Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Νέα δεδομένα για την "Ολυμπία Οδό" - Κινδυνεύει ακόμα, υπό όρους, και το κομμάτι Πάτρα - Κόρινθος!

Νέα δεδομένα για την "Ολυμπία Οδό" - Κινδυνεύει ακόμα, υπό όρους, και το κομμάτι Πάτρα - Κόρινθος! Μέσα σε δέκα μέρες θα ξέρουμε οριστικά την τύχη του έργου - Βιώσιμη η Ιόνια Οδός
 
Οποιοδήποτε κομμάτι δρόμου εκτός του άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης (και όσων χρηματοδοτούνται από τα διόδιά τους) θεωρείται μη βιώσιμο οικονομικά. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα που στέλνουν οι τράπεζες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων Δημοσίου και παραχωρησιούχων για την τύχη των τεσσάρων παγωμένων οδικών έργων. Γεγονός που θα σημάνει γενναίες περικοπές στο τεχνικό αντικείμενο δύο παραχωρήσεων (Ελευσίνα - Τσακώνα και Ε65), ενδεχόμενο που ήδη προκαλεί αντιδράσεις από βουλευτές αλλά και εργολάβους, όπως γράφει στην "Καθημερινή" ο Γιώργος Λιάλιος.
Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι διανύουμε το τελικό δεκαήμερο των διαπραγματεύσεων, με την πρόβλεψη αυτή να είναι μάλλον αισιόδοξη (ας μην ξεχνάμε ότι το πέρας των συζητήσεων είχε αρχικά οριστεί για τα τέλη Σεπτεμβρίου). Οι διαπραγματεύσεις γίνονται πλέον ανάμεσα σε έναν πολύ μικρό αριθμό συμβούλων, ώστε να περιοριστούν οι «διαρροές».
Για την Ολυμπία Οδό, όπως έχει γράψει το thebest.gr, οι τράπεζες έχουν πλέον ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους ότι επιθυμούν μια σαφή μείωση του τεχνικού αντικειμένου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχει ζητηθεί ο αυτοκινητόδρομος να σταματά στην Πάτρα καθώς το τμήμα Πύργου - Τσακώνας δεν θεωρείται βιώσιμο οικονομικά (επιπλέον έχει ανυπέρβλητη δικαστική εμπλοκή για ένα μεγάλο τμήμα του). Ομως η πλευρά του Δημοσίου δέχεται τεράστιες πιέσεις από βουλευτές και τοπικούς άρχοντες (Περιφερειάρχη, Δημάρχους) να μη συναινέσει. Αυτό που δεν γίνεται όμως κατανοητό, σημειώνουν στελέχη του υπουργείου, είναι ότι αν δεν περικοπεί το τμήμα Πύργου - Τσακώνας, κινδυνεύει να μην κατασκευαστεί ούτε το κομμάτι Κορίνθου - Πάτρας, και το Δημόσιο να συρθεί δικαστικά για την καταβολή υπέρογκων αποζημιώσεων...
Η Ιόνια Οδός θεωρείται βιώσιμη οικονομικά από τις τράπεζες (τα δε τεχνικά θέματα είναι λίγα), καθώς χρηματοδοτείται από τα διόδια του τμήματος Μεταμόρφωσης - Σκάρφειας της Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας.

thebest.gr