Η βουλή υπερψήφισε το σχέδιο νόμου
του Υπουργείου Εσωτερικών «Συμπληρωματικά Μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ,
ΕΥΡΑΤΟΜ) 1141/2014 περί ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων, μέτρα
επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες
διατάξεις» που εισηγήθηκε και υποστήριξε ο Βουλευτής Κορινθίας Γιώργος Τσόγκας.
« Κύριοι
Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η πρόσφατη απόφαση του Eurogroup
σηματοδότησε την αντιστροφή των χωρίς υπαιτιότητα της Κυβέρνησης αργόσυρτων, το
τελευταίο διάστημα, διαπραγματεύσεων που αφορούν τη δεύτερη αξιολόγηση, η
ολοκλήρωση της οποίας ευρίσκεται πλέον προ των πυλών.
Πρόκειται
προφανώς για θετική εξέλιξη, αφού η επιστροφή των τεχνικών κλιμακίων υποδηλώνει
εξομάλυνση και άμβλυνση των εμποδίων και οδηγεί στην πλήρη καταγραφή τους, με
στόχο τη λήψη σχετικής απόφασης που θα ολοκληρώνει και τυπικά τη δεύτερη
αξιολόγηση.
Η θέση της
Κυβέρνησης, που κυριάρχησε και κυριαρχεί στις διακηρύξεις της, «ούτε ένα ευρώ
για επιπλέον λιτότητα», κρίθηκε βάσιμη, κρίθηκε δίκαιη, κρίθηκε εφαρμοστέα και
αποδεκτή από όλους τους εμπλεκόμενους.
Η ελληνική
πλευρά συμφώνησε στη νομοθέτηση μεταρρυθμίσεων που θα εφαρμοστούν από 1-1-2019
υπό τον απαράβατο όρο ότι το δημοσιονομικό ισοζύγιο θα είναι απολύτως ουδέτερο,
δηλαδή θα προκαλεί μηδενικό δημοσιονομικό αντίκτυπο.
Επιβεβαιώθηκε
ότι η ελληνική Κυβέρνηση επιδιώκει την οριστική σύλληψη των παραμέτρων μιας οριστικής
συμφωνίας, που θα θέσει τέλος στην ανελέητη λιτότητα που μαστίζει τη χώρα, θα
λειτουργήσει προωθητικά για την ελληνικά οικονομία, θα τερματιστούν τα
προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής με επιστροφή στις αγορές και την
αυτοδύναμη ικανότητα εξυπηρέτησης του χρέους. Είναι, δε, χαρακτηριστικός ο
σχολιασμός του Γερούν Ντάισελμπλουμ ότι η συμφωνία επιτεύχθηκε στη βάση της
μετατόπισης του μείγματος οικονομικής πολιτικής, από την λιτότητα προς την
κατεύθυνση των βαθέων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
Η Νέα
Δημοκρατία, όμως, επιβεβαιώνοντας το προβλέψιμο του χαρακτήρα της, αμφισβήτησε
χαιρέκακα την προχθεσινή συμφωνία, έβαλε το κεφάλι της βαθιά στην άμμο και
αρνήθηκε αμήχανα, αναιτιολόγητα και με προσχηματική επιμονή το θετικό πρόσημο
της συμφωνίας, υπονομεύοντας την εθνική προσπάθεια και επιβεβαιώνοντας το
στρατηγικό και υπαρξιακό της αδιέξοδο. Αν κάποιος της υπενθύμιζε ότι σύμφωνα με
τα πρώτα στοιχεία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και
Επιχειρηματικότητας, το 77% των επιχειρηματιών καλείται να καταβάλει λιγότερες
ασφαλιστικές εισφορές για τον ΕΦΚΑ, το 9% καλείται να καταβάλει ίδιες εισφορές
με το προηγούμενο ασφαλιστικό καθεστώς, ενώ μόνο το 14% καλείται να καταβάλει
υψηλότερες εισφορές, αυτό ενδέχεται να απάλυνε τον πόνο της από τις συνεχείς
πολιτικές αστοχίες, που αν μη τι άλλο αποδεικνύουν την αβασιμότητα του
αιτήματός της για εκλογές, αφού οι διαρκείς πολιτικές αυταπάτες την καθιστούν
ανεπαρκή και αναξιοπρεπή ως πολιτική δύναμη. Και υπό τους όρους αυτούς το
αίτημα για εκλογές ηχεί παράταιρο, άχρωμο, άοσμο και εντελώς ανεδαφικό.
Κυρίες και
κύριοι Βουλευτές, ο Κανονισμός 1141/14 της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέσπισε, πέραν των
αρχών που συνοδεύουν το καθεστώς και τη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών κομμάτων
και ιδρυμάτων, καινοτόμες πρακτικές όπως δημιουργία μητρώου των πολιτικών
κομμάτων, ώστε να διευκολυνθεί η εποπτεία των νομικών οντοτήτων που θα
υπόκεινται στο ενωσιακό όσο και στο εθνικό δίκαιο, την απόκτηση ευρωπαϊκής
νομικής προσωπικότητας, δικαιοπρακτικής ικανότητας και αναγνώρισης σε όλα τα
κράτη-μέλη κ.λπ..
Έτσι, το
παρόν σχέδιο νόμου διαρθρώνεται ουσιαστικά σε τρεις ενότητες. Η πρώτη αφορά σε
συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού 1141/14 που εντάσσονται τα
άρθρα 1 έως 12. Η δεύτερη -άρθρα 13 έως 26- συμπυκνώνει διατάξεις αρμοδιότητας
του Υπουργείου Εσωτερικών, με στόχο την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου, με
επίλυση χρόνιων εκκρεμοτήτων που αποτελούσαν εμπόδια στη συνολική και
απρόσκοπτη άσκηση του κοινωνικού έργου. Και η τρίτη -άρθρα 27 έως 37- αφορά
τροποποίηση νομοθετημάτων με προσθήκες και καταργήσεις διατάξεων, εντασσομένων
επίσης στη λογική της επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου, με κυρίαρχες τις
διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών που αριθμούν τον αριθμό «29».
Συνεπώς, η
αμήχανη κριτική, που προβλήθηκε από τη Νέα Δημοκρατία, για τη μη ύπαρξη αρχής,
μέσης και τέλους του νομοσχεδίου είναι προφανώς υπερβολική και έμπλεη πολιτικού
μένους.
Στα άρθρα 1
έως 12 του παρόντος νομοσχεδίου τονίζεται η αναγκαιότητα συμπληρωματικής λήψης
μέτρων εφαρμογής του κανονισμού για την ενσωμάτωσή του στην ελληνική έννομη
τάξη, που θα διέπουν το καθεστώς λειτουργίας και τη χρηματοδότηση των
ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και των ευρωπαϊκών πολιτικών ιδρυμάτων.
Η διεύθυνση
εκλογών του Υπουργείου Εσωτερικών ορίζεται ως το εθνικό σημείο επαφής, που θα
επιμελείται την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού 1141 και του παρόντος
νόμου όσο και το συντονισμό των αρχών που είναι αρμόδιες για τη συνεργασία με
την ευρωπαϊκή αρχή, δηλαδή την ανεξάρτητη αρχή που ελέγχει την καταχώρηση και
τη διαγραφή από το μητρώο των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων, την
τήρηση από αυτά των προϋποθέσεων καταχώρησης, επιβολής κυρώσεων κ.λπ., αλλά και
τον διατάκτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δηλαδή τον αρμόδιο ελεγκτή της
συμμόρφωσης των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων προς τις
υποχρεώσεις που συνδέονται με την ενωσιακή χρηματοδότηση, σύμφωνα με τον
κανονισμό.
Στα άρθρα 4
έως 9 γίνεται αναλυτική παράθεση της διαδικασίας των γνωστοποιήσεων στον
εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και στη διεύθυνση εκλογών, σε τυχόν εκλογή της Ελλάδας
ως έδρα του ευρωπαϊκού πολιτικού κόμματος ή ιδρύματος, όπως, η υποχρέωση του
ευρωπαϊκού πολιτικού κόμματος ή ιδρύματος να γνωστοποιεί εντός σύντομων
προθεσμιών στην Επιτροπή Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης τους τραπεζικούς
λογαριασμούς και τα στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας των υπεύθυνων της
οικονομικής εκπροσώπησης, τα δικαιολογητικά-απόδειξη των δαπανών, της τήρησης
σχετικού αναλυτικού αρχείου και λογιστικής γραμματείας γ΄ κατηγορίας. Η λύση
του ευρωπαϊκού πολιτικού κόμματος ή ιδρύματος γίνεται με την προβλεπόμενη από
το άρθρο 16 του κανονισμού διαδικασία, οπότε η διεύθυνση εκλογών του Υπουργείου
Εσωτερικών ενημερώνει τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για την έκδοση σχετικής
πράξης και επιβάλλονται αυστηρές κυρώσεις για τις παραβάσεις της νομοθεσίας,
ήτοι επιβολή προστίμου μέχρι του ποσού των 150 χιλιάδων ευρώ, το οποίο
επιβάλλεται με απόφαση του Προέδρου της Βουλής και εισπράττεται σύμφωνα με
διατάξεις του ΚΕΔΕ.
Στη δεύτερη
ενότητα περιλαμβάνονται τα άρθρα 13 έως 26 που αφορούν τις διατάξεις του
Υπουργείου Εσωτερικών και επιδιώκουν την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου.
Ειδικότερα,
περιέχονται διατάξεις σχετικά με τη νομική υπεράσπιση του προσωπικού της ΕΥΠ.
Τροποποιείται ο ν.2713/1999 σχετικά με την υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων της
Ελληνικής Αστυνομίας. Παρατείνονται προθεσμίες για την έκδοση πράξεων ανατροπής
υποχρέωσης, δοθέντος ότι μικρός αριθμός ΟΤΑ δεν τήρησε αυτές, οπότε καθίσταται
αδύνατη η διαδικασία της εκ νέου ανάληψης αυτών των υποχρεώσεων. Ήταν αναγκαία
η κατ’ εξαίρεση παράταση των προθεσμιών έκδοσης και ανάπτυξης των αναλυτικών
πράξεων. Εκκαθαρίζονται οι δαπάνες των περιφερειών.
Με το άρθρο
20 εισάγεται ερμηνευτική διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν.3756,
αποσαφηνίζοντας ότι όχι μόνο οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εντός των καζίνο,
αλλά και αυτή καθαυτή η επιχείρηση καζίνο υποχρεούνται στην καταβολή υπέρ του
οικείου δήμου του φόρου 2% και όχι του 0,5% επί των ακαθαρίστων εσόδων τους.
Με το άρθρο
25 επιλύεται το θέμα της καταβολής των δαπανών καθαριότητας των δημοσίων υπηρεσιών
και ΟΤΑ εν γένει στους εργαζομένους με ατομικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου
χρόνου, η λήξη των οποίων παρατάθηκε έως την 31η Δεκεμβρίου του 2017 και οι
οποίες θεωρήθηκαν σύννομες και θα εκκαθαριστούν σε βάρος των πιστώσεων των
οικείων φορέων. Ειδικά για την εκκαθάριση των δαπανών από τις ανταποδοτικές
υπηρεσίες των ΟΤΑ πρώτου βαθμού, προτείνεται με τη διάταξη αυτή η κατά
προτεραιότητα κάλυψή τους από τα ανταποδοτικά έσοδα, άλλως από κάθε είδος
εσόδων, ακόμα και με μη προσδιορισμένο τον σκοπό τους επακριβώς.
Εδώ έγινε
αρκετή συζήτηση για τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας. Δεν έχουν δίκιο όσοι το
ισχυρίστηκαν. Πρόκειται για παράταση των ατομικών συμβάσεων εργασίας για ένα
έτος με σκοπό την οριστική επίλυση ενός χρόνιου ζητήματος που πρέπει να τύχει
μιας συνολικής επεξεργασίας και συμβολής του συνόλου των παρατάξεων του
Κοινοβουλίου. Έτσι πρέπει να γίνει για να τεθεί ένα οριστικό τέλος σ’ αυτή την
ιστορία.
Με το άρθρο
26 οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί ήδη ενταγμένοι στην Ελληνική Αστυνομία που
αποτελούσαν μέχρι σήμερα ειδικό ένστολο πολιτικό προσωπικό, μετά από σχετική
ανέκκλητη δήλωσή τους κατατάσσονται ως ειδικοί φρουροί ή ως μόνιμο πολιτικό
προσωπικό με διαπιστωτική πράξη υλοποίησης των προβλεπομένων ψυχοτεχνικών
δοκιμασιών σε σχολή μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας για
τέσσερις μήνες. Μετά τη σχετική νομοτεχνική βελτίωση που προτάθηκε από τον
αρμόδιο Υπουργό, μετά την πάροδο οκτώ ετών ως ειδικοί φρουροί μπορούν να
αποτελέσουν μόνιμο προσωπικό της Αστυνομίας.
Στην τρίτη
ενότητα του παρόντος νομοσχεδίου, στα άρθρα 24 έως 44 εισάγονται πολύ χρήσιμες
διατάξεις που αφορούν τις εκλογές για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης των
επιμελητηρίων που εν όψει της ριζικής τους αναδιάρθρωσης και μέχρι να
ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, υπάρχει παράταση για να διεξαχθούν μεταξύ 5ης
και 19ης Νοεμβρίου του 2017, με τη μεταβολή του σκοπού της συμμετοχής της
Ελλάδας στο Ειδικό Ταμείο Τεχνικής Συνεργασίας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας
Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, την αναδρομική αποζημίωση ιδιωτών μελών
συλλογικών οργάνων, επιλύοντας μια χρονίζουσα εκκρεμότητα.
Με το άρθρο
30 προσδιορίζονται οι πηγές των εσόδων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και της
Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Το άρθρο 32
αφορά στην επίλυση του χρόνιου ζητήματος των υποθηκοφυλακείων με τη μετατροπή
ενός ειδικού άμισθου υποθηκοφυλακείου σε έμμισθο, όταν πρόκειται να
αντιμετωπιστεί η αδράνειά του σε περίπτωση θανάτου ή οριστικής αποχώρησης του
ειδικού έμμισθου υποθηκοφύλακα. Πρόκειται για ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση και
μάλιστα προς τη δημοσιοποίηση των υπηρεσιών υποθηκοφυλακείου και κτηματολογίου
αργότερα, εφόσον το υποθηκοφυλακείο που χήρεψε δεν παρουσιάζει κανένα ή σχεδόν
κανένα επενδυτικό ενδιαφέρον για να προσελκύσει την ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως
συμβαίνει σε αρκετές περιοχές της χώρας ειδικότερα στα χρόνια της οικονομικής
κρίσης.
Κατά τη
διαδικασία στις επιτροπές εκφράστηκαν κριτικές για πιθανή αντισυνταγματικότητα
του άρθρου 32, εξαιτίας της συνταγματικής πρόβλεψης των απασχολουμένων με την
ιδιότητα του δικαστικού υπαλλήλου και τις προωθούμενες με το σχέδιο νόμου
εντάξεις ιδιωτών, χωρίς την ιδιότητα του δικαστικού υπαλλήλου. Όμως το γεγονός
ότι υπάρχουν ήδη εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου
χρόνου, αλλά ως δικαστικοί υπάλληλοι -περίπου τετρακόσιοι τον αριθμό- χωρίς
μέχρι σήμερα να έχει αμφισβητηθεί η ιδιότητά τους ως δικαστικών υπαλλήλων,
σημαίνει ότι είναι δυνατό να συμπέσουν νομίμως η εργασία με σύμβαση ιδιωτικού
δικαίου αορίστου χρόνου και η ιδιότητα του δικαστικού υπαλλήλου. Άλλωστε, η
ρύθμιση είναι ούτως ή άλλως προς το συμφέρον του εργαζόμενου, με την προφανή
αυτή σπουδαιότητα.
Με το άρθρο
40 προτείνεται η προσθήκη διατάξεων του ν.4375/2016 που αποσκοπούν στην πιο
αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας Ασύλου.
Σύμφωνα μ’
αυτές παρατείνεται κατά ένα έτος ως τις 31-12-2017 η εφαρμογή συγκεκριμένων
διατάξεων και συγχωρείται η παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας για ζητήματα
σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις που επιδιώκουν, την κάλυψη των αναγκών
μεταναστών και προσφύγων, στέγαση, σίτιση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κ.λπ.,
την απόσπαση προσωπικού του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή την
πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου πολιτών που
εργάζονται σε διεθνείς ή ευρωπαϊκούς οργανισμούς σε αρμόδιες υπηρεσίες, δηλαδή
ασύλου, υποδοχής, ταυτοποίησης και γενικά την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών που
απορρέουν από την ανάγκη διαχείρισης των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών.
