Δευτέρα, 8 Μαΐου 2017

Ούτε ο ΟΛΘ ήταν στην φαρέτρα τους, αλλά… μπήκε!

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
 
Στις 24 Απριλίου ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η συμφωνία για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), της οποίας η αξία ανέρχεται συνολικά σε 1,1 δις.
Λογικό, αυτονόητο και αναμενόμενο. Όσο και αν προσπάθησε η κυβέρνηση να κρύψει το ΦΕΚ 1472 της 25ης Μαΐου 2016, υπό τον τίτλο «Έγκριση Επιχειρησιακού Προγράμματος Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ», όπου δημοσιεύθηκε η Απόφαση 33 του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, δεν τα κατάφερε μέχρι τέλους.
Εκεί αναφερόταν σαφώς η αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ, του ΟΛΠ καθώς και των ακόλουθων: Δεκατέσσερα Περιφερειακά Αεροδρόμια, Ελληνικό, Αστέρας Βουλιαγμένης, Αφάντου Ρόδος, ΔΕΣΦΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Ηλεκτρονική Δημοκρασία III, IV, V, VI και άλλα μικρά ακίνητα, Μαρίνες, Εγνατία Οδός, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ, ΕΛΤΑ.
Δηλαδή όλα όσα ορκίζονταν ότι δεν θα ιδιωτικοποιήσουν ποτέ.
Και ιδού τι έλεγαν για τον ΟΛΘ (και τον ΟΛΠ):

-15 Απριλίου 2014, ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ «για την εκποίηση του ΟΛΘ» και υπό τον τίτλο «ΤΑΙΠΕΔ – Κυβέρνηση, συνεχίζουν να εξαπατούν τη Βουλή και τον ελληνικό λαό. Όχι στην πώληση του Ο.Λ.Θ. – Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να παραμείνει δημόσιο, στην υπηρεσία της κοινωνίας»:
«Η κυβέρνηση, συνεχίζει το καταστροφικό της έργο, εκποιώντας δημόσια περιουσία, λίγο πριν ο λαός δρομολογήσει την ανατροπή της. Χθες, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, έδωσε στη δημοσιότητα, την πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, δείχνοντας και στην πράξη, τις αντιδημοκρατικές πρακτικές και λειτουργίες που ακολουθεί προκειμένου να ξεπουλήσει δημόσια περιουσία, προς όφελος των ξένων πιστωτών.
Οι κυβερνώντες, όχι μόνο δεν έλαβαν υπόψη την καθολική αντίδραση των εργαζομένων, της αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων της πόλης, αλλά αγνόησαν ακόμη και τις αντιρρήσεις, που εκφράστηκαν από την πλειοψηφία των Βουλευτών στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, που έγινε η σχετική παρουσίαση από το ΤΑΙΠΕΔ.
Τι και αν οι ιδιωτικοποιήσεις λιμενικών αρχών απέτυχαν παταγωδώς, στη Βρετανία της Θάτσερ όπου επιχειρήθηκαν και σήμερα το 96% των ευρωπαϊκών λιμανιών είναι δημόσια;
Τι και αν η Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε, ότι απαιτείται περαιτέρω ενημέρωση των αρμόδιων φορέων και των πολιτικών κομμάτων, τέσσερις μόλις μέρες πριν τη χθεσινή εσπευσμένη ανακοίνωση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος;
Προκειμένου να εξυπηρετήσουν το στόχο τους, που είναι να ξεπουλήσουν γρήγορα οτιδήποτε ανήκει στη δημόσια σφαίρα, αδιαφορούν, αν η ήδη μειωμένη αξιοπιστία τους, φτάνει στο ναδίρ. Οι δήθεν διαφωνίες των κυβερνητικών συνεταίρων, κανένα δεν πείθουν. Σαμαράς και Βενιζέλος, είναι εξίσου υπεύθυνοι.
Η πώληση του λιμανιού, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας συνολικά, στις θέσεις απασχόλησης και στις συνθήκες εργασίας, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που συνδέονται με το λιμάνι και θα βρεθούν αντιμέτωπες με το φάσμα του αποκλεισμού από τις δραστηριότητές του, στους πολίτες που θα αποξενωθούν από τη λειτουργία του, στο περιβάλλον.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι αλληλέγγυος στους αγώνες που αναπτύσσονται και θα αναπτυχθούν, ενάντια σε οποιασδήποτε μορφής ιδιωτικοποίηση, προκειμένου το λιμάνι, μέσα από ένα δημόσιο σχεδιασμό, να αποτελέσει βασικό μοχλό για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Βορείου Ελλάδας και γενικότερα της χώρας».
Ακριβώς αυτά!
-2 Οκτωβρίου 2011, Πολιτική Απόφαση ΣΥΝ: (Παλεύουμε) για «την άμεση επαναφορά στην ιδιοκτησία του Δημοσίου, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, των Δημόσιων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, που ξεπουλήθηκαν ή βρίσκονται στη διαδικασία να ξεπουληθούν. Επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, οι Σιδηρόδρομοι, τα Πιστωτικά Ιδρύματα, οι επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης, φορείς όπως Λιμάνια, Αεροδρόμια, Συγκοινωνιακές υποδομές, καθώς όλες οι άλλες πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, δεν μπορούν παρά να υπηρετούν τις ανάγκες του λαού και την πολιτική ανάπτυξης που χρειάζεται η οικονομία και ο λαός».
-Δημήτρης Βίτσας, τηλεόραση του Σκάι, 11 Ιανουαρίου 2013: «Θα πάρουμε όλες τις δυνατότητες που έχουμε, σταδιακά, ο λαός να επανακτήσει την περιουσία του. Αν μέσα σε αυτό είναι και το λιμάνι, θα το πάρουμε πίσω... Θα πάρουμε τα μέτρα και στο βαθμό της αξιοποίησης, και το λιμάνι (αναφερόμενος στο τμήμα που έχει η COSCO) θα επανακτηθεί από την κοινωνία και το δημόσιο». «Και τις επικοινωνίες θέλουμε να είναι υπό κοινωνικό και δημόσιο έλεγχο, άρα αν ρωτήσετε αν θα πάρουμε πίσω τον ΟΤΕ, απαντάμε θα προσπαθήσουμε».
-6 Μαρτίου 2014, ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την πώληση μετοχών του Ο.Λ.Π.:
 «Η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ, με εκτελεστικό βραχίονα το ΤΑΙΠΕΔ, ξεκινάει τη διαδικασία ξεπουλήματος του ΟΛΠ και την μετατροπή του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας σε ιδιωτικό μονοπώλιο, αδιαφορώντας για την εκφρασμένη αντίθεση του συνόλου των κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής. Οι μάσκες έπεσαν. Η διαδικασία - σκάνδαλο για το ξεπούλημα του ΟΛΠ, αποκαλύπτεται. Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα σταθεί αποφασιστικά στο πλευρό των εργαζόμενων, των κοινωνικών φορέων, των κατοίκων της περιοχής του Πειραιά, στο δίκαιο αγώνα για να παραμείνει το λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο. Η κυβέρνηση θα πρέπει να γνωρίζει, ότι το ξεπούλημα του ΟΛΠ, δεν θα περάσει. Η σύσσωμη αντίσταση του λαού, θα τους ακυρώσει τα καταστροφικά σχέδιά τους. Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει και θα μείνει στον λαό».
-9 Μαΐου 2014, Αλ. Τσίπρας στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά, όπου παραβρέθηκαν η υποψήφια περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, οι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες Γρηγόρης Γαβρίλης και Παναγιώτης Χατζηπέρος και ο υποψήφιος Δήμαρχος Θ. Δρίτσας: Λέει ότι το λιμάνι έγινε ακόμα περισσότερο λιμάνι της αγωνίας από τη στιγμή που το έβγαλαν στο σφυρί. Και προσθέτει: «Εκτός από τους επίδοξους ιδιοκτήτες του λιμανιού και εκείνους που για χρόνια λυμαίνονται τον Πειραιά με τους κομματικούς στρατούς υπάρχει και ο Πειραιάς των αγωνιστών. Θα πάρουμε αυτό το πρωτάθλημα».
-27 Ιανουαρίου 2015. Δηλώσεις Θ. Δρίτσα: «Ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματά εδώ».
-9 Φεβρουαρίου 2015, ομιλία Δρίτσα επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης: Διακηρύσσει παύση ιδιωτικοποίησης ΟΛΠ και ΟΛΘ.
-24 Φεβρουαρίου 2015, Γιαβριήλ Σακελαρίδης, κυβερνητικός εκπρόσωπος, στα Παραπολιτικά: «Δεν πρόκειται να προχωρήσουμε σε συνέχιση ιδιωτικοποιήσεων που παραβιάζουν και το δημόσιο συμφέρον και την ελληνική νομοθεσία και το ελληνικό Σύνταγμα».
-15 Μαρτίου 2015,Αλ. Φλαμπουράρης, Real News: Δεν πρόκειται να πουληθεί δημόσια περιουσία, ούτε τα λιμάνια, ούτε τα αεροδρόμια, ούτε ο σιδηρόδρομος. Αξιοποίηση με συμμετοχή του Δημοσίου.
-10 Απριλίου 2016, μιλώντας στο Μέγκα, ο κ. Δρίτσας είπε: «Έχουμε μπροστά μας δρόμο μέχρι τη μεταβίβαση των μετοχών τον Ιούνιο», προσθέτοντας πως «η πώληση του λιμανιού γίνεται για να ικανοποιηθούν οι δανειστές, όχι για την ανάπτυξη του λιμένα» και εξαπολύοντας μύδρους κατά του ΤΑΙΠΕΔ, που κατά τον κ. Δρίτσα «λειτουργεί ως κράτος εν κράτει. Είναι παράλληλη εξουσία στην αιρετή εξουσία του ελληνικού λαού. Πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο το κομμάτι της απαράδεκτης λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ».
«Κάνει αξιοποίηση ή ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας το ΤΑΙΠΕΔ; Είναι επινόηση των δανειστών το ΤΑΙΠΕΔ, δεν είναι κυβέρνηση», είπε ο κ. Δρίτσας. «Το ΤΑΙΠΕΔ δεν είναι ο Πιτσιόρλας, είναι οργανισμός που ελέγχεται πλήρως από δανειστές, τραπεζικούς και επιχειρηματικούς οργανισμούς και λειτουργεί βάσει κανόνων που θέλουμε να αλλάξουμε».
-Στις 6 Ιουνίου 2016, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Δρίτσας παραδέχθηκε, ότι «ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκαν τα πράγματα, έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στον Πειραιά και στην Θεσσαλονίκη είχαν ξεκινήσει, είχαν δρομολογηθεί και είχαν διανύσει και ένα σημαντικό τμήμα της διαδρομής από το προηγούμενο διάστημα. Στο συμβιβασμό που έγινε πέρυσι το καλοκαίρι με τους εταίρους, συμπεριελήφθησαν και οι ιδιωτικοποιήσεις των εννέα σημαντικών παραγωγικών δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων, και τα δύο λιμάνια. Δεν ήταν στην προγραμματική μας φαρέτρα αυτό».
Δεν ήταν, αλλά… μπήκε

elzoni.gr