Στην κατάργηση ζημιογόνων δρομολογίων στην Πελοπόννησο, αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, τη μετάταξη των 2.350 υπαλλήλων, αλλά και την πρόσληψη προσωπικού προβλέπουν τα επιχειρησιακά σχέδια του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που εγκρίθηκαν σήμερα κατά τη διάρκεια των αντίστοιχων διοικητικών συμβουλίων.
Οι εργαζόμενοι με κατάληψη των χώρων που αρχικά είχαν προγραμματιστεί οι συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων,προσπάθησαν να αποτρέψουν τη διεξαγωγή τους.
Όσον αφορά τα δρομολόγια από τα τέλη Ιανουαρίου του 2011 θα αρχίσουν οι αλλαγές. Τα δρομολόγια που παραμένουν και δεν έχουν καμία αλλαγή είναι αυτά στον άξονα Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης- Ευζώνων και επίσης παραμένουν τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθηνών, καθώς και τα τουριστικά δρομολόγια της Πελοποννήσου που είναι Ολυμπία-Κατάκολο και Διακοφτό-Καλάβρυτα. Από τα τέλη Ιανουαρίου του 2011 αποφασίστηκε να καταργηθούν όλα τα δρομολόγια της Πελοποννήσου
Φορείς των περιοχών στην Πελοπόννησο έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους σε κάτι τέτοιο και απειλούν με κινητοποιήσεις.
Πόσο αυξάνονται τα εισιτήρια του ΟΣΕ
- Τα εισιτήρια στη διαδρομη από Πάτρα, Αθήνα, αυξάνονται έτσι ώστε οι τιμές να φτάσουν από το 80% έως το 100% επί της τιμής των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.
- Αυξήσεις και στον Προαστιακό από Πειραιά έως Κιάτο κατά 50% επί των σημερινών τιμών.
Όμως στις αποφάσεις του οργανισμού και της θυγατρικής του περιλαμβάνονται και οι τύχες του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζεται στα τρένα. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η κατάργηση όλων των συλλογικών συμβάσεων και καλούνται οι ενώσεις των εργαζομένων μέσα σε διάστημα ενός μήνα να καταρτίσουν νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι παράλληλα με τις μετατάξεις 2351 εργαζόμενων του ΟΣΕ λόγω πλεονάζοντος προσωπικού, που θα ολοκληρωθούν το αργότερο έως το τέλος του Ιανουαρίου 2011.σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, , αλλά την ίδια ώρα τα διοικητικά συμβούλια για δικούς τους λόγους που δεν γίνονται σίγουρα κατανοητοί και αντιτίθενται και στις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού περί παγώματος των προσλήψεων, αποφάσισαν μέσα στο 2011 την πρόληψη 300 νέων υπαλλήλων στη TRAINOSE με νέο καθεστώς συμβάσεων.
Οι προτάσεις αυτές αποτελούν εκ βάθρων αλλαγή της δομής ΟΣΕ και TRAINOSE, επιλογές που φαίνεται πως αποτελούν μονόδρομο, στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας στις συνθήκες που δημιουργεί η οικονομική κρίση.