Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ







ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ  
                                                                    Αθήνα, 20 Νοεμβρίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ
Στους  κ.κ. Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης  

Θέμα : «Τρομακτικές καθυστερήσεις στην εφαρμογή του Νόμου και τεράστια απώλεια εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων».

Τον Απρίλιο του 2012, η Βουλή των Ελλήνων, ψήφισε το Νόμο 4072, με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων. Τρείς μήνες πριν, ξεκίνησε η εφαρμογή του συστήματος ελέγχου εισροών – εκροών στα πρατήρια Αττικής και Θεσσαλονίκης, ωστόσο τα περισσότερα από τα ψηφισθέντα μέτρα παραμένουν ανενεργά.
Αυτό συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας του γεγονότος πως η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δεν έχει προμηθευτεί ακόμη το απαιτούμενο σύστημα υποδοχής και επεξεργασίας των δεδομένων που αποστέλλουν οι πρατηριούχοι. Ο διαγωνισμός για την προμήθεια του προκηρύχθηκε την 1η Νοεμβρίου και θα χρειαστεί περίπου δύο χρόνια για την τοποθέτηση του, ενώ θα έπρεπε να είχε προμηθευτεί και τεθεί σε λειτουργία από τον Αύγουστο, που ξεκίνησε και η εφαρμογή του μέτρου.
Την ίδια στιγμή, μόνο τρία στα δέκα πρατήρια στέλνουν στο υπουργείο Οικονομικών στοιχεία για τις ποσότητες που αγοράζουν και πωλούν, τα οποία καμία υπηρεσία δεν επεξεργάζεται,  γεγονός που καθιστά  αδύνατον να γνωρίζουμε αν η νοθεία καυσίμων έχει αυξηθεί ή μειωθεί. Όπως αναφέρει, σε συνέντευξη τύπου, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων –Εμπόρων Καυσίμων, τα διαφυγόντα έσοδα για το Δημόσιο, εξαιτίας της λαθρεμπορίας καυσίμων, αγγίζουν και ξεπερνούν τα 600 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
Παράλληλα, όμως, εκπληκτική είναι η καθυστέρηση των συναρμόδιων υπουργείων στην έκδοση μιας σειράς αποφάσεων για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών - εκροών (συγκεκριμένων προδιαγραφών και με ορισμένα χρονοδιαγράμματα) σε εταιρίες πετρελαιοειδών και σε διυλιστήρια, για την υποχρεωτική σήμανση βυτιοφόρων και πλωτών μέσων,  προκειμένου να ταυτοποιούνται και να μπορούν να εντοπίζονται από τις διωκτικές Αρχές.  Επίσης, εκκρεμεί η απόφαση για τη δημιουργία ηλεκτρονικής εφαρμογής από τη ΓΓΠΣ, η οποία θα υποδέχεται στοιχεία από τα GPS των βυτιοφόρων, τα οποία άλλωστε μέχρι τέλη Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχουν εγκαταστήσει. 
Κατόπιν των παραπάνω, ερωτούνται οι κ.κ. υπουργοί,
1.Πώς είναι δυνατόν να έχουν δαπανηθεί τόσα χρήματα για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και σύμφωνα με όλες τις πλευρές η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων να μην έχει προμηθευτεί ακόμα το απαραίτητο σύστημα συλλογής και επεξεργασίας στοιχείων;
2.Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την έκδοση των συμπληρωματικών αποφάσεων, για τοποθέτηση συστημάτων εισροών – εκροών σε εταιρίες πετρελαιοειδών και σε διυλιστήρια και για την υποχρεωτική σήμανση βυτιοφόρων και πλωτών μέσων;
3.Γνωρίζει το υπουργείο Οικονομικών ποιο είναι το μέγεθος της απώλειας εσόδων του κράτους, από το λαθρεμπόριο καυσίμων;
  

 Η  βουλευτής
                                                                  Ντόρα Μπακογιάννη