Στο πλαίσιο
αυτό επανακαθορίζεται η διάρθρωση της υπηρεσίας ασύλου με την ίδρυση ενός ακόμα
γραφείου στο τμήμα διαχείρισης και εφαρμογής προγραμμάτων και προσδιορίζονται
εκ νέου οι αρμοδιότητές του.
Το άρθρο 40
δέχτηκε σφοδρή κριτική από τη Νέα Δημοκρατία κυρίως. Μάλλον εγκλωβίστηκε σε
στείρα αντιπολιτευτική και λαϊκίστικη κίνηση δεδομένου ότι η ρευστότητα που
κυριαρχεί γύρω από τα θέματα των μεταναστών και προσφύγων είναι γνωστή και
επιβάλλει την μεγιστοποίηση της φειδούς κατά την άσκηση κριτικής, αναγκάζοντας
έτσι τον αρμόδιο Υπουργό να περιγράψει τις έκτακτες συνθήκες που επιβάλλουν τη
λήψη αποφάσεων κατά παρέκκλιση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, λέγοντας:
«Ξέρω ότι δεν προσαρμόζεται η πραγματικότητα στον νόμο, αλλά ο νόμος πρέπει να
προσαρμόζεται στην πραγματικότητα».
Με τα άρθρα
43 και 44 επιχειρήθηκε από την Αντιπολίτευση και δη τη Νέα Δημοκρατία να
συκοφαντηθεί το ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς, ο διαχρονικός πολιτικός
εφιάλτης ότι δήθεν οι επικρίσεις των αξιωματικών στο Λιμενικό Σώμα δεν θα είναι
αξιοκρατικές, αλλά θα γίνουν με δόλιο τρόπο, δηλαδή με πρόθεση να επιλεγούν οι
«ημέτεροι». Μάλιστα, δε, προβλήθηκε ως απόδειξη ο δήθεν ισχυρισμός περί του
χρόνου επιλογής ψήφισης του νομοσχεδίου λίγες μέρες πριν τις κρίσεις, αγνοώντας
βεβαίως το γεγονός ότι η συγκεκριμένη διάταξη ήταν ήδη από τον Μάιο του 2016
και επομένως ουδείς αιφνιδιάστηκε ούτε θα μπορούσε να αιφνιδιαστεί.
Ειδικότερα
όμως με το άρθρο 44 ρυθμίζεται η προσπάθεια παρεμπόδισης της ομαλής εξέλιξης
των αξιωματικών του Λιμενικού κατά τρόπο αθέμιτο και κακόπιστο από την αλήστου
μνήμης κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας - ΠΑΣΟΚ που φρόντισε να θέσει σε ισχύ τον
νόμο 4256 τον Απρίλιο του 2014, δηλαδή λίγους μήνες πριν τις εκλογές. Έτσι
εξηγείται η εμμονή σας, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, ότι δήθεν το χρονικό
σημείο των κρίσεων φωτογραφίζει την πρόθεση της Κυβέρνησης να βολέψει
«ημέτερους». Δηλαδή, τάχα φοβηθήκατε μήπως και γίνει αυτό και την πατήσετε κι
εσείς που το είχατε κάνει εθνικό σπορ.
Συγκεκριμένα
με τη διάταξη του εδαφίου γ΄, της παραγράφου 3, του άρθρου 33 του ν.4256/2016
καταργήθηκε η απίθανη διάταξη περί της υπαιτιότητας της υπηρεσίας, μια καθ’ όλα
ανερμάτιστη παρωχημένη και απαράδεκτη για ευνομούμενη κοινωνία με στοιχειώδη
δημοκρατικά χαρακτηριστικά διάταξη. Μια διάταξη για την οποία κανείς δεν
δικαιούται να νιώθει υπερήφανος για τη νομοθέτησή της, αφού εξαιτίας της
στελέχη του Λιμενικού στερούνταν του δικαιώματος προαγωγής για γεγονότα που δεν
είχαν ουδόλως σχέση και φυσικά καμμία απολύτως υπαιτιότητα.
Καταργείται
η ανήκουστη περίπτωση α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του ν.4256 που εισήγαγε
η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, επίσης ένα νέο νομοθετικό τερατούργημα.
