Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΜΕΔΕ: Νίκος Παπαθανάσης: Δεν θα χαθεί ούτε ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης – Έως την ερχόμενη εβδομάδα θα υποβληθεί το 7ο αίτημα

«Δεν θα χαθεί ούτε ευρώ, η Ελλάδα θα πετύχει τους στόχους της και θα απορροφήσει όλα τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης» διαβεβαίωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ενώ αναφορικά με τους αγρότες ξεκαθάρισε ότι «δεν θα υπάρξει άνθρωπος που να μην πάρει τα λεφτά που δικαιούται».  

Στην τοποθέτησή του με θέμα «Ο καθοριστικός ρόλος του Ταμείου Ανάκαμψης στην ελληνική οικονομία και οι προτεραιότητες της επόμενης

ημέρας» στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ) στις 9 και 10 Δεκεμβρίου, στο κτίριο του Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας Ελλάδος, επί της οδού Σίνα 16, στην Αθήνα, ο κ. Παπαθανάσης έκανε γνωστό, σε σχέση με το Ταμείο Ανάκαμψης, ότι «η Ελλάδα θα πετύχει τους στόχους της, είμαστε έτοιμοι να υποβάλλουμε το 7ο αίτημα έως την ερχόμενη εβδομάδα, άρα θα είμαστε πάλι στις πρώτες θέσεις στα αιτήματα, ενώ έχουμε εισπράξει το 65%». Σύμφωνα με τον ίδιο, «χρειάζεται μία ομάδα για να πετύχεις τον στόχο και από την ώρα που είμαστε στις πρώτες θέσεις στην απορρόφηση, η ομάδα λειτουργεί σωστά, όλοι τρέχουν για να πετύχουν».

Συνεχίζοντας αναγνώρισε τη γραφειοκρατία ως σημαντικό ζήτημα, προσθέτοντας ότι τρέχουν διαδικασίες για να διορθωθεί και έφερε ως παράδειγμα τις ημέρες που απαιτούνται για την απόδοση της Δικαιοσύνης στην Ελλάδα, εικόνα που, όπως είπε, έχει βελτιωθεί με το νέο πλαίσιο, καθώς και τις διενέξεις και τις καθυστερήσεις έργων εξαιτίας της «ιδιαίτερης ευαισθησίας σε περιβαλλοντικά θέματα». «Μεταρρυθμίζουμε, απλοποιούμε διαδικασίες, εμπιστευόμαστε τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να κόψουμε αυτό το τέρας της γραφειοκρατίας» πρόσθεσε. «Στο τέλος, όμως, εκεί που δίνεται η τελευταία μάχη και κερδίζεται ο πόλεμος, είναι ότι θέλουμε να ολοκληρώσουμε. Προχωρήσαμε στην αναθεώρηση του προγράμματος, ενισχύσαμε τα έργα που τρέχουν και μεταφέραμε στο ΕΣΠΑ έργα που δεν επρόκειτο να ολοκληρωθούν και βλέπουμε και κάποια έργα που μπορούμε να βάλουμε στο Ταμείο Ανάκαμψης» σημείωσε ο κ. Παπαθανάσης. Έστειλε μήνυμα ότι «η Ελλάδα θα μείνει ένα παράδειγμα χώρας που αλλάζει, που αντιλαμβάνεται την ευθύνη που έχει απέναντι στους πολίτες με τη διαχείριση και κατανομή των εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων».

Ο κ. Παπαθανάσης ανέφερε ότι «σήμερα θα ξεκινήσει η πρώτη επιτροπή για το εθνικό πρόγραμμα ανάπτυξης της περιόδου 2026-2030 που αφορά τους πάντες και μαζί με αυτό είναι και ο ΟΠΕΚΕΠΕ». Όπως εξήγησε «τα χρήματα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, το μέρισμα που προκύπτει και θα γυρίσει στην κοινωνία, θα στηρίξει κοινωνικές δομές, επιχειρηματίες, τη μικρή επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη όπως προκύπτει από υποδομές μη επιλέξιμες από ευρωπαϊκά προγράμματα». Σημείωσε, μάλιστα, ότι «ξεκινήσαμε το 2021 με ένα πρόγραμμα 5ετίας 10 δισ. ευρώ και σήμερα ξεκινάει η συζήτηση για ένα πρόγραμμα 5ετίας 22 δισ. ευρώ». «Αυτό δείχνει την αλλαγή της εικόνας της χώρας μας» τόνισε και ανέφερε ενδεικτικά το Eurogroup, ένα όργανο, που όπως επισήμανε στήθηκε ουσιαστικά για την Ελλάδα μέσα από τα μνημόνια και σήμερα η Ελλάδα διεκδικεί την προεδρία. «16,9 δισ. ευρώ το 2026 επιστρέφουν στην κοινωνία και την επιχειρηματικότητα μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων» συμπλήρωσε.

