Με
αφορμή την καθυστέρηση υλοποίησης της οδού Κιάτο-Γκούρα-Δερβένι και, ιδιαίτερα,
του τμήματος Λαύκα – Διάσελο, ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας έκανε τις
ακόλουθες δηλώσεις:
«Τον Ιούλιο είχα καταθέσει ερώτηση σχετικά με την έλλειψη βασικών υποδομών και τις καθυστερήσεις των έργων στην ορεινή Κορινθία. Μεταξύ άλλων, είχα θίξει και το ζήτημα της βελτίωσης και ανάπτυξης του επαρχιακού, δημοτικού και αγροτικού οδικού δικτύου. Όπως επεσήμανα στους συναρμόδιους Υπουργούς, τα έργα για την οδό Κιάτο – Γκούρα – Δερβένι, τόσο σε ό,τι αφορά απαραίτητες αναβαθμίσεις, όπως η παράκαμψη της Γκούρας και του Στενού, όσο και αναφορικά με την υλοποίηση καθεαυτού του οδικού άξονα, στο τμήμα Καστανιάς – Μοσιάς – Στενού, είναι ακόμα σε εκκρεμότητα.
Η μοναδική επίσημη απάντηση που έλαβα σχετικά με το θέμα προέρχεται από το Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο με ενημέρωσε ότι έχει ζητήσει στοιχεία από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Δυστυχώς, η πληροφόρηση που έχω από αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες είναι ότι η έλλειψη χρηματοδότησης έχει παγώσει τα έργα και οι προβλέψεις για την υλοποίησή τους είναι μάλλον δυσοίωνες. Ιδιαίτερα μάλιστα για το τμήμα Λαύκας – Διάσελου, ενώ το έργο εξελίσσονταν κανονικά, οι εργολάβοι εγκατέλειψαν το έργο, λόγω διακοπής της χρηματοδότησης.
Είναι βέβαιο ότι η ανακατανομή των αρμοδιοτήτων ανάμεσα στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, την Περιφερειακή Διοίκηση, τις Περιφερειακές Ενότητες και τους Δήμους που έφερε ο «Καλλικράτης» έχει εντείνει το αλαλούμ και τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων. Το βασικότερο όμως πρόβλημα είναι οι δραστικές περικοπές στις δημόσιες επενδύσεις, χωρίς τις οποίες είναι αδύνατη η κατασκευή βασικών υποδομών. Πολύ φοβούμαι ότι ο δρόμος Λαύκα – Διάσελο έχει πέσει θύμα της επιλογής της Κυβέρνησης να κλείσει τη στρόφιγγα της χρηματοδότησης προς την ελληνική περιφέρεια.
Επειδή είναι πάγια τακτική των Υπουργείων να δίνουν γενικόλογες απαντήσεις, αποφάσισα να καταθέσω νέο ερώτημα ειδικά για τον δρόμο Λαύκας – Διάσελου, ζητώντας να ενημερωθώ για τους λόγους που το έργο έχει σταματήσει, καθώς και σαφές πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα επανέναρξης και ολοκλήρωσης των εργασιών. Ελπίζω ότι το πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο της ερώτησης δεν θα επιτρέψει στο Υπουργείο να ελιχθεί και να κρυφτεί πίσω από αοριστολογίες και δικαιολογίες. Επειδή ωστόσο συμβαίνει συχνά, όταν κάποιο Υπουργείο αναφέρει ότι θα μου διαβιβάσει πληροφορίες μέσω της Περιφέρειας, να μην λαμβάνω εντέλει καμία απάντηση, δεσμεύομαι ότι θα επιμείνω ιδιαιτέρως. Διότι, πέρα από το «τις πταίει» για τις καθυστερήσεις, βασικό ζητούμενο είναι η αποπεράτωση του δρόμου, ενός έργου ζωτικής σημασίας, για την αναβάθμιση της ορεινής Κορινθίας και για την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών. Παράλληλα θα επιδιώξω άμεση πληροφόρηση από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και, εάν δεν λάβω σύντομα μία επίσημη και ικανοποιητική απάντηση από το Υπουργείο, θα επανέλθω με νέα παρέμβαση στη Βουλή.»
«Τον Ιούλιο είχα καταθέσει ερώτηση σχετικά με την έλλειψη βασικών υποδομών και τις καθυστερήσεις των έργων στην ορεινή Κορινθία. Μεταξύ άλλων, είχα θίξει και το ζήτημα της βελτίωσης και ανάπτυξης του επαρχιακού, δημοτικού και αγροτικού οδικού δικτύου. Όπως επεσήμανα στους συναρμόδιους Υπουργούς, τα έργα για την οδό Κιάτο – Γκούρα – Δερβένι, τόσο σε ό,τι αφορά απαραίτητες αναβαθμίσεις, όπως η παράκαμψη της Γκούρας και του Στενού, όσο και αναφορικά με την υλοποίηση καθεαυτού του οδικού άξονα, στο τμήμα Καστανιάς – Μοσιάς – Στενού, είναι ακόμα σε εκκρεμότητα.
Η μοναδική επίσημη απάντηση που έλαβα σχετικά με το θέμα προέρχεται από το Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο με ενημέρωσε ότι έχει ζητήσει στοιχεία από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Δυστυχώς, η πληροφόρηση που έχω από αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες είναι ότι η έλλειψη χρηματοδότησης έχει παγώσει τα έργα και οι προβλέψεις για την υλοποίησή τους είναι μάλλον δυσοίωνες. Ιδιαίτερα μάλιστα για το τμήμα Λαύκας – Διάσελου, ενώ το έργο εξελίσσονταν κανονικά, οι εργολάβοι εγκατέλειψαν το έργο, λόγω διακοπής της χρηματοδότησης.
Είναι βέβαιο ότι η ανακατανομή των αρμοδιοτήτων ανάμεσα στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, την Περιφερειακή Διοίκηση, τις Περιφερειακές Ενότητες και τους Δήμους που έφερε ο «Καλλικράτης» έχει εντείνει το αλαλούμ και τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων. Το βασικότερο όμως πρόβλημα είναι οι δραστικές περικοπές στις δημόσιες επενδύσεις, χωρίς τις οποίες είναι αδύνατη η κατασκευή βασικών υποδομών. Πολύ φοβούμαι ότι ο δρόμος Λαύκα – Διάσελο έχει πέσει θύμα της επιλογής της Κυβέρνησης να κλείσει τη στρόφιγγα της χρηματοδότησης προς την ελληνική περιφέρεια.
Επειδή είναι πάγια τακτική των Υπουργείων να δίνουν γενικόλογες απαντήσεις, αποφάσισα να καταθέσω νέο ερώτημα ειδικά για τον δρόμο Λαύκας – Διάσελου, ζητώντας να ενημερωθώ για τους λόγους που το έργο έχει σταματήσει, καθώς και σαφές πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα επανέναρξης και ολοκλήρωσης των εργασιών. Ελπίζω ότι το πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο της ερώτησης δεν θα επιτρέψει στο Υπουργείο να ελιχθεί και να κρυφτεί πίσω από αοριστολογίες και δικαιολογίες. Επειδή ωστόσο συμβαίνει συχνά, όταν κάποιο Υπουργείο αναφέρει ότι θα μου διαβιβάσει πληροφορίες μέσω της Περιφέρειας, να μην λαμβάνω εντέλει καμία απάντηση, δεσμεύομαι ότι θα επιμείνω ιδιαιτέρως. Διότι, πέρα από το «τις πταίει» για τις καθυστερήσεις, βασικό ζητούμενο είναι η αποπεράτωση του δρόμου, ενός έργου ζωτικής σημασίας, για την αναβάθμιση της ορεινής Κορινθίας και για την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών. Παράλληλα θα επιδιώξω άμεση πληροφόρηση από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και, εάν δεν λάβω σύντομα μία επίσημη και ικανοποιητική απάντηση από το Υπουργείο, θα επανέλθω με νέα παρέμβαση στη Βουλή.»