Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

Η "τελική νίκη" του διαδικτύου απέναντι στις εφημερίδες

Jeff Bezos
Twitter @EmOikonomidis
Πριν από σχεδόν δυο δεκαετίες, ο Τζεφ Μπέζος δημιουργούσε την εταιρεία “Amazon”, που κατάφερε να κυριαρχήσει στο διαδίκτυο, και να δημιουργήσει κοινό εκεί όπου δεν υπήρχε. Αξιοποιώντας την ανάγκη μιας κοινωνίας που δεν γνώριζε καν… τι είχε ανάγκη.
Σήμερα, στην εποχή της απόλυτης ηγεμονίας του διαδικτύου και των social media έναντι κάθε άλλου ΜΜΕ, δεν ξενίζει το γεγονός ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες πρώτο θέμα της ειδησεογραφίας είναι η επιθετική εξαγορά της “Washington Post” από τον ιδιοκτήτη και ιδρυτή της “Amazon”.
Μια από τις πιο εμβληματικές εφημερίδες των ΗΠΑ αλλάζει χέρια, και περνάει στον έλεγχο ενός brand name του διαδικτύου. Τόσο απλά, αλλά και εκκωφαντικά ως προς τη σημειολογία της εξέλιξης. Το κόστος της επένδυσης του Τζεφ Μπέζος, μεγάλο, στα 250 εκατομμύρια δολάρια, και η εφημερίδα αλλάζει ιδιοκτησιακό καθεστώς μετά από τέσσερις γενιές που ανήκε στην οικογένεια Γκράχαμ.
Όσο για το τι… έρχεται, ο ίδιος ο νέος ιδιοκτήτης της “Washington Post” παραδέχτηκε ότι δεν γνωρίζει. “Είναι αχαρτογράφητο τοπίο. Θα δούμε. Τα πάντα αλλάζουν, χάρη στις δυνατότητες που μας παρέχει το διαδίκτυο. Θα πρέπει να είμαστε δημιουργικοί. Θα πρέπει να εφεύρουμε κάτι διαφορετικό”, έγραψε ο Τζεφ Μπέζος σε ένα προσωπικό μήνυμά του.
Να εφεύρουμε και να καινοτομήσουμε λοιπόν. Ο πιο ασφαλής οδικός χάρτης για να εξασφαλίσουμε ότι το μέλλον θα είναι διαφορετικό από αυτό που μπορούμε σήμερα να φανταστούμε. Όπως ακριβώς το είχε πει ο Ρόμπερτ Κένεντι: “Σκέφτομαι πράγματα που ποτέ δεν υπήρξαν, και ρωτώ: Γιατί όχι;”. Με το διαδίκτυο, η απάντηση απέχει όσο το πληκτρολόγιο από τα χέρια μας…

ysterografa.gr