Τα Καλάβρυτα είναι ένας αγαπημένος προορισμός τον οποίο επιλέγουν πολλοί. Eκτός από μια επίσκεψη στο Χιονοδρομικό και τα μοναστήρια που βρίσκονται τριγύρω, θα ήταν κρίμα να μην κάνει βόλτα με τον Οδοντωτό.
Το φαράγγι του Βουραϊκού και ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού - Καλαβρύτων είναι μοναδική ατραξιόν της Ελλάδος. Ξεκινώντας λοιπόν από τα Καλάβρυτα, παράλληλα με τον Βουραϊκό ποταμό και το φαράγγι, καταλήγουμε στο Διακοπτό, στις ακτές του Κορινθιακού κόλπου.
Οι κατασκευές του δικτύου άρχισαν το 1889 και τα εγκαίνια έγιναν το 1896. Ο Χαρίλαος Τρικούπης, ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας θέλησε να δημιουργήσει τοπικά σιδηροδρομικά δίκτυα για την διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών. Έτσι το Μάρτιο του 1889 η κυβέρνηση αποφάσισε την κατασκευή της συγκεκριμένης γραμμής. Το έργο ανατέθηκε σε γάλλους επιστήμονες. Το κόστος της κατασκευής θα έφτανε τις 1.000.000 δραχμές, ενώ για αμαξωτό δρόμο θα ξεπερνούσε το 1.100.000.
H κατασκευή του τμήματος από το Διακοφτό ως τα Καλάβρυτα ανατίθεται στον Γάλλο εργολάβο Ατόν. Πολλοί τον διαδέχονται, το προβλεπόμενο δεκάμηνο γίνεται 5ετία, και το ένα 1.000.000 δραχμές διογκώνεται σε 3.500.000 δραχμές.
Το τρενάκι ενσωματώθηκε τόσο καλά στο φυσικό περιβάλλον, που μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί. Ο τρόπος της κατασκευής του δεν επιβάρυνε το οικοσύστημα του φαραγγιού.
Η διαδρομή είναι 60 λεπτά και πρόκειται για την στενότερη διαδρομή στον κόσμο με τρένο, γιατί λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις.
Η διαδρομή περνάει μέσα στο φαράγγι, πλάι στο Βουραϊκό, το ποτάμι που δημιουργεί μικρούς και μεγάλους καταρράκτες.
Αφήστε τον περιβόητο οδοντωτό να σας ταξιδέψει και να σας συναρπάσει. Πριν από 113 περίπου χρόνια, ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων, ξεκινώντας από την παραλιακή πόλη του Διακοπτού και παράλληλα με τα χνάρια του ποταμού, έφτιαξε γέφυρες, τρύπησε σήραγγες, έριξε "δόντια" και κατάφερε να σκαρφαλώσει μέχρι τα Καλάβρυτα.
Από τότε και μέχρι σήμερα, ο Βουραϊκός ποταμός και ο Οδοντωτός πορεύονται μαζί. Το τραινάκι ενσωματώθηκε τόσο καλά στο φυσικό περιβάλλον, που μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί. Ο τρόπος της κατασκευής του δεν επιβάρυνε το οικοσύστημα του φαραγγιού. Με το ξύλο και την πέτρα της περιοχής, οι τεχνικοί έκαναν για χάρη του τραίνου έργα που νομίζεις ότι τα έφτιαξε η φύση από μόνη της.
Το φαράγγι του Βουραϊκού και ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων είναι μια μοναδική ατραξιόν της Ελλάδος.
Ο οδοντωτός από το Διακοπτό εισέρχεται στο φαράγγι του Βουραϊκού. Πραγματοποιεί στάσεις στις τοποθεσίες Νιάματα και Τρικλιά. Στο μέσο περίπου τις διαδρομής, μετά από 12 χιλιόμετρα πραγματοποιεί στάση στο χωριό Ζαχλωρού.
Στο σημείο αυτό εξυπηρετεί και τους επισκέπτες της μονής του Μεγάλου Σπηλαίου. Στην συνέχεια μετά από 18 χιλιόμετρα διαδρομής πραγματοποιεί στάση κάτω από το χωριό Κερπινή και τέλος καταλήγει στα Καλάβρυτα.
Στη θέση μάλιστα Καταρράκτης τα νερά του ποταμού πέφτουν σχεδόν κάθετα και ορμητικά κάτω από το γεφύρι της γραμμής.
Επόμενο πέρασμα, τα Δικαστήρια. Η τοποθεσία πήρε το όνομα της από την ημικυκλική σπηλιά όπου σταλακτίτες δημιουργούν μια φυσική εικόνα που θυμίζει αίθουσα δικαστηρίου!
Και αν το φυσικό κάλλος της διαδρομής δε στάθηκε ικανό να σας πείσει, πιστέψτε μας και μόνο το εντυπωσιακό σκαρφάλωμα του τρένου κάθετα στις πλαγιές, αξίζει τον κόπο!
Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οδοντωτό στα σημεία όπου λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις. Ο χαρακτηρισμός «οδοντωτός», όπως είναι προφανές, προέρχεται από τα «δόντια» που χρησιμοποιούν οι αμαξοστοιχίες του τύπου αυτού και τους βοηθούν να σκαρφαλώνουν στις μεγάλες κλίσεις.
