Ο υπεύθυνος του Τομέα Οικονομίας και Οικονομικών της Δημοκρατικής Συμμαχίας, ευρωβουλευτής, Θεόδωρος Σκυλακάκης, έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση:
«H υπόθεση Καπελέρη αφορά πλέον τη δικαιοσύνη. Τα οργανωμένα κυκλώματα διαφθοράς στο φοροεισπρακτικό μηχανισμό ωστόσο, τα οποία αποδεδειγμένα επωφελούνται από 100.000 «λαδώματα» κατ’ ελάχιστον ετησίως[1], δεν έχουν καν αγγιχθεί. Οι οικονομικοί εισαγγελείς δεν χρειάζονται απόπειρες άνωθεν ελέγχου. Αυτό που έχουν ανάγκη είναι μέσα και πόρους για να ελέγξουν αποτελεσματικά τί πραγματικά συμβαίνει σε όλα τα επίπεδα του φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Ο πρωθυπουργός μπορεί και πρέπει να τους παράσχει αυτά τα μέσα και να τους ενθαρρύνει προς αυτή την κατεύθυνση».
[1] Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών του ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Διαφάνειας, που παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο κ. Σκυλακάκης στις 16.12.2011 με θέμα: «Η μεταρρύθμιση στον φοροεισπρακτικό μηχανισμό και η αντιμετώπιση των φαινομένων διαφθοράς» προκύπτει ότι, κάθε χρόνο, υπάρχουν στις εφορίες τουλάχιστον 90-100 χιλιάδες περιστατικά, όπου έχουν ζητηθεί από τους πολίτες χρήματα, πέρα από τα νόμιμα για να προχωρήσει πιο γρήγορα ή να τακτοποιηθεί μια υπόθεσή τους.
65 εκατομμύρια ευρώ κοστίζει στον ελληνικό λαό η αδράνεια των κυβερνήσεων
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Συμμαχίας Δημήτρης Ζαφειριάδης, έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση:
«Η αδράνεια των κυβερνήσεων έχει κόστος και μάλιστα μεγάλο, το οποίο πληρώνει ο ελληνικός λαός. Στην υπόθεση των τεσσάρων Airbus της παλιάς Ολυμπιακής, που είναι αντίστοιχη με αυτή της καθυστερημένης πώλησης του ποσοστού του ΟΤΕ, η αδράνεια κόστισε στον ελληνικό λαό τουλάχιστον 65 εκατομμύρια ευρώ. Και στις δύο περιπτώσεις η καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων, αλλά και η μακροχρόνια υπονόμευση της πολιτικής των αποκρατικοποιήσεων, οδήγησε σε πολύ χαμηλότερο τίμημα. Από τις εξελίξεις προκύπτει ότι η πρόβλεψη για πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων 50 δις ευρώ σε πέντε χρόνια (που πρότειναν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και αφελώς δέχθηκε η τρόικα) είναι μη ρεαλιστική, όπως εξ’ αρχής έχει επισημάνει η Δημοκρατική Συμμαχία. Και αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από τα κόμματα που συμμετέχουν στην κυβέρνηση συνεργασίας (αλλά και από εκπροσώπους τους στο Δ.Σ. του Ταμείου Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας) για το σχεδιασμό μιας αποδοτικής πολιτικής αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας».
«H υπόθεση Καπελέρη αφορά πλέον τη δικαιοσύνη. Τα οργανωμένα κυκλώματα διαφθοράς στο φοροεισπρακτικό μηχανισμό ωστόσο, τα οποία αποδεδειγμένα επωφελούνται από 100.000 «λαδώματα» κατ’ ελάχιστον ετησίως[1], δεν έχουν καν αγγιχθεί. Οι οικονομικοί εισαγγελείς δεν χρειάζονται απόπειρες άνωθεν ελέγχου. Αυτό που έχουν ανάγκη είναι μέσα και πόρους για να ελέγξουν αποτελεσματικά τί πραγματικά συμβαίνει σε όλα τα επίπεδα του φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Ο πρωθυπουργός μπορεί και πρέπει να τους παράσχει αυτά τα μέσα και να τους ενθαρρύνει προς αυτή την κατεύθυνση».
[1] Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών του ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Διαφάνειας, που παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο κ. Σκυλακάκης στις 16.12.2011 με θέμα: «Η μεταρρύθμιση στον φοροεισπρακτικό μηχανισμό και η αντιμετώπιση των φαινομένων διαφθοράς» προκύπτει ότι, κάθε χρόνο, υπάρχουν στις εφορίες τουλάχιστον 90-100 χιλιάδες περιστατικά, όπου έχουν ζητηθεί από τους πολίτες χρήματα, πέρα από τα νόμιμα για να προχωρήσει πιο γρήγορα ή να τακτοποιηθεί μια υπόθεσή τους.
65 εκατομμύρια ευρώ κοστίζει στον ελληνικό λαό η αδράνεια των κυβερνήσεων
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Συμμαχίας Δημήτρης Ζαφειριάδης, έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση:
«Η αδράνεια των κυβερνήσεων έχει κόστος και μάλιστα μεγάλο, το οποίο πληρώνει ο ελληνικός λαός. Στην υπόθεση των τεσσάρων Airbus της παλιάς Ολυμπιακής, που είναι αντίστοιχη με αυτή της καθυστερημένης πώλησης του ποσοστού του ΟΤΕ, η αδράνεια κόστισε στον ελληνικό λαό τουλάχιστον 65 εκατομμύρια ευρώ. Και στις δύο περιπτώσεις η καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων, αλλά και η μακροχρόνια υπονόμευση της πολιτικής των αποκρατικοποιήσεων, οδήγησε σε πολύ χαμηλότερο τίμημα. Από τις εξελίξεις προκύπτει ότι η πρόβλεψη για πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων 50 δις ευρώ σε πέντε χρόνια (που πρότειναν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και αφελώς δέχθηκε η τρόικα) είναι μη ρεαλιστική, όπως εξ’ αρχής έχει επισημάνει η Δημοκρατική Συμμαχία. Και αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από τα κόμματα που συμμετέχουν στην κυβέρνηση συνεργασίας (αλλά και από εκπροσώπους τους στο Δ.Σ. του Ταμείου Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας) για το σχεδιασμό μιας αποδοτικής πολιτικής αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας».