Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Οι προτάσεις της Π.Ε Ηλείας από τον αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Γ. Γεωργιόπουλο για τον Κυπαρισσιακό - Οριοθέτηση μη οριοθετημένων οικισμών και αρτιότητα στη ΖΑΤ με 10 στρέμματα

http://www.tharrosnews.gr/sites/default/files/2015/08/kolpos.jpg
Την επιβεβλημένη ανάγκη ανάκλησης της έγκρισης της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης για τον Κυπαρισσιακό κόλπο και την επαναξέταση έκδοσης του Π.Δ από μηδενική βάση, ζητά μεταξύ άλλων ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας κ. Γιώργος Γεωργιόπουλος στην εισήγηση του στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την Τετάρτη, καταθέτοντας συγκεκριμένες πλέον προτάσεις και επισημάνσεις 12 σημείων.
Ο κ. Γεωργιόπουλος μιλά για την ανάγκη οριοθέτησης των μη οριοθετημένων οικισμών, την εξαίρεση όλων ανεξαιρέτως των έργων προβλέπονται από το έργο με τίτλο «Πάρκο Οικοανάπτυξης Ιαματικών Πηγών Καϊάφα», την αρτιότητα 10 στρεμμάτων στη ΖΑΤ αντί για 20 που προβλέπει το Π.Δ κ.α
Ειδικότερα τα 12 προτεινόμενα σημεία είναι τα εξής:


1. Την επιβεβλημένη ανάγκη να ανακληθεί άμεσα η έγκριση της ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (Απόφ. έγκρισης 56014/2390/29.10.2012 της Γ.Γ. ΥΠΕΚΑ) ως εκδοθείσας κατά πλάνη περί τα πράγματα, κατά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας αλλά και ως παρανόμως αιτιολογημένης.
2. Την επανεξέταση της σχετικής διαδικασίας έκδοσης ΠΔ από μηδενική βάση, και της ταυτόχρονης αναθεώρησης της Natura GR2330005 θίνες και παραλιακό δάσος Ζαχάρως, Λίμνης Καϊάφα, Στροφυλιά, Κακόβατος», κλπ, λαμβάνοντας υπόψη ότι το επιχείρημα περί προστίμου από τη Ε.Ε., που δημοσίως εκφέρεται (από αρμόδιους και μη) για την επίσπευση της έκδοσης του υπόψη Π.Δ., δεν αφορά την νότια Ηλεία, για την οποία ουδεμία καταγγελία υφίσταται.
3. Την ουσιαστική και εις βάθος διαβούλευση με τους φορείς και τη κοινωνία της περιοχής πριν την έκδοση οποιουδήποτε κανονιστικού πλαισίου. Το Υπουργείου, η αρμόδια Δ/νση και οι μελετητές οφείλουν να ενημερώσουν τους κατοίκους και τους φορείς της περιοχής σε ανοιχτές ημερίδες και συνελεύσεις.
4. Την κατά παρέκκλιση εξαίρεση από την ΠΠΦ των γηπέδων ιδιοκτησίας της ΠΔΕ στην Αγουλινίτσα και το οποίο δεν εμπίπτει στα όρια της NATURA.
5. Πριν από την οριστικοποίηση του Π.Δ. το Υπουργείο (και οι συναρμόδιες αρχές) να οριοθετήσει τους μη οριοθετημένους οικισμούς των Δήμων Πύργου, Ανδριτσαίνης-Κρεστένων, Ζαχάρως και Κυπαρισσίας, που βρίσκονται μέσα στα όρια της «Περιοχής Προστασίας της Φύσης» με διατάγματα, κατά το ΕΓΣΑ '87
⎫ Αγραπιδόκαμπος, Πλατανούλι, Άγιος Νικόλαος, Άγιος Νικόλαος Γιαννιτσοχωρίου, Μολύβια (δυτικά της Εθνικής οδού), Οικισμός βορειοδυτικής Ζαχάρως (περιοχή Σταδίου)
⎫ Όλοι οι οικισμοί στην περιοχή Καϊάφα/Ξηροχωρίου (Παναγία, κλπ), όλοι οι οικισμοί δυτικά της Εθνικής οδού (Μπισχινόκαμπος, Καλιδονίτικα, Κακόβατος, Νιοχώρι, Ταξιάρχες, κλ.π) έως και το τμήμα του Γιαννιτσοχωρίου που βρίσκεται δυτικά της Εθνικής οδού.
