Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

Έργα παρέμβασης στη μετρική Σιδηροδρομική γραμμή από την Κόρινθο μέχρι το Δερβένι




Σημαντική παρέμβαση θα υλοποιηθεί στην έκταση εκατέρωθεν της μήκους 55 χιλιομέτρων, ανενεργού μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής στην Π.Ε Κορινθίας, από την Κόρινθο μέχρι το Δερβένι, η οποία θα παραχωρηθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Ο σχετικός σχεδιασμός, συζητήθηκε εκτενώς σε τηλεδιάσκεψη που ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, είχε χθες το μεσημέρι με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Χρίστο Δήμα τον ομόλογό του Περιβάλλοντος αρμόδιο για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Δημήτρη Οικονόμου και τον γ.γ. Χωρικού Σχεδιασμού Ευθύμιο Μπακογιάννη, καθώς επίσης με τον αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας Τάσο Γκιολή και τους αντιπεριφερειάρχες Υποδομών Χάρη Βυτινιώτη και Παιδείας και Πολιτισμού Αθηνά Κόρκα, όπως επίσης και στελέχη της Περιφέρειας.

Όπως προέκυψε από την τηλεδιάσκεψη, θα γίνει τροποποίηση του γενικού χωρικού σχεδιασμού για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, προκειμένου να ενταχθεί η εν λόγω έκταση. Η τροποποίηση δεν έχει υπογραφεί ακόμα, αυτό θα γίνει σε ενάμιση μήνα περίπου.
Θα ακολουθήσει η εκπόνηση ειδικού χωρικού/πολεοδομικού σχεδίου για τον συγκεκριμένο χώρο, το οποίο θα περιλαμβάνει χρήσεις γης. Από το υπουργείο Περιβάλλοντος, θα σταλεί στην Περιφέρεια, ο φάκελος με τις κατευθύνσεις του ειδικού χωρικού σχεδίου, οι απαιτούμενες μελέτες, για το οποίο μελέτες θα εκπονηθούν από την Πελοπόννησος Α.Ε.
Όσον αφορά τα υφιστάμενα στην εν λόγω έκταση κτήρια (σιδηροδρομικοί σταθμοί και άλλα), αυτά θα χρησιμοποιηθούν είτε από τη ΓΑΙΑΟΣΕ για εμπορικούς σκοπούς, είτε από το υπουργείο Πολιτισμού, είτε από το υπουργείο Περιβάλλοντος για μουσεία πολιτιστικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα, ενώ η ανακατασκευή τους θα γίνει στο πλαίσιο του πλάνου που καταρτίζεται.
Η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου θα προέλθει είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από το Πράσινο Ταμείο, είτε από το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”.
Οπως ανεφερε ο  κ. Δήμας  στην συνάντηση συζητήθηκε η αξιοποίηση της ανενεργής πλέον γραμμής αλλά και όλων των δικτύων του Ο.Σ.Ε που δεν χρησιμοποιούνται. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη Αναπτυξιακή προοπτική που θα αναβαθμίσει σημαντικά ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο της Κορινθίας.
Ευελπιστούμε ότι ανάλογα έργα ανάπλασης με αυτά του σιδηροδρομικύ σταθμού της Κορίνθου  και στο σιδηροδρομικό σταθμό Δερβενίου, θα γίνουν σε όλο το μήκος  της γραμμής στο Δερβενι από την γέφυρα του  Ζαχολίτικου  ποταμού, το Δαφνοπόταμο , την Πεταλού έως και τα Μαυραλιθάρια.

Επιπλέον, συζητήθηκε με την ηγεσία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η σημασία της αναβάθμισης του Αστεροσκοπείου Κρυονερίου στην ορεινή Κορινθία. Αποδεδειγμένα η ερευνητική ομάδα κάνει εξαιρετική δουλειά, καθώς πρόσφατα, μετά από οδηγία της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος εντόπισε το στίγμα της πρώτης Ευρωπαϊκής αποστολής στον πλανήτη Ερμή.
Επίσης, συμπλήρωσε την 100η παρατήρηση μιας έκλαμψης λόγω πτώσης μετεωροειδούς στην Σελήνη στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος για το πρόγραμμα NELIOTA με αποστολή την μεσοπρόθεσμη μελέτη των παραγήινων αντικειμένων με «φυσικό εργαστήριο» μελέτης την Σελήνη. Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν επίσης και ο Διευθυντής του Εθνικόν Αστεροσκοπείον Αθηνών κ. Εμμανουήλ Πλειώνης και ο κ. Σπύρος Βασιλάκος, Διευθυντής του Ινστιτούτου Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης (ΙΑΑΔΕΤ).
“Οφείλουμε να είμαστε δίπλα τους, να τους στηρίζουμε ώστε να συνεχίσουν το πολύ σπουδαίο έργο που συντελούν.” καταλήγει στο τέλος του δημοσίεύματος του ο κύριος Δήμας