«Δεν θα υπάρξει αγρότης που να μην πάρει τα λεφτά που δικαιούται»

Στο πλαίσιο της συζήτησης με τον δημοσιογράφο Νίκο Ρογκάκο, ο κ. Παπαθανάσης αναφέρθηκε και στο ζήτημα των αγροτών τονίζοντας ότι «δεν θα υπάρξει άνθρωπος που να μην πάρει τα λεφτά που δικαιούται, όλοι οι πόροι είναι έτοιμοι και οι αγρότες πληρώνονται» ενώ πρόσθεσε ότι «δεν θα πάρουν χρήματα αυτοί που παράτυπα ζήτησαν να πάρουν χρήματα». 

Στη συνέχεια, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανέφερε ότι «αναμένουμε τους εκπροσώπους των αγροτών σε έναν καλόπιστο διάλογο» και υπενθύμισε ότι «έχουμε λύσει προβλήματα στο παρελθόν, θα τα λύσουμε και τώρα». 

Σε σχέση με την πολιτική επικαιρότητα, ο κ. Παπαθανάσης ανέφερε ότι «για εμάς υπάρχει το 2027 που θα αποφασίσει η κοινωνία και οι συμπολίτες μας αν αυτά που είπαμε τα κάναμε, αν ήμασταν ειλικρινείς στις εξαγγελίες μας και έτσι θα μας πιστέψει σε αυτά που θα πούμε ότι θα κάνουμε την επόμενη 4ετία. Άρα για εμάς αυτός είναι ο χρόνος σε σχέση με την “Ιθάκη” που μας γυρίζει πίσω στους χρόνους που άνθρωποι περίμεναν καθισμένοι στα πεζοδρόμια το βράδυ, να βγάλουν χρήματα από τα ΑΤΜ».

Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, επιβεβαιώνοντας την υψηλή θεσμική σημασία και το αναβαθμισμένο επίπεδο διαλόγου, που προωθεί το ΤΜΕΔΕ στο κρίσιμο πεδίο της βιώσιμης ανάπτυξης.

----


Κ. Κυρανάκης: Διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς του μετρό ως τον Φεβρουάριο – Πλήρως λειτουργικός σιδηρόδρομος το καλοκαίρι του 2026 στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη 

Το καλοκαίρι του 2026 θα είναι πλήρως λειτουργικός ο σιδηρόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου έρχεται διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς στο μετρό, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ), στις 9 και 10 Δεκεμβρίου, στο κτίριο του Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας Ελλάδος, επί της οδού Σίνα 16, στην Αθήνα. Προανήγγειλε ότι στο τέλος της επόμενης χρονιάς θα γίνουν για πρώτη φορά μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης (service level agreements) για μεγάλα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, πχ. ενιαίο τμήμα το Αθήνα – Θεσσαλονίκη . «Η χώρα μας πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί με μπαλώματα. Το 2026 θα είναι η τελευταία χρονιά, που θα έχουμε αποσπασματικές συμβάσεις», είπε χαρακτηριστικά. 


Ο κ. Κυρανάκης συνόψισε τον σχεδιασμό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο τρίπτυχο «νέα υποδομή - νέα τρένα - νέοι σταθμοί». Σε αυτό το πλαίσιο, θα γίνουν σε δύο φάσεις οι αναβαθμίσεις των δύο κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με μια πρώτη ανακαίνιση ώστε να αποκτήσουν μια αξιοπρεπή εικόνα. Εν συνεχεία, θα προχωρήσει η επέκταση των δύο σταθμών, μέσω συνεργειών, προκειμένου να αποτελέσουν νέα τοπόσημα για τις δύο πόλεις. Όσον αφορά στα νέα τρένα, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι στην επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train έχει τεθεί ρήτρα, ώστε εάν δεν υλοποιηθεί η δέσμευση για επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε 23 καινούργια τρένα ως το 2027, τότε «το δημόσιο αποκτά για πρώτη φορά το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση και να τη σπάσει». Εστίασε, ακόμη, στη σημασία της συμφωνίας που υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες για την κατασκευή του Κάθετου Άξονα Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας. «Για πρώτη φορά, δημιουργείται ένας σύγχρονος, γρήγορος κάθετος άξονας που θα βγάλει την Ελλάδα από τη σιδηροδρομική απομόνωση. Ανοίγει τον δρόμο για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τα Στενά του Βοσπόρου», εξήγησε ως προς τη γεωπολιτική διάσταση της συμφωνίας. 


