Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022

Αλλάζουν τα πάντα στα ΚΕΠ: Από τα δάπεδα μέχρι τα ψηφιακά συστήματα

 κεπ_δεθ 

Σε «ανακαίνιση» εκ βάθρων για τον πλέον αναγνωρίσιμο θεσμό της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) προχωρά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποκαλύπτοντας ενδιαφέρουσες πτυχές από την νέα, αναβαθμισμένη εικόνα τους, στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, στη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα: «Οργανωτική Αναβάθμιση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΚΕΠ και των Παρεχόμενων Υπηρεσιών», η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης γνωστοποίησε τη συστάδα παρεμβάσεων που έχει ήδη δρομολογηθεί, προκειμένου να αλλάξουν από τα… δάπεδα και τα φωτιστικά μέχρι τα ψηφιακά συστήματα, με στόχο την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών και τη διαλλειτουργικότητα των ψηφιακών εφαρμογών.

Επιχειρώντας μια αναδρομή της πορείας των ΚΕΠ στα 20 χρόνια και πλέον λειτουργίας τους, αρχικά «δεν ήταν μια εύκολη διαδικασία. Συνάντησε πάρα πολλές αντιδράσεις» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, επισημαίνοντας παράλληλα πως «20 χρόνια μετά, τα ΚΕΠ συνεχίζουν να είναι ένας από τους πιο αξιόπιστους θεσμούς» στο ελληνικό Δημόσιο. Επικαλούμενος, μάλιστα, πρόσφατη έρευνα γνώμης, «σήμερα τα ΚΕΠ σκοράρουν 8 στα 10 στην ικανοποίηση των πολιτών για την ικανοποίηση αιτημάτων τους» τόνισε ο κ. Χριστόπουλος, προσθέτοντας ότι παραμένουν ακλόνητα στην πρώτη θέση της προτίμησης των Ελλήνων πολιτών ως προς την εξυπηρέτησή τους από τις δημόσιες υπηρεσίες.

Εναλλακτικά του gov.gr

Ως προς τις σαρωτικές αλλαγές που επιχειρούνται το επόμενο χρονικό διάστημα, «τα ΚΕΠ ως η εναλλακτική του gov.gr στο φυσικό κόσμο πρέπει και αυτά να ακολουθήσουν το εκσυγχρονιστικό ρεύμα» περιέγραψε ο κ. Χριστόπουλος, υπογραμμίζοντας πως το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προωθεί ένα «συνεκτικό σχέδιο μεταρρύθμισης και αλλαγής ενός από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς του ελληνικού δημοσίου».

Ψηφιακός αριθμός προτεραιότητας

Υπενθυμίζεται ότι παραμονές της 86ης ΔΕΘ, στις 7 Σεπτεμβρίου, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης ανακοίνωσε μια νέα, λειτουργική δυνατότητα των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, δηλαδή την ενεργοποίηση του KEP-ePass. Με την νέα, αυτή, υπηρεσία «δίνουμε σε όλους τη δυνατότητα να εκδίδουν ψηφιακά αριθμό προτεραιότητας για τα ΚΕΠ. Αναβαθμίζοντας ψηφιακά τα ΚΕΠ βελτιώνουμε την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων», όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, ο οποίος «από την πρώτη στιγμή έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ΚΕΠ», σύμφωνα με τον Γ.Γραμματέα του Υπουργείου, Λεωνίδα Χριστόπουλο, όπως και ο Υφυπουργός, αρμόδιος για τα ΚΕΠ, Θοδωρής Λιβάνιος.

Επιπλέον, αποτιμώντας την πορεία των ΚΕΠ κατά την τελευταία τριετία, δηλαδή το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο 2019 έως τον Σεπτέμβριο 2022, ο κ. Χριστόπουλος ανέφερε ότι σήμερα τα ΚΕΠ:

· λειτουργούν και εξ αποστάσεως

  Στα έργα που δρομολογούνται για την «νέα φάση των ΚΕΠ», περιλαμβάνεται και ο «Ψηφιακός Συμπαραστάτης», δηλαδή ένας υπάλληλος ο οποίος θα εξοικειώνει μέσα στους χώρους των ΚΕΠ τους παριστάμενους πολίτες, ιδίως μεγαλύτερης ηλικίας, με τις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, ώστε να αποκτήσουν άνεση με τη χρήση τους στο ψηφιακό περιβάλλον. 

Προμετωπίδα, ωστόσο, για την οργανωτική αναβάθμιση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΚΕΠ αποτελεί το έργο ύψους 3,5 εκατομμυρίων, χρηματοδοτούμενο έργο από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) και ειδικά από την Νορβηγία, περιλαμβάνοντας: 

 · εξορθολογισμό των διαδικασιών

 · χωροταξική διασπορά

 · νέο πληροφοριακό σύστημα, 

αλλά και · νέο ηλεκτρονικό και ψηφιακό εξοπλισμό. 

Επιπλέον, δρομολογούνται θέματα οργάνωσης και λειτουργίας, επιμόρφωσης του προσωπικού, διαλλειτουργικότητας και αναβάθμισης του δικτύου, επικαιροποίησης των διαδικασιών και του θεσμικού πλαισίου, τα οποία αθροίζονται στο νέο έργο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης -με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 24 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης- για την αισθητική αναβάθμιση των χώρων των ΚΕΠ, προκειμένου οι προσφερόμενες υπηρεσίες, αλλά και οι εγκαταστάσεις τους να συμβαδίζουν απόλυτα με τις προδιαγραφές του 21ου αιώνα. 

 Κοντολογίς, μέχρι το τέλος του 2023, στα ΚΕΠ αλλάζουν από τα δάπεδα, τα φωτιστικά, τις επιγραφές και τις ράμπες, μέχρι το πληροφοριακό σύστημά τους, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το σύστημα προτεραιότητας, οι σαρωτές, οι εκτυπωτές και τα τάμπλετς, με αποδέκτες 329 δήμους και 1.012 καταστήματα ΚΕΠ σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με την Αντιγόνη Μακρυγιάννη, Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου.