί. Με παρέμβαση μου βρέθηκε χορηγός και αποκαταστάθηκαν τα εν λόγω μηχανήματα.
10)                       Τέλος όσον αφορά την καθαριότητα  και την επιμέλεια του φωτισμού του Δερβενίου όλοι ομολογούν ότι υπερέβαλα εαυτόν.

Εφόσον όλα αυτά και πολλά άλλα που δεν υπάρχει λόγος αναφοράς εκτιμηθούν από το εκλογικό σώμα και ψηφισθώ, θα μου δώσουν τη δύναμη να συνεχίσω ακάθεκτος !!!

                                                                          ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Συμπληρωματική αναφορά σχετικά με το 1 έργο εκ των 10 σπουδαιότερων έργων που συνέβαλα ώστε να υλοποιηθούν ή δρομολογηθούν κατά την τριετία 2011-2013 που θήτευσα ως πρόεδρος και θητεύω ακόμα έως την 31-8-2014  στην τοπική κοινότητα Δερβενίου.
Εις το έργο αυτό που  αναφέρομαι , είναι η προσωρινή αποκατάσταση της ζημιάς  των κλιματιστικών στο παιδικό σταθμό Δερβενίου ,όπου στεγάζεται στο παλαιό Δημοτικό σχολείο Πεταλούς ώστε να τελειώσει η σχολική χρονιά 2010-2011 , χωρίς πρόβλημα με την θέρμανση του προαναφερθέντος παιδικού σταθμού , χωρίς να επιβαρυνθεί ούτε ένα ευρώ ο Δήμος.
Ο κύριος σκοπός είναι να τονίσω ότι με το γεγονός της προτιμήσεως της ``ντόπιας αγοράς αγαθών και υπηρεσιών (πάγια θέση μου και νοοτροπία ετών) πέτυχα αυτό που πέτυχα( δηλαδή την δωρεάν επισκευή των κλιματιστικών) εφόσον είχα προτιμήσει να έχω ψυκτικό για όλες τις δουλειές στις οικοδομές μου  , τον Γιάννη  Χριστόπουλο από την Λυκοπορια . Έτσι είχα το θάρρος να του ζητήσω την παρέμβαση του την δύσκολη εκείνη στιγμή και να έχω μετά δικαιωθεί (πράγμα που  ανέφερα και στο πρώτο δημοτικό συμβούλιο που έγινε στο Δερβένι) για την άποψη μου να ότι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ  ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ.
Επίσης θεώρησα χρέος μου να αναφερθώ στα 10 σημεία του έργου μου αλλά αδικώ εαυτόν αν παραλείψω και τη δημιουργία παραποτάμιας οδού δυτικά του Ζαχολίτικου ποταμού εις το ύψος της σιδηροδρομικής γραμμής και προς νότια έως τα Μεντουριάνικα.
Αυτό έγινε με την ταύτιση απόψεων με το νυν Αντιδήμαρχο που επιβάλλει ψηφίζοντας στο Δημοτικό Συμβούλιο τον όρο ότι  για την κατακρήμνιση του αυθαίρετου γεφυριού θα πρέπει συνάμα να υλοποιείται και η προαναφερθείσα  παραποτάμιος οδός.
Το όλον έργο της δημιουργίας αυτής της οδού δυσκολευόταν και από το γεγονός ότι έπρεπε να ``αυθαιρετήσουμε`` και στην υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή. Με συντονισμένες προσπάθειες ξεπεράσθηκε και αυτό. Όταν θα έχει ολοκληρωθεί η εν λόγω οδός τότε θα δείξει την μεγάλη αξία της , καθόσον αξιοποιεί ιδιωτικές περιουσίες.

 Ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Δερβενίου
και Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος
με τον Συνδυασμό «Ανανεωτική Συνεργασία» του Κ. Βλάση Τσιώτου,

Χαρίλαος Βασιλείου Λαζανάς .

Υ.Γ   Η ανάπτυξη έχει ως πρόδρομο τις ‘μπουλντόζες’ και στοίχημα ζωής :
         Η λύση του κυκλοφοριακού – παρκινγκ.
                                                                                            ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