Στο πεδίο της ευρείας συζήτησης που έχει ανοίξει για το κυκλοφοριακό, ο κ. Κυρανάκης τόνισε: «Στην Αθήνα, έχουμε υπερσυγκέντρωση πληθυσμού, τη στιγμή που οι υποδομές της πόλης δεν σηκώνουν τόσο κόσμο, χρειαζόμαστε αποκέντρωση». Ανέδειξε, δε, τον τρόπο με τον οποίο περιφερειακές πόλεις όπως το Κιάτο, η Λιβαδειά, η Χαλκίδα, μπορούν με τη συμβολή και του τρένου να λειτουργήσουν ως hubs για επιχειρήσεις και εργαζόμενους, που θα μπορούν να μετεγκατασταθούν εκεί.


Ως προς την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ο αναπληρωτής υπουργός προανήγγειλε διαγωνισμό για 15 καινούργιους συρμούς για τις γραμμές 2 και 3 του μετρό, τον ερχόμενο Φεβρουάριο. «Παράλληλα, ξεκινάμε την ανάταξη 12 παλαιότερων συρμών, που είναι παροπλισμένοι, προκειμένου του χρόνου το φθινόπωρο να έχουμε βελτίωση των χρονοαποστάσεων, κυρίως στη Γραμμή 3», τόνισε. Ειδικότερα, για τον ηλεκτρικό, επισήμανε ότι, παρά τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις του αναδόχου για τις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο 3,8 εκατ. ευρώ, ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα φτάσει τον Μάρτιο του 2026. Εφόσον πάνε καλά οι δοκιμές ανά μήνα θα έρχεται και ένας επιπλέον συρμός από τους συνολικά 14, μειώνοντας τη χρονοσυχνότητα από τα 8 λεπτά που είναι σήμερα στα 5 λεπτά.

 

Σχετικά με τις οδικές συγκοινωνίες, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε πως μέχρι τον Μάρτιο του 2026 θα φτάσουμε στα 1.076 καινούργια λεωφορεία, ενώ ήδη προσεγγίζουν τα 1.000. «Οδηγούς δεν έχουμε. Από το 2021 ως το 2025, είχαμε συνεχή μείωση. Αυτή η τάση αντιστρέφεται από τον Μάιο και μετά», σημείωσε. Προανήγγειλε, μάλιστα, ειδικό bonus ενεργού οδηγού αστικών συγκοινωνιών. Όπως εξήγησε, με τους 300 νέους οδηγούς από την ενεργή προκήρυξη και τα νέα λεωφορεία, οι χρονοαποστάσεις θα μειωθούν κατά 30%. «Με τον καθαρισμό των λεωφορειολωρίδων, που για πρώτη φορά επιτηρούνται με κάμερες και από τον Ιανουάριο ξεκινούν τα πρόστιμα μέσω του gov.gr, θα έχουμε περαιτέρω βελτίωση».


Τέλος, παρουσίασε τη νέα καμπάνια οδικής ασφάλειας, που θα βγει στον αέρα την επόμενη εβδομάδα, με μήνυμα: «Τα δικά σου λάθη στον δρόμο δεν τα πληρώνεις μόνο εσύ». Όπως εξήγησε, μάλιστα, απευθύνεται σε μεγάλο βαθμό σε άνδρες, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι το 82% των εμπλεκομένων σε θανατηφόρα τροχαία είναι άνδρες, ενώ μόλις το 6% είναι γυναίκες οδηγοί. «Ο στόχος μας είναι φέτος η χρονιά να κλείσει με λιγότερα θανατηφόρα τροχαία από τη χρονιά του covid, που δεν κυκλοφορούσε κανείς», είπε, κάνοντας αναφορά στην αναθεώρηση του ΚΟΚ, την αυστηρότερη αστυνόμευση, την 24ωρη λειτουργία του μετρό, με περισσότερες από 60.000 επικυρώσεις τα Σάββατα.

