Παρέμβαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
πραγματοποίησε ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας σχετικά με τα προβλήματα
του Προαστιακού στην Κορινθία. Σχετικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Με τον νόμο 3891/2010, η αρμοδιότητα για τη διαμόρφωση
τιμολογιακής πολιτικής στον Προαστιακό
αποδίδεται αποκλειστικά στο διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα,
όπως λέει ο νόμος, η εταιρία, στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης και της εξυγίανσής
της, διαμορφώνει τα ναύλα «με σκοπό την άμεση κερδοφορία της». Το αποτέλεσμα
είναι να έχουμε δυσανάλογες χρεώσεις στις γραμμές που διαχειρίζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ,
με το μεγαλύτερο κόστος να βαρύνει τους επιβάτες από και προς την Κορινθία.
Συγκεκριμένα, η τιμή της μηνιαίας κάρτας από την Κόρινθο
μέχρι την Αθήνα είναι 150 ευρώ. Η αντίστοιχη κάρτα στη γραμμή της Χαλκίδας
κοστίζει μόλις 114 ευρώ και στη γραμμή της Θήβας 100 ευρώ. Μου είναι ακατανόητο
γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακολουθεί αυτή την πολιτική, με δεδομένο η απόσταση μέχρι τη
Χαλκίδα είναι σχεδόν ίδια και μέχρι τη Θήβα μεγαλύτερη.
Επιπλέον, η μηνιαία κάρτα που βγάζει ο εργαζόμενος δεν
ισχύει για τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ το εισιτήριο ισχύει. Ο επιβάτης που
έρχεται από την Κόρινθο υποχρεούται να έχει δύο κάρτες, μία για τον προαστιακό
και μία για τις αστικές συγκοινωνίες, με κόστος 180 ευρώ συνολικά. Το ποσό
είναι υπερβολικό για έναν εργαζόμενο που σηκώνεται στις πέντε η ώρα το πρωί,
γυρίζει το βράδυ και παίρνει 500 ευρώ τον μήνα. Όπως ανέφερα στον παριστάμενο
Υπουργό Υποδομών, θεωρώ ότι η ευθύνη για τη διαμόρφωση της τιμολογιακής
πολιτικής πρέπει να ανήκει στην πολιτεία, ώστε και συντονισμός να υπάρχει
ανάμεσα στις εταιρείες και το κόστος για τον εργαζόμενο να εξορθολογιστεί.
Ένα δεύτερο θέμα που έθιξα στον κ. Υπουργό αφορά την
προέκταση του Προαστιακού προς Λουτράκι. Το αίτημα το έχω θέσει κατ’ επανάληψη
και στο Υπουργείο, το είχα συζητήσει στο παρελθόν και με τον Πρόεδρο του ΟΣΕ
και πρόσφατα με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και, βεβαίως, με τους πολίτες
του Λουτρακίου. Όπως επεσήμανα στον Υπουργό, ο προαστιακός ήδη φτάνει στο
Ξυλόκαστρο, αλλά στο μεταξύ έχει παρακάμψει μια πόλη 17.000 κατοίκων, που το
καλοκαίρι φιλοξενεί 100.000 επισκέπτες.
Τόνισα ότι πλέον υπάρχουν και οι θεσμικές και οι
οικονομικές προϋποθέσεις, καθώς η προέκταση έχει ήδη ενταχθεί στον Νόμο που
ψηφίστηκε για το ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας-Αττικής, η Περιφέρεια προτίθεται να
το εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και έχει υπάρξει συμφωνία φορέων και Δημοτικής
Αρχής. Ο Υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης με διαβεβαίωσε ότι, εφόσον έχει υπάρξει συναίνεση,
είναι και δική του βούληση να ενταχθεί το έργο, γεγονός που με καθιστά
ιδιαίτερα αισιόδοξο για την πορεία υλοποίησής του.
Με
τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο αποκτήσαμε ένα σύγχρονο, φθηνό, γρήγορο μέσο μαζικής
μεταφοράς που εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Αν θέλουμε όμως να
παραμείνει λειτουργικό πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτό. Η προέκταση προς νέους προορισμούς, η καλή
συντήρηση, η αξιοποίηση των υπαρχόντων υποδομών και η επικέντρωση στη σωστή
εξυπηρέτηση του κοινού, είναι βέβαιο ότι θα είναι επωφελής και για τους
επιβάτες και για τον Προαστιακό.»