Το φαράγγι του Βουραϊκού και ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού - Καλαβρύτων είναι μοναδική ατραξιόν της Ελλάδος. Ξεκινώντας λοιπόν από τα Καλάβρυτα, παράλληλα με τον Βουραϊκό ποταμό και το φαράγγι, καταλήγουμε στο Διακοπτό, στις ακτές του Κορινθιακού κόλπου.
Οι κατασκευές του δικτύου άρχισαν το 1889 και τα εγκαίνια έγιναν το 1896. Ο Χαρίλαος Τρικούπης, ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας θέλησε να δημιουργήσει τοπικά σιδηροδρομικά δίκτυα για την διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών. Έτσι το Μάρτιο του 1889 η κυβέρνηση αποφάσισε την κατασκευή της συγκεκριμένης γραμμής. Το έργο ανατέθηκε σε γάλλους επιστήμονες. Το κόστος της κατασκευής θα έφτανε τις 1.000.000 δραχμές, ενώ για αμαξωτό δρόμο θα ξεπερνούσε το 1.100.000.
H κατασκευή του τμήματος από το Διακοφτό ως τα Καλάβρυτα ανατίθεται στον Γάλλο εργολάβο Ατόν. Πολλοί τον διαδέχονται, το προβλεπόμενο δεκάμηνο γίνεται 5ετία, και το ένα 1.000.000 δραχμές διογκώνεται σε 3.500.000 δραχμές.
Το τρενάκι ενσωματώθηκε τόσο καλά στο φυσικό περιβάλλον, που μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί. Ο τρόπος της κατασκευής του δεν επιβάρυνε το οικοσύστημα του φαραγγιού.
Η διαδρομή είναι 60 λεπτά και πρόκειται για την στενότερη διαδρομή στον κόσμο με τρένο, γιατί λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις.
Η διαδρομή περνάει μέσα στο φαράγγι, πλάι στο Βουραϊκό, το ποτάμι που δημιουργεί μικρούς και μεγάλους καταρράκτες.
Αφήστε τον περιβόητο οδοντωτό να σας ταξιδέψει και να σας συναρπάσει. Πριν από 113 περίπου χρόνια, ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων, ξεκινώντας από την παραλιακή πόλη του Διακοπτού και παράλληλα με τα χνάρια του ποταμού, έφτιαξε γέφυρες, τρύπησε σήραγγες, έριξε "δόντια" και κατάφερε να σκαρφαλώσει μέχρι τα Καλάβρυτα.
Από τότε και μέχρι σήμερα, ο Βουραϊκός ποταμός και ο Οδοντωτός πορεύονται μαζί. Το τραινάκι ενσωματώθηκε τόσο καλά στο φυσικό περιβάλλον, που μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί. Ο τρόπος της κατασκευής του δεν επιβάρυνε το οικοσύστημα του φαραγγιού. Με το ξύλο και την πέτρα της περιοχής, οι τεχνικοί έκαναν για χάρη του τραίνου έργα που νομίζεις ότι τα έφτιαξε η φύση από μόνη της.
Το φαράγγι του Βουραϊκού και ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων είναι μια μοναδική ατραξιόν της Ελλάδος.
Ο οδοντωτός από το Διακοπτό εισέρχεται στο φαράγγι του Βουραϊκού. Πραγματοποιεί στάσεις στις τοποθεσίες Νιάματα και Τρικλιά. Στο μέσο περίπου τις διαδρομής, μετά από 12 χιλιόμετρα πραγματοποιεί στάση στο χωριό Ζαχλωρού.
Στο σημείο αυτό εξυπηρετεί και τους επισκέπτες της μονής του Μεγάλου Σπηλαίου. Στην συνέχεια μετά από 18 χιλιόμετρα διαδρομής πραγματοποιεί στάση κάτω από το χωριό Κερπινή και τέλος καταλήγει στα Καλάβρυτα.
Στη θέση μάλιστα Καταρράκτης τα νερά του ποταμού πέφτουν σχεδόν κάθετα και ορμητικά κάτω από το γεφύρι της γραμμής.
Επόμενο πέρασμα, τα Δικαστήρια. Η τοποθεσία πήρε το όνομα της από την ημικυκλική σπηλιά όπου σταλακτίτες δημιουργούν μια φυσική εικόνα που θυμίζει αίθουσα δικαστηρίου!
Και αν το φυσικό κάλλος της διαδρομής δε στάθηκε ικανό να σας πείσει, πιστέψτε μας και μόνο το εντυπωσιακό σκαρφάλωμα του τρένου κάθετα στις πλαγιές, αξίζει τον κόπο!
Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οδοντωτό στα σημεία όπου λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις. Ο χαρακτηρισμός «οδοντωτός», όπως είναι προφανές, προέρχεται από τα «δόντια» που χρησιμοποιούν οι αμαξοστοιχίες του τύπου αυτού και τους βοηθούν να σκαρφαλώνουν στις μεγάλες κλίσεις.