6. Την κατά παρέκκλιση υιοθέτηση όλων ανεξαιρέτως των έργων και δράσεων που προβλέπονται από το έργο με τίτλο «Πάρκο Οικοανάπτυξης Ιαματικών Πηγών Καϊάφα» και αφορούν το ενταγμένο και μελετημένο έργο της ΕΤΑΔ που στοχεύουν στον α) Τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων λουτροθεραπείας β) Την ανακαίνιση και αποκατάσταση των ξενοδοχειακών μονάδων που βρίσκονται στο Νησί της Λίμνης γ) Την αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος και κυρίως της περιοχής που καταστράφηκε από τις πυρκαγιές του 2007. δ) Τη δημιουργία ενός πάρκου περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και δραστηριοτήτων εναλλακτικών μορφών τουρισμού με εγκαταστάσεις διημέρευσης που συμπληρώνουν τις εγκαταστάσεις διαμονής. ε) Την οικονομική βιωσιμότητα για τη λειτουργία και προστασία του έργου και του φυσικού περιβάλλοντος.
7. Τη μη de facto απόρριψη της τουριστικής δραστηριότητας η οποία δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται αφοριστικά σε ένα παραλιακό μέτωπο 34χλμ. της Νότιας Ηλείας και το οποίο και διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικά πλεονεκτήματα διαθέτει και οφείλει να υπηρετήσει. Το Π.Δ. δεν θα πρέπει να ανακόπτει την τουριστική αξιοποίηση των πηγών του Καϊάφα, οι οποίες αποτελούν σημαντικό αναπτυξιακό πόλο της περιοχής.
8. Το Π.Δ. θα πρέπει να κατηγοριοποιεί διαφορετικά τις περιοχές, ανάλογα με το αν οι εκτάσεις προστατεύονται λόγω της ύπαρξης Caretta Caretta και διαφορετικά αν προστατεύονται επειδή εμπίπτουν στο δίκτυο Natura 2000, ενώ σε αυτές δεν διαβιεί πληθυσμός της χελώνας και να υπάρξει συσχετισμός μεταξύ της ανάγκης των περιορισμών και των αναγκών της Natura. Πρέπει να επανεξεταστούν οι περιορισμοί που επιβάλλει η εν λόγω ζωνοποίηση και να προσαρμοστούν σε ορθότερες μετρήσεις της παρουσίας του πληθυσμού.
9. Αρτιότητα 10 στρέμματα στη ΖΑΤ με ταυτόχρονο προσδιορισμό μορφολογικών κανόνων δόμησης για να αποκτήσει η περιοχή αρχιτεκτονικό χαρακτήρα. Θεωρούµε απαράδεκτη την αρτιότητα στα 20 στρέµµατα για κατοικία και το ύψος στα 5μ. Στην ΖΑΤ (Ζώνη Αγροτικού Τοπίου) δίνεται (προσχηματικά στην πραγματικότητα) η δυνατότητα κατασκευής πολυτελών τουριστικών καταλυμάτων 4-5 αστέρων, δυναμικότητας μέχρι 120 κλινών, σε οικόπεδα 20 στρεμμάτων, σε περιοχές μη ελκυστικές και γενικά ακατάλληλες για τέτοιου είδους και κατηγορίας (πολυτελείς) τουριστικές επιχειρήσεις, με αυστηρούς ταυτόχρονα οικοδομικούς κανονισμούς. Πρόκειται δηλαδή για προσχηματική παροχή, δεδομένου ότι τέτοιου είδους καταλύματα είναι αδύνατον να είναι οικονομικά βιώσιμα μέσα σε αγροτικές εκτάσεις και μακριά από την παραλία. Επίσης, το όριο των 20 στρεμμάτων καθιστά απαγορευτική τη δόμηση εντός ΖΑΤ, για νέες κατοικίες ή για καταλύματα, καθώς ελάχιστες ιδιοκτησίες έχουν αυτή την έκταση. Δεν τεκμηριώνεται ο οικολογικός σκοπός που εξυπηρετείται από αυτόν τον εξαιρετικά αυστηρό περιορισμό, ενώ ταυτόχρονα δεν επιτρέπονται εντός ΖΑΤ αγροτουριστικές δραστηριότητες.
