Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποίησε σήμερα, Πέμπτη 2 Μαρτίου, τα εγκαίνια του Α’ Δημοτικού Βρεφονηπιακού Σταθμού Παπάγου – Χολαργού.
Σε χαιρετισμό του, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε τα εξής:
«Κύριε Δήμαρχε, κύριε επίτιμε Δήμαρχε – με τους επίτιμους έχουμε μια ιδιαίτερα στενή σχέση, όπως γνωρίζετε – κύριε Αντιπεριφερειάρχα, κυρίες και κύριοι, αγαπητά παιδιά,
Χαίρομαι πάρα πολύ που μου δίνεται η δυνατότητα, σήμερα, να είμαι μαζί σας στα εγκαίνια αυτού του πανέμορφου, καινούργιου βρεφονηπιακού σταθμού. Ενός σταθμού που αποτελεί στολίδι για το Δήμο. Ενός σταθμού ο οποίος, για να ολοκληρωθεί, δούλεψαν πολλοί άνθρωποι, η προηγούμενη δημοτική αρχή, πολλά στελέχη των υπηρεσιών. Ενός σταθμού που ολοκληρώθηκε από τον νυν Δήμαρχο. Θέλω με την ευκαιρία αυτή να συγχαρώ όλες και όλους που δούλεψαν και υποστήριξαν αυτή την προσπάθεια, απέναντι σε δύσκολες γραφειοκρατικές δυσκολίες. Να ευχαριστήσω βέβαια και τον Κωστή Χατζηδάκη για τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ.
Σήμερα, ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού αποκτά έναν καινούργιο βρεφονηπιακό σταθμό, ένα κόσμημα για την πόλη. Έχουμε τη χαρά να εγκαινιάζουμε ένα έργο το οποίο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα συνηθισμένα έργα, τα οποία εγκαινιάζουν δημοτικές αρχές. Γιατί είναι ένα έργο για τη νέα γενιά. Είναι ένα έργο για τα παιδιά μας.
Με την ευκαιρία αυτή, θέλω σύντομα να σας μιλήσω για τη σημασία την οποία αποδίδω, προσωπικά, αλλά και το Κόμμα μας, η Νέα Δημοκρατία, στο ζήτημα της προσχολικής αγωγής. Πρόσφατα, δημοσιεύθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έρευνα. Η έρευνα αυτή μελετούσε τις γνωστικές δυνατότητες παιδιών 15 ετών σε ζητήματα βασικής κατανόησης κειμένου, αλλά και τις δυνατότητες εξοικείωσης με βασικές μαθηματικές έννοιες. Τι διαπίστωσε αυτή η έρευνα; Ότι τα παιδιά τα οποία είχαν πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική αγωγή, είχαν 30% – κρατήστε το αυτό – καλύτερες γνωστικές δυνατότητες σε σχέση με τα παιδιά τα οποία δεν είχαν πρόσβαση σε προσχολική αγωγή.
Ξέρετε, οι ανισότητες στη ζωή είναι, πολύ συχνά, αποτέλεσμα των ευκαιριών ή της έλλειψης ευκαιριών που μπορεί να έχουμε στα πρώτα βήματα της ζωής μας. Και έχουμε μια υποχρέωση, ως οργανωμένη Πολιτεία, να δίνουμε σε όλα τα παιδιά, ανεξαιρέτως οικονομικής δυνατότητας, τις ίδιες ευκαιρίες στα πρώτα βήματα της ζωής τους. Ξέρουμε πολύ καλά ότι τα μικρά παιδάκια, τα οποία θα χαρούν από σήμερα αυτό το καινούργιο καταπληκτικό έργο, θα αποκτήσουν βασικές δεξιότητες στα πρώτα έξι χρόνια της ζωής τους. Και είναι πραγματικά πάρα πολύ άδικο να υπάρχουν, και σήμερα ακόμα, παιδιά στη χώρα μας τα οποία δεν έχουν πρόσβαση στην προσχολική αγωγή.
Θέλω, λοιπόν, να δεσμευτώ και εδώ, από τον Δήμο Παπάγου – Χολαργού, ότι για τη Νέα Δημοκρατία δεν θα υπάρξει παιδί το οποίο να μην έχει πρόσβαση σε παιδικό σταθμό, είτε δημόσιο, είτε ιδιωτικό. Είναι το ελάχιστο το οποίο μπορούμε να κάνουμε, προκειμένου να δώσουμε σε όλα μας τα παιδιά, αλλά και στις οικογένειές τους, τις ευκαιρίες που δικαιούνται και αξίζουν στη ζωή.
Δεν αρκεί, όμως, μόνο αυτό. Δεν αρκεί μόνο τα παιδιά να έχουν πρόσβαση σε ένα όμορφο κτήριο. Πρέπει να σκεφτόμαστε και λίγο πιο μεθοδικά και λίγο πιο οργανωμένα τι διδάσκουμε τα παιδιά από τη στιγμή που μπαίνουν στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Και εδώ – λυπάμαι που το λέω – αλλά υπάρχει μια, θα έλεγα, αταξία, από πλευράς Πολιτείας. Η Πολιτεία πρέπει να έχει μια άποψη για τις βασικές δεξιότητες και τα προγράμματα που διδάσκονται στους παιδικούς σταθμούς και σε όλες τις δομές προσχολικής αγωγής. Γι’ αυτό και είναι πάρα πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί μια ενιαία δομή στο Υπουργείο Παιδείας, η οποία θα βλέπει τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς, μέσα από ένα ενιαίο πρίσμα, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ομοιομορφία, να μοιράζονται καλύτερα μεταξύ τους βέλτιστες πρακτικές και να γνωρίζουμε ότι τα παιδιά δεν έχουν απλά πρόσβαση σε καλές δομές, αλλά και η δουλειά η οποία γίνεται σε αυτές τις δομές είναι ποιοτική και ουσιαστική.
Θέλω, με την ευκαιρία αυτή, να συγχαρώ και το προσωπικό, το οποίο θα εργαστεί σε αυτόν το σταθμό, γιατί ξέρω πολύ καλά ότι καταθέτετε περίσσευμα ψυχής σε αυτήν την προσπάθεια την οποία κάνετε με αγάπη, την κάνετε με αφοσίωση στα παιδιά μας. Αξίζετε τη στήριξή μας και αξίζετε, και εσείς, να λειτουργείτε σε ένα καθεστώς εργασιακής ασφάλειας.
Ξέρετε, θυμάμαι στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης όταν ήμουν, μου έκανε πάντα εντύπωση, γιατί το ελληνικό Δημόσιο επιλέγει να προσλαμβάνει τακτικό προσωπικό ειδικότητες που μπορεί να μην είναι απολύτως κρίσιμες και, ταυτόχρονα, επιλέγει να προσλαμβάνει με συμβάσεις ορισμένου χρόνου άλλες ειδικότητες οι οποίες είναι απολύτως καθοριστικές για τις βασικές υπηρεσίες που πρέπει να προσφέρει ένα Κράτος. Και αναφέρομαι ιδιαίτερα στους βρεφονηπιοκόμους και τους νηπιαγωγούς, που καταθέτουν, κάθε μέρα, την ψυχή τους για να μπορούν να παρέχουν σε αυτά τα παιδιά την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση.
Δεν θέλω να πω περισσότερα, γιατί σήμερα είναι μια μέρα γιορτής. Θέλω να επαναλάβω την αμέριστη προσήλωση την οποία έχουμε ως Κόμμα στα ζητήματα της προσχολικής αγωγής. Πιστεύω ακράδαντα ότι η μεταρρύθμιση στην Εκπαίδευση πρέπει να ξεκινήσει από κάτω προς τα πάνω και όχι από πάνω προς τα κάτω. Πρώτα πρέπει να ασχοληθούμε με αυτά τα μικρά παιδιά και, στη συνέχεια, να δούμε τι γίνεται στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στα Πανεπιστήμια. Και πιστεύω ότι, σύντομα, θα μπορέσουμε να παρουσιάσουμε και πολύ πιο συγκροτημένες και αναλυτικές σκέψεις για το πως αντιλαμβανόμαστε τη μεταρρύθμιση στην Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες. Αλλά σήμερα είναι μια μέρα γιορτής. Να ευχηθώ, με τη σειρά μου, να είναι καλότυχος αυτός ο νέος σταθμός. Να συγχαρώ, και πάλι, όλες και όλους όσοι συνεισέφεραν στην προσπάθεια να εγκαινιάσουμε αυτό το έργο. Και κυρίως να είναι καλότυχος και ουσιαστικός για τη νέα γενιά της Ελλάδας, γι’ αυτά τα παιδιά. Γι’ αυτά είμαι σίγουρος ότι αγωνιζόμαστε όλοι. Και σε αυτά πρέπει να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο αύριο, ένα καλύτερο μέλλον.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και εύχομαι καλή επιτυχία».