Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

Γ. Κύρτσος: Να συνεχιστεί η χρηματοδότηση της ευρωπαϊκής επιχείρησης κατά της πειρατείας



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcklLSTJRHzFUCtUygcnsuOp6cXs7WdZAQHRNGhUq3YUYz9dJgAj58ZCxOyOP3S-1w3XFqMsKpTNsPjzd77fxIb0A0LCatUEW98mMpZdu2Z7Spmsenb3tiYcCoR3v8MdX16O13n1pdwP-q/s1600/giorgos-kyrtsos.jpgΟ ευρωβουλευτής της ΝΔ κ. Κύρτσος επισκέφθηκε, συμμετέχοντας σε αντιπροσωπεία της υποεπιτροπής Ασφάλειας και Άμυνας του ΕΚ (SEDE), το ναυτικό στρατηγείο του ΝΑΤΟ στο Northwood, στην ευρύτερη περιοχή του Λονδίνου, όπου βρίσκεται και η διοίκηση της ευρωπαϊκής Ναυτικής Δύναμης (EUNAVFOR) που είναι υπεύθυνη για την επιχείρηση Atalanta.


Ο κ. Κύρτσος ενημερώθηκε από τον υποναύρχο κ. Christoph Muller-Meinhard και τους συνεργάτες του για την εξέλιξη της επιχείρησης Atalanta που έχει σαν βασικό στόχο την καταπολέμηση της πειρατείας στη θαλάσσια περιοχή της Σομαλίας. Η επιχείρηση Atalanta είναι μια εντυπωσιακή επιτυχία εφόσον οι επιθέσεις των πειρατών κατά εμπορικών πλοίων ήταν 163 το 2009, 174 το 2010 και 176 το 2011 και περιορίστηκαν σε μόλις 2 το 2014. Η εκτίμηση των υπευθύνων, την οποία προσυπογράφει ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, είναι ότι η χρηματοδότηση της επιχείρησης πρέπει να συνεχιστεί πέρα από το 2016 με μία επιβάρυνση του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού της τάξης των 7 έως 8 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο για να αποτραπεί η αναβίωση της διεθνούς πειρατείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν μερικά χρόνια, το ετήσιο κόστος της διεθνούς πειρατείας για τις ναυτιλιακές εταιρείες ξεπερνούσε τα 5 δισ. ευρώ  εφόσον ήταν υποχρεωμένες να αλλάζουν την πορεία των πλοίων τους επιλέγοντας ασφαλέστερες και μεγαλύτερες διαδρομές, να τα κινούν με μεγαλύτερη ταχύτητα και κατανάλωση καυσίμων, να καταβάλουν μεγαλύτερα ασφάλιστρα και να επενδύουν σημαντικά ποσά στην εκπαίδευση των πληρωμάτων και στην εγκατάσταση οπλισμού και ειδικών αμυντικών συστημάτων στα πλοία.

Ο κ. Κύρτσος τόνισε στους συνομιλητές του ότι η επιτυχία της επιχείρησης Atalanta αναδεικνύει την αναγκαιότητα ανάπτυξης μιας κοινής εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναφέρθηκε επίσης στον πρωταγωνιστικό ρόλο του ελληνικού εμπορικού στόλου και στους Έλληνες πλοιοκτήτες που αποτελούν παγκόσμια υπερδύναμη στον κλάδο τους.

Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ ευχαρίστησε τον υποναύαρχο Christoph Muller-Meinhard και τους συνεργάτες του στο στρατηγείο της EUNAVFOR για τις καλές τους υπηρεσίες στην ΕΕ και στην Ελλάδα και δεσμεύτηκε ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση της επιχείρησης Atalanta πέρα από το 2016.