Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

«ΑΓΑΠΩ ΣΕ»



Της Λαμπριάννας Κυριακού

Φέτος την Κύπρο την βρήκα αλλιώτικη. Κάθε χρόνο επιλέγω τα Χριστούγεννα να τα περνάω μόνο με συγγενείς και λίγους καλούς φίλους. Πάμε λοιπόν στην καθιερωμένη μας βόλτα στο κέντρο της πόλης, στη φημισμένη πεζοδρομημένη Λήδρας - κάτι σαν την Ερμού ένα πράμα - γεμάτη καφετέριες, εστιατόρια και τα όλα τα γνωστά καταστήματα.
Μου έκαναν πολλά εντύπωση!! Λες και είχε χρόνια να κατέβω στο νησί. Ναι απογοητεύτηκα δεν το κρύβω, αλλά νόμιζα ότι ήμουνα κάπου μεταξύ Φιλιππίνων -Σριλανκας - Τουρκίας. Πολλές Ρωσίδες - Βουλγάρες - ξανθές κυρίες που παντρεύτηκαν στο νησί με Κύπριους για να ζήσουν τη ζωή μιας χαμένης Βασίλισσας.

Δεν πειράζει αν με πείτε ρατσίστρια, αλλά σας λέω αυτά που τα μάτια μου είδαν. Άσε που η Κύπρια εννοείται με την καμία να κατέβει στη Λήδρα!! Είναι «ίου». προτιμά τη Λεωφόρο Μακαρίου κάτι σαν το κολωνάκι; αλλά καμιά σχέση.
Ο καφές είναι καλύτερος γιατί κοστίζει 2 ευρώ πιο ακριβά και γιατί ο δρόμος είναι πιο πλατύς και από εκεί μπορείς να βλέπεις καλύτερα τι φοράει η μια και η άλλη. Άσε που όλες ακόμη δεν βρήκαν δουλειά γιατί σπούδασαν δασκάλες και δεν μπορούν να δουλέψουν οπουδήποτε.. Ας είναι καλά ο παπάκις {μπαμπάκας}.
Από την πιο μικρή καφετέρια μέχρι το πιο μεγάλο εστιατόριο δεν υπήρχαν άδειες καρέκλες. Από τα καταστήματα οι ουρές έφταναν μέχρι την πόρτα. Μάλλον ακόμη λεφτά υπάρχουν. Μάλλον επειδή δεν υπογράφηκε το Μνημόνιο γι αυτό. Τρέχουν να ψωνίσουν γιατί ο Χριστόφιας φταίει για όλα. Αλλά δεν πειράζει ρε κουμπάρε αυτό το γουστάρω γιατί η Κυπριακή αγορά έπεσε πριν ακόμη αρχίσουν τα μνημόνια.
Αλλά εμένα ακόμη η Κύπρος μ΄ αρέσει γιατί υπάρχει ακόμη ο εξωτερικός φούρνος της αυλής και ακόμη ψήνουμε τα ψωμιά μας και το οφτό κλέφτικο με τις πατάτες.
 Υπάρχει και η παραδοσιακή σούβλα που δίνει και παίρνει τα σαββατοκύριακα. Μ αρέσιε γιατί ακόμη αρέσκει μας να μιλάμε τη διάλεκτο και ας μας κοροιδεύουν στα μετρό της Αθήνας. Αρέσκει μου να μιλάμε και να γεμίζει το στόμα μας. Άλλο να λες «ΑΓΑΠΩ ΣΕ», ώσπου να πεις το ΣΕ χάνεται το «Α» - έτσι βάζουμε τα άρθρα σε δεύτερη μοίρα. Μ αρέσει γιατί ακόμη ισχύει ο λόγος του ανθρώπου. Αρέσκει μου γιατί ο κυπραίος παγώνει το καρπούζι και την μπύρα στη θάλασσα. Αρέσκει μου γιατί ακόμη τσακώνεται ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό. Αρέσκει μου γιατί μπορείς να κοιμηθείς με ανοιχτά παράθυρα.
Αρέσκει μου γιατί ακόμα κάνουμε Χριστούγεννα όλοι μαζί και την ώρα που τσουγκρίζουμε τα ποτηράκια της ζηβανίας λέμε «Χρόνια πολλά και όλοι οι πρόσφυγες στα σπίτια μας»
 
pinakio.blogspot.gr