Νέα ερώτηση κατέθεσε προς τρία Υπουργεία ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας, σχετικά με το θέμα της κλοπής μετάλλων, με αφορμή τα νέα κρούσματα κλοπών από δημόσιες υποδομές, αλλά και ιδιώτες. Σχετικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Τον Σεπτέμβριο του περασμένου χρόνου είχα καταθέσει ερώτηση προς τέσσερα Υπουργεία, ζητώντας να μάθω τι μέτρα έχει πάρει το κράτος για την αντιμετώπιση της σύγχρονης μάστιγας της κλοπής μετάλλων. Προσπάθησα να πιάσω το θέμα από κάθε πτυχή, θέτοντας ζητήματα όχι μόνο για την αστυνόμευση και την απόδοση δικαιοσύνης, αλλά και θέμα ιχνηλασιμότητας των μεταλλικών υλικών σε όλη την αλυσίδα της διακίνησης, προκειμένου να αποτρέπονται παράνομες αγοραπωλησίες.
Οφείλω να πω ότι, στα χαρτιά, οι απαντήσεις των Υπουργείων δείχνουν ικανοποιητικές. Πλην όμως στην πράξη αποδεικνύεται ότι υπάρχει συνεχιζόμενη αδυναμία, τόσο ως προς τα μέτρα αστυνόμευσης, καταστολής και τιμωρίας, όσο και ως προς τον έλεγχο της διακίνησης και παράδοσης. Διότι τα φαινόμενα λεηλασιών, κλοπών, καταστροφών με σκοπό την απόσπαση μεταλλικών υλικών πολλαπλασιάζονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.
Στην Κορινθία στα τέλη Φεβρουαρίου σημειώθηκαν πέντε κλοπές μετασχηματιστών της ΔΕΗ, οι οποίες κόστισαν στην Επιχείρηση – και εντέλει στο φορολογούμενο – 25.000 ευρώ. Διαρκώς βλέπουμε αστυνομικά δελτία για κλοπές μετάλλων από αγροκτήματα – αντλιοστάσια, αγροτικά μηχανήματα, γεννήτριες ξηλώνονται για να αφαιρεθούν τα περιζήτητα μέταλλα. Μόλις χθες έβλεπα φωτογραφίες με φρεάτια από τα οποία αφαιρέθηκαν οι μεταλλικές σχάρες και πλέον έχουν μείνει ανοιχτά αποτελώντας τεράστιο κίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα των περαστικών.
Η ΔΕΗ υπολογίζει τη συνολική μέχρι στιγμής ζημία στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Άλλη τόση είναι η ζημιά και στον ΟΣΕ, από εγκαταστάσεις του οποίου υπολογίζεται ότι έχουν κλαπεί τουλάχιστον 120 χιλιόμετρα καλωδίων. Διάβαζα μάλιστα ότι ένα υπερσύγχρονο κέντρο τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ αξίας 20 εκατομμυρίων ευρώ διέκοψε τη λειτουργία του εξαιτίας της ζημιάς που υπέστη από κλέφτες χαλκού. Απώλειες έχει και ο ΟΤΕ, οι Δήμοι, οι οποίοι δεν προλαβαίνουν να αναπληρώνουν τις ζημιές στις δημοτικές υποδομές, αλλά και ιδιώτες.
Είναι προφανές ότι, με τις διαστάσεις που έχει προσλάβει αυτή η επιδημία, η Αστυνομία δεν προλαβαίνει να ανταποκριθεί. Δεν γίνεται ούτε να περιφρουρεί τους αναρίθμητους εν δυνάμει στόχους, ούτε είναι δυνατόν να συλλάβει τους επίσης αναρίθμητους κλέφτες. Το κράτος πρέπει να εστιάσει στους κλεπταποδόχους, στα παράνομα χυτήρια. Αυτά τα κυκλώματα έχουν καθετοποιημένη οργάνωση, ξεκινούν με τις κλοπές, νομιμοποιούν τις συναλλαγές με εικονικά παραστατικά και καταλήγουν στα λεγόμενα «σκραπάδικα», όπου στα παράνομα χυτήρια εξαφανίζονται τα ίχνη όλων των ενδιάμεσων εγκλημάτων.
Αυτό ακριβώς το πρόβλημα είχα επισημάνει στην πρώτη μου ερώτηση, ότι δηλαδή υπάρχει ανάγκη το κράτος να εντατικοποιήσει τους ελέγχους στην αλυσίδα διακίνησης και να αυστηροποιήσει τις ποινές για τους κλεπταποδόχους. Είχε ξεκινήσει μία υπηρεσία ελέγχων των παράνομων χυτηρίων, η οποία εξ όσων γνωρίζω, ουσιαστικά διαλύθηκε πριν προλάβει αποδώσει. Πλέον είναι πολύ εύκολη η διακίνηση των κλοπιμαίων και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ώστε το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πλην όμως εγχώρια πρέπει να γίνει κάτι εδώ και τώρα. Θα αναμένω εκ νέου τις απαντήσεις των Υπουργείων και θα επιδιώξω τη συνεργασία και άλλων συναδέλφων, προκειμένου να φέρουμε το θέμα στην Ολομέλεια της Βουλής.»