----


Δημήτρης Παπαστεργίου: Το μεγάλο στοίχημα είναι να αφήσεις πίσω μία οργανωμένη δημόσια διοίκηση


Στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που δημιουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη αναφέρθηκε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλώντας στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ) στις 9 και 10 Δεκεμβρίου, στο κτίριο του Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας Ελλάδος, επί της οδού Σίνα 16, στην Αθήνα. Έκανε, επίσης, γνωστό ότι το νομοσχέδιο για το εργοστάσιο τεχνητής νοημοσύνης «Pharos» αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με τον Υπουργό, με το έργο αυτό δημιουργείται στην ουσία ο πυρήνας του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης της χώρας. Όπως εξήγησε ο Pharos είναι στην ουσία δύο πράγματα, το πρώτο είναι ο εθνικός υπερυπολογιστής, ο Δαίδαλος, που κατασκευάζεται στο Λαύριο και το δεύτερο κομμάτι αφορά ένα επιχειρηματικό κέλυφος, προϊόν συνεργασίας του Υπερταμείου με το Ελληνικό Δημόσιο, με ποσοστό 70-30% αντίστοιχα. Στόχος, κατά τον Υπουργό, είναι στο κέλυφος αυτό «να φέρουμε τις νεοφυείς επιχειρήσεις, στις οποίες πέρα από τα εργαλεία που θα τους προσφέρουμε, να τους δώσουμε, πιθανώς, περαιτέρω κίνητρα για να βγουν στην αγορά».

Στο πλαίσιο της συζήτησης με τον δημοσιογράφο Γιώργο Κακούση και θέμα «Ψηφιακός μετασχηματισμός και Τεχνητή Νοημοσύνη: Το νέο πλαίσιο για πόλεις, υποδομές και κλιματική αλλαγή», ο κ. Παπαστεργίου εστίασε και στο μέλλον των πόλεων εκτιμώντας ότι «το διακύβευμα είναι μεγάλο και στην πολιτική προστασία, αλλά και στην βιωσιμότητα». «Είναι ξεκάθαρο ότι οι πόλεις μας έτσι όπως έχουν δομηθεί, δεν θα πάνε μακριά. Η Αθήνα έχει φτάσει στα όρια της, οι υποδομές που έγιναν με δεδομένα πριν 20 χρόνια δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του σήμερα» τόνισε και πρόσθεσε ότι «πρέπει να δούμε τις πόλεις πιο ανοιχτά, πιο διευρυμένα». Σε αυτή την κατεύθυνση, ο κ. Παπαστεργίου εξέφρασε την πεποίθηση ότι «πρέπει να δώσουμε κίνητρα στην επαρχία» και έδωσε σχετικά παραδείγματα σημειώνοντας ότι «οι δρόμοι είναι ένα κίνητρο, όπως και οι υποδομές ευρυζωνικότητας σε όλη τη χώρα» καθώς όπως σχολίασε «η αποκέντρωση θέλει ταχύτητες». «Να δημιουργήσουμε υποδομές και να απλώσουμε την παραγωγικότητα παντού» πρόσθεσε.

Στην συνέχεια ο Υπουργός αναφέρθηκε στην τεχνητή νοημοσύνη, η οποία όπως είπε έχει καλή και κακή πλευρά. «Η καλή πλευρά της ΤΝ είναι η πρόβλεψη ακραίων καιρικών φαινομένων, η πρόβλεψη κινδύνων, όπως πώς θα κινηθεί μία πυρκαγιά, η πρόβλεψη φυσικών καταστροφών» ανέφερε ως παράδειγμα. Στο κομμάτι αυτό αναμένεται να συμβάλλουν οι ελληνικοί δορυφόροι, που μπορεί στην πλειονότητά τους να εκτοξεύονται το 2026, ωστόσο, υπενθύμισε ότι ήδη σήμερα βρίσκονται στο διάστημα 5 ελληνικοί δορυφόροι, τρεις εκ των οποίων είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από ελληνικές εταιρείες.

Σε ό,τι αφορά τους δορυφόρους που έρχονται, αυτοί είναι θερμικοί και οπτικοί δορυφόροι υψηλής και υπερυψηλής ανάλυσης που μπορούν να παρέχουν δεδομένα για τα δάση, την ποιότητα νερών, ακόμα και αγροτικές καλλιέργειες. Έτσι, θα επιτραπεί η ανάπτυξη συστημάτων που, στην περίπτωση των αγροτών, θα διασφαλίζουν μεγάλη ταχύτητα στις διασταυρώσεις. 

Στη συνέχεια ο κ. Παπαστεργίου εντόπισε την κακή πλευρά της ΤΝ στο ζήτημα της ενέργειας που απαιτεί. Σύμφωνα με τον Υπουργό η λύση βρίσκεται στην καθαρή ενέργεια που παράγεται στη χώρα και η οποία ξεπερνά τις ανάγκες. «Μπορούμε να συνδυάσουμε την ενέργεια πίσω από τον μετρητή, δηλαδή, να παράγουν ενέργεια οι ΑΠΕ και αυτή να καταναλώνεται τοπικά, επομένως να είναι διεσπαρμένες σε όλη την Ελλάδα και κυρίως σε περιοχές που υπήρχαν γραμμές όπως η Μεγαλόπολη και η Πτολεμαΐδα και τα data centers να δουλέψουν σαν μπαταρίες». 

Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε επίσης στο Κτηματολόγιο σημειώνοντας ότι πρόκειται στην ουσία για ένα αναπτυξιακό έργο και πρόσθεσε ότι «θέλει δουλειά αλλά είμαστε πολύ κοντά», ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να υπάρχει ενιαίο γεωχωρικό υπόβαθρο. Σε σχέση με τις ΥΔΟΜ παρατήρησε ότι η πολυνομία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, ενώ η προσπάθεια που γίνεται είναι να ομογενοποιηθεί η πληροφορία.

Σε σχέση με τη δουλειά του μηχανικού και την τεχνητή νοημοσύνη εκτίμησε ότι «δεν θα πεθάνει ποτέ» και έθεσε πολύ ψηλά το ζήτημα της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων.

Ερωτηθείς για το τι θέλει να αφήσει πίσω του, μετά τη θητεία του στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο κ. Παπαστεργίου έθεσε τον στόχο της ψηφιοποίησης της χώρας υπογραμμίζοντας ότι «πρέπει να έχουμε σωστά μητρώα πολιτών, ακινήτων, αυτοκινήτων καθώς και το Κτηματολόγιο». Όπως εξήγησε «αν θες να είσαι σοβαρός και να προσεγγίσεις επενδύσεις, πρέπει αυτοί οι ψηφιακοί χάρτες που δουλεύουμε με το ΤΕΕ να είναι ένα πράγμα και να είναι ξεκάθαρο».

«Το μεγάλο στοίχημα είναι να αφήσεις πίσω μία δημόσια διοίκηση που θα είναι οργανωμένη» είπε κλείνοντας. 

Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, επιβεβαιώνοντας την υψηλή θεσμική σημασία και το αναβαθμισμένο επίπεδο διαλόγου, που προωθεί το ΤΜΕΔΕ στο κρίσιμο πεδίο της βιώσιμης ανάπτυξης.

----


Αναλυτικές πληροφορίες για το πρόγραμμα και τους συμμετέχοντες, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: future-horizons.gr, από όπου μπορείτε να παρακολουθήσετε και τις εργασίες του συνεδρίου.

Το συνέδριο στηρίζουν:

SILVER χορηγοί:

AKTOR Όμιλος Εταιρειών, CREDIA BANK, EUROXX SECURITIES SA, INTERBETON 

BRONZE χορηγοί:

IOLCUS, Joltie, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ

SUPPORTERS:

ALUMIL, ARKITON AE, AS BUILD ATE, COSMOS AEBE, EFG EUROBANK, ELDON'S HELLAS ΕΠΕ, ETBA, EUROLAMP ABEE, GRANT THORNTON, GREEN EDGE, PREMIA Properties, PRUDENTIAL, RENEL IKE, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΕ, ΕΛΤΕ ΕΠΕ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΑΕ, ΜΙΧΑΗΛ Μ. ΤΣΟΝΤΟΣ ΑΕ, ΝΑΜΑ ΑΕ, ΠΛΕΘΡΟΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΙΚΕ, Σ. ΑΪΒΑΖΙΔΗΣ ΑΕΒΕ, ΣΤΑΣΥ, Τ&Τ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΕ, ΤΕΚΑΛ ΑΤΕ

Χορηγοί Επικοινωνίας: ΕΡΤ, Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Γραφείο Τύπου ΤΕΕ-Χριστίνα Ντζόιδου