Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Πέτρος Τατούλης: Η δημιουργική προσέγγιση των μαθητών στο έργο του Καβάφη δείγμα ελπίδας και προσδοκίας για το μέλλον


Τη δημιουργική προσέγγιση των μαθητών στο έργο του Καβάφη εξήρε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, «η οποία αποτελεί απόδειξη του ταλέντου τους, αλλά και δείγμα ελπίδας και προσδοκίας για το μέλλον», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, κατά τη διάρκεια της βράβευσής τους για τη συμμετοχή και διάκρισή τους στο διαγωνισμό «2013 – Έτος Καβάφη: Εμπνέομαι και Δημιουργώ» που συνδιοργάνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου την Τετάρτη 24 Απριλίου 2013.

Ο Περιφερειάρχης χαρακτήρισε πολύ σημαντική αυτή την προσπάθεια, που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός για τη μαθητική κοινότητα της Πελοποννήσου, και τόνισε ότι στην εποχή αυτή της κρίσης οι νέοι μπορούν να δώσουν τη δική τους απάντηση με σημείο αναφοράς τη δημιουργικότητά τους και την εμπιστοσύνη προς το πρόσωπό τους.

Ιδιαίτερα στάθηκε ο κ. Τατούλης στην επιτυχία της περσινής εκδήλωσης βράβευσης των μαθητών, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αγαπώ και προβάλλω τον τόπο μου», αποτέλεσμα της οποίας, όπως ανέφερε και ο Περιφερειακός Διευθυντής της Εκπαίδευσης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Μισθός, ήταν να τριπλασιαστεί ο αριθμός των σχολείων που επισκέφθηκαν την Πελοπόννησο. «Φιλοδοξούμε να καταστήσουμε την Πελοπόννησο προσφιλή προορισμό, όχι μόνο για τα σχολεία του εσωτερικού, αλλά για όλα τα σχολεία διεθνώς» δήλωσε συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης.
           
«Ο διάλογος των νέων με τους ποιητές και τους λογοτέχνες αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο μύησής τους με το ρόλο του υπευθύνου πολίτη» ανέφερε ο κ. Τατούλης και σημείωσε πως ο μεγάλος αυτός ποιητής, ο οποίος έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες του κόσμου, σήμερα αποδεικνύεται επίκαιρος όσο ποτέ άλλοτε.
Ο Καβάφης, πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης, αντανακλά τη μακρόχρονη διαδρομή των απανταχού Ελλήνων και αποτελεί το μύστη τους στην ανάγνωση της ιστορίας τους, αλλά και στην αντίληψη του αρχαιοελληνικού και μεσαιωνικού πολιτισμού.   
Η προσπάθεια αυτή για το έτος Καβάφη, συνέχισε ο Περιφερειάρχης, απέδειξε ότι οι νέοι είναι έτοιμοι να αποτελέσουν τους ώριμους συνεχιστές της παράδοσης του μεγάλου αυτού ποιητή, καθώς και της παράδοσης των πολύ σπουδαίων λογοτεχνών που έχει αναδείξει αυτός ο τόπος.

Ο κ. Τατούλης επανέφερε τέλος και την πρότασή του για το θεσμό της χορηγίας, ο οποίος ίσχυε άλλωστε και στην αρχαία Ελλάδα, και τη δημιουργία ενός ταμείου σταθερών και πάγιων βραβείων που θα αναλάβει την οικονομική ενίσχυση των σπουδών των μαθητών.
Σε αυτή την προσπάθεια, ωστόσο, δήλωσε ο Περιφερειάρχης, είναι απαραίτητο να είμαστε όλοι μαζί, γιατί «έχουμε χρέος να καλλιεργήσουμε τη συλλογική παιδεία και τη συλλογική συνείδηση, αν θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον».