Σε
ισχύ τίθενται από τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου, οι σημαντικές αλλαγές στην
τιμολογιακή πολιτική των μέσων μεταφοράς της Αθήνας, που προωθούν ο
ΟΑΣΑ και το υπουργείο Μεταφορών.
Οι αλλαγές έχουν στόχο να προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες, καθώς οι μετακινήσεις γίνονται αισθητά φθηνότερες για τους τακτικούς χρήστες, παρότι δεν απουσιάζουν και οι ρυθμίσεις που θα επιβαρύνουν κάποιες κατηγορίες.
Οι αλλαγές στις τιμές καρτών και εισιτηρίων είναι το πρώτο βήμα μιας σειράς ενεργειών που έχουν στόχο την συνολική αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στην επόμενη διετία.
Μεταξύ άλλων προωθούνται ο ανασχεδιασμός του δικτύου, με την έμφαση να δίνεται στα μέσα σταθερής τροχιάς, η αναδιοργάνωση του προσωπικού με εσωτερικές μετακινήσεις, ενώ προβλέπονται και προσλήψεις νέων εργαζομένων.
Οι περισσότερες αλλαγές θα εφαρμοστούν στο μετρό αλλά και στις γραμμές κορμού των λεωφορείων που θα διατρέχουν τους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας χωρίς όμως να εισέρχονται στα προάστια.
Τέσσερις είναι οι βασικές αλλαγές τις οποίες επεξεργάζεται αυτήν την περίοδο η διοίκηση του ΟΑΣΑ:
-Η μείωση του μήκους της διαδρομής αρκετών λεωφορειακών γραμμών, ώστε αυτές να μετατραπούν σε τροφοδοτικές του μετρό αλλά και των γραμμών κορμού των λεωφορείων.
-Η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το δίκτυο του μετρό.
-Η αλλαγή στις συχνότητες διέλευσης των λεωφορείων, ώστε σε περιοχές όπου η επιβατική κίνηση είναι μεγάλη να αυξηθούν και σε περιοχές όπου δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση να μειωθούν.
-Η αλλαγή στον τρόπο που θα διανέμονται οι επιχορηγήσεις στις αστικές συγκοινωνίες.
Οσον αφορά στη νέα τιμολογιακή πολιτική στα συγκοινωνιακά μέσα των «Συγκοινωνιών Αθηνών» (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ), διαμορφώνεται ως εξής:
- Νέα ενιαία μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, αξίας 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), με την οποία οι επιβάτες – μόνιμοι χρήστες των «Συγκοινωνιών Αθηνών» θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα.
Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες αξίας 20,00 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ & τραμ) & αξίας 45 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα).
- Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ (μειωμένη 44 ευρώ), εξάμηνης ισχύος αξίας 170 ευρώ (μειωμένη 85 ευρώ) και ετήσιας ισχύος αξίας 320 ευρώ (μειωμένη 160 ευρώ).
- Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο αντικαθιστά τα προηγούμενα εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ (που ίσχυε μόνο για μία διαδρομή με λεωφορείο ή τρόλεϊ ή τραμ) & αξίας 1,40 ευρώ (που ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα για 90 λεπτά).
- Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10,00 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14,00 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).
Οι αλλαγές έχουν στόχο να προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες, καθώς οι μετακινήσεις γίνονται αισθητά φθηνότερες για τους τακτικούς χρήστες, παρότι δεν απουσιάζουν και οι ρυθμίσεις που θα επιβαρύνουν κάποιες κατηγορίες.
Οι αλλαγές στις τιμές καρτών και εισιτηρίων είναι το πρώτο βήμα μιας σειράς ενεργειών που έχουν στόχο την συνολική αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στην επόμενη διετία.
Μεταξύ άλλων προωθούνται ο ανασχεδιασμός του δικτύου, με την έμφαση να δίνεται στα μέσα σταθερής τροχιάς, η αναδιοργάνωση του προσωπικού με εσωτερικές μετακινήσεις, ενώ προβλέπονται και προσλήψεις νέων εργαζομένων.
Οι περισσότερες αλλαγές θα εφαρμοστούν στο μετρό αλλά και στις γραμμές κορμού των λεωφορείων που θα διατρέχουν τους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας χωρίς όμως να εισέρχονται στα προάστια.
Τέσσερις είναι οι βασικές αλλαγές τις οποίες επεξεργάζεται αυτήν την περίοδο η διοίκηση του ΟΑΣΑ:
-Η μείωση του μήκους της διαδρομής αρκετών λεωφορειακών γραμμών, ώστε αυτές να μετατραπούν σε τροφοδοτικές του μετρό αλλά και των γραμμών κορμού των λεωφορείων.
-Η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το δίκτυο του μετρό.
-Η αλλαγή στις συχνότητες διέλευσης των λεωφορείων, ώστε σε περιοχές όπου η επιβατική κίνηση είναι μεγάλη να αυξηθούν και σε περιοχές όπου δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση να μειωθούν.
-Η αλλαγή στον τρόπο που θα διανέμονται οι επιχορηγήσεις στις αστικές συγκοινωνίες.
Οσον αφορά στη νέα τιμολογιακή πολιτική στα συγκοινωνιακά μέσα των «Συγκοινωνιών Αθηνών» (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ), διαμορφώνεται ως εξής:
- Νέα ενιαία μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, αξίας 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), με την οποία οι επιβάτες – μόνιμοι χρήστες των «Συγκοινωνιών Αθηνών» θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα.
Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες αξίας 20,00 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ & τραμ) & αξίας 45 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα).
- Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ (μειωμένη 44 ευρώ), εξάμηνης ισχύος αξίας 170 ευρώ (μειωμένη 85 ευρώ) και ετήσιας ισχύος αξίας 320 ευρώ (μειωμένη 160 ευρώ).
- Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο αντικαθιστά τα προηγούμενα εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ (που ίσχυε μόνο για μία διαδρομή με λεωφορείο ή τρόλεϊ ή τραμ) & αξίας 1,40 ευρώ (που ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα για 90 λεπτά).
- Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10,00 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14,00 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).