Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Η Ντόρα Μπακογιάννη ζήτησε την άρση της ασυλίας της

Η βουλευτής της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη, μίλησε σήμερα στη βουλή και ζήτησε να αρθεί η ασυλία της, προκειμένου να διαλευκανθεί από την ελληνική δικαιοσύνη, η υπόθεση του πόθεν έσχες του 2011.

Η ομιλία της Ντόρας Μπακογιάννη

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ανέβηκα στο βήμα για δύο λεπτά για να σας ζητήσω, με όση δύναμη έχει η φωνή μου, όπως το ζήτησα και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, να ψηφίσετε υπέρ της άρσης της ασυλίας μου για την υπόθεση που αφορά τη δήλωση πόθεν έσχες του 2011.
Σ’ ένα εξαιρετικά βεβαρυμένο κλίμα όπου οι πολιτικοί και η πολιτική απαξιώνεται καθημερινά και ο ελληνικός λαός βλέπει εμάς τους πολιτικούς, στην καλύτερη περίπτωση με καχυποψία στη χειρότερη με οργή, αυτό που σήμερα χρειάζεται είναι πράξεις και όχι λόγια.
Χρόνια υποστηρίζω ότι η ασυλία και ο Νόμος περί ευθύνης υπουργών ευθύνονται για την εικόνα των πολιτικών  που υπάρχει στο λαό διότι, λειτούργησαν δηλ. δυστυχώς, πολλές φορές προς την κατεύθυνση εμπόδισης της δικαιοσύνης να πράξει το χρέος της.
Λειτούργησαν όμως ταυτόχρονα και προς την κατεύθυνση να μην επιτρέψουν σε έντιμους πολιτικούς να καταλήξουν στο «φυσικό τους» δικαστή που δεν είναι άλλος από την ελληνική δικαιοσύνη.
Ο ελληνικός λαός κυρίες και κύριοι συνάδελφοι δεν αντέχει ν’ ακούει άλλο ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο» και ότι «η αλήθεια θα λάμψει». Θέλει να το δει να γίνεται.
Γι αυτό σας ζητώ και το ζητώ απ’ όλες τις πτέρυγες της Βουλής να ψηφίσετε υπέρ της άρσης της ασυλίας μου, επιτρέποντάς μου επιτέλους ν’ αποδείξω στην πράξη αυτά τα οποία υποστήριζα τόσα χρόνια.
Δεν θα μπω στη ουσία. Θα πω μόνο για να γνωρίζουν όλοι οι συνάδελφοι που θα αποφασίσουν ότι:

Εδώ και 23 χρόνια με συνέπεια και ακρίβεια υποβάλλω  δηλώσεις του Πόθεν Εσχες που αποτυπώνουν την πλήρη κατάσταση των περιουσιακών μου στοιχείων τόσο ως προς το «Έσχες», αλλά κυρίως ως προς το «Πόθεν».  Εδώ και δεκατέσσερα   χρόνια  είμαι παντρεμένη με τον Ισίδωρο Κούβελο, επιχειρηματία στο ναυτιλιακό τομέα. Κάθε χρόνο γίνεται μια ουσιαστική προσπάθεια, η  επιχειρηματική δραστηριότητα του να αναγράφεται λεπτομερώς και με απόλυτη ακρίβεια σε κάθε ετήσια δήλωση περιουσιακής κατάστασης και να προσαρμοσθεί στο πλαίσιο του Πόθεν Έσχες για τους πολιτικούς.
Όλα αυτά τα χρόνια τα περιουσιακά στοιχεία τα δικά μου και του συζύγου μου είναι απολύτως διακριτά, εκτός από έναν κοινό οικογενειακό τραπεζικό λογαριασμό.
Στη συγκεκριμένη υπόθεση από όλες τις ελεγκτικές αρχές που επιλήφθησαν προέκυψε ότι δεν υπήρξε επαύξηση της περιουσίας ούτε της δικής μου, ούτε  του συζύγου μου που να μην δικαιολογείται.  Ομόφωνα οι τέσσερις ανεξάρτητοι ορκωτοί ελεγκτές της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής , κατέληξαν στο ακόλουθο συμπέρασμα: «Από τον διενεργηθέντα έλεγχο της Δήλωσης Περιουσιακής Κατάστασης που υποβλήθηκε την 30/06/2011, δεν προκύπτει, λαμβάνοντας υπόψη και τα υπόλοιπα του κατωτέρω τραπεζικού λογαριασμού, επαύξηση περιουσιακής κατάστασης που να μην δικαιολογείται. [..] Το ποσό  που κατατέθηκε στον ανωτέρω λογαριασμό στις 4/3/2011, αφορούσε προϊόν από πωλήσεις χρεογράφων στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Οι πράξεις αυτές διενεργήθηκαν μέσω Ελληνικής ΑΕΠΕΥ».  Οι μετοχές αυτές είχαν δηλωθεί με ακρίβεια στην αμέσως προγενέστερη δήλωση περιουσιακής κατάστασης. Πρόκειται λοιπόν για περιουσιακά στοιχεία ήδη δηλωθέντα και νομίμως κτηθέντα.

Ο τραπεζικός αυτός λογαριασμός ανοίχθηκε κατά το οικονομικό έτος του 2011. Έτσι ο σύζυγος μου, με την καθοδήγηση και του λογιστή του, θεώρησε ότι θα έπρεπε να δηλωθεί στην επόμενη δήλωση  Πόθεν Έσχες, αυτής δηλαδή που θα αφορούσε το οικονομικό έτος 2011. 

Η υπόθεση αυτή έγινε μεγάλο πολιτικό θέμα, το οποίο θίγει την τιμή και την υπόληψη τόσο τη δική μου όσο και του συζύγου μου.
Η υπόθεση αυτή μου έχει στοιχίσει πολιτικά και προσωπικά. Αντιλαμβάνεσθε λοιπόν γιατί επικαλούμαι τη συναδελφική σας αλληλεγγύη, και ελπίζω και πιστεύω και ζητώ να ψηφίσετε υπέρ της άρσης της ασυλίας μου, ώστε να ξεκαθαρίσει πλήρως ενώπιον της ελληνικής δικαιοσύνης για να μην μείνει καμία σκιά, την οποία να μπορούν να εκμεταλλευθούν οι γνωστοί άσπονδοι φίλοι μου.
Πιστεύω ότι ο καθένας από σας, μπαίνοντας στη θέση μου θα ζητούσε το ίδιο.