Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020

ΑΓΙΟΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ ( Διευκρινησης - Παράληψης)



Το εκκλησάκι του Αγίου Προκοπίου στο Κουφόδασο Χελυδορίου   Κορινθίας, μετόχι της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Ζαχόλης.   Τον 17ο αιώνα ήταν αυτοτελής μονή.
Από τον αγαπητό αναγνώστη, συγγραφέα και φίλο  κ. Δημήτριο Κάσσιο ( Λυκοποριώτης) λάβαμε το παρακάτω κείμενο σχετικά με την ιστορία του μετοχιού Αγίου Προκοπίου της  Ι.Μ Προφήτου Ηλιού Ζαχόλης, στο Κουφόδασος Χελυδορίου. την οποία δημοσιεύσαμε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να ανφερουμε την πηγή , και για την παράλειψη μας αυτή ζητάμε συγνώμη. Ο κ. Κάσσιος στο κειμενο    αναφερει τα εξής:
ΑΓΙΟΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Αγαπητε μου Βασιλη,γραφεις στο διαδικτυο εκτενως την ιστορια του Αγιου Προκοπιου,μετοχιου της Ι.Μ Προφητου Ηλιου Ζαχολης αλλα δεν γραφεις απο που το αντεγραψες.Σε μια στιγμη νομισα οτι το εχω αναρτησει εγω γιατι αντιγραφεις ακριβως οτι εχω γραψει στις σελιδες 113-123 του βιβλιου μου 'Ιστορικο Ιερας Γυναικειας Κοινοβιακης Μονης Προφητου Ηλιου Ζαχολης Κορινθιας' και μαλιστα με πολλα λαθη ωστε ο αναγνωστης να ενημερωνεται λαναθασμενα για ολα αυτα τα ιστορικα στοιχεια.Για παραδειγμα,προκειται για τον Τουρκο πασα Σμαηλ και οχι Μιχαηλ.Ο κτητορας το αφιερωνει στο μοναστηρι Προφητου Ηλιου να ειναι μετοχι και οχι με το...χιονι και με τον ορο να τον ξεφωνιζουν[μνημονευουν]και οχι να τον φωναζουν.Το 1774 με ταπι αναγνωριστηκε η κυριοτητα της μονης του Προφητου Ηλιου και οχι το 1714 με...ΚΑΠΗ.Το 1999 χτιστηκαν τα δυο βοηθητικα χτισματα τα οποια δεν ειναι 99.Χωρις καποια επεξηγηση ποιος ειναι ο συγγραφεας του κειμενου,φαινεται οτι εσυ τα γραφεις'δεν γνωριζουμε αν υπηρχαν παλλιες αγιογραφιες" "το τοπιο υποβαλει τον προσκυνητη στο Κουφοδασο στο περιβαλλον που επελεξε και ο κτητορας για να στεγασει τις προσευχες και τις καθημερινες δεησεις[οχι μετακινησεις]στο Θεο.Αγαπητε μου Βασιλη απαγοητευτηκα.Θα σε παρακαλεσω να επανορθωσεις αμμεσα και να γραψεις την πηγη του δημοσιευματος.Να το σκαναρεις απο το βιβλιο μου και να το επαναδημοσιευσεις χωρις λαθη γιατι αλλοιωσες το νοημα του κειμενου το οποιο ειναι αποτελεσμα μοχθου,ερευνας.πολλων επισκεψεων κ.λ.π Τελος εν κατακλειδι να πω οτι δεν ειμαι υποχρεωμενος να ψαχνω στο διαδικτυο για να βλεπω δημοσιευμενα κειμενα παρμενα[μεταχειριζομαι ευγενικη λεξη]απο τα βιβλια μου.Εχω ανακαλυψει και αλλους αντιγραφεις με την απαραδεκτη αυτη τακτικη.Με την ευκαιρια να συμπληρωσω οτι τα συγγραφικα μου δικαιωματα τα εχω παραχωρησει στην ιερα μονη αλλα το COPYRIGHT παραμενει σε μενα.Απο την ιερα μονη μπορει καποιος να προμηθευτει το βιβλιο αυτο.Το ιδιο εχω κανει με τα πνευματικα μου δικαιωματα και στις αλλες πνευματικες μου εργασιες.Εμενα η αμοιβη μου ειναι η ικανοποιηση για την καταγραφη της ιστοριας και η εμφανιση του ονοματος μου στο εξωφυλλο του βιβλιου.Τιποτα περισσοτερο...

 

Δημήτριος Κάσσιος Λυκοποριώτης