Ακούστε. Λίγους μήνες πριν τις εκλογές του Απριλίου 2014 η κυβέρνηση Νέας
Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ έθεσε ως προϋπόθεση προαγωγής στον βαθμό του Πλωτάρχη την
τριετή προϋπηρεσία σε διεύθυνση κεντρικής υπηρεσίας του Λιμενικού Σώματος που
έχει κατά κανόνα έδρα εντός Αττικής. Οπότε στελέχη του Λιμενικού σε θέσεις
περιφερειακών υπηρεσιών αποκλείονταν αυτομάτως της προαγωγής στον βαθμό του
Πλωτάρχη. Κι αυτή η παράνομη, ανήθικη και προδήλως αντισυνταγματική διάταξη
καταργείται.
Αυτή η
κατάσταση στο Λιμενικό Σώμα συνεχίστηκε, επίσης, λίγους μήνες πριν τις εκλογές
όταν με διάταξη, επίσης, του ν.4256/2014 αυτή η κυβέρνηση Νέας
Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ χτύπησε πάλι. Έθεσε ως πρόσθετη προϋπόθεση προαγωγής στον βαθμό
του Αρχιπλοιάρχου την προϋπηρεσία δυο ετών σε διεύθυνση κεντρικής υπηρεσίας του
Λιμενικού Σώματος, δηλαδή και πάλι σε υπηρεσία εντός Αττικής, οπότε κανένας
αξιωματικός δεν μπορούσε να προαχθεί από Πλωτάρχης και άνω, αν δεν υπηρετούσε
εντός της Αττικής. Ποιους, άραγε, βόλευε; «Ημέτερους»; Εν όψει μάλιστα εκλογών;
Αυτή τη διάταξη με περηφάνεια η Κυβέρνηση την καταργεί και πλέον προϋπόθεση
προαγωγής στον βαθμό του Αρχιπλοιάρχου αποτελεί μόνο η προϋπηρεσία ενός
τουλάχιστον έτους σε κεντρική ή σε περιφερειακή υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος.
Με το άρθρο
45 δίνεται η δυνατότητα εισόδου επιλαχόντων σε κενή θέση, οπότε αποκαθίσταται η
διαστραφείσα με το κενό της θέσης «εύρυθμη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος».
Τέλος, με
το άρθρο 47, μετά από περίπου ένα έτος διαβούλευσης, αποφασίστηκε ότι η ρύθμιση
με τον τρόπο που εισήχθη για ψήφιση καλύπτει μεγάλο μέρος των ζητημάτων των
γενικών και τοπικών οργανισμών εγγείων βελτιώσεων και η μεταβίβαση εποπτείας
τους στις περιφέρειες, παρά τα όποια προβλήματα, αποτελούσε τη μόνη ελπιδοφόρα
επιλογή.
Κύριε Πρόεδρε, επιτρέψτε μου έναν σύντομο σχολιασμό για το άρθρο 36, το οποίο γίνεται άρθρο 35, που αφορά μια κατατεθείσα τροπολογία από τον κ. Τριανταφυλλίδη και νομίζω, κύριε Υπουργέ, ότι πρέπει να τύχει στήριξης, γιατί αφορά στην ανακήρυξη της παγκόσμιας ημέρας της ελληνικής γλώσσας. Πρέπει να τύχει περισσότερης στήριξης το συγκεκριμένο αντικείμενο, το οποίο έχει νομοτεχνική βελτίωση και επαναδιατυπώνεται ως εξής: «Με σκοπό την προστασία, την ενίσχυση και την προώθηση της ελληνικής γλώσσας και την στη διεθνή κοινότητα του πολιτισμού, της παιδείας, των γραμμάτων, των τεχνών, της επικοινωνίας και του διαδικτύου».
Κυρίες και
κύριοι Βουλευτές της Αντιπολίτευσης, σας καλώ να υπερβείτε τους πολιτικούς σας
δισταγμούς, κυρίως να αντισταθείτε στην κρυφή γοητεία της στείρας
αντιπολίτευσης και να υπερψηφίσετε το παρόν νομοσχέδιο που μένει να κοσμήσει
την ελληνική νομοθεσία με τη δική σας άρνηση. Υπάρχει, όμως, χρόνος για να
ψηφίσετε θετικά.»
Κόρινθος 02.03.2017
Γραφείο Τύπου Ν.Ε. Κορινθίας
Γραφείο Τύπου Ν.Ε. Κορινθίας