Από το Γραφείο Τύπου της Μ.Α.ΚΙ.
Όχι στην κατάργηση και συγχώνευση σχολείων
Με θλίψη παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες, τη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να υποβαθμίσει πλήρως την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης στα σχολεία της χώρας. Οι ενέργειες για την κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων, αποτελούν τη χαριστική βολή για το ελληνικό σχολείο και τους μαθητές.
Για μία ακόμη φορά η ηγεσία του Υπουργείου αντιμετωπίζει την εκπαίδευσή μας μόνο με αριθμητικά και οικονομικά κριτήρια, και όχι με παιδαγωγικά και μαθησιακά όπως οφείλει.
Ως σίγουρη επίπτωση πρέπει να θεωρηθεί η παραμέληση της αποκέντρωσης και της περιφερειακής ανάπτυξης. Τοπικές κοινωνίες θα μαραζώσουν ενώ οικογένειες χαμηλού εισοδήματος θα επιβαρυνθούν οικονομικά.
Επιπλέον, με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια, οι επιπτώσεις για τους μαθητές θα είναι πολλές και ιδιαίτερα αρνητικές. Χιλιάδες μαθητές θα στριμωχτούν σε μεγάλα τμήματα , λόγω έλλειψης σχολικών αιθουσών και σχολείων. Στα νέα σχολεία η δυνατότητα επιτήρησης και προστασίας των μαθητών θα είναι μηδαμινή. Η σπατάλη χρόνου και η ταλαιπωρία, θα αποτελεί την καθημερινότητά μας.
Είναι σίγουρο ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και η καθημερινότητα των μαθητών, μόνο χειρότερες μπορούν να γίνουν μέσω των καταργήσεων και συγχωνεύσεων των σχολείων μας. Πόσο μάλιστα όταν σύμφωνα με στοιχεία της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας χρειάζονται 500 νέα σχολικά κτίρια για να σταματήσει το φαινόμενο να γίνονται διπλές βάρδιες.
Εμείς, ως Μαθητική Ανεξάρτητη Κίνηση, δηλώνουμε κάθετα αντίθετοι σε αυτή την πολιτική του Υπουργείου και καλούμε τους αρμόδιους να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους.
Στην κατεύθυνση της στήριξης των υπαρχουσών σχολικών μονάδων, προτείνουμε τα εξής :
• Διερεύνηση της λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό, ώστε μέσω παρεμβάσεων όλες οι μονάδες να καταστούν το μέγιστο λειτουργικές.
• Εφαρμογή ανώτατου αριθμού 20 μαθητών ανά τμήμα για όλες τις σχολικές μονάδες.
• Εφαρμογή αυστηρών κανόνων και μηχανισμών στον τομέα της σχολικής μεταφοράς, ώστε να πάψει επιτέλους η σπατάλη δημόσιου χρήματος, που παρατηρείται.
• Ενίσχυση των παραμεθόριων και απομακρυσμένων σχολικών μονάδων, που αποτελούν σημαντικό στοιχείο για τους τόπους που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε.
Για μία ακόμη φορά η ηγεσία του Υπουργείου αντιμετωπίζει την εκπαίδευσή μας μόνο με αριθμητικά και οικονομικά κριτήρια, και όχι με παιδαγωγικά και μαθησιακά όπως οφείλει.
Ως σίγουρη επίπτωση πρέπει να θεωρηθεί η παραμέληση της αποκέντρωσης και της περιφερειακής ανάπτυξης. Τοπικές κοινωνίες θα μαραζώσουν ενώ οικογένειες χαμηλού εισοδήματος θα επιβαρυνθούν οικονομικά.
Επιπλέον, με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια, οι επιπτώσεις για τους μαθητές θα είναι πολλές και ιδιαίτερα αρνητικές. Χιλιάδες μαθητές θα στριμωχτούν σε μεγάλα τμήματα , λόγω έλλειψης σχολικών αιθουσών και σχολείων. Στα νέα σχολεία η δυνατότητα επιτήρησης και προστασίας των μαθητών θα είναι μηδαμινή. Η σπατάλη χρόνου και η ταλαιπωρία, θα αποτελεί την καθημερινότητά μας.
Είναι σίγουρο ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και η καθημερινότητα των μαθητών, μόνο χειρότερες μπορούν να γίνουν μέσω των καταργήσεων και συγχωνεύσεων των σχολείων μας. Πόσο μάλιστα όταν σύμφωνα με στοιχεία της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας χρειάζονται 500 νέα σχολικά κτίρια για να σταματήσει το φαινόμενο να γίνονται διπλές βάρδιες.
Εμείς, ως Μαθητική Ανεξάρτητη Κίνηση, δηλώνουμε κάθετα αντίθετοι σε αυτή την πολιτική του Υπουργείου και καλούμε τους αρμόδιους να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους.
Στην κατεύθυνση της στήριξης των υπαρχουσών σχολικών μονάδων, προτείνουμε τα εξής :
• Διερεύνηση της λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό, ώστε μέσω παρεμβάσεων όλες οι μονάδες να καταστούν το μέγιστο λειτουργικές.
• Εφαρμογή ανώτατου αριθμού 20 μαθητών ανά τμήμα για όλες τις σχολικές μονάδες.
• Εφαρμογή αυστηρών κανόνων και μηχανισμών στον τομέα της σχολικής μεταφοράς, ώστε να πάψει επιτέλους η σπατάλη δημόσιου χρήματος, που παρατηρείται.
• Ενίσχυση των παραμεθόριων και απομακρυσμένων σχολικών μονάδων, που αποτελούν σημαντικό στοιχείο για τους τόπους που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε.