Το σημαντικότερο ίσως εμπόδιο, μέχρι και το 2019, στις πολιτικές φιλοδοξίες του κ. Τζιτζικώστα είναι το ίδιο το Σύνταγμα.
Στο άρθρο 56 του Συντάγματος αναφέρεται: «τα ανώτερα αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης δεύτερου βαθμού δεν μπορούν να ανακηρυχθούν υποψήφιοι ούτε να εκλεγούν βουλευτές κατά τη διάρκεια της θητείας για την οποία εξελέγησαν, ακόμη και αν παραιτηθούν».
Έτσι ο κ. Τζιτζικώστας, ακόμα κι αν εκλεγεί πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, δεν θα έχει το δικαίωμα να εκλεγεί βουλευτής μέχρι τη λήξη της θητείας του τον Μάιο του 2019.
Εκτός από το θεσμικό παράδοξο να είναι ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης εξωκοινοβουλευτικός, υπάρχει πάντα και η σοβαρή πιθανότητα των πρόωρων εκλογών που αν τις κερδίσει η Νέα Δημοκρατία τότε θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα ακόμα σοβαρότερο ζήτημα.
Στο άρθρο άρθρο 37 (παρ. 4) του Συντάγματος (Διορισμός Πρωθυπουργού και Κυβέρνησης) αναφέρεται:
«Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ανατίθεται, σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, εντολή σχηματισμού Κυβέρνησης ή διερευνητική εντολή σε αρχηγό κόμματος, αν το κόμμα δεν έχει αρχηγό ή εκπρόσωπο, ή αν ο αρχηγός ή ο εκπρόσωπός του δεν έχει εκλεγεί βουλευτής, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δίνει την εντολή σ’ αυτόν που προτείνει η κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος».
Επειδή δεν υπάρχει ρητή συνταγματική αναφορά, το σίγουρο είναι ότι άλλοι θα υποστηρίζουν ότι η ΚΟ μπορεί να προτείνει και εξωκοινοβουλευτικό πρόσωπο και άλλοι ότι πρέπει οπωσδήποτε αυτός που θα προταθεί να είναι μέλος της κοινοβουλευτικής ομάδας. Έτσι η αμφισβήτηση που σίγουρα θα υπάρξει, θα οδηγήσει σε νέα εσωστρέφεια με ότι αυτό συνεπάγεται.
Αξίζει, άραγε, αυτή η διαφαινόμενη περιπέτεια που θα έχει επιπτώσεις και στη γενικότερη πορεία της χώρας εξαιτίας της βιασύνης του νεαρού Περιφερειάρχη;
Τάνια Πέλερη
www.tokentro.com