10. Στη Ζώνη Αγροτικού Τοπίου (ΖΑΤ), παρ. 3, Β2, του Άρθρου 3 προβλέπεται η «άσκηση της γεωργικής δραστηριότητας και η αναδιάρθρωσή της». Η ρύθμιση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την απουσία πρόβλεψης κατασκευών θερμοκηπίων και άλλων γεωργικών εγκαταστάσεων για τις οποίες είναι υποχρεωτική η αδειοδότησή τους από την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία. Επίσης αποσιωπούνται οι περιορισμοί που τίθενται από το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο για περιοχές ενταγμένες στο Δίκτυο NATURA. Ήδη η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας της Π.Ε. Ηλείας για εκτάσεις της περιοχής θεωρεί ασύμβατη την εποχιακή τοποθέτηση χαμηλής κάλυψης πλαστικού (εποχικά πρόχειρα θερμοκήπια) και την εντατική καλλιέργεια του εδάφους (όργωμα, φρεζάρισμα και χρήση λιπασμάτων και φαρμάκων). Εξάλλου το Υπουργείο Περιβάλλοντος υποδεικνύει στη Δ/νση Γεωργίας ότι «δεν πρέπει να ενθαρρύνονται οι αλλαγές παραδοσιακών καλλιεργειών ή μεθόδων καλλιέργειας με άλλες που απαιτούνται νέα καλλιεργητικά μέτρα»! Ενώ το Σ.τ.Ε. αναφέρει ότι οι καλλιέργειες πρέπει να ελέγχονται ώστε να «συνάδουν με τους της στόχους προστασίας».
11. Στα όρια των ΠΠΦ-1 και ΠΠΦ-2 συμπεριλαμβάνονται ιδιοκτησίες χιλιάδων στρεμμάτων, για τις οποίες έχει απαγορευτεί κάθε χρήση, είτε αγροτική είτε οικιστική, (στην πραγματικότητα πρόκειται για απαλλοτρίωση των ιδιοκτησιών), συνεπώς το κράτος θα πρέπει να καταβάλλει στους ιδιοκτήτες μεγάλες αποζημιώσεις, ενώ το ίδιο θα συμβεί και για όλες τις ιδιοκτησίες που συμπεριλαμβάνονται στα όρια της «Περιοχής Προστασίας της Φύσης», αφού παντού εκμηδενίζεται ή μειώνεται δραστικά σε άλλες περιπτώσεις, η δυνατότητα αξιοποίησης των ακινήτων χωρίς επαρκή αιτιολόγηση. Μάλιστα σύμφωνα με το άρθρο 22 του Ν. 1650/1986, γεννάται ευθέως αξίωση για αποζημίωση, όχι μόνον για τα ακίνητα που περιλαμβάνονται στα όρια της «Περιοχής Προστασίας της Φύσης» ή «Περιφερειακού Πάρκου» ή «Εθνικού Πάρκου», αλλά και για εκείνα που ευρίσκονται στην περιμετρική ζώνη τους.
12. Την a priori συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και των Δήμων της Ηλείας στην Διοίκηση του φορέα της Περιοχής και όχι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης


 